Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bultje hier, wratje daar. Cherry-eye zus, allergie zo

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Bultje hier, wratje daar. Cherry-eye zus, allergie zo

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Was er niet iets met 'neem kruisingen, want die zijn veel gezonder' en 'neem een jongere hond, die mankeren niet gelijk van alles'? Dat geldt dan in elk geval niet voor die honden die op mijn pad komen :hmmm:

Gelukkig zag ik het deels aankomen en heb ik Suze in de verzekering gegooid. We hebben er al een aantal dierenartsbezoekjes op zitten. Want Suze blijkt allergisch. Ze krijgt nu een eliminatiedieet en apoquel daarvoor. Maar dat was natuurlijk nog niet genoeg, wij gaan alleen maar voor combinatie deals :cheer: :oeps:

Want Suze heeft een cherry-eye bij haar linkeroog, een wratje op het bovenste ooglid van haar rechteroog én een tumortje bij een achterste tepel. Voor de allergie aantal keer bij de dierenarts geweest en nu de jeuk weg is en dieet aan de gang ook de bultjes en dingetjes maar eens besproken. Cherry-eye was er in het begin soms, maar laatste tijd vrijwel continu aanwezig. Nog oogzalf meegekregen, maar daar werd het oog juist geïrriteerd van dus na aantal dagen mee gestopt. Die cherry-eye zou dus geopereerd moeten worden. En als ze dan toch bezig zijn dan ook maar gelijk dat wratje op haar bovenste ooglid weghalen. Want ja, ook die zou later wel eens groter kunnen worden en wel last veroorzaken.
En tja, als ze dan toch onder het mes moet ook gelijk maar dat tumortje die al die tijd al bij haar tepel zit weghalen. Keurig rond tumortje etc, maar kwam nu wat kleur op de huid op die plek. En nu ze toch onder narcose zou moeten ook gelijk die maar weghalen. Tumortje wordt opgestuurd voor onderzoek, want ik wil wel weten wat het is. Normaal hadden ze in geval van Suze geen röntgenfoto gelijk geadviseerd. Suze is een erg makkelijk hondje, geschatte leeftijd van 5 jaar, geen benauwdheidsklachten. Maar haar laten liggen moet echt onder dwang dus dat werkt niet voor een foto en het is wel een redelijk rustig hondje met mogelijk toch wel oudere leeftijd. Dus nu ze toch plat ligt ook maar gelijk die röntgenfoto erbij voor de zekerheid.

Een compleet pakket dus. Morgenochtend is het zover! Om 8u 's ochtends ( :schrik: ) moet ik haar brengen. Dan checkt de dierenarts haar nog even in mijn bijzijn en wordt het nog eens kort besproken wat ze gaan doen en gaat ze de opname in. Nu duimen draaien dat alles goed gaat en Suze haar longen schoon zijn. Kan nu al niet wachten tot ik haar weer kan ophalen morgenmiddag! :wachten:

Hier was ze net bij mij, cherry-eye niet te zien, als je goed kijkt het wratje wel
Afbeelding

Deze foto's zijn recent, cherry-eye continu zichtbaar
Afbeelding
Afbeelding

Op deze foto kun je als je goed kijkt het wratje zien zitten op bovenste ooglid rechteroog
Afbeelding
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: Bultje hier, wratje daar. Cherry-eye zus, allergie zo

Ongelezen bericht door gonnie »

Succes.
Laatst gewijzigd door gonnie op 08 okt 2018 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tiba had ook een wratje op haar ooglid, die is op 11-jarige leeftijd verwijderd en dat is helemaal goed gegaan. Hopelijk is het voor Suze ook een eitje en staat ze vanmiddag weer kwispelend voor je.
Sterkte vandaag, de duimen draaien!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ach, pechvogeltje. Beterschap!
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Sterkte vandaag.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Ach, wat een gedoe alles bij elkaar :roos:
Gelukkig kan ze er bij liggen.
We duimen hier voor een goede uitkomst. Ik heb Imp al aan het werk gezet voor haar vriendinnetje.
:J:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Succes
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Dat is heel wat bij elkaar zeg. Duimen dat het allemaal goed gaat.
Even buiten topic om; wat geef jij voor eliminatie dieet? Bij mijn hond vermoeden voedselallergie maar ze lust de meeste brokken niet.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Leuk zo'n totaalpakket. Maar fijn dat je alles in één keer kan laten doen. Beterschap voor Suze! :ok:

Ik was laatst al eens aan het denken over die (buitenlandse) mixjes en dat ik daar toch wel regelmatig dingen van hoor als allergieklachten, maar ook bepaalde problemen met de bouw (patella, kromme pootjes etc). Finn had ook heel lang allergieklachten, zoals roze pootjes en veel bijten en likken aan de pootjes. Dat heeft misschien een anderhalf jaar geduurd voor dat over was. Nu blijft hij wel gevoelig op zijn darmen en maag, maar wel al een heel stuk beter dan voorheen.

