Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stadshond of Plattelandshond?
Moderator: moderatorteam
Re: Stadshond of Plattelandshond?
Ik heb echte plattelandshonden omdat ze niet anders gewend zijn. Ik neem ze wel eens mee naar de rand van het centrum als het 'moet' (als ik bijvoorbeeld m'n fiets daar 's avonds laat staan en dan gezelschap wil om hem op te halen) maar dan staan ze wel even op scherp. Dan wordt er met opgestroopte mouwen gepatrouilleerd. Met een wandeling door het centrum maak ik ze dus echt niet gelukkig, ze moeten níks hebben van mensenmassa's.
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wij wonen in de stad maar wij merken dat Loki zich echt heel prettig voelt op het platteland (of iig meer landelijk). Als wij bij mijn schoonouders zijn die aan de rand van het bos wonen dan leeft hij helemaal op. Hij kan dan gewoon vrij lopen en maakt geen stress met andere honden, eel ontspannender is hij daar.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik denk dat mijn honden stadshonden zijn. Ze wonen in de buurt van Amsterdam (Amstelveen)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Platteland... het enige voordeel voor Xygan is dat daar veel mensen zijn en er altijd wel iemand is die hem wil aaien....
Maar ze hebben er weinig mee met stad... lekker los rennen tussen de weilanden etc vinden ze geweldig.
Maar ze hebben er weinig mee met stad... lekker los rennen tussen de weilanden etc vinden ze geweldig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ik woon aan de rand van de stad. Via de achterpoort sta ik gelijk in een wandelgebied. Voor de afwisseling gaan we af en toe met de auto naar het bos. In de woonwijken wandelen doe ik nooit. Bij uitzondering neem ik Lut wel eens mee naar de markt. Ze vindt het wel spannend maar is ook uitermate alert omdat ze het niet gewend is. De visboer weet ze feilloos te vinden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn kan ik wel stadshond noemen, ook al wonen we op het platteland. Om mensen en andere honden maakt hij zich eigenlijk niet echt druk en er zijn veel lekkere geurtjes. Als we 's winters niet naar het bos kunnen 's avonds (ja ja dat kan wel, maar dat doe ik niet), dan loop ik vaker met hem door de stad.
Tess is meer van de rust, anders moet ze zich er te veel mee bemoeien vindt ze zelf. Waar Finn bij het passeren van een hond even drie passen wat opgewonden kan doen, blijft Tess opgewonden tot de hond al lang en breed voorbij is. In een woonwijk heb je dan in die tijd dat zij zich loopt op te winden nog tig andere prikkels. Maar als er echt veel prikkels zijn, zoals in een centrum, dan kan ze dat wel weer beter hebben. Dan is er overal wel wat te zien en loopt ze zich niet op te winden over dat ene dingetje dat interessant is, want het volgende interessante dingetje is ook al te zien.
Tess is meer van de rust, anders moet ze zich er te veel mee bemoeien vindt ze zelf. Waar Finn bij het passeren van een hond even drie passen wat opgewonden kan doen, blijft Tess opgewonden tot de hond al lang en breed voorbij is. In een woonwijk heb je dan in die tijd dat zij zich loopt op te winden nog tig andere prikkels. Maar als er echt veel prikkels zijn, zoals in een centrum, dan kan ze dat wel weer beter hebben. Dan is er overal wel wat te zien en loopt ze zich niet op te winden over dat ene dingetje dat interessant is, want het volgende interessante dingetje is ook al te zien.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik woon in een redelijk groot dorp. Dus ik denk ertussenin. Ze zijn gewend aan verkeer, andere mensen en honden om zich heen, maar ik wandel vaak in het bos. Ik geloof niet dat ik mijn dames blij maak met en wandeling door de bij benedenstad van Eindhoven. Maar ze zouden het wel kunnen.
- Gimmick
- Zeer actief
Beiden.
Wij wonen dan ook midden in de winkel straat dus ze ontkomen niet aan winkelend publiek voor huis.
Taxi is van mening dat iedereen er voor hem loopt dus hij vind het geweldig
Wij wonen dan ook midden in de winkel straat dus ze ontkomen niet aan winkelend publiek voor huis.
Taxi is van mening dat iedereen er voor hem loopt dus hij vind het geweldig
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eigenlijk weet ik het niet zo goed.. ik kom nooit met mijn honden in de drukte.
Ik denk dat het Noa niet veel uitmaakt, de rest is denk ik vooral van het bos.
Ik denk dat het Noa niet veel uitmaakt, de rest is denk ik vooral van het bos.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Boomer vind alles prima, als hij maar bij mij is.
Dwars door de stad en over de markt vind hij geen enkel probleem, alleen maar leuk. Overal de ruimte hebben is ook prima, maar hij gaat nooit ver bij me vandaan.
Pepper is een plattelandshondje dat in de stad geboren en getogen is
Die doe je absoluut geen plezier met drukte en gedoe, die blijft veel liever thuis.
Dwars door de stad en over de markt vind hij geen enkel probleem, alleen maar leuk. Overal de ruimte hebben is ook prima, maar hij gaat nooit ver bij me vandaan.
Pepper is een plattelandshondje dat in de stad geboren en getogen is

