Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hotspot genezen, meteen een nieuwe

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Hotspot genezen, meteen een nieuwe

Ongelezen bericht door Caro »

Ik zit met mijn handen in het haar. Tijdje terug voor het eerst in haar 12-jarige leven een vlo op Shep ontdekt. Anderhalve week geleden een hotspot op de bovenkant van haar achterpoot. Volgens de dierenarts een vlooienallergie en vetaderm mee gekregen om te smeren. Wanneer er iemand in dezelfde ruimte is als Shep komt ze er niet aan. Zodra je weg gaat wel. Ik geregeld dat mijn moeder bij haar was op de dagen dat ik moest werken. Ik heb wel zo'n plastic kap liggen maar dat ding is 30 cm omdat Shep een lange snuit heeft en anders nog overal bij kan. Ik krijg het niet over mijn hart haar een hele werkdag achter te laten met die kap, ze kan dan niet eens drinken. Vandaar de oppas. Hotspot ziet er al een aantal dagen goed uit. Huid is genezen. Huid is alleen nog wat donker op een bepaalde plaats maar dat zou volgens de dierenarts nog wel weg trekken. Vorige week ook pipet stronghold gegeven omdat ik toch weer een vlo op haar buik had zien lopen. Ik dacht dat alles nu weer in orde was.
Vanmorgen kom ik terug van boodschappen doen, zijn de haren rondom de hotspot helemaal nat van het likken. Hotspot zelf gelukkig niet opnieuw kapot maar ik ben de natte haren gaan weg knippen en ja hoor boven de oorspronkelijke plaats nu een nieuw rood onrustig plekje. Vorige keer had de dierenarts de optie antibiotica al wel geopperd maar omdat het de goede kant op leek te gaan wilde ik daar nog niet aan. Het is sterk spul en Shep is 12 jaar en er zijn dit jaar ook al vlekken op haar lever ontdekt, dus ik ben toch wel voorzichtig.
Daarnet de dierenarts maar weer gebeld of ik dan toch aan de antibiotica moet. Ik moet om 13.30 langs komen want ze willen eerst de plek bekijken.
Maar wat nu als ze aan die poot blijft knagen?? Ik heb geen idee of er nog een vlo zit of dat het irriteert omdat daar haar haren weg geschoren waren en nu weer gaan groeien. Mijn moeder wil deze week wel weer komen oppassen als ik moet werken maar dat kan ook niet blijven duren.
Iemand ervaring met hotspots en honden die eraan bleven zitten, ook al lijkt het al genezen?
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Hotspot genezen, meteen een nieuwe

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bij een hotspot gebruik ik tot grote tevredenheid groene leem. opsmeren een paar dagen achter elkaar en zie het is verdwenen. het voordeel ze vinden het vies en komen er dus niet aan.
ellen
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja ik ken een Golden die steeds terugkerende hot spots heeft en die dan weer helemaal stuk bijt. Echt rot. Ipv zo'n plastic kap zou je als alternatief een moon collar kunnen proberen, als dat afdoende is. Je hebt trouwens ook van die kappen die niet van plastic zijn maar gewoon zacht. De Comfy Cone. Die had Spok in het verleden eens nodig en dat vond ik echt een verbetering bij die harde plastic krengen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Caro
Zeer actief

Groene leem had ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar stel dat er toch nog een vlo zit, dan is de oorzaak nog niet aangepakt maar die zijn bijna niet te vinden in die dikke vacht. Ik heb mijn huis behandeld en de dekens enzo heet gewassen met dreft. Ik denk alleen dat de assistente de stronhold niet zo netjes heeft gedruppeld want bij thuiskomst waren de haren van Shep nat op de plaats waar ze had gedruppeld. Misschien werkt het dan minder goed.

Ik ben bij de dierenwinkel geweest om te kijken voor zo'n mooncollar of zachte kap maar die man in de winkel schatte in dat Shep er daarmee nog steeds bij zou kunnen. Haar neus is lang en ze is nogal lenig. Weet je of het bij die golden ook van vlooienallergie is? Shep heeft in heel haar leven nog nooit een hotspot gehad. Ik ben echt bang dat het nu een ding blijft.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik lees even mee. Alfil heeft sinds een paar weken een likplek aan de zijkant van zijn voorpoot, aan het voetje. Het begon met likken tussen de kussentjes. Naar de da geweest: ik moest het een aantal dagen schoonmaken met desinfecterende vloeistof en er diprogenta opsmeren. Ik had niet het idee dat het beter werd, en inmiddels zit de likplek meer aan de zijkant van de voet dan tussen de kussentjes.
Hopelijk komen hier wat goede tips voorbij. Ik ga die groene leem zeker proberen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Caro
Zeer actief

