Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het zoveelste topic over castreren.
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Het zoveelste topic over castreren.
Godgod. Vindt je het erg dat ik de moeite van het lezen van je relaas even niet neem. Ik weet precies wat de toonzetting is en ik heb de mensen die je quote en afzeikt zoveel hoger zitten dan jou dat ik effe afsla. Sorry. Fijne avond en sorry voor alle moeite want ik zie dat je je ook mij uit de tent wil lokken aangezien ik onderin die lap ergens gequote wordt. Alles is al gezegd dus leuke poging maar geen interesse.
-
laeken
- Zeer actief
Kan iemand mij vertellen wie CKS is? Pb is prima. Ik heb iets gelezen en wil graag weten hoe deze persoon aan deze informatie komt (die overigens niet klopt) en wie dit is voor ik ergens op reageer.
-
laeken
- Zeer actief
Ik weet nu weer wie het is. Naam gewijzigd blijkbaar. De moeite niet waard en ik herinner me de eerdere lariekoek ook weer.
- dagmar88
- Zeer actief
NeeCleva schreef:Niet dat ik dit nou zo goed georganiseerd vindt maar deze meneer weet duidelijk wat hij aan het gedrag gaat doen.dagmar88 schreef:Op de rundertreffen, met alleen een touwtje om de hoorns en alle mannetjes met rund een stok.
Hij had even geen zin meer![]()
Runderen zijn naast honden een van de vroegste voorbeelden van domesticatie. Dat ze met mensen tot een verstandhouding kunnen komen is daar een criterium voor.
Ik zeg niet dat onopgevoede stieren niet gevaarlijk zijn. Zelfs wel opgevoede stieren zijn gevaarlijk als je de risico's veronachtzaamd maar enige mate van dressuur is echt wel mogelijk.
Onopgevoede honden zijn trouwens ook gewoon gevaarlijk.
Maar het kan wel. Geen neusring, tussen de mensen en ze gaan hem straks laten vechten met een andere stier.
Kop aan kop een paar minuten stoer laten doen.
Volgens mij scheelt dat al. Geen verknipte kalveren omdat ze gewoon buiten met de moeder grazen en als stier af en toe een krachtmeting.
Heb ooit op de kinderboerderij een stiertje verzorgd. Stond de hele dag alleen in een paardenbox op alles te sabbelen en was al met een half jaar niet meer veilig.
Puur frustratie, verveling en energie niet kwijt kunnen. Enkeltje slager.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh God, daar heb ik natuurlijk nooit aan gedacht dat de hond het prettig zou kunnen vinden. Nee dan zou ik het zeker niet doen. Hij moet natuurlijk wel begrijpen dat het helemaal verkeerd is.Goed, sommige taboes moetje vooral taboe laten zou ik zeggen. Maar om er even professioneel op in te gaan: ik heb eens op een kliniek gewerkt waar veel aan reproductie gedaan werd. Daar kwam een tekkeltje waar persé mee gefokt moest worden maar dekken kon niet, dus zaad afnemen. Dat moest een aantal keer herhaald worden. Na de tweede keer had hondje het prima door, zag de arts die het handwerk moest verrichten werd dan helemaal blij en ging er meteen goed voor staanLijkt me leuk zo'n relatie te hebben met je eigen hond, kom je thuis gaat ie er meteen lekker voor staan
En hoe werkt zoiets in de praktijk, doet 1 lid van het huishouden dit of worden de taken verdeeld? ¨Lotte, begin jij boven maar vast aan het werkstuk Biologie, ik moet eerst nog even de hond aftrekken anders komt ie weer klaar op de bank. Ik kom er zó aan, hoor!¨
We trekken hier in huis ook altijd nummertjes met het hele gezin om de anaalklieren uit te knijpen, dus het aftrekken komen we ook wel uit. Desnoods maak ik een rooster.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een doodgewone vraag was, is weer een hilarische topic geworden.
Vandaag is de puur geslachtsdrift binnen gekomen. Jezus! Wat een meur komt er vanaf, Droef vond het ook niet erg geslaagd.