Die doe je absoluut geen plezier met drukte en gedoe, die blijft veel liever thuis.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila is bij mij echt opgegroeid in de stad en kan prima met alle stadse indrukken omgaan (veel verkeer, veel mensen, geluiden, etc.), maar een plezier doe ik haar er niet mee. Ze is veel meer ontspannen en blij in een rustige omgeving.
Amy heeft in haar jonge jaren alleen sinaasappelbomen gezien en heeft ook wel behoorlijk moeten wennen toen ze bij mij kwam aan alle drukte, verkeer, vreemde mensen en honden. Dat is best goed gelukt, maar ze zal zich er nooit als een vis in het water bij voelen en dat is ze wel in het bos of in een landelijke omgeving.
Amoz en Taar vinden het allebei wel prima, die hebben een groter aanpassingsvermogen en voelen zich overal wel snel op hun gemak. Taartje vindt het stadscentrum heel leuk, lekker overal zoeken naar eten, luchtjes opsnuiven en overal lichtjes, mensen en bedrijvigheid. Aangezien ze doof is, heeft ze van herrie van verkeer etc. toch geen last
Amy heeft in haar jonge jaren alleen sinaasappelbomen gezien en heeft ook wel behoorlijk moeten wennen toen ze bij mij kwam aan alle drukte, verkeer, vreemde mensen en honden. Dat is best goed gelukt, maar ze zal zich er nooit als een vis in het water bij voelen en dat is ze wel in het bos of in een landelijke omgeving.
Amoz en Taar vinden het allebei wel prima, die hebben een groter aanpassingsvermogen en voelen zich overal wel snel op hun gemak. Taartje vindt het stadscentrum heel leuk, lekker overal zoeken naar eten, luchtjes opsnuiven en overal lichtjes, mensen en bedrijvigheid. Aangezien ze doof is, heeft ze van herrie van verkeer etc. toch geen last

-
- Zeer actief
Izzie houdt niet van mensen dus veel mensen op een kluitje is werken voor haar. Ik neem haar wel regelmatig mee naar bijvoorbeeld de markt om te oefenen maar daar zoek ik wel rustige tijden voor uit. Door haar zo af en toe toch bloot te stellen aan wat drukte, kan ze het steeds iets beter aan.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
We lopen het meest buiten de bebouwde kom. Maar als ze zelf mogen kiezen waar we gaan lopen, lopen ze altijd richting het centrum...
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Toen Fred pup was werd onze wijk net verbouwd. Heel zijn puppy periode gewend aan grote machines en geluid. Dus daarin is hij heel stads. Maar hij heeft een hekel aan veel mensen, is schuchter en niet zo zelfverzekerd als ik zou willen. Na twee weekjes veluwe is hij helemaal relaxed. We maken nu dan ook een bewuste keuze om groener te gaan wonen. Want wij worden er ook zen van 

