Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hotspot genezen, meteen een nieuwe

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: Hotspot genezen, meteen een nieuwe

Ongelezen bericht door Caro »

Shep nog steeds niet alleen durven laten. Daarnet was ik een paar seconden buiten en zag ik dat er weer een ander plekje op diezelfde poot nat was, daar dus snel aan zitten likken. Ik heb nu een afspraak met een trimsalon voor volgende dinsdag om eens lekker te laten wassen en uit te laten blazen. Goed voor als er eventueel nog een vlo zit, huidschilfers eruit en volgens mij scheelt het ook wel voor de ondervacht toch? Die wordt misschien ook wel wat uitgeblazen. Bij deze trimsalon mag ik er ten minste bij blijven. En die vrouw zei ook nog dat dierenartsen altijd wel snel voedselallergie roepen en dat het haar ook sterk lijkt omdat Shep al sinds januari deze brok zonder problemen eet en verder geen klachten heeft. Alleen die jeukende plek op 1 poot/heup.
Ik ga me voor de zekerheid nog wel verdiepen in voer voor allergie. Wil niet dat van de dierenarts maar even kijken bij acana of purizon.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Caro schreef:Shep nog steeds niet alleen durven laten. Daarnet was ik een paar seconden buiten en zag ik dat er weer een ander plekje op diezelfde poot nat was, daar dus snel aan zitten likken. Ik heb nu een afspraak met een trimsalon voor volgende dinsdag om eens lekker te laten wassen en uit te laten blazen. Goed voor als er eventueel nog een vlo zit, huidschilfers eruit en volgens mij scheelt het ook wel voor de ondervacht toch? Die wordt misschien ook wel wat uitgeblazen. Bij deze trimsalon mag ik er ten minste bij blijven. En die vrouw zei ook nog dat dierenartsen altijd wel snel voedselallergie roepen en dat het haar ook sterk lijkt omdat Shep al sinds januari deze brok zonder problemen eet en verder geen klachten heeft. Alleen die jeukende plek op 1 poot/heup.
Ik ga me voor de zekerheid nog wel verdiepen in voer voor allergie. Wil niet dat van de dierenarts maar even kijken bij acana of purizon.
Is het geen idee om iets om de poot te doen zodat hij er niet aan Kan likken? Bij Alfil werkt dat het beste.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Caro
Zeer actief

Dat is niet te doen omdat de oude hotspots op haar heup zitten en ze nu weer aan een ander deel van die poot bijt. Dat krijg ik allemaal niet ingepakt. Komt nog bij dat als ik er iets omheen doe, ze het braaf laat zitten zolang ik in de buurt ben maar ze het eraf krijgt zodra ik weg ben. Vanmorgen was ik in de douche, ze had het kaal geschoren gedeelte nu met rust gelaten maar wel weer aan dat andere stukje poot gezeten. Ik heb goed gekeken maar daar is helemaal niets te zien.
Opvallend is wel dat ze bijna geen huidschilfer meer heeft. Lijkt me dan toch geen voedselallergie maar iets dat met de rui te maken had.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Buster heeft ook een enorme hotspot gehad
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... er+hotspot

Ik heb toen meerder nachten bij hem op de bank geslapen en zodra hij er iets mee wilde gevraagd om het niet te doen :engel:
Wij zaten in een huis van vrienden met een plavuizen vloer waar hij wel overheen wilde schuren vanwege de jeuk :ugh:

Ik ben wel van even doorpakken dus echt 2 keer daags even flink erover heen met de hydro crème -- met handschoen aan -- en goed wrijven . Dat vond hij eerst wel even pijnlijk maar ook wel lekker om even te kunnen jeuken .
Verder was hij een enorm rave lieverd die echt goed luisterde als ik hem waarschuwde om niet te jeuken op de vloer of tegen heggen ed .

Buster had ook een enorme dikke ondervacht

Dit kwam ws ook van een kattenvlo :ugh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marieke23

Ongelezen bericht door Marieke23 »

Tea tree is fijn spul, maaaar kijk uit met katten, het is nl gif voor katten, alleen heeeel erg verdund kan je het bij katten gebruiken. Dus als je ook een kat hebt......
Verder is tea tree ook super tegen vlooien. Jean pau heeft tea tree als druppels en zalf. Jaren lang drupje aan oorpunt vd hond en nooit meer een vlo gezien. Ik deed heel lang met een flesje. Alleen ik moest wel direct naar buiten. De hond werd ook gek vd lucht en ging heel hard rennen. Zo sneu, daarom gebruik ik het nu niet meer.
Vroeger gebruikte ik zalf van vetzyme, vieze groene stevige zalf. Binnen twee dagen was de plek weg, vaak was 1 of 2 x aanbrengen voldoende. . Het rook appart, maar het likken was over, jeuk ook, en genezing een feit. Wel oppassen met vlekken. Geen idee of het er nog is, ik heb net even gegoogled, maar zie het niet meer. Misscien kent iemand het nog?
Succes en sterkte.
Caro
Zeer actief

De twee hotspots zijn inmiddels genezen door steeds iemand bij Shep te laten, dan probeert ze er niet eens aan te zitten. Nu heeft ze dus weer een nieuw geïrriteerd plekje waar ze bijt als ik even weg ga. Ik denk misschien toch weer een vlooienbeet. Dierenarts kan wel zeggen dat dat onmogelijk is na gebruik stronghold maar onmogelijk geloof ik niet in. Daarnet maar weer wat verdunde tea tree op het nieuwe plekje gedaan. Katten heb ik niet en de lucht lijkt Shep niet te storen, ze slaapt gewoon verder. Maar wel vervelend dat ik haar nu ondanks de genezen hotspots nog niet alleen kan laten zonder kap want dan wordt het nieuwe plekje waarschijnlijk ook weer een hotspot. Als ik haar dinsdag laat wassen, dan behandel ik mijn huis ook nog maar een keer en alles weer uitwassen. Hopelijk dan echt van die vlooien verlost.
Ik heb trouwens gewoon tea tree van kruidvat, dat is toch ook wel oké?
Heb inmiddels ook calendula zalf in huis gehaald, zou dat beter zijn om erop te doen?
Afbeelding
Marieke23

Ongelezen bericht door Marieke23 »

Calendula geneest, maar gaat geen jeuk tegen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”