Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooienpil comfortis en voedingsvraag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marieke23

Vlooienpil comfortis en voedingsvraag

Ongelezen bericht door Marieke23 »

Dag, mijn hondje krijgt platinum lam rijst, en als ik niet te veel geef gaat dat goed. Echter laatste weken, werd de ontlasting minder stevig laatste zelfs niet meer makkelijk op te pakken. Omdat ze nog maar 7 mnd is ging ik er platinum kip puppy brokjes bij voeren. Ontlasting werd weer keurig, beter dan alleen met lam rijst. Ik heb dat ongeveer een dag of 10 zo gedaan. (Ik ga geen vers voeren)
Vorige week zag ik 1 vlo, nadien niet meer. Ik gebruik ecostyle, natuurlijk vlo middel . Maar toch dus 1 hele vlo. Dierenarts gevraagd of er een middel is dat zowel voor hond als kat is te gebruiken, op de kat overigens geen vlo gezien, is binnenkat. Ik kreeg een tabletje voor zowel kat als hond, comfortis. Puppy, heel misselijk, na anderhalf uur, dus pil zou moeten helpen. Heb ook geen vlo meer gezien. Puppy bleef overgeven 6 x per uur, lag te trillen onder de bank, dus heel heftige reactie. Na paar uur was het over, ja, contact gehouden met dierenarts.
Echter sinds paar dagen krabben en bijten, JEUK.
Dus nu vraag ik mij af, kan dit van dat vlooienmiddel zijn of van de kip brokjes, wat denken jullie, iemand ervaring met dit vlooienmiddel. Ik heb het de kat maar niet meer gegeven.
Geen vlo meer gezien, geen zwarte korreltjes in vacht, niets.
Gisteren weer overgegaan op volledig lam rijst brokjes, vanmorgen ontlasting, laatste weer drabbig. Er is geen giardia, is getest.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Vlooienpil comfortis en voedingsvraag

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Comfortis is een zeer heftig middel wat nou niet meteen bekend staat als "prettig voor het dier". Dat merk je ook aan de reaktie die jouw hond erop had. Ik zou toch nog 's heel goed gaan zoeken of er toch vlooien zijn. Ik vind het nogal wat om comfortis in te zetten op 1 vlo, maar goed, dat is een keus.
Wat is verder nu je vraag over de vlooien of het voer? Ik kom er niet goed uit wat je wilt weten nu.

Suzanne
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Marieke23 schreef: Dus nu vraag ik mij af, kan dit van dat vlooienmiddel zijn of van de kip brokjes,(...)
Ja. Dat kan.
Ik zou die kipbrokjes eens schrappen voor een weekje of 2 en dan kijken of de jeuk ook verdwijnt. Het kan zijn dat de jeuk dan sowieso verdwijnt omdat de bijwerkingen van die pil uitgewerkt zijn, dus zodra de jeuk weg is, zou ik die kipbrokjes weer introduceren. Krijgt ze dan weer jeuk, dan weet je genoeg.
Marieke23

Suzanne, of de jeuk ook zou kunnen komen van deze pil, of dat het voer dit kan veroorzaken. Inmiddels een bijsluiter gevonden, daar staat jeuk op als bijwerking, zucht.
Sandra, dat zal ik doen, de kipbrokjes laten staan, maar het leek juist zo goed voor haar darmen, jammer hoor.
En ja, het is een heftig middel, en ik zal het niet meer gebruiken. Het is wel op de goede manier gebruikt, vooraf gegeten en tijdens toediening nog wat te eten gegeven. Maar oh wat was dat hondje ellendig.
Voor dit middel gekozen omdat ik dus ook een kat heb. Drupjes in de nek is dan gevaarlijk voor de kat, en ze liggen vaak te rollebollen door de kamer.
Ik houd ook van mijn kat.......
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marieke23 schreef: Ik heb het de kat maar niet meer gegeven.
Geeft de kat dan wel wat anders.

In een vroeg stadium zie je heel weinig. Heb er gisteren ook weer één gevonden. Soms zijn honden met een witte vacht heel handig, zie je een vlo zo lopen :mrgreen:
Verder is er niets aan ze te merken. Behalve dan dat mijn pup bij nadere inspectie op z'n blote buikje een duidelijke vlooienbeet heeft.
Ze zijn er dus echt wel.
Net na het uitwerken van de vorige druppels.
Beten van een enkele verstekeling jeuken natuurlijk ook al.

Toevallig was die kleine door de dierenarts afgelopen week nog op vlooien nagekeken, dus het is ook niet dat ik met m'n neus kijk :tongue:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marieke23 schreef: Ik houd ook van mijn kat.......
:mrgreen: Ja?