- Simone-H
- Zeer actief
Ik woon in de stad. Wel een beetje aan de rand maar voor het uitlaten moeten we altijd eerst door de woonwijk. Wil ik naar een gebiedje waar Pepper los kan moeten we eerst langs de A7 lopen. Alleen een vangrail tussen ons en de denderende auto's. Dan doen we al vanaf dat ze pup was dus ze is er niet bang voor. Maar veel losloopgebied is hier niet.
We gaan weleens naar het centrum maar niet erg vaak. Pepper vind het niet echt leuk. En ik kan dan bijna in geeneen winkel omdat honden niet binnen mogen. Dus voor een boodschap ga ik even alleen.
We gaan weleens naar het centrum maar niet erg vaak. Pepper vind het niet echt leuk. En ik kan dan bijna in geeneen winkel omdat honden niet binnen mogen. Dus voor een boodschap ga ik even alleen.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
alle 3 echte plattelandshonden
Als ze een fiets in de verte zien dan is al het blaffen
Maar ik zou ze denk ik zo de stad in mee kunnen nemen, maar leuk zullen ze het niet vinden...

Maar ik zou ze denk ik zo de stad in mee kunnen nemen, maar leuk zullen ze het niet vinden...

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ze voelen zich overal thuis.
- Zamunda
- Zeer actief
Lais heeft een enorme hekel aan drukte en aan de meeste mensen, dus zij wil echt platteland/ruimte.
Van Ravi weet ik het niet zeker, ik denk dat hij drukte nog best leuk zou vinden en van horen zeggen vindt hij iedereen leuk, dus die zou het nog best leuk kunnen vinden.
Willem is zo angstig dat hij de drukte niet trekt, dus zo rustig mogelijk voor hem.
Van Ravi weet ik het niet zeker, ik denk dat hij drukte nog best leuk zou vinden en van horen zeggen vindt hij iedereen leuk, dus die zou het nog best leuk kunnen vinden.
Willem is zo angstig dat hij de drukte niet trekt, dus zo rustig mogelijk voor hem.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dit dus! Het liefst rennen ze door de bossen of over open velden, maar zolang we samen zijn is hartje Amsterdam ook prima te doenTara schreef:Mijn honden zijn volledig worldproof, die aarden overal wel en lopen net zo makkelijk door het centrum van Amsterdam als door een godverlaten akkerlandschap, alles is altijd leuk, al ligt de voorkeur wel veruit bij het platteland.

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mijn oude lab was overal comfortabel zolang ze maar met ons mee mocht. Van bos/strand, varen met de boot, onder tafel in een restaurant (als het toevallig zo uitkwam) tot mee winkelen waarbij ze betrouwbaar buiten kon blijven liggen.
Ik hoop dat Guus net zo makkelijk wordt maar daar lijkt het tot op heden wel op. Nu scheelt het wel dat hij niet zo makkelijk weg rent momenteel met z'n stomme poten
.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Ik hoop dat Guus net zo makkelijk wordt maar daar lijkt het tot op heden wel op. Nu scheelt het wel dat hij niet zo makkelijk weg rent momenteel met z'n stomme poten

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- twinkeltje
- moderator
Snoepjes halen en mandjesNanna schreef:Was vanmorgen bij d'n Action (Ja? En?) en zag daar een mevrouw met een doodsbange pup van 15 weken. En iedereen natuurlijk maar willen aaien. Als je je hond definitief bang voor mensen wilt laten worden lijkt dat me de aangewezen weg. Maar nee, het viel allemaal onder 'soosjalisasie'.
Ik vraag u trouwens af, wat moet een hond in d'n Action?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
rust en ruimte, dat vinden ze fijn. Hier in het stadse dorp hebben we best de mogelijkheid om zoiets op te zoeken. Drukte houden ze beide niet van
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Zelf zijn mand uitzoeken?Nanna schreef:Was vanmorgen bij d'n Action (Ja? En?) en zag daar een mevrouw met een doodsbange pup van 15 weken. En iedereen natuurlijk maar willen aaien. Als je je hond definitief bang voor mensen wilt laten worden lijkt dat me de aangewezen weg. Maar nee, het viel allemaal onder 'soosjalisasie'.
Ik vraag u trouwens af, wat moet een hond in d'n Action?