Alfilillo schreef:Ik lees even mee. Alfil heeft sinds een paar weken een likplek aan de zijkant van zijn voorpoot, aan het voetje. Het begon met likken tussen de kussentjes. Naar de da geweest: ik moest het een aantal dagen schoonmaken met desinfecterende vloeistof en er diprogenta opsmeren. Ik had niet het idee dat het beter werd, en inmiddels zit de likplek meer aan de zijkant van de voet dan tussen de kussentjes.
Hopelijk komen hier wat goede tips voorbij. Ik ga die groene leem zeker proberen.
Maar komt het door één of andere allergie of had hij zijn teen/voet gekwetst? Shep heeft in 2016 iets vergelijkbaars gehad. Ze had haar teen bezeerd in het bos maar daarna ging ze zoveel tussen die tenen likken dat de huid helemaal beschadigd was. Ook toen vetaderm gekregen. Dat hielp wel maar toen ik dacht dat het genezen was, had ze het opeens toch weer kapot gelikt. Uiteindelijk met doorzetten dat ze er echt niet meer aan kon zitten voor langere tijd is het over gegaan.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Caro schreef:Groene leem had ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar stel dat er toch nog een vlo zit, dan is de oorzaak nog niet aangepakt maar die zijn bijna niet te vinden in die dikke vacht. Ik heb mijn huis behandeld en de dekens enzo heet gewassen met dreft. Ik denk alleen dat de assistente de stronhold niet zo netjes heeft gedruppeld want bij thuiskomst waren de haren van Shep nat op de plaats waar ze had gedruppeld. Misschien werkt het dan minder goed.

Ik ben bij de dierenwinkel geweest om te kijken voor zo'n mooncollar of zachte kap maar die man in de winkel schatte in dat Shep er daarmee nog steeds bij zou kunnen. Haar neus is lang en ze is nogal lenig. Weet je of het bij die golden ook van vlooienallergie is? Shep heeft in heel haar leven nog nooit een hotspot gehad. Ik ben echt bang dat het nu een ding blijft.
De golden heeft er voornamelijk last van in de maanden dat hij zwemt en dat is lente en zomer in de regel. Bij kouder zwemt hij niet en dan heeft hij het niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

ellen en de birmanen schreef:bij een hotspot gebruik ik tot grote tevredenheid groene leem. opsmeren een paar dagen achter elkaar en zie het is verdwenen. het voordeel ze vinden het vies en komen er dus niet aan.
ellen
Ik gebruik ook graag groene leem, mijn honden likken er trouwens wel een beetje aan. Is ook niet erg, want inwendig reinigt het ook.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Mijn hond likt groene leem wel gewoon op hoor. Dus dan zou ik alsnog die kap doen.

Snoop had een tijdje last van een wondje op zijn poot. Wilde maar niet genezen en hij bleef likken, door de groene leem, honingzalf. Uiteindelijk moest hij een kap maar hij is al zo oud en dat vond hij echt echt niet fijn. Dus heb ik een grote sok van ons gepakt, gaatjes in gemaakt aan de zijkant en daar verband door. Sok aan en verband over zijn rug met een knoopje bovenop.
Sok kon niet af en Snoop kon niet meer likken. Na een paar dagen rust was het wondje eindelijk rustig en ondertussen is hij dicht.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Caro schreef:
Alfilillo schreef:Ik lees even mee. Alfil heeft sinds een paar weken een likplek aan de zijkant van zijn voorpoot, aan het voetje. Het begon met likken tussen de kussentjes. Naar de da geweest: ik moest het een aantal dagen schoonmaken met desinfecterende vloeistof en er diprogenta opsmeren. Ik had niet het idee dat het beter werd, en inmiddels zit de likplek meer aan de zijkant van de voet dan tussen de kussentjes.
Maar komt het door één of andere allergie of had hij zijn teen/voet gekwetst? Shep heeft in 2016 iets vergelijkbaars gehad. Ze had haar teen bezeerd in het bos maar daarna ging ze zoveel tussen die tenen likken dat de huid helemaal beschadigd was. Ook toen vetaderm gekregen. Dat hielp wel maar toen ik dacht dat het genezen was, had ze het opeens toch weer kapot gelikt. Uiteindelijk met doorzetten dat ze er echt niet meer aan kon zitten voor langere tijd is het over gegaan.
Ik weet het niet. Hij had geen grasaar of iets dergelijk in zijn poot. Het kan een gevoeligheid voor een bepaald gewas geweest zijn, of een insectenbeet. De da zei dat het op een gegeven moment blijft jeuken door het gelik, dus dan kom je in een negatieve spiraal terecht.