Druppels van de action zijn op basis van een soort silicone, heel mild middel voor honden en katten.
Bij buurman (heeft katten) en mij (honden en katten) effectief. In tegenstelling tot een heel aantal eerdere probeersels.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

dagmar88 schreef:
Marieke23 schreef: Ik heb het de kat maar niet meer gegeven.
Geeft de kat dan wel wat anders.

In een vroeg stadium zie je heel weinig. Heb er gisteren ook weer één gevonden. Soms zijn honden met een witte vacht heel handig, zie je een vlo zo lopen :mrgreen:
Verder is er niets aan ze te merken. Behalve dan dat mijn pup bij nadere inspectie op z'n blote buikje een duidelijke vlooienbeet heeft.
Ze zijn er dus echt wel.
Net na het uitwerken van de vorige druppels.
Beten van een enkele verstekeling jeuken natuurlijk ook al.

Toevallig was die kleine door de dierenarts afgelopen week nog op vlooien nagekeken, dus het is ook niet dat ik met m'n neus kijk :tongue:
Ik had dat dus ook, ik was bij de dierenarts omdat Shep een hotspot had gekregen ten gevolge van een vlooienbeet. De arts heeft gecheckt, geen vlo of vlooienpoepjes meer te zien. Dezelfde dag terug thuis zag ik dus mooi wel en vlo op haar buik rond lopen. Mijn dierenarts checkt op de rug maar de keren dat ik de afgelopen maand een vlo heb gevonden, was steeds op buik en liezen. Dit is trouwens voor het eerst dat mijn 12 jarige hond vlooien heeft en blijkt dus vlooienallergie te hebben. Daar kan jeuk dus ook vandaan komen. Het is nu voor TS denk lastig na te gaan wat de oorzaak van de jeuk is, omdat de voeding tijdelijk is veranderd, er een heftig vlooienmiddel is toegediend en er een vlo was gevonden. Ik weet niet wat voor vacht de hond heeft? Die van mij heeft heel lang haar, dus ik denk steeds dat er geen vlo meer is om er vervolgens toch opeens weer 1 te vinden.
Ik heb op advies van da stronghold pipet gegeven. Ik weet dat stronghold ook aan katten wordt gegeven maar weet even niet of dat dan dezelfde is als voor de hond.
Afbeelding
Marieke23

Dagmar, zit daar ook gif in,min die druppels van de action?
Caro, ik heb een lhasa, die ik zelf half langharig houd. Ze heeft nog van dat flossige puppyhaar, er komen nu hier en daar op haar rug ,,exhte,, haren door. Ik kijk als ik het haar opzij doe zo op haar roze velletje. Kan dus goed controleren, ook op buik en liezen. Inderdaad moeilijk om nu een oorzaak te vinden. Merk nog weijig verschil met alleen de lam brokjes, maar ja die kip is natuurlijkmhaar lijfje nog niet uit en de pil ook niet.
De kat heeft een dichte vacht, ook die zit ik steeds te controleren als hij op schoot zit, en dat zit hij heel veel, ook nog steeds niets gevonden.
Ik heb voor beiden strongholt in huis, maar voor de kat andere dan voor de hond, die voor de hond zijn heel giftig voor de kat, dus dan moet ik ze uit elkaar houden.

In het verleden, op vorige hond, een heel heftige reactie gehad met een pipetje, had ik in de avond gegeven en ik vond in de ochtend een heel zieke hond. Dus durfde het nooit meer in de avond te geven aan welk ander dier dan ook.

Als het dan al moet dan in de ochtend, doordeweeks.

Voorlopig mag ik de hond niets anders geven omdat die pil dus wel zou moeten werken, ze begon meer dan een uur na inname ,,pas,, te spugen.
Tot op heden geen vlo gevonden.
Marieke23

Dagmar, zit daar ook gif in, in die druppels van de action?
Caro, ik heb een lhasa, die ik zelf half langharig houd. Ze heeft nog van dat flossige puppyhaar, er komen nu hier en daar op haar rug ,,exhte,, haren door. Ik kijk als ik het haar opzij doe zo op haar roze velletje. Kan dus goed controleren, ook op buik en liezen. Inderdaad moeilijk om nu een oorzaak te vinden. Merk nog weijig verschil met alleen de lam brokjes, maar ja die kip is natuurlijkmhaar lijfje nog niet uit en de pil ook niet.
De kat heeft een dichte vacht, ook die zit ik steeds te controleren als hij op schoot zit, en dat zit hij heel veel, ook nog steeds niets gevonden.
Ik heb voor beiden strongholt in huis, maar voor de kat andere dan voor de hond, die voor de hond zijn heel giftig voor de kat, dus dan moet ik ze uit elkaar houden.

In het verleden, op vorige hond, een heel heftige reactie gehad met een pipetje, had ik in de avond gegeven en ik vond in de ochtend een heel zieke hond. Dus durfde het nooit meer in de avond te geven aan welk ander dier dan ook.