Dex kan zich in beiden prima vinden. Hij is wel het meest happy als hij lekker los kan. Het bos vind hij daarom geweldig. Maar een park of veld zeker als er andere honden zijn dat vind hij net zo leuk.
Dex gaat regelmatig mee naar de karwei. Daar post ik vaak pakjes. En meneer Dex is helemaal in zijn nopjes als hij aandacht krijgt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
We wonen dan wel in een stad, maar niet er midden in en eigenlijk wonen we in een dorp dat onder de gemeente valt. We hebben ook nog een dorpsraad. Geen hoogbouw, geen stoplichten heerlijk rustig en veel, heel veel groen. Daar lopen we het liefst, geen drukke winkelstraten o.i.d. heeft de hond helemaal niks aan. Dan ga ik liever alleen en als ik thuis kom, gaan we er lekker op uit.
- twinkeltje
- moderator
Nee vind ik ook, maar veel nemen ze mee om te sosaliseren naar intratuin, markte env enzNanna schreef:Ja, ik heb wat hondenkussens gekocht. Maar daarvoor hoeven die hele schijthonden toch niet mee?twinkeltje schreef:Snoepjes halen en mandjesNanna schreef: Ik vraag u trouwens af, wat moet een hond in d'n Action?
Heb ik ook niet gedaan maar doen er best veel
- Tineke
- Zeer actief
Wij wandelen in buitengebieden, ik neem ze nooit mee naar een stadscentrum. Ik zie daar het nut niet van in dus doen we dat niet. Ze zouden het wel kunnen want negeren is ze met de paplepel ingegoten maar ik doe het nooit.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Ik geloof niet in stadshonden.
Best dat ze het trekken of zelfs leuk vinden, maar niet leuker dan in de natuur lopen.
En anders heb je er zelf een raar beest van gemaakt.
Best dat ze het trekken of zelfs leuk vinden, maar niet leuker dan in de natuur lopen.
En anders heb je er zelf een raar beest van gemaakt.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Vooral de kleine hondjes gaan juist graag mee het stadje in. Ze gaan overal met een kwispelend staartje op af, snuffelen zich een ongeluk, laten zich geduldig aaien door kinderen en bejaarden en strijken net zo makkelijk neer op een terras als wij dat doen.
Natuur (bos, strand, polder) is ook goed maar ze vinden het feit dat ze 'mee gaan' gewoon het leukste wat er is en dan maakt het hen niet uit waar we heen gaan.
Ikzelf ga trouwens wel liever wel de natuur in.

Natuur (bos, strand, polder) is ook goed maar ze vinden het feit dat ze 'mee gaan' gewoon het leukste wat er is en dan maakt het hen niet uit waar we heen gaan.
Ikzelf ga trouwens wel liever wel de natuur in.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
naar mijn mening is Lana een plattelands hond, ze is erf hond met veel ruimte, waar ze op alles wat in de buurt komt reageert, en als we de poort uitgaan, dan vindt ze alles en iedereen prima, dan zwerven we door het veld, tussen akkers en weilanden,
maar een praatje met buurtgenoten vindt ze ook geweldig.
toch kan ik ook rustig een terrasje pakken met haar, dan past ze zich prima aan, maar moet wel meer op letten, want ze is dan wel attenter en gauwer enthousiast naar andere mensen en dieren.
dus echt in het drukke stadsverkeer met veel mensen en kort aan de lijn, maak ik haar waarschijnlijk te opgewonden.
maar een praatje met buurtgenoten vindt ze ook geweldig.
toch kan ik ook rustig een terrasje pakken met haar, dan past ze zich prima aan, maar moet wel meer op letten, want ze is dan wel attenter en gauwer enthousiast naar andere mensen en dieren.
dus echt in het drukke stadsverkeer met veel mensen en kort aan de lijn, maak ik haar waarschijnlijk te opgewonden.