Nanna schreef:malinois schreef:Nanna schreef:dagmar88 schreef:
Makkelijk of leuk is het niet nee.
Exact. En de laatste keer dat ik keek had ik een hond voor mijn plezier en niet om continu te verbieden of te 'sturen'. Als hij in zijn gedrag danig opknapt van een hormoonvermindering is voor mij de keus makkelijk. Eraf met die zak. Je laat toch ook een teef castreren die van de ene loopsheid in de volgende rolt met daartussen alleen maar moeilijk kijkende schijnzwangerschappen?
Maar niet als de gewrichten al problemen geven en de bespiering alles op moet vangen... en dat is hier het geval.
Bespiering beschmiering. Die zal wel iets afnemen maar met
plenty exercise (Martijn hou je smoel) en netjes op de lijn letten moet dat te ondervangen zijn.
Alles liever dan te moeten samenwonen met een spuitend neukbeest 

Dat hoeft natuurlijk niet. Konden ze zo hyperseksueel zijn als berlusconi in een bubbelbad vol tienermeisjes.
Met sommige honden/rassen kom je niet onder dat eeuwige geregelteef uit. Bij niko moest alles altijd onder strak regime.
Met de nadruk op alles en altijd
Ik neem voortaan wel honden die meer van het harmonieus samenleven zijn dan van de constante bevelen van bovenaf om in de rij te blijven lopen.
M'n huidige reuen zijn lekker los en gezellig, dat ligt me meer.
Bij niko was de afname van bespiering dusdanig dat er geen tweede chemische castratie heeft plaatsgevonden.
Die spieren compenseerden de gammele heupen.
En uiteindelijk heeft z'n zwakke achterhand hem genekt, castratie had jaren van z'n leven gehaald.