Als het dan al moet dan in de ochtend, doordeweeks.

Voorlopig mag ik de hond niets anders geven omdat die pil dus wel zou moeten werken, ze begon meer dan een uur na inname ,,pas,, te spugen.
Tot op heden geen vlo gevonden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

persoonlijk zou ik liever iets op de hond aanbrengen dan dat ik het ingeef ,.. t zijn en blijven toch bestrijdingsmiddelen.. dus geef mij maar uitwendig, desnoods tijdelijk een vlooien band of zo.krijgen ze er last van kun je hem er zo afhalen
Marieke23

Helemaal mee eens. Maar de druppels gaan ook in de hond, bandje mag weeer niet met de kat. Ik geloof dat bolfo gold druppels, vroeger in ieder geval, alleen op de hond blijven en niet opgenomen worden in de bloedbaan. Maar weet niet of dit op de kat mag. Het is lastig, dit had ik mij niet gerealiseerd. Hoe lang zou zo,n pil bijwerkingen blijven geven...,,,vandaag en vannacht heeft ze nog niet zitten krabben en bijten,
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik gebruik gewoon de druppels op de hond en ook de banden als het zo komt er lopen hier ook 2 katten... die krijgen gewoon hun eigen bestrijdingsmiddelen als het nodig is.. t zijn buitenkatten.. dus als ik hier vlooien heb komen ze bijna altijd van hen :wink:
Caro
Zeer actief

Marieke, lastig allemaal, in de bijsluiter van comfortis staat dat het braken 48 uur na inname voorkomt maar wie weet hoe lang bijwerkingen nog blijven sluimeren. En je hebt gelijk heel veel pipetten komen ook in de bloedbaan. Mijn hond heeft af en toe een partiële epileptische aanval en na toediening van advantix had ze een aantal aanvallen achter elkaar. Is al twee keer gebeurd, dus ik weet wel zeker dat het aan die troep ligt. Ik heb dat aan mijn da uitgelegd en die adviseerde toen dus stronghold. Heb ik vorige week woensdag gedaan en gelukkig nog geen bijwerking gezien. Maar ja is natuurlijk lastig als het giftig is voor je kat.
Denk dat je nu niet anders kan dan even afwachten.
Mijn hond had trouwens vroeger ook vaak brijige ontlasting, zelfs op lam rijst brokken. Sinds ik graanvrij voer, altijd mooie drollen maar ja nu is er opeens weer een discussie of graanvrij wel zo goed is voor de hond. Tja zo blijf je bezig. Mijn hond doet het daar goed op, dus ik volg mijn gevoel en blijf haar deze brokken geven.
Rare is dat mijn hond niet bijt en likt zolang er iemand in dezelfde ruimte is maar zodra je weg bent, begint het. Ze weet dat het niet mag waarschijnlijk houdt ze zich daarom in. Maar ik vraag me dan af hoe erg die jeuk is, anders zou ze zich toch ook niet kunnen beheersen met mij in de buurt. Lastig allemaal.
Afbeelding
Marieke23

Sandra, ons kat is een binnenkat, verder dan een rondje tuin, 5 minuten of zo, komt hij niet,
Caro, als een hond echt heftige jeuk heeft krabt en bijt hij, lijkt mij zo. Misschien doet ze het juist omdat ze alleen is? Moeilijk. Wat voer je nu?
Dat geloof ik zeker, dat die epilepsie aanvallen van jjouw hond, van de pipetjes komen, het is en blijft toch troep.
ik gebruik ook etherische olie, paar druppels in je handen en door de vacht wrijven. Ruikt niet lekker, maar helpt wel . Hele hete zomer geen vlo gezien, tot vorige week dus die ene.
Ik kreeg ons pup op lam brokjes van nutrochoise, maar dat wilde ze echt niet eten. Jammer want ze zag er goed uit en had goede ontlasting. Maar 1,5 dag niet eten voor een pup vind ik echt niet goed en als ze at was het minimaal, ze werd heel dun. De platinum lam, voor alle leeftijden, vindt ze heel lekker, bakje is zo leeg. Zit rijst in als zetmeel en graanbron. Maar het is geen pupbrok, dus daarom gemengd met de pupbrok van platinum en daar zit kip in. Vandaag nog niet gekrabd of gebeten. Ze is weer haar vrolijke zelf.
Caro
Zeer actief

Marieke; hopelijk is het krabben en bijten dan nu over.
Ik gebruikte eerst ook een natuurlijk middel, iets met lavendel en nog wat oliën maar inderdaad toch ook een vlo.
Ik voer acana senior.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb 7 katten en 7 honden. alle honden hier in huis dragen seresto banden en de katten dragen niks. de katten hebben geen last van de serestobanden ondanks dat ze met sommige honden spelen.

ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”