Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond van 16,5 jaar met diarree

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Hond van 16,5 jaar met diarree

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Kira mijn oudste hond van 16,5 jaar heeft al langer als een week diarree. Het begon met wat zachtere ontlasting en binnen een paar dagen spoot het eruit met bloed. In haar ontlasting werden geen wormen gevonden. Afgelopen zondag ben ik naar Sleeuwijk gereden en heb een antibiotica kuur meegekregen, tevens heb ik brok gehaald voor haar spijsvertering. Na 2 dagen antibiotica werd haar ontlasting iets dikker. Daarna heeft ze pas weer na 3 dagen ontlast, het was geen normale vaste ontlasting maar ook geen dunne ontlasting . Daarna heeft ze weer pas na 3 dagen ontlast en daarna weer de dag erna. Steeds dunnere ontlasting maar het spoot er niet uit. Beetje koeienvla achtig en dan iets dikker.
Ze oogt niet ziek en drinkt normaal en eet juist sinds de antibiotica kuur enorm goed. Vanavond lag ze in diepe coma en heeft ze ontlast terwijl ze er niks van heeft gemerkt. Herkent iemand hier iets in wat dit zou kunnen zijn ? Ik ga morgen iig maar weer de da bellen :roll:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hond van 16,5 jaar met diarree

Cleva schreef:
dragonsstarr schreef: Vanavond lag ze in diepe coma en heeft ze ontlast terwijl ze er niks van heeft gemerkt. Herkent iemand hier iets in wat dit zou kunnen zijn ? Ik ga morgen iig maar weer de da bellen :roll:
Maak maar gewoon een afspraak aan het eind van de werkdag om je hond in te laten slapen.

16,5 is geweldig maar om nou met hangen en wurgen naar de 16,75 te gaan.
Omg !!! Ik vraag of iemand dit herkent !! Niet of ik haar in moet laten slapen !! Mijn da in Sleeuwijk zei juist dat ze de kans verdient om te zien wat de medicatie doet, omdat ik begon over inslapen..

Een hond die nog wil, hoeft niet ingeslapen te worden , of wel ? Ik weet wel degelijk mijn grens met een oude hond !!! Voor het eerst in haar leven laat ze der ontlasting gaan omdat we vandaag naar het bos zijn geweest en ze waarschijnlijk erg moe was ism de diarree
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dus jij hebt een stokoude zieke hond mee naar het bos genomen, zodat hij daar van alles rond kon strooien aan ziekteverwekkers en vervolgens heb je hem zo uitgeput dat hij niet eens wakker wordt om te poepen? Top gedaan!!!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier een dame van net 15, maar toch duidelijke afspraken over niet door dokteren. Ja een AB kuur indien nodig prima, pijnstilling oké, maar onzindelijkheid of langdurige diarree is zijn punten waarop de beslissing genomen moet gaan worden niet verder te dokteren. Ze is niet zo oud geworden om tussen haar eigen shit volledig af te takelen en een schim van zichzelf te worden
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar ben bang dat je toch gewoon onder ogen moet zien dat het beestje gewoon op is....
sterkte!
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Hier een dame van net 15, maar toch duidelijke afspraken over niet door dokteren. Ja een AB kuur indien nodig prima, pijnstilling oké, maar onzindelijkheid of langdurige diarree is zijn punten waarop de beslissing genomen moet gaan worden niet verder te dokteren. Ze is niet zo oud geworden om tussen haar eigen shit volledig af te takelen en een schim van zichzelf te worden
Bedankt voor je berichtje ☺️

Zo sta ik er ook absoluut in. Ga niet dokteren met haar. Ze heeft een ab kuur gehad omdat werd gezegd dat ze een darmontsteking heeft. Aangezien de diarree blijft en ze verder niet ziek is vraag ik me af of dit wel een ontsteking is en evt niet iets aan de lever en/of alvleesklier . Heb deze vraag erop gezet met de hoop dat iemand dit zou herkennen
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

stoffeltje schreef:Ik snap dat je je zorgen maakt, maar ben bang dat je toch gewoon onder ogen moet zien dat het beestje gewoon op is....
sterkte!

Dit speelt bij mij idd al even in mijn achterhoofd helaas.. Ik ga iig wel van het ergste uit
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dragonsstarr schreef:
crutz schreef:Hier een dame van net 15, maar toch duidelijke afspraken over niet door dokteren. Ja een AB kuur indien nodig prima, pijnstilling oké, maar onzindelijkheid of langdurige diarree is zijn punten waarop de beslissing genomen moet gaan worden niet verder te dokteren. Ze is niet zo oud geworden om tussen haar eigen shit volledig af te takelen en een schim van zichzelf te worden
Bedankt voor je berichtje Afbeelding

