O, van alle castratie-topics is dit wel het meest legendarische aan het worden
Met als absoluut dieptepunt natuurlijk deze opmerking:
Cleva schreef:
Ik wil de verwijzing naar Mengele niet maken maar bij deze....
Was jij niet die figuur die een forumlid helemaal afgeblaft heeft omdat ze op familiebezoek ging naar Iran? En nu dit soort opmerkingen maken over de holocaust. Want natuurlijk was wat Mengele deed met Joodse kinderen precies hetzelfde als een medicijn aan een hond geven om zijn geslachtsdrift tijdelijk te onderdrukken

Verder dan dit kun je denk ik niet zakken. Hopelijk zie je deze opmerking van mij trouwens niet als een uitdaging. Ik wéét dat jij nog dieper kunt zakken, maar doe dat maar niet.
Deze misselijke opmerming wordt gelukkig wel méér dan goedgemaakt door de goedbedoelde opmerkingen van anderen. Zoals de hliarische discussie over de hoeveelheid kwak die op de bank gedeponeerd wordt. Ik zou zeggen, vul eens een 5 mL spuit met mosterd en spuit die leegt op de bank, smeer het wat uit, en kijk wat een bende dat geeft. Ga erin zitten en bedenk dan dat het probleem van TS geen mosterd is maar hondenkwak
En verzin er dan eens een standaard huishouden bij. Komt 15-jarige zoon met zijn nieuwe 14-jarige vriendinnetje thuis en drinken ze een kopje thee op de bank. ¨Lotte, kun je misschien een beetje opschuiven? Waar je nu zit is de hond net klaargekomen, ik maak het zo schoon hoor¨
En deze is natuurlijk absoluut onbetaalbaar:
sirene schreef:, zou het dan niet helpen als je hem een handje helpt, maar dan op een tijdstip/plaats dat het wel uitkomt? Ik heb een paar keer sperma af moeten nemen vanwege zaad invriezen en zaad testen en dat is een fluitje van een cent. Je hoeft alleen maar vast te houden en de hond doet de rest.
Goed, sommige taboes moetje vooral taboe laten zou ik zeggen. Maar om er even professioneel op in te gaan: ik heb eens op een kliniek gewerkt waar veel aan reproductie gedaan werd. Daar kwam een tekkeltje waar persé mee gefokt moest worden maar dekken kon niet, dus zaad afnemen. Dat moest een aantal keer herhaald worden. Na de tweede keer had hondje het prima door, zag de arts die het handwerk moest verrichten werd dan helemaal blij en ging er meteen goed voor staan

Lijkt me leuk zo'n relatie te hebben met je eigen hond, kom je thuis gaat ie er meteen lekker voor staan

En hoe werkt zoiets in de praktijk, doet 1 lid van het huishouden dit of worden de taken verdeeld? ¨Lotte, begin jij boven maar vast aan het werkstuk Biologie, ik moet eerst nog even de hond aftrekken anders komt ie weer klaar op de bank. Ik kom er zó aan, hoor!¨
Ook geweldig:
laeken schreef:Maar ik ga de topic verlaten want ik merk dat ik niet tegen de reacties kan die nu gaan volgen en ik weet dat dit een kansloos iets is. De hond wordt chemisch gecastreerd en Dagmar en ik kunnen lullen wat we willen over de vreselijke reacties van andere honden daarop.
Dus jij zit je achter je computertje op te vreten omdat er ergens in Nederland een hond is die wellicht gecastreerd gaat worden om een reden waar jij het niet mee eens bent

Joh, pas op, en zet de tv af als het nieuws komt. Je zou er eens achter komen dat er ook écht leed is op de wereld. Kippetjes in een hok waar ze amper kunnen draaien. Zeehondjes die doodgeslagen worden om hun vacht. Kindertjes die dood gaan aan eenvoudige maag- en darminfecties omdat er geen schoon water is. Goed dat jij dat allemaal niet weet wat je doet geen oog meer dicht, ´s nachts.
En dan alle super-opvoeders natuurlijk. Ook om je dood te lachen, Natuurlijk, alles is op te voeden tot aan geslachtsdrift aan toe. Maar als toevallig de eigen honden zo'n kutkarakter hebben dat ze elkaar persé dood willen bijten dat heeft dan niets met opvoeding te maken, dan dumpen we er gewoon één ver weg in de polder om het probleem op te lossen, maar aan de opvoeding ligt het natuurlijk niet. En aan de ballen ook niet

Of als een hond zich zo misdraagt dat ie gillend en krijsend in een hok geduwd moet worden als er visitie langskomt, dan ligt dat aan het ras, want dat is zo bedoeld

Duizenden honden van hetzelfde ras die zich wél weten te gedragen - tot aan directe familieleden aan toe- doen daar natuurlijk niets aan af. Aan de opvoeding ligt het dan natuurlijk nooit. Tot een hond in zijn slaap een zaadlozing krijgt, dan is natuurlijk onmiddellijk duidelijk dat de opvoeding mislukt is
Dan tot slot:
laeken schreef: ik ben gedwongen hierop te reageren
Je bent dus eigenlijk een slachtoffer van deze hele situatie. Goed dat je dit even uitlegt. Ik had namelijk bíjna de indruk gekregen dat je ziekelijke obsessie hebt met de ballen van andermans hond