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief

Feather__ schreef:Mijn hond likt groene leem wel gewoon op hoor. Dus dan zou ik alsnog die kap doen.

Snoop had een tijdje last van een wondje op zijn poot. Wilde maar niet genezen en hij bleef likken, door de groene leem, honingzalf. Uiteindelijk moest hij een kap maar hij is al zo oud en dat vond hij echt echt niet fijn. Dus heb ik een grote sok van ons gepakt, gaatjes in gemaakt aan de zijkant en daar verband door. Sok aan en verband over zijn rug met een knoopje bovenop.
Sok kon niet af en Snoop kon niet meer likken. Na een paar dagen rust was het wondje eindelijk rustig en ondertussen is hij dicht.
Dit is een goed idee. Ik had al iets onhandigs gefabriceerd met een t-shirt, maar dat werkte niet. Hopelijk is dit de oplossing!

Alfil & Lily
Caro
Zeer actief

Nou ik kom net terug van de da. Nog meer haren weg geschoren en dan blijkt de plek toch weer groter dan ik dacht. Ze hoeft geen antibiotica omdat ik er steeds op tijd bij ben, in die zien dat het geen open wondjes zijn en er geen pus is. Het zijn onrustige rode plekken op de huid. Ook in haar liezen beetje onrustig. Omdat Shep ook al een paar jaar best wel wat schilfers in haar haren heeft, denkt de da dat het ook kan zijn dat ze een voedselallergie heeft en dat de vlooienbeet het in gang heeft gezet. Dat de voedselallergie dus eigenlijk heeft kunnen doorzetten in de huid omdat de huid al van slag was door de beet.
Voor nu moet ik de vetaderm weer smeren op de nieuwe plek en 1 week apoquel 2 x daags dan 1 week apoquel 1 x daags (dat is die pil om de jeukprikkel tegen te houden. Wat ik wel raar vond is dat ik op internet heb gelezen dat apoquel alleen de jeukprikkel onderdrukt en verder niets doet maar de da bleef volhouden dat het ook helpt bij huidherstel.
Mocht na 2 weken nog geen verbetering zijn of mocht het weer terug komen, dan moet ik 8 weken een andere voeding gaan uit proberen om te kijken of het voedselallergie is.
Dat hoop ik niet want Shep eet de meeste brokken een week en dan wil ze ze niet meer. Ze heeft nu acana senior en die eet ze wel altijd met smaak en daar doet ze het verder heel goed op.
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat een narigheid.
Als ik een gevoelig plekje bij mijn oude Border ontdek knip ik meteen al het haar weg op en rondom de gevoelige plek. Daarna maak ik het goed schoon met Betadine-scrub, droogdeppen met een schone handdoek.
Als de huid stuk is doe ik er hydrocortiderm op maar bij voorkeur smeer ik niets.
Dit werkt goed als het nog geen echte open hotspot is. Was een tip van mijn DA.
Caro
Zeer actief

Wildflower schreef:Wat een narigheid.
Als ik een gevoelig plekje bij mijn oude Border ontdek knip ik meteen al het haar weg op en rondom de gevoelige plek. Daarna maak ik het goed schoon met Betadine-scrub, droogdeppen met een schone handdoek.
Als de huid stuk is doe ik er hydrocortiderm op maar bij voorkeur smeer ik niets.
Is die hydrocortiderm niet ongeveer hetzelfde als vetaderm? Die smeer ik nu dus op advies van de da. Het is bij Shep ook nog geen echte open hotspot. Meer erg onrustige huid. Maar begin toch wel bang te worden dat het misschien voedselallergie is want nu ik erover nadenk; direct nadat ze heeft gegeten wil ze altijd haar snuit afvegen aan de bank of aan mijn broek, alsof het dan toch even irriteert.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

