Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erg lang loops?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pax-Dracona
Actief
Aantal honden: 2

Erg lang loops?

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana is 27 augustus loops geworden. Ik vond toen in ieder geval de eerste druppel bloed. Lekkere timing, want 17 september gingen we op vakantie naar Texel :mrgreen: Dag van vertrek helemaal feest want ze ging toen echt staan voor reuen. Tijdens de vakantie gelukkig weinig 'last' gehad, heel veel niet-gecastreerde reuen kwamen we niet tegen. Maar nu. Het is dus al 5.5 week geleden dat ze loops werd, en nog steeds reageert ze heel sterk op reuen; spelen, piepen, en er voor gaan staan. En niet alleen er naartoe willen ofzo, maar als ze een plas ruikt die dus blijkbaar van zo'n woest aantrekkelijke heer is gaat spontaan haar staart opzij :oeps:

Vorige keer was ze ook al langer loops, zo'n maand met uitloop van een paar dagen, maar dit wordt nu wel erg lang, of niet :denken: Ze is 12, wordt 13 in april. En hoe weet ik nu zeker dat er niks meer kan gebeuren? Vind er niks aan, steeds maar aan de lijn :LOL:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Erg lang loops?

Ongelezen bericht door sirene »

Dat klinkt als cysten in de baarmoeder. Dat is een voorstadium van baarmoederontstekingen. Ik zou een echo laten maken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pax-Dracona
Actief

sirene schreef:Dat klinkt als cysten in de baarmoeder. Dat is een voorstadium van baarmoederontstekingen. Ik zou een echo laten maken.
:schrik: ik ga het meteen regelen, dank je wel! Is dit een kan-wel-wachten-tot-maandag situatie of dringender?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Pax-Dracona schreef:
sirene schreef:Dat klinkt als cysten in de baarmoeder. Dat is een voorstadium van baarmoederontstekingen. Ik zou een echo laten maken.
:schrik: ik ga het meteen regelen, dank je wel! Is dit een kan-wel-wachten-tot-maandag situatie of dringender?
Ik denk wel maandag maar dat weet ik niet zeker. Ik ben geen da. Ik hoop dat iemand anders daar een zinniger advies voor kan geven.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zou inderdaad echo laten maken. Zolang ze verder in goeden doen is, niet extreem veel drinkt en niet slomer is dan normaal, kun je rustig wachten tot maandag, volgens mij. Wel even extra alert zijn op tekenen van baarmoederontsteking, want in dat geval zul je toch maar het weekendtarief voor lief moeten nemen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Die cysten kunnen gevuld zijn met pus. Als die openknappen heb je wel een groter probleem dan nu. Is er niet een spoeddienst die je om advies kan vragen? Misschien dat Kipo ofzo hier nog reageert, die is volgens mij da.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pax-Dracona
Actief

Er is inderdaad een spoeddienst, ik heb even gebeld. Ze vinden het op basis van hoe ze zich nu gedraagt nog niet meteen nodig om meteen langs te komen. Wel zeiden ze ook het goed in de gaten te houden en bij klachten die op baarmoederontsteking zouden kunnen wijzen weer aan de bel te trekken. Dank jullie wel voor de snelle reacties ♥
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Ik heb een soortgelijk verhaal. Mijn teefje Shep kreeg op haar 8e ook opeens erg lange loopsheden. Steeds dacht ik dat het over was omdat het in haar gedrag nooit te merken was, zij bleef namelijk altijd alle reuen weg snauwen, ook al was ze loops. Maar dan vond ik opeens toch weer druppels bloed. Ben naar DA gegaan en echo laten maken. Deze zei dat er nu een grote kans op bmo aanwezig was. Haar een week later laten steriliseren (met laparoscopie, dat is ideaal). Shep is nu inmiddels 12 jaar. Ben blij dat ik de sterilisatie heb laten doen, nooit geen baarmoederklachten meer natuurlijk en daar kwam bij dat Shep steeds meer last van haar schijnzwangerschappen kreeg en daar waren we mooi ook vanaf. Maar net als bij jou was Shep gewoon levenslustig en alles maar die loopsheden verliepen dus abnormaal.
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief

Vandaag 9.15 stonden we bij de dierenarts op de stoep. Uitgebreid bevoeld en verder onderzocht. Buikje soepel en niks raars te voelen, temp goed en geen gekke/nare geurtjes, geen overmatig gedrink of zielig-zijn. Er lijkt dus weining aan de hand. Behalve dan dat ze super lang loops is :denken: De uitvloeiing is waterig roze, zoals je aan het eind van de loopsheid/begin vruchtbare periode zou verwachten (maar dan 2.5 week later ofzo). De DA was er vrijwel van overtuigd dat Dana op dit moment geen baarmoederontsteking heeft (gebaseerd op haar observatie en mijn beschrijving van haar gedrag). Maar dat sluit niet uit dat ze het kan ontwikkelen, natuurlijk.
Nu 2 mogelijkheden; of het is 'gewoon Dana' en dat dit nu haar cyclus is, óf een tumor/cyste op de eierstokken/in de baarmoeder. Degene die de echo's doet was er net niet vandaag, maar de DA geeft aan dat er geen onmiddelijke reden is om meteen te echoën. Dat gebeurt dus ergens deze week, afhankelijk van de planning. De kans dat ze dan alsnog onder het mes moet is nog steeds aanwezig dus, maar gelukkig minder dringend dan ik vreesde. TBC dus :)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Goed dat je geweest bent, hopelijk ziet haar baarmoeder er goed uit op de echo.
Pax-Dracona
Actief

Vandaag de echo gehad. Definitief geen baarmoederontsteking ( :cheer: ) en geen cystes in de baarmoeder. Wel op beide eierstokken iets wat op een cyste lijkt. Als ik het goed begrepen heb: beide eierstokken hebben een klein blaasje met een 'niet gesprongen eitje'. 1 was net aan vergroot, de ander wel significanter (maar niet schrikbarend). De lange loopsheidsverschijnselen komen hoogstwaarschijnlijk daardoor(?).

Verdict: de arts zag geen noodzakelijke reden om te opereren :D De kans dat de volgende loopsheid net zo lang duurt is groot, maar die duur is dus niet door iets vreselijks (op dit moment dan). Hopelijk is het dan nu gewoon klaar en loopt de volgende loopsheid makkelijker! Dank jullie allemaal voor de reacties :flower:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Fijn dat het met een sisser af lijkt te lopen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”