Hailfall schreef:dre schreef:
Zooplus.de zend niet meer naar Nederland
Oh dat wist ik niet.. sorry

Snap ik
pioenroos schreef:Ik wissel veel af.
Kattenbrokjes heb ik altijd standaard bij.
Daarnaast droog ik zelf hart, long of maagjes, dat kan ik zo klein als ik wil snijden. Ook heeft de action wel eens wat liggen voor honden of katten zonder al te veel rotzooi.
De Grote Beloning (voor bijvoorbeeld hierkomen of iets anders wat ik echt goed wil aanleren/betrouwbaar houden) is hier meestal worst of kaas.
Rodi heeft een houdbare worst die goed te snijden is maar er zijn meer merken. Meestal zijn het nog complete voedingen ook, kan je het gewoon van de maaltijd aftrekken. Ik snijdt zo'n worst dan in stukjes en die gaan in de vriezer. Paar uur voor de wandeling of training haal ik er dan wat uit.
Kattenbrokken is een goede, die hebben we toch altijd in huis.
Zelf drogen van vers vlees voor mini beloningen begin ik niet meer aan, ik vind het echt verschrikkelijk werk al dat snijden
Worst of kaas wordt je zak zo vies van en met pup wil ik iets wat ik ter plekke zonder voorbedachte rade kan pakken, maar inderdaad gebruik ik die wel bij de trainingen bij de groterds.
Houdbare worsten is een goed idee, gedroogd kunnen die ook wel even mee en dat snijden vind ik niet zo'n drama
** Angela ** schreef:Ik heb er 5 om mee te trainen , waarvan de jongste nog volledig op voer
De rest krijgt de bal , maar met speuren gebruik ik ook voer
En dan gaat t toch best hard zeg maar
Ik gebruikte eerst gewoon rookworst of Gelderse worst
Maar ik ben dr zo een die gaat trainen en altijd vergeet om de worst uit de auto ( of de zak/trainingstasje ) mee te nemen
En dan na een paar dagen zich afvragend waarom t zo stinkt in de auto
Plus droog voer kan je op voorraad bij hebben en zo weet ik zeker dat ik altijd genoeg meeheb voor de trainingen omdat ik op de ene training meer verbruik als de andere
Owh ja worst vergeten is mij 1x gebeurd
Maar inderdaad droog voer is wel fijner, vooral voor het gemak.
Rookworst (en knakworst) is ook nog een goede
mosquito1980 schreef:Recept Leverkoek
500 gr rauwe lever (kip is het fijnst)
4 opgehoopte eetlepels melkpoeder
4 opgehoopte eetlepels cake meel (of aardappelmeel)
3 eieren
Maal de lever fijn in een blender (of vleeshakker) het moet echt vloeibaar zijn voor het beste resultaat.
Mix het meel, melk en eieren erdoor (ik doe de eieren compleet met schil)
Giet alles op een beboterde bak plaat
In de (voorverwarmde) oven 180 graden 30-40 minuten en klaar
Als het afgekoeld is in stukken snijden en in de vriezer, zo heb je altijd lekker koekjes als beloning.
Wel oppassen dat je niet teveel in 1 keer geeft, de hond kan er dan diarree van krijgen
Ah klinkt goed, ik ga hem onthouden
Tineke schreef:Ik droog zelf en dat slaat altijd wel goed in bij bijna iedere hond die ik ken. Ik gebruik het ook in mijn werk, hus, en ook daar is het een succes. En zelf drogen is veel goedkoper dan het kopen.
Ja heb ik ook gedaan, maar ik wordt gallisch van vers vlees snijden dus daar begin ik liever niet meer aan
Ik ben wel van het gemak zeg maar
Tineke schreef:Oh en leverkoekjes maken wij ook weleens zelf, lever fijn malen, wat bloem, wat water en olie een paar eieren, kneden als deeg, en dan ze op het formaat maken welke je wil en de oven in.
Ik ga het eens proberen, gewoon bakken zijn wij beter in
lor1_1984 schreef:Ik wissel af, soms kook ik een kipfilet en snij die dan in kleine dobbelsteentjes, soms ontdooi ik een frikandel en snij die in kleine stukjes (plakjes van 0,5-1cm dik en die dan weer in 4-9 stukjes).
Verder heb ik een opbergbak in mijn trainingstas waarin de al eerder genoemde kipvisstrips vd Aldi (ook wel te koop bij Action en de dierenwinkel), gedroogde kipfiletstrips vd Aldi en verschillende smaken vleessticks vd Aldi in stukjes geknipt in zitten.
Wel in diverse groottes, zo blijft het altijd een verrassing of de beloning groot of klein is.
De dag van training geef ik overigens 1 brokkenmaaltijd minder, hij eet zoveel beloningssnackjes dat hij dichtgroeit als ik ook nog 2x brok zou voeren.

Frikadel wil ik met die kleine nog even niet aan, dat komt wel als ze iets groter is.
Soortachtige van die strips heb ik ook nog ergens liggen, die in stukjes knippen kan inderdaad ook altijd nog.
En diverse groottes doe ik niet aan, het is mini voor die kleine of gewoon formaat voor die groterds
JustJoyce schreef:Ik koop inderdaad ook verschillende dingen bij Dogbite en frolic in kleine stukjes gebroken, Chef doet er een moord voor haha
Dogbite staat op de lijst
Ik heb ooit in het asiel frolicpoep moeten ruimen, ik heb er nog een trauma van

ze krijgen het gewoon niet
Machie schreef:Ik gebruik wat ik win. Momenteel royal canin agility brok small. Lekker klein, ideaal! Verder heb ik nog een ton vol profine en wat fish4dogs. Allemaal fijne vrij kleine brokjes en dat vind ik altijd wel het makkelijkste.
Ik win nooit voer
Dat fish4dogs klinkt wel leuk, ga ik onthouden
kipo schreef:Gedroogde long valt hier erg in de smaak en caniland soft-happen (dat heb ik niet zelf bedacht) van zooplus, dat zijn van die semi- moist brokjes.
Die semi moist zijn ook aardig makkelijk te breken evt. ook wel fijn, en volgens mij heb ik die ook wel eens gehad.