Caro schreef:
Is die hydrocortiderm niet ongeveer hetzelfde als vetaderm? Die smeer ik nu dus op advies van de da. Het is bij Shep ook nog geen echte open hotspot. Meer erg onrustige huid. Maar begin toch wel bang te worden dat het misschien voedselallergie is want nu ik erover nadenk; direct nadat ze heeft gegeten wil ze altijd haar snuit afvegen aan de bank of aan mijn broek, alsof het dan toch even irriteert.
dat snuit afvegen doen mijn honden ook en die hebben geen voedselallergie. ik vind het trouwens wel gauw gezegd dat het voedselallergie kan zijn. heeft de hond van meerdere verschijnselen last zoals oorontstekingen, overmatig jeuk?
misschien je hond laten ontwollen bij een trimsalon. dat scheelt weer eventuele broei in de vacht.

ellen
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief

Caro schreef:
Is die hydrocortiderm niet ongeveer hetzelfde als vetaderm? Die smeer ik nu dus op advies van de da. Het is bij Shep ook nog geen echte open hotspot. Meer erg onrustige huid.
Volgens mij is dat vrijwel hetzelfde.
Caro
Zeer actief

Wildflower; ze heeft geen oorontstekingen en normaal gesproken nooit jeuk, alleen nu dus aan die hotspot en de huid eromheen. De da begon er over toen ze zag dat Shep veel huidschilfers had maar die heeft ze al een paar jaar, vooral als ze in de rui is zoals nu en ze heeft nooit jeuk gehad aan de schilfers.
Ontwollen kan wel een idee zijn want haar ondervacht is echt heel dik nu. Ik had laatst eigenlijk ook al een afspraak bij een trimsalon gemaakt, alleen om haar te laten wassen met vlooienshampoo. Maar Shep is nog nooit in zo'n salon geweest en snel angstig behalve wanneer ik erbij ben. Dus ik had erbij willen zijn maar van die griet van die trimsalon die ik had gebeld mocht dat niet, daarom heb ik het weer afgezegd. Er is vast wel een salon waar ik er wel bij mag blijven.
Maar denk dat ik nu beter eerst af kan wachten of die plekken genezen en ze eraf gaat blijven.

Het is echt een stress dag want op weg naar de da kreeg ze ook nog eens een partiële epileptische aanval midden op straat. Steeds als ik een vlooienmiddel heb gegeven krijgt ze een paar dagen later zo'n aanval. Volgens da was stronghold veiliger en milder. Niet dus.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

Caro schreef:Wildflower; ze heeft geen oorontstekingen en normaal gesproken nooit jeuk, alleen nu dus aan die hotspot en de huid eromheen. De da begon er over toen ze zag dat Shep veel huidschilfers had maar die heeft ze al een paar jaar, vooral als ze in de rui is zoals nu en ze heeft nooit jeuk gehad aan de schilfers.
Ontwollen kan wel een idee zijn want haar ondervacht is echt heel dik nu. Ik had laatst eigenlijk ook al een afspraak bij een trimsalon gemaakt, alleen om haar te laten wassen met vlooienshampoo. Maar Shep is nog nooit in zo'n salon geweest en snel angstig behalve wanneer ik erbij ben. Dus ik had erbij willen zijn maar van die griet van die trimsalon die ik had gebeld mocht dat niet, daarom heb ik het weer afgezegd. Er is vast wel een salon waar ik er wel bij mag blijven.
Maar denk dat ik nu beter eerst af kan wachten of die plekken genezen en ze eraf gaat blijven.

Het is echt een stress dag want op weg naar de da kreeg ze ook nog eens een partiële epileptische aanval midden op straat. Steeds als ik een vlooienmiddel heb gegeven krijgt ze een paar dagen later zo'n aanval. Volgens da was stronghold veiliger en milder. Niet dus.
je kan zelf ook een hoop doen. schaf een waterblazer aan en wen haar daar aan. vervolgens ga je de de waterblazer gebruiken op je hond. bij veel rassen blaas je de haren er al uit als ze droog zijn. maar je kan haar ook wassen en daarna de waterblazer erop zetten. je blaast dan een hoop dood haar en onderwol weg.

ellen
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief

Caro schreef:Wildflower; ze heeft geen oorontstekingen en normaal gesproken nooit jeuk, alleen nu dus aan die hotspot en de huid eromheen. De da begon er over toen ze zag dat Shep veel huidschilfers had maar die heeft ze al een paar jaar, vooral als ze in de rui is zoals nu en ze heeft nooit jeuk gehad aan de schilfers.