Ik vermoed dat de gebrekkige voeding, zowel in hoeveelheid als kwaliteit, toch een belangrijke impact heeft. Op de hond zelf, maar ook op de pups. Sommige dingen zijn te herstellen na een periode goede en genoeg voeding, maar andere dingen krijg je denk ik niet meer rechtgetrokken. Dus ik durf de gezondheid van die mixjes wel in twijfel te trekken :wink: Al is dit niet zozeer genetische gezondheid, maar voedingsgerelateerde gezondheid.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Succes!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
hakunamatata
Zeer actief

Gebeld en operatie is goed gegaan! :cheer:
Assistente had snel gekeken en kon geen opmerking vinden over de foto dat die niet goed zou zijn. Dus ik ben blij! Suze was nog aan het wakker worden en ik kan haar eind middag weer ophalen. Het arme ding krijgt wel zo'n vreselijke kap om want het oog moet natuurlijk beschermd. Maar dat zien we eind middag wel weer hoe Suze dat vindt. Nu in elk geval heel blij dat alles goed is gegaan! :D
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Lees het nu net, wat fijn dat ze weer aan het wakker worden is.
Hoop dat alle uitslagen ook goed zijn later.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hè wat een zorgen zo bij elkaar, gelukkig dat de narcose/operatie in elk geval goed is gegaan, in elk geval één zorg minder. Verwen haar maar lekker!
hakunamatata
Zeer actief

Pff, dit gaan nog pittige dagen worden vrees ik. Suze vindt de kap echt niet leuk en ze voelt zich echt niet fijn :ugh:

Ze was blij dat ze bij de dierenarts mee mocht, mijn lieve kleine draakje. Het was allemaal erg goed gedaan en toen ik haar ophaalde was ze intussen al goed wakker. Medicatie mee, uitleg mee en we konden gaan. Ohnee, eerst half in shock de rekening betaald, jeses wat een duur geintje dit. Heel hard duimen maar dat ik snel en veel van de verzekering terug krijg! Suze haar ogen zien er super uit, weinig irritatie en waar wratje is weggehaald zie je er niks van. Maar die buikwond, wow. Ik had niet verwacht dat het zo'n grote wond zou gaan zijn. Ze hebben ruim om de melkkliertumor weggenomen en het is een stuk van zo'n 20cm aan hechtingen geworden. Thuis aangekomen even voor op het gras beetje gelopen waarbij Suze vooral gefrustreerd was door die stomme kap. Maar gelukkig ook een flinke plas gedaan.

Intussen zijn we weer wat uren verder. Suze heeft regelmatig een momentje dat ze haar kap af probeert te krijgen. Gelukkig lukt het niet, maar ik moet haar dan echt afleiden. Of corrigeren, maar dat geeft haar ook weer spanning en dat kan ze nu juist niet gebruiken. Eten gaat niet zo fijn, drinken gaat niet zo fijn en slapen al helemaal niet. Ze heeft nu gevonden dat ze in haar mand de kap op de rand kan leggen en zo gaat ze dan liggen. Maar echt lekker liggen gaat niet. Suze heeft ook in het geheel wat last. Ze is trillerig en pieperig doordat ze door alles spanning in haar lijf heeft, ze voelt zich duidelijk niet echt lekker. En ze wil aan haar enorme buikwond zitten. Dat lukt gelukkig net niet, maar dat geeft natuurlijk ook weer spanning en stress. En net schoot ze ineens gillend overeind en rende hard weg uit haar mand.

Pff vind het niks om het arme ding zo te zien. Hopelijk voelt ze zich morgen wat beter. Medicatie erin krijgen is ook nog een dingetje. Allemaal pillen nu en die moet ik echt achterin haar bek duwen anders spuugt ze die weer uit. In haar eten werkt niet want dan spuugt ze die ook uit en veel lekkers mag ze natuurlijk niet. Wel ontdekt dat het haar net lukt om een konijnenoor te eten, dus die snack kan ik blijven geven als fijne afleiding.

Dit was dus een zeldzaam momentje van een bijna tevreden Suze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Wat zijn ze dan zielig he? Beterschap!
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Gelukkig dat het achter de rug is. Als Suze veel last heeft van haar kap zou je zo'n opblaasbare moon collar kunnen proberen of een comfy Cone. Die verdragen ze vaak veel beter.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ach, arm klein ding. Gelukkig zijn ze meestal vrij snel weer op de pikkels, hopelijk is dat voor haar ook het geval! Misschien wat Rescue druppels ofzo, intussen? Baat het niet,...
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

:ghug: voor Suze :J:
Hopelijk geeft ze zich snel over aan de kap.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ah gut, jammer dat ze niet snappen dat het even voor hun eigen bestwil is. Hopelijk gaat het vandaag al wat beter.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”