Toevallig heeft hij vandaag hele andere prioriteiten nadat ik niet zo vrolijk thuis kwam vandaag, dus geen last van hem gehad dat hij de kat wil verkrachten. Hij is vooral debiel tegen mij aan het doen en heeft daar de grootste lol in.
De eerste dosis druppels zit er bij hem in, ik heb het maar met wat water gemengd en middels een spuitje in zijn bek gespoten. Hopelijk blijft dit gewoon lukken, lukt het niet snap ik hem heel goed want het stinkt vreselijk chemisch. En dan maar hopen dat het ook gaat werken.
Vandaag is de puur geslachtsdrift binnen gekomen. Jezus! Wat een meur komt er vanaf, Droef vond het ook niet erg geslaagd.
Toevallig heeft hij vandaag hele andere prioriteiten nadat ik niet zo vrolijk thuis kwam vandaag, dus geen last van hem gehad dat hij de kat wil verkrachten. Hij is vooral debiel tegen mij aan het doen en heeft daar de grootste lol in.
De eerste dosis druppels zit er bij hem in, ik heb het maar met wat water gemengd en middels een spuitje in zijn bek gespoten. Hopelijk blijft dit gewoon lukken, lukt het niet snap ik hem heel goed want het stinkt vreselijk chemisch. En dan maar hopen dat het ook gaat werken.
-
Neeltje
Ik ga voor je duimen dat het gaat werken.
-
63673J
Doe dat dan ook niet.Cleva schreef: (...)
Ik wil de verwijzing naar Mengele niet maken maar bij deze...(...)
-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
En ik ga zo weer even stront scheppen bij de stier. Bij z'n moeder opgegroeid, staat nu tussen de pinken.dagmar88 schreef: Heb ooit op de kinderboerderij een stiertje verzorgd. Stond de hele dag alleen in een paardenbox op alles te sabbelen en was al met een half jaar niet meer veilig.
Puur frustratie, verveling en energie niet kwijt kunnen. Enkeltje slager.
Wél met een collega erbij, om in te grijpen/hulp te halen voor het geval dat het misgaat. Gewoon net zoals je een gordel omdoet in de auto en schoenen met stalen neuzen draagt als bouwvakker. Doodnormale veiligheidsmaatregelen, want stieren zijn namelijk gevaarlijk.
-
63673J
Daar peins ik niet over bij iemand die doelbewust zo vilein is als jij.Cleva schreef:Nee joh? Niet bij het bij wijze van experiment inspuiten van chemicaliën om proefondervindelijk vast te stellen of het gedrag van het onderwerp daarna minder bezwaarlijk is?jvanringen schreef:Doe dat dan ook niet.Cleva schreef: (...)
Nogmaals, bij deze. En hou je opgeheven fatsoensvingertje maar bij je.
-
Neeltje
jvanringen schreef:Daar peins ik niet over bij iemand die doelbewust zo vilein is als jij.Cleva schreef:Nee joh? Niet bij het bij wijze van experiment inspuiten van chemicaliën om proefondervindelijk vast te stellen of het gedrag van het onderwerp daarna minder bezwaarlijk is?jvanringen schreef:Doe dat dan ook niet.Cleva schreef: (...)
Nogmaals, bij deze. En hou je opgeheven fatsoensvingertje maar bij je.
- dagmar88
- Zeer actief
Die eer kon niet uitblijven 
-
laeken
- Zeer actief
Lees je bijdragen eens na. Het enige wat jij doet is "inderdaad" zeggen en duimpjes posten als andere mensen dingen zeggen die in je straatje "Van Antipathie" passen. Dat is gewoon suf Neeltje.Neeltje schreef:
Als je zo graag puntjes maakt zou je ook zelf zinnetjes moeten maken. Puntjes maken die niet achter zinnetjes staan die jij geschreven hebt is net kansloos als een kersje op een bordje laten vallen omdat je geen taartje hebt gebakken waar de kers op moet. Het is niks.
