Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stronghold anti-vlo
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
stronghold anti-vlo
Ik heb een vraag over stronghold pipetten. Ik las dat deze ook de eitjes, poppen en larven in de omgeving van de hond doden. Heeft iemand enig idee hoe dat werkt? Het wordt in de nek van de hond gedruppeld, hoe kan het dan ook op de omgeving van de hond werken?
Heb deze nu voor het eerst gebruikt. Mijn hond is 12 jaar en heeft nog nooit een vlo gehad, nu dus wel en blijkt ze vlooienallergie te hebben met als gevolg een hotspot. Had in eerste instantie een natuurlijk middel geprobeerd maar zag gisteren weer een vlo op haar buik lopen, dus toch maar stronghold gebruikt.
Heb deze nu voor het eerst gebruikt. Mijn hond is 12 jaar en heeft nog nooit een vlo gehad, nu dus wel en blijkt ze vlooienallergie te hebben met als gevolg een hotspot. Had in eerste instantie een natuurlijk middel geprobeerd maar zag gisteren weer een vlo op haar buik lopen, dus toch maar stronghold gebruikt.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: stronghold anti-vlo
1% van de vlooien zitten op je hond de rest in de omgeving. behandel dus ook je huis, auto en was alle kleedjes en mandjes.
ellen
ellen
- Caro
- Zeer actief
Dat heb ik allemaal al een paar keer gedaan maar zag gisteren toch weer een vlo op de buik van Shep, vandaar de stronghold. Heb opnieuw alles gewassen, alle kieren weer ingespoten met zo'n spuitbus.ellen en de birmanen schreef:1% van de vlooien zitten op je hond de rest in de omgeving. behandel dus ook je huis, auto en was alle kleedjes en mandjes.
ellen

- Caro
- Zeer actief
Ja dat had ik ook gelezen van die ovicide werking. Ik snap alleen niet hoe dat ook op de omgeving van de hond kan werken, daar komt de stronghold toch niet terecht.Nanna schreef:Heb even gekeken en Stronghold heeft een 'ovicide' werking. Dat betekent dat het niet alleen de vlooien maar ook de eitjes doodt.Caro schreef:Ik heb een vraag over stronghold pipetten. Ik las dat deze ook de eitjes, poppen en larven in de omgeving van de hond doden. Heeft iemand enig idee hoe dat werkt? Het wordt in de nek van de hond gedruppeld, hoe kan het dan ook op de omgeving van de hond werken?
Hou in de peiling dat Strongold ook een ontwormingsmiddel is en dat je dat dus niet dubbelop gaat doen
Dat ontwormen is nog wel een dingetje omdat stronghold niet tegen lintworm werkt. Als gevolg van die vlooien ontdekte ik 2 weken geleden dat Shep een lintworm heeft (van die rijstkorrels op haar ontlasting). Daar heb ik toen milbavax voor gegeven, dat werkt wel tegen lintworm en dat zou eigenlijk vandaag herhaald moeten worden. Ik heb besloten daar toch nog maar even mee te wachten omdat ze nu ook al die stronghold heeft en pilletjes tegen de jeuk van de hotspot. Ze is al 12 jaar en op een echo is gezien dat ze vlekken op haar lever heeft. Ik wil haar dus niet allerlei gif tegelijk geven. Heb al geen goed gevoel bij de stronghold maar in verband met die vlooienallergie moet ze toch echt van die vlooien af.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Toen ik nog katten had gebruikte ik altijd stronghold, werkt echt goed
De omgeving zal het niet ontvlooien, maar omdat het ook de eitjes e.d dood zal je omgeving sneller schoon blijven na behandeling van kleedjes enz.
De omgeving zal het niet ontvlooien, maar omdat het ook de eitjes e.d dood zal je omgeving sneller schoon blijven na behandeling van kleedjes enz.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Stronghold en ook de Frontline Combo kunnen ook in de omgeving werken doordat de huidschilfers die de hond verliest ook nog de gifstoffen bevatten. Zou een vlo of larve die dus eten dan gaan ze ook dood.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Caro
- Zeer actief
Aha dat is een goede, aangezien Shep nu ze weer in de rui is best wel wat huidschilfers heeft. Tot nu toe gaat het gelukkig goed. Ik was wat huiverig omdat Shep af en toe aanvallen van partiële epilepsie heeft en na pipetten advantix kreeg ze meerdere aanvallen kort op elkaar. Vandaar dat ik eigenlijk op een natuurlijk middel was over gestapt. Maar volgens de dierenarts is stronghold een stuk veiliger dan advantix.maitestar schreef:Stronghold en ook de Frontline Combo kunnen ook in de omgeving werken doordat de huidschilfers die de hond verliest ook nog de gifstoffen bevatten. Zou een vlo of larve die dus eten dan gaan ze ook dood.

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik heb helaas moeten constateren dat ook de werking van Stronghold sterk achteruit is gegaan.
12 jaar geleden was het een fantastisch middel, hoewel het pas bij een tweede behandeling echt goed zijn werk deed. Ook tegen teken.
Maar nu dus de beste tijd gehad, jammer.
12 jaar geleden was het een fantastisch middel, hoewel het pas bij een tweede behandeling echt goed zijn werk deed. Ook tegen teken.
- Caro
- Zeer actief
Bah dat is niet fijn om te horen. Ik hoop toch maar dat het werkt. Ik kan niet zomaar alles aan Shep geven vanwege die aanvallen. Het is ook lastig vlooien bij haar te vinden omdat ze enorm veel haar heeft. Degene die ik heb gevonden liepen op haar buik en aangezien die buik nog