:ugh: wat ontzettend sneu zeg.
Caro
Zeer actief

Ja was inderdaad sneu.

Ik kan nu wel een waterblazer aan gaan schaffen of naar een trimsalon gaan maar feit is dat ze al zo'n vacht heeft sinds ze op haar 8e is gesteriliseerd en daar nooit last van heeft gehad. De hotspot is een gevolg van vlooienbeet en niet van haar ondervacht. Ik zou dan eerder naar een trimsalon gaan voor een goede wasbeurt met vlooienshampoo omdat ik nog steeds niet zeker weet of ze nu vlovrij is.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hier laatst ook een hotspot en ook een puntneus; je hebt die comfy cone ook in extra lange varianten. Dat was hier de oplossing.
Caro
Zeer actief

Soooof schreef:Hier laatst ook een hotspot en ook een puntneus; je hebt die comfy cone ook in extra lange varianten. Dat was hier de oplossing.
Heb voor de dagen dat ik deze week moet werken weer kunnen regelen dat mijn moeder bij Shep komt zitten. In ieder geval tot en met het weekend. Dan maar weer even kijken. Hoelang moest je hond die comfy cone op?
Afbeelding
Soooof
Zeer actief

Hij heeft hem denk ik iets meer dan een week om gehad op de momenten dat wij er niet bij waren. Hier was hetzelfde namelijk, als wij erbij waren was er niks aan de hand of was een keer 'afblijven' in zijn richting roepen al genoeg. Maar als we dan weg waren, een minuut was genoeg, was dat mooie korstje er weer af. Dus op een middag was ik er meer dan klaar mee, ben naar de dierenwinkel gegaan en heb hem die kap om gedaan. Maar die zachte valt reuze mee, hij had er (na even wennen) helemaal niet echt last van, kon er alles mee. Behalve die hotspot openmaken. :evil: :mrgreen:
Caro
Zeer actief

Soooof schreef:Hij heeft hem denk ik iets meer dan een week om gehad op de momenten dat wij er niet bij waren. Hier was hetzelfde namelijk, als wij erbij waren was er niks aan de hand of was een keer 'afblijven' in zijn richting roepen al genoeg. Maar als we dan weg waren, een minuut was genoeg, was dat mooie korstje er weer af. Dus op een middag was ik er meer dan klaar mee, ben naar de dierenwinkel gegaan en heb hem die kap om gedaan. Maar die zachte valt reuze mee, hij had er (na even wennen) helemaal niet echt last van, kon er alles mee. Behalve die hotspot openmaken. :evil: :mrgreen:
Oké. Ik vroeg dat omdat ik me afvraag hoelang het nodig heeft, al is de ene hotspot natuurlijk niet hetzelfde als de andere. Ik had Shep een week 9 dagen onder toezicht, dat ze er echt niet aan kon komen maar toch ging het mis na die 9 dagen. Nu weet ik niet of er toch nog een vlo heeft gezeten of dat de oorspronkelijke plaats zich had uitgebreid, de onrust zit namelijk in het verlengde van de oude hotspot. Of die suggestie van voedselallergie. Vanmorgen had ik afspraak op mijn werk en haar toch de plastic kap maar om gedaan, ze gaat dan liggen en beweegt niet meer. Toen ik net thuis kwam had ze erge dorst want ze kan niet drinken met die kap op. Nu was het maar voor een uurtje, dus dat ging nog wel. Morgen komt moeder weer oppassen en dan zal ik toch eens naar een andere dierenwinkel gaan om die soft cones te bekijken. Hoe zit zo'n ding bevestigd? Want Shep is handig met dingen af krijgen, die plastic kap heeft ze in het verleden ook een keer van haar kop af gekregen.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief

Denk dat het inderdaad een beetje verschilt, maar bij ons kon het voor de kap vooral niet helemaal genezen omdat hij er niet écht vanaf bleef. Dat wil zeggen; als we hem in de gaten hielden kon ie er niet lang genoeg aan zitten om het korstje echt te slopen (dat deed ie dan wel als ik weg was :gvd: ), maar gewoon heel snel eraan likken deed het al geen goed.