Zo sta ik er ook absoluut in. Ga niet dokteren met haar. Ze heeft een ab kuur gehad omdat werd gezegd dat ze een darmontsteking heeft. Aangezien de diarree blijft en ze verder niet ziek is vraag ik me af of dit wel een ontsteking is en evt niet iets aan de lever en/of alvleesklier . Heb deze vraag erop gezet met de hoop dat iemand dit zou herkennen
Wij gaan binnenkort op vakantie. Dus m’n dame voor de gemoedsrust nog “gepest” met bloed en urine onderzoek, alles was voor nu 100%. Een echo of röntgenfoto ga ik haar echt niet meer aandoen. Ze heeft ook 1 verdikte lymfe die is besproken met bloedprikken, aanprikken is een optie, maar wat doe je op deze leeftijd met de uitslag? Niks, dus ja, waarom pesten en kosten maken. Gelukkig sta ik goed op 1 lijn met mijn dierenarts, zo goed dat ze zelfs nu met onze vakantie zelf keuzes mag maken als het zo ver zou zijn de komende weken. Overleg niet noodzakelijk als ze ons niet kan bereiken. Keuzes in belang van de hond en ja dat is daar vertrouwd. Blij nu met een hond op deze leeftijd dat de vertrouwensband met de dierenarts zo goed is
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
dragonsstarr schreef:

Wij gaan binnenkort op vakantie. Dus m’n dame voor de gemoedsrust nog “gepest” met bloed en urine onderzoek, alles was voor nu 100%. Een echo of röntgenfoto ga ik haar echt niet meer aandoen. Ze heeft ook 1 verdikte lymfe die is besproken met bloedprikken, aanprikken is een optie, maar wat doe je op deze leeftijd met de uitslag? Niks, dus ja, waarom pesten en kosten maken. Gelukkig sta ik goed op 1 lijn met mijn dierenarts, zo goed dat ze zelfs nu met onze vakantie zelf keuzes mag maken als het zo ver zou zijn de komende weken. Overleg niet noodzakelijk als ze ons niet kan bereiken. Keuzes in belang van de hond en ja dat is daar vertrouwd. Blij nu met een hond op deze leeftijd dat de vertrouwensband met de dierenarts zo goed is
Fijn dat ze het zo goed doet, het is toch bijzonder zo’n leeftijd. Kira heeft het ook altijd heel goed gedaan , tot dit jaar maart kon ze zelfs nog een uur mee naar bos om te wandelen en dan ging ze nog hard ook :8): Nu is max een 20 min/half uurtje op haar tempo voldoende. Verder gelukkig nooit iets geks gemankeerd.

Ik ga waarschijnlijk geeneens bloed laten prikken bij haar. Kijk een ontsteking is op te lossen maar niet iets aan haar lever. Mochten ze staand een echo kunnen maken dan vind ik dat prima om te zien of er geen tumor oid is. Maar verder geen gedoe meer, geen naalden iig.
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dragonsstarr schreef:
crutz schreef:
dragonsstarr schreef:

Fijn dat ze het zo goed doet, het is toch bijzonder zo’n leeftijd. Kira heeft het ook altijd heel goed gedaan , tot dit jaar maart kon ze zelfs nog een uur mee naar bos om te wandelen en dan ging ze nog hard ook :8): Nu is max een 20 min/half uurtje op haar tempo voldoende. Verder gelukkig nooit iets geks gemankeerd.

Ik ga waarschijnlijk geeneens bloed laten prikken bij haar. Kijk een ontsteking is op te lossen maar niet iets aan haar lever. Mochten ze staand een echo kunnen maken dan vind ik dat prima om te zien of er geen tumor oid is. Maar verder geen gedoe meer, geen naalden iig.
Bloedprikken vinden mijn honden echt totaal geen probleem, daarom is het waarschijnlijk voor mij echt een weinig invasieve optie (ze lopen de deur er uit bij de dierenarts en prikken kan uit de halsslagader zonder vasthouden/houdgreep, enkel kop iets omhoog)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zelf zou ik nog even met okugest en yakult kijken ( ik ben dan toch vaak heel eigenwijs en probeer het gewoon, koopt misschien nog een paar dagen, weken - even de kans geven voor je gevoel) of het nog wat word, zijn van die kleine dingen die kunnen helpen...... maar heel vaak is het t begin van het einde,,, en met die leeftijd zat het er een beetje aan te komen natuurlijk
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Is er ook getest op Giardia?
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Hoe is het nu met Kira? Ik wil alleen even zeggen dat niet alle honden erg ziek zijn van een darmontsteking. Mijn hond heeft ook eens een darmontsteking gehad maar buiten de waterpoep was er niets aan haar te merken, gewoon eten en blij rennen door de bossen. Ik heb toen een diarreeremmer gekregen waardoor ze ook opeens 2 dagen helemaal niet meer kon poepen.
Maar ja die leeftijd is wel zorgwekkend natuurlijk.
Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Is er ook getest op Giardia?

