Gelukkig zag ik het deels aankomen en heb ik Suze in de verzekering gegooid. We hebben er al een aantal dierenartsbezoekjes op zitten. Want Suze blijkt allergisch. Ze krijgt nu een eliminatiedieet en apoquel daarvoor. Maar dat was natuurlijk nog niet genoeg, wij gaan alleen maar voor combinatie deals
Want Suze heeft een cherry-eye bij haar linkeroog, een wratje op het bovenste ooglid van haar rechteroog én een tumortje bij een achterste tepel. Voor de allergie aantal keer bij de dierenarts geweest en nu de jeuk weg is en dieet aan de gang ook de bultjes en dingetjes maar eens besproken. Cherry-eye was er in het begin soms, maar laatste tijd vrijwel continu aanwezig. Nog oogzalf meegekregen, maar daar werd het oog juist geïrriteerd van dus na aantal dagen mee gestopt. Die cherry-eye zou dus geopereerd moeten worden. En als ze dan toch bezig zijn dan ook maar gelijk dat wratje op haar bovenste ooglid weghalen. Want ja, ook die zou later wel eens groter kunnen worden en wel last veroorzaken.
En tja, als ze dan toch onder het mes moet ook gelijk maar dat tumortje die al die tijd al bij haar tepel zit weghalen. Keurig rond tumortje etc, maar kwam nu wat kleur op de huid op die plek. En nu ze toch onder narcose zou moeten ook gelijk die maar weghalen. Tumortje wordt opgestuurd voor onderzoek, want ik wil wel weten wat het is. Normaal hadden ze in geval van Suze geen röntgenfoto gelijk geadviseerd. Suze is een erg makkelijk hondje, geschatte leeftijd van 5 jaar, geen benauwdheidsklachten. Maar haar laten liggen moet echt onder dwang dus dat werkt niet voor een foto en het is wel een redelijk rustig hondje met mogelijk toch wel oudere leeftijd. Dus nu ze toch plat ligt ook maar gelijk die röntgenfoto erbij voor de zekerheid.
Een compleet pakket dus. Morgenochtend is het zover! Om 8u 's ochtends (
Hier was ze net bij mij, cherry-eye niet te zien, als je goed kijkt het wratje wel

Deze foto's zijn recent, cherry-eye continu zichtbaar

Op deze foto kun je als je goed kijkt het wratje zien zitten op bovenste ooglid rechteroog