Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naar de DA of ben ik weer te snel?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Naar de DA of ben ik weer te snel?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer (kooikerkruising) is nu 13 jaar. Het is een intacte reu en zeker geen hond die nooit iets mankeert.
Soms ben ik ook te snel met naar de DA gaan, vandaar nu mijn vraag.

Hij is superzindelijk, doet alleen iets in huis als hij echt echt echt niet naar buiten kan en pas nadat al zijn pogingen om buiten te komen niet werken. Dat het ook anders kan merk ik bij Pepper, gesteriliseerd reetje van 9,5 jaar.

Sinds vorige week heeft hij nu 2x diarree gehad en daarbij de hele woonkamer en keuken ondergepoept. Ze zijn 2 dagen per week max. 3 uurtjes alleen en worden zowel daarvoor als daarna uitgelaten, half uur tot uur. Normaal gesproken is dit dus geen moeite voor Boomer om het op te houden.

Vanmiddag was het dus weer raak. Man was ziek thuis, begreep Boomers signalen niet en is naar bed gegaan. Nu was het dus eigen schuld vind ik, maar een uur nadat ik ze uitgelaten had, was Boomer weer onrustig.
Ik heb hem meegenomen naar buiten en hij zit rustig 3 minuten te persen en te proberen, maar er komt geen ontlasting. Op zich logisch, want alles was de ronde daarvoor en in huis er al uit lijkt mij, maar hij leek wel aan te geven dat hij nodig moest.

Zou ik hiervoor naar de DA moeten of ben ik te vroeg, stel ik me aan?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Naar de DA of ben ik weer te snel?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dat wel veel aandrang hebben, maar dat er op een gegeven moment niets meer uit komt, herken ik van Amoz toen hij een ontsteking had aan de dikke darm. Hij had toen eerst ook verschrikkelijke diarree, later ook met wat bloed erbij en na een halve dag kwam er gewoon niets meer uit. Dat ging toen met antibiotica heel snel beter, na een dag was het zo goed als over. Verder oogde hij niet ziek, at ook normaal en was gewoon levendig.
Ik heb het destijds zelf maar een dag aangekeken, terwijl ik ook niet iemand ben die bij elk wissewasje meteen bij de da zit. Ik vond het duidelijk anders dan gewoon een dagje diarree, juist omdat hij voortdurend die aandrang had en dus ook de hele tijd erg onrustig was.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Je schrijft dat hij sinds vorige week twee keer diarree heeft gehad, had hij tussendoor dan normale ontlasting? Mijn hond heeft namelijk ook een darmontsteking gehad maar had toen wel constant diarree en geen normale drol. Toen heb ik van de DA diarreeremmers gehad. Heb er maar 2 gegeven van het doosje want toen kon ze vervolgens 2 dagen niet poepen maar ook geen aandrang. Ook heb ik haar brokken in mini porties over de dag verdeeld gegeven, dat werkte super.
Wat ik altijd doe bij twijfel is toch de DA bellen en mijn verhaal voorleggen en vragen of ik langs moet komen. Mijn DA is altijd wel eerlijk, als ze denken dat ik nog wel even kan wachten laten ze me niet komen.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Tussendoor is er niets aan de hand geweest met hem, daarom twijfel ik nu.
Hij heeft ook niets verkeerds gegeten, hij eet niet van straat.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hoe is het nu Marleen?
Wat is te snel naar een da gaan en wat niet. Als je het niet vertrouwt moet je gaan.
En zeker bij een hond van 13 jaar zou ik even laten checken. Hij is intact, dus wellicht even dingen laten checken zoals zijn prostaat. Diarree kan een tijdelijk iets zijn, vorige week had Jol last van, in huis.

Zelf ga ik ook niet snel naar een da, maar als ik iets opmerkte waar niet de vinger op te leggen was en het me geen goed gevoel gaf, dan ga ik wel.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:Hoe is het nu Marleen?
Wat is te snel naar een da gaan en wat niet. Als je het niet vertrouwt moet je gaan.
En zeker bij een hond van 13 jaar zou ik even laten checken. Hij is intact, dus wellicht even dingen laten checken zoals zijn prostaat. Diarree kan een tijdelijk iets zijn, vorige week had Jol last van, in huis.

Zelf ga ik ook niet snel naar een da, maar als ik iets opmerkte waar niet de vinger op te leggen was en het me geen goed gevoel gaf, dan ga ik wel.
Ik zie je bericht nu pas, heb even nieuw topic aangemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”