Doe er wat aan. Trek je mond open en incasseer als erop gereageerd wordt of hou helemaal je mond. Dit is kansloos gedrag. We weten inmiddels wel wie je wel en wie je niet mag. Ga gewoon eens iets zeggen als je wat te melden hebt. Of hou je mond helemaal als er echt niks in zit.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
duh...duh... dat word niet goed gekeurd hoor door meneer de directeurKells schreef:Cleva schreef:laeken schreef:
Als je zo graag puntjes maakt zou je ook zelf zinnetjes moeten maken. Puntjes maken die niet achter zinnetjes staan die jij geschreven hebt is net kansloos als een kersje op een bordje laten vallen omdat je geen taartje hebt gebakken waar de kers op moet. Het is niks.

- Tineke
- Zeer actief
Nou die altijd en eeuwige duimpje van sympathie als forumvriendjes posten vind ik exact hetzelfde. Of dat scheelt weer typen. Maar het aller hilarisch vind ik de jij gaat in de negeer types. Zelf zelden wat interessants te melden en dan mijn geweldige posts willen overslaan
, nou dat komt binnen hoor
. Of staan klapperen met de deur in je handen en dreigen met, al dan niet tijdelijk, weggaan. Meestal tijdelijk 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ondertussen heeft Droef nu 3 dagen de druppels gekregen. Het doet zeker wat, maar ipv dat het afneemt wordt het alleen maar erger. Staat in de beschrijving dat dit kan gebeuren dus ik kijk het nog even aan. Maar echt gezellig is het momenteel niet. Hij is continu de katten aan het lastig vallen. Ons en Izzy laat hij overigens wel met rust. Buiten vind hij ook dat elke hond zijn seksslaaf is dus hij krijg wat minder vrijheid.
-
Neeltje
Even volhouden!
-
laeken
- Zeer actief
Maar waar komt dit ineens out of the blue allemaal vandaan? Nooit ook maar 1 klacht over Droef. Hij was sociaal en lief en prima. En ineens is het een seks monster met seksslaven die de katten bespringt en alleen jou nog net niet. Kan je begrijpen dat ik dit allemaal heel raar vindt? Laatst op die show kwam hij klaar en dat was voor het eerst in lange tijd schreef je. Nu schrijf je dit? Heb je al die tijd niks gezegd of is die hond totaal omgeslagen en zit je met je handen in je haar?Dees en Maylo schreef:Ondertussen heeft Droef nu 3 dagen de druppels gekregen. Het doet zeker wat, maar ipv dat het afneemt wordt het alleen maar erger. Staat in de beschrijving dat dit kan gebeuren dus ik kijk het nog even aan. Maar echt gezellig is het momenteel niet. Hij is continu de katten aan het lastig vallen. Ons en Izzy laat hij overigens wel met rust. Buiten vind hij ook dat elke hond zijn seksslaaf is dus hij krijg wat minder vrijheid.
Ik vind dat je nu ook erg oneerbiedig en onaardig over hem begint te schrijven en soort van zijn straf begint te rechtvaardigen. Is het geen idee om hem te herplaatsen ipv hem te laten opereren?
Want ik zeg het echt niet om je te zieken maar "alle honden buiten zijn zijn seksslaven" is echt totaal niet passend bij de hond waar je eerder trots op was. Je bent geloof ik helemaal klaar met hem en zijn straf wordt castratie. Zo komt het op mij over. Een paar maanden geleden liep je met hem op een forumwandeling en niks van dit. Nu zijn andere honden zijn seksslaven en moeten zijn ballen eraf. Ik vind het nogal een omslag. En ik vind het zorgelijk als de eigenaar zo omslaat voor wat betreft de liefde voor de hond. Dit is nog net geen afkeer en walging en ik denk dat je hem beter weg kan doen ipv kan laten castreren. Sorry dat ik het zeg maar ik voel dat.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik probeer de druppels juist omdat ik castratie uit de weg wil gaan.laeken schreef:Maar waar komt dit ineens out of the blue allemaal vandaan? Nooit ook maar 1 klacht over Droef. Hij was sociaal en lief en prima. En ineens is het een seks monster met seksslaven die de katten bespringt en alleen jou nog net niet. Kan je begrijpen dat ik dit allemaal heel raar vindt? Laatst op die show kwam hij klaar en dat was voor het eerst in lange tijd schreef je. Nu schrijf je dit? Heb je al die tijd niks gezegd of is die hond totaal omgeslagen en zit je met je handen in je haar?Dees en Maylo schreef:Ondertussen heeft Droef nu 3 dagen de druppels gekregen. Het doet zeker wat, maar ipv dat het afneemt wordt het alleen maar erger. Staat in de beschrijving dat dit kan gebeuren dus ik kijk het nog even aan. Maar echt gezellig is het momenteel niet. Hij is continu de katten aan het lastig vallen. Ons en Izzy laat hij overigens wel met rust. Buiten vind hij ook dat elke hond zijn seksslaaf is dus hij krijg wat minder vrijheid.