Ik denk dat het hier uiteindelijk ook wel weggegaan was zonder kap, door hem in de gaten te houden. Maar ik was het op een middag gewoon helemaal beu, na het zoveelste korstje dat stuk gemaakt was door hem en toen heb ik die kap gehaald. Achteraf had ik dat gewoon meteen moeten doen, want sinds die kap ging het meteen een heel stuk beter. Die zachte zit met klittenband vast en er zitten lusjes aan om hem aan een halsband vast te maken. Daar haal je dan een halsband doorheen. Rex is ook goed met dingen afkrijgen, maar dit is nooit gelukt. Hier had ie er helemaal geen last van, ook drinken kon (met dank aan de puntneus) gewoon prima. Uiteraard moest ie even wennen, want zijn zicht was beperkt, maar dat ging vrij snel.
Caro
Zeer actief

Ach mijn moeder is er inmiddels om op te passen. Daarnet een uur gewandeld en met de bal gespeeld, dus mevrouw is nu moe. Ik moet om half 3 gaan werken. Zolang er iemand in dezelfde ruimte als mevrouw is, probeert ze er niet eens een likje aan te geven, ze gaat niet eens richting de plek met haar kop. Ik hoop nu vooral dat het goed komt met de zalf en de apoquel en dat er niet weer een nieuwe plek komt want dan moet ik aan voedselallergie gaan denken en een eliminatie dieet is een heel gedoe met een hond die de meeste brokken niet blieft.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Vanmiddag weer een onrustig plekje ontdekt in het verlengde van de oude hotspot. In het midden zit een rood puntje en ik heb het idee dat dat toch weer een vlooienbeet is. Een foto en uitleg naar dierenarts gemaild. Volgens hem is het onmogelijk dat ze nog een vlo heeft omdat we stronghold hebben gedruppeld. Ik snap niet dat hij dat zo zeker kan zeggen. Het gebeurt toch wel vaker dat een hond nog steeds vlooien heeft na behandeling? Hij zegt voor nu vetaderm weer smeren en apoquel weer op twee per dag zetten. En dan gaan kijken voor een chronische oplossing. Dat zal dan wel weer over die mogelijke voedselallergie gaan. Nou het nieuwe plekje is wel een beetje rood maar niet schrikbarend. Ik heb besloten daar niet de vetaderm op te smeren, maakt de huid ook weer dun. Heb er wat tea tree olie vermengd met water op gedaan. Maar mijn stress loopt flink op want wanneer houdt het op??
Ik zit nu te denken om te kijken of ik haar toch bij een trimsalon kan laten wassen met vlooienshampoo en goed uit laten blazen. Is er dan nog geen verbetering, dan zal ik toch aan dat eliminatie dieet moeten ben ik bang.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Hé vervelend. Waar is de tea treeolie goed voor?

Alfil & Lily
Caro
Zeer actief

Alfilillo schreef:Hé vervelend. Waar is de tea treeolie goed voor?
Tea tree olie is een natuurzuiver product en heeft een diepe reinigende werking. Met Tea tree olie verhoogt men de weerstand van het lichaam waardoor het algemeen gezien beter opgewassen is tegen infecties.

Eigenlijk zou iedereen een flesje Tea Tree olie in huis moeten hebben. De toepasbaarheid van deze etherische olie is zo breed dat het eigenlijk een onmisbaar middel is in elk huishouden.

De belangrijkste eigenschappen zijn: bacterie- en schimmeldodend, ontstekingsremmend, viruswerend, wondhelend, slijmoplossend, parasietwerend, immuunsysteem activerend, luchtzuiverend en bevordert de vorming van nieuw weefsel. Verder heeft Tea Tree olie geen noemenswaardige bijwerkingen, het heeft een neutrale Ph-waarde, irriteert de huid niet en is lang houdbaar.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

Caro schreef:
Alfilillo schreef:Hé vervelend. Waar is de tea treeolie goed voor?
Tea tree olie is een natuurzuiver product en heeft een diepe reinigende werking. Met Tea tree olie verhoogt men de weerstand van het lichaam waardoor het algemeen gezien beter opgewassen is tegen infecties.

Eigenlijk zou iedereen een flesje Tea Tree olie in huis moeten hebben. De toepasbaarheid van deze etherische olie is zo breed dat het eigenlijk een onmisbaar middel is in elk huishouden.

De belangrijkste eigenschappen zijn: bacterie- en schimmeldodend, ontstekingsremmend, viruswerend, wondhelend, slijmoplossend, parasietwerend, immuunsysteem activerend, luchtzuiverend en bevordert de vorming van nieuw weefsel. Verder heeft Tea Tree olie geen noemenswaardige bijwerkingen, het heeft een neutrale Ph-waarde, irriteert de huid niet en is lang houdbaar.
Ok!

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”