Ik heb gisterenavond een snaptest besteld, het is getest bij de da van een staaltje. Het moet van 3 dagen en zag dat je het ook zelf kan testen.
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Caro schreef:Hoe is het nu met Kira? Ik wil alleen even zeggen dat niet alle honden erg ziek zijn van een darmontsteking. Mijn hond heeft ook eens een darmontsteking gehad maar buiten de waterpoep was er niets aan haar te merken, gewoon eten en blij rennen door de bossen. Ik heb toen een diarreeremmer gekregen waardoor ze ook opeens 2 dagen helemaal niet meer kon poepen.
Maar ja die leeftijd is wel zorgwekkend natuurlijk.
Kira heeft precies hetzelfde ! Ze doet het verder goed, ze is totaal niet ziek behalve de dunnere ontlasting. Ze wil mee wandelen , ze eet gewoon goed ! Ze eet op sommige dagen wel 500 gr vlees /kip. En idd de leeftijd baart mij dus zorgen dat het evt iets anders zou kunnen zijn. Maar dan zou ze ook moeten overgeven etc lijkt me
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:zelf zou ik nog even met okugest en yakult kijken ( ik ben dan toch vaak heel eigenwijs en probeer het gewoon, koopt misschien nog een paar dagen, weken - even de kans geven voor je gevoel) of het nog wat word, zijn van die kleine dingen die kunnen helpen...... maar heel vaak is het t begin van het einde,,, en met die leeftijd zat het er een beetje aan te komen natuurlijk
Dankje, ik ga dit toch nog proberen. Zolang ze niet ziek is zie ik nog geen reden om haar in te laten slapen ondanks dat ze zo oud is ☺️
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn had het vorige week ook. Begon met wat vaker en dunner ontlasten. De dagen daarna echt waterdunne ontlasting (zo heerlijk met een hond met lang haar :ugh: ) en na paar keer ook met bloed. Ik heb hem toen 1-2 dagen laten 'vasten'. Hij kreeg alleen bouillon van witvis, een klein kauwstengeltje toen ik ging werken en rond lunchtijd een bakje met een heel klein beetje gestoomd vlees (voor de smaak) met veel water en veendrenkstof. Dus vooral veel vocht.
Hij vond het vasten stom, want hij had gek genoeg ook verder nergens last van. Wilde graag eten en was met wandelen ook vrolijk. In huis leek hij iets meer te slapen, maar verder was er weinig te merken. Eerst had hij natuurlijk weinig ontlasting doordat hij weinig at, maar het beetje zag er wel goed uit en nadat hij weer normaal ging eten, bleef het ook goed. Al met al duurde het 5 dagen ongeveer.

Tess heeft het gelukkig niet over genomen. Heb haar wel alle dagen veendrenkstof gegeven uit voorzorg.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Toen Shep die diarree had bleef ik wel haar brokken geven maar dan verdeeld in mini porties over de gehele dag ipv twee keer eten. Dat werkte echt goed.
Ik weet niet of ze per sé zou moeten overgeven om iets ernstigs te hebben. Je had het eerder over de lever. Bij Shep zijn afgelopen juli vlekken op haar lever gezien maar aan haar is niets te merken. Mijn dierenarts zegt dat als het echt slecht gaat met de lever dat het eerste te merken is aan dat de hond heel sloom gaat worden en heel veel gaat afvallen in korte tijd.
Voor diarree en verder een vrolijke levenslustige honden zou ik ook nog niet aan in laten slapen denken hoor maar je kent zelf je hond het best.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind alleen diarree ool geen reden tot inslapen hoor. Ok oude honden kunnen iets krijgen en weer helemaal opknappen. Sterkte met de oude sok.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Crisis . Moet dat zo onaardig??
fes/lou schreef:Dus jij hebt een stokoude zieke hond mee naar het bos genomen, zodat hij daar van alles rond kon strooien aan ziekteverwekkers en vervolgens heb je hem zo uitgeput dat hij niet eens wakker wordt om te poepen? Top gedaan!!!!
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Cleva schreef:
Cleva schreef:
dragonsstarr schreef: Omg !!!
Jeses kristaas!! :8):

Jij voelde de behoefte om te benoemen hoe ontiegelijk bejaard je hond is, hoor.
Met je hypocriete verontwaardigde gelul.

Ik heb het alleen maar over de optimale verzorging van je hond. Wat voor sociaal wenselijk wijvengelul jij er allemaal mee uit te vreten hebt kun je beter met iemand anders bespreken.
Blijft het feit dat een hond van 16 die bewusteloos de mand vol ligt te schijten vooral gewoon genade nodig heeft. Misschien kun je je gebaartjes en maniertjes even uitstellen tot na je voor je hond gezorgd hebt.
Meis.
Ik wil hier toch even excuus voor maken.
Ik heb een enorme hekel aan gesleur met zieke en heel oude honden maar het is jouw hond en jouw keuze. Ik had daar niet zo lelijk over hoeven te doen.

Ik heb soms een veel te grote bek en in dit geval zat ik iets totaal anders op jou af te reageren. Pardon, ik zat fout.
:wat:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Het lijkt er op dat er wat heerst.
Napie is van de week goed ziek geweest met heel veel spuitpoep en uiteindelijk een plasje slijm met wat bloed :ugh:
Hij voelde zich ook echt beroerd, buikpijn en een opgezette darm.
Ik heb voor dat soort ongein standaard loperamide in huis. Kun je gewoon bij de lidl kopen.
Hij is maar een paar uur echt ziek geweest, de volgende dag nog niet helemaal fit en daarna was het klaar.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”