Ik vind dat je nu ook erg oneerbiedig en onaardig over hem begint te schrijven en soort van zijn straf begint te rechtvaardigen. Is het geen idee om hem te herplaatsen ipv hem te laten opereren?
Want ik zeg het echt niet om je te zieken maar "alle honden buiten zijn zijn seksslaven" is echt totaal niet passend bij de hond waar je eerder trots op was. Je bent geloof ik helemaal klaar met hem en zijn straf wordt castratie. Zo komt het op mij over. Een paar maanden geleden liep je met hem op een forumwandeling en niks van dit. Nu zijn andere honden zijn seksslaven en moeten zijn ballen eraf. Ik vind het nogal een omslag. En ik vind het zorgelijk als de eigenaar zo omslaat voor wat betreft de liefde voor de hond. Dit is nog net geen afkeer en walging en ik denk dat je hem beter weg kan doen ipv kan laten castreren. Sorry dat ik het zeg maar ik voel dat.
Eerder was het inderdaad niet zo erg als nu aanwezig. Zoals ik al aangeef in mijn eerdere berichten wordt het elke x erger. Nu met de druppels doet hij er een tandje bij(inmiddels 5 zaadlozingen in 1,5 week). Ik heb geen afkeer of walging voor Droef ik corrigeer hem als hij de katten lastig valt en thats it.
Misschien vertekend mijn laatste bericht. Maar ik weet sinds dinsdag middag dat ik vandaag mijn laatste werkdag had. Dus nu ben ik werkeloos en al 3 avonden dus druk bezig met sollicitatie's versturen. Dan helpt het niet als ik continu moet opstaan om Droef weer even weg te halen bij de katten. Dus ja, ik ben er schijtklaar mee maar dat ligt niet aan Droef dat komt gewoon door de situatie
Herplaatsen is ook absoluut niet aan de orde. Dan nog liever zijn ballen eraf.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook hier maar weer. Ik hen er geen problemen mee dat Droef niet met elke reu overweg kan. Want idd dat kan ik ontlopen.Cleva schreef:Nou ja, wel wat van dat want toen vloog hij Manu in de haren (of andersom, daar wil ik vanaf zijn).laeken schreef: Een paar maanden geleden liep je met hem op een forumwandeling en niks van dit.
Ik snap op zich wel dat je volwassen bullenreu niet met andere honden kan, ik heb er ook zo een gehadmaar het antwoord is de andere honden dan gewoon te ontlopen.
Er is toch niks mis met het feit dat je hond een duidelijk geslachtstype heeft?
Of willen we misschien helemaal van het karakter af?
Oh.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap de vergelijking niet zo. Dat is namelijk helemaal niet aan de orde. En ja, als hij de katten opvreet dat past hij hier uiteraard niet, dan zou ik herplaatsing overwegen als ik dat niet in goede banen kan leiden. Maar goed, in 2 jaar tijd heeft hij nog nooit agressie naar de katten vertoont dus dat is helemaal niet het geval.Heavy schreef:Het gaat er toch niet om hoe druk je bent het gaat er ook niet om dat Droef opgewonden is het gaat erom dat jij elke keer moet opstaan en hem er niet van kan weerhouden .
Wat zou je doen als hij de katten zou willen opvreten of aanvallen? Ook druppeltjes of castratie ?
Ik begrijp heel goed dat castratie geen antwoord op alles is en ben ook niet van plan hem zomaar te laten castreren. Vandaar ook dat ik eerst dit probeer.
Maar goed, toen ik dit topic opende was ik hier al een beetje bang voor. Gewoon een serieuze en oprechte vraag omdat ik hier tegen aan loop. Niet alleen de afgelopen paar weken maar al langer en langzaam aan wordt het elke keer erger. Dat hoeft niemand te geloven hoor, maar ga dan ook niet de eigenaar en de hond de grond intrappen. Ik vraag of mensen willen meedenken, niet om commentaar.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
De katten mogen niet naar buiten, het traphekje zit vaak dicht nu zodat ze makkelijk van Droef weg kunnen maar ze zoeken het zelf ook op. Wanneer Droef ergens ligt komen ze hem bewust opzoeken, dat deden ze altijd al maar Droef kan zichzelf niet goed beheersen nu. Dat rijden doet Droef eigenlijk nooit. Alleen wanneer het buiten dus te lekker ruikt en daar is hij normaal goed in de corrigeren maar nu dus even niet en moet ik steeds opstaan. Alleen de middelste kat wil het niet hebben en die corrigeert Droef dus zelf en daar luistert hij dan wel weer naar, bij het minste geringste wordt kat boos en dan maakt Droef wel dat hij weg komt. De andere 2 hebben er geen problemen mee lijkt wel.Heavy schreef:Ik trap je niet de grond in ik vraag gewoon waarom je niet kan voorkomen dat Droef elke keer de katten lastig valt . En dan maakt het voor mij niet uit of hij ze lastig valt uit speels gedrag, opgewonden gedrag, jacht gedrag snap je ? Het probleem is dat hij ze lastig valt. Het maakt niet uit of hij ze wil opeten,opjagen,of verleidenDees en Maylo schreef:Ik snap de vergelijking niet zo. Dat is namelijk helemaal niet aan de orde. En ja, als hij de katten opvreet dat past hij hier uiteraard niet, dan zou ik herplaatsing overwegen als ik dat niet in goede banen kan leiden. Maar goed, in 2 jaar tijd heeft hij nog nooit agressie naar de katten vertoont dus dat is helemaal niet het geval.Heavy schreef:Het gaat er toch niet om hoe druk je bent het gaat er ook niet om dat Droef opgewonden is het gaat erom dat jij elke keer moet opstaan en hem er niet van kan weerhouden .
Wat zou je doen als hij de katten zou willen opvreten of aanvallen? Ook druppeltjes of castratie ?
Ik begrijp heel goed dat castratie geen antwoord op alles is en ben ook niet van plan hem zomaar te laten castreren. Vandaar ook dat ik eerst dit probeer.
Maar goed, toen ik dit topic opende was ik hier al een beetje bang voor. Gewoon een serieuze en oprechte vraag omdat ik hier tegen aan loop. Niet alleen de afgelopen paar weken maar al langer en langzaam aan wordt het elke keer erger. Dat hoeft niemand te geloven hoor, maar ga dan ook niet de eigenaar en de hond de grond intrappen. Ik vraag of mensen willen meedenken, niet om commentaar.
Het voelt een beetje alsof je zijn gedrag goed praat en dat hij er niks aan kan doen . Ik weet dat het een ras is met een plaat voor de kop dus kan me best voorstellen dat het moeilijk is maar is er dan geen andere oplossing ? Droef in de bench of de katten buiten of ergens anders?
Ik heb ook een intacte reu gehad bij een loopse teef en herken dit gedrag niet . Wel dat hij flink opgewonden was en door de deur heen wilde krabben maar ze lagen samen in een kamer als ik erbij was en hij viel haar niet lastig
Rijden op andere honden,dieren,mensen is al in zijn hele vroege puberjaren afgeleerd
Helaas is dus niet elke reu het zelfde. Maylo was ook nooit zo erg, ook niet wanneer Izzy loops was. Dan moest ik ze alleen op de hoogtijdagen echt gescheiden houden continu maar voor de rest was hij behalve geïnteresseerd niet vervelend.
De bench heb ik inderdaad overwogen om die er weer bij te halen, maar liever heb ik dat niet. Ik pak liever nu even door dan dat dit steeds weer terug keert.
-
stoffeltje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Van sommige adviezen gaan mijn haren overeind staan! herplaatsen...opsluiten in de bench....
Ik denk dat Droef daar niet gelukkig van word en Dees ook niet!!
Zij houd zielsveel van Droef.
Dus als castratie een oplossing is, dan gewoon doen, jouw hond, jouw keuze!
Ik denk dat Droef daar niet gelukkig van word en Dees ook niet!!
Zij houd zielsveel van Droef.
Dus als castratie een oplossing is, dan gewoon doen, jouw hond, jouw keuze!
-
S@ndr@
- Zeer actief
die begin vererging kan een goed teken zijn, ik ga hard voor je duimen, meestal is dat zo als het echt invloed heeft, en hopelijk wordt het straks beter...
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je hebt vaker aangegeven niet van de strakke discipline te zijn. En de valkuil van een zich over het algemeen soepel aanpassende hond is dat je nooit duidelijk harde grenzen geeft. En dan is er voor zo'n hond dus ruimte om steeds opnieuw te beginnen met gedrag dat je niet wil. Je hebt vaker aangegeven dat strakkere grenzen voor Droef niet nodig zijn, omdat hij normaal geen stap verkeerd doet. Maar nu loop je er dus tegenaan dat jouw NEE een 'misschien toch wel' is voor Droef. Je weet gedrag op het moment te stoppen, je weet het niet te verbieden. En omdat je daar nooit de noodzaak van in zag, heb je Droef niet geleerd dat een verbod gewoon echt een verbod is. En dan is het ook nog een bulldog, dus als hij iets in z'n kop heeft, is het sowieso al lastiger om hem ervan te weerhouden dan bij bijvoorbeeld spaniels
- Tineke
- Zeer actief
Ik vind dat er best wel hard op Dees wordt ingehakt en ja wellicht ligt het aan haar eigen omgang met Droef maar dan is het voor haar dus nog steeds een probleem. Er zijn hier honden herplaatst omdat ze te wild speelde met roedelgenootjes, omdat ze niet met kinderen konden of omdat het gewoon niet paste. Er lopen en liepen honden met stoombanden vanwege loopse teven, vanwege jagen allemaal zaken waar controle over je hond wel degelijk mee te maken hebben. We kunnen dus concluderen dat controle ten alle tijde over je hond niet altijd zo makkelijk is als wordt voorgesteld. Micron is hier samen geweest met een loopse Luus en ik vond dat echt geen pretje en heb hem toen uit logeren gedaan. Ik werd gek van dat constante gezeur van hem. Fijn dat een ander zegt dat het geen enkel probleem voor hun is maar een probleem is pas een probleem als jij het zo ervaart. Herplaatsen wil ze niet en wie zegt dat de volgende eigenaar ook niet voor die optie gaat. Er lopen meer castraten rond dan niet castraten in ons land. Ik ben zeker niet voor castratie, ook gezien het type hond, en ik denk dat het zelfs ook wellicht niet het antwoord hoeft te zijn op rijen, zat castraten die dat nog net zo vrolijk doen. Zaadlozingen zou ik dan weer niet weten hoe dat zit na castratie. Scheelt het nog wat je met hem doet Dees? Is hij na een wandeling van zeg twee uur nog net zo opgewonden of is hij als hij moe is meer te sturen hierin?

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wij hebben altijd intacte reuen en teven gehad en godzijdank herken ik de problemen niet. Maar het moet hier wel strikt worden gescheiden tijdens loopsheden anders gaat het mis. Lijkt me ook logisch als je honden hebt met een normaal libido. Ik wens je veel wijsheid!
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom? De huskies konden we niet goed scheiden, dat vonden ze verschrikkelijk. Geloof dat Django één nacht in de keuken heeft gelegen omdat de heren lelijk deden tegen elkaar. Wij reageerden natuurlijk streng wanneer hij aanstalten maakte, z'n zoon maakte daarvan dat hij iets deed wat echt heel erg was en dat hij z'n moeder moest verdedigen. En hij liet zich door die snotneus niet de maat nemen.under the red sky schreef:Wij hebben altijd intacte reuen en teven gehad en godzijdank herken ik de problemen niet. Maar het moet hier wel strikt worden gescheiden tijdens loopsheden anders gaat het mis. Lijkt me ook logisch als je honden hebt met een normaal libido. Ik wens je veel wijsheid!
Dekken voorkomen was geen enkel probleem. Goede zelfgemaakte broek aan en opletten.
Maar goed, intacte reu/teef is hier het probleem helemaal niet.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt helemaal wat je zegt. Droef is inderdaad best vrij om te doen wat hij wilt(binnen de normale grenzen). Dat betekend uiteraard niet dat hij weinig grenzen heeft gehad. Droef is hier als kennelhond gekomen dus heeft echt wel e.e.a moeten leren en daarbij dus ook vaak nee gehoord. Die nee daar is hij normaal echt wel gevoelig voor, behalve dus op dit punt. Da heeft hij altijd wel al gehad. Bijvoorbeeld teven en castraten waar hij op wil rijden. Dan krijgt hij een paar kansen, niet luisteren is aan de riem. Als hij weer rustig is (afhankelijk van de situatie) proberen we het nog een keer maar dan is het klaar. We gaan niet steeds rijden op andere honden.Fotogravinnetje schreef:Je hebt vaker aangegeven niet van de strakke discipline te zijn. En de valkuil van een zich over het algemeen soepel aanpassende hond is dat je nooit duidelijk harde grenzen geeft. En dan is er voor zo'n hond dus ruimte om steeds opnieuw te beginnen met gedrag dat je niet wil. Je hebt vaker aangegeven dat strakkere grenzen voor Droef niet nodig zijn, omdat hij normaal geen stap verkeerd doet. Maar nu loop je er dus tegenaan dat jouw NEE een 'misschien toch wel' is voor Droef. Je weet gedrag op het moment te stoppen, je weet het niet te verbieden. En omdat je daar nooit de noodzaak van in zag, heb je Droef niet geleerd dat een verbod gewoon echt een verbod is. En dan is het ook nog een bulldog, dus als hij iets in z'n kop heeft, is het sowieso al lastiger om hem ervan te weerhouden dan bij bijvoorbeeld spaniels
Buiten dit hele gebeuren heb ik dus echt geen enkel probleem met Droef.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Nop, maakt niks uit. Gewoon niks doen en weinig prikkels of inderdaad lekker moe maken en veel doen verschilt niks. Nou heb ik de afgelopen week natuurlijk gewoon overdag gewerkt en gebeurde het alleen 's avonds. Dus of hij het de hele dag doet durf ik niet te zeggen. Vandaag heeft hij nog geen enkele aanstalten gemaakt maar het is nog vroeg. Ben benieuwd of hij vanaf nu overdag dit gedrag ook laat zien of weer alleen in de avond. Dan zou ik gaan denken dat hij dan gewoon een soort van (seksueel)overprikkeld of moe is.Tineke schreef:Ik vind dat er best wel hard op Dees wordt ingehakt en ja wellicht ligt het aan haar eigen omgang met Droef maar dan is het voor haar dus nog steeds een probleem. Er zijn hier honden herplaatst omdat ze te wild speelde met roedelgenootjes, omdat ze niet met kinderen konden of omdat het gewoon niet paste. Er lopen en liepen honden met stoombanden vanwege loopse teven, vanwege jagen allemaal zaken waar controle over je hond wel degelijk mee te maken hebben. We kunnen dus concluderen dat controle ten alle tijde over je hond niet altijd zo makkelijk is als wordt voorgesteld. Micron is hier samen geweest met een loopse Luus en ik vond dat echt geen pretje en heb hem toen uit logeren gedaan. Ik werd gek van dat constante gezeur van hem. Fijn dat een ander zegt dat het geen enkel probleem voor hun is maar een probleem is pas een probleem als jij het zo ervaart. Herplaatsen wil ze niet en wie zegt dat de volgende eigenaar ook niet voor die optie gaat. Er lopen meer castraten rond dan niet castraten in ons land. Ik ben zeker niet voor castratie, ook gezien het type hond, en ik denk dat het zelfs ook wellicht niet het antwoord hoeft te zijn op rijen, zat castraten die dat nog net zo vrolijk doen. Zaadlozingen zou ik dan weer niet weten hoe dat zit na castratie. Scheelt het nog wat je met hem doet Dees? Is hij na een wandeling van zeg twee uur nog net zo opgewonden of is hij als hij moe is meer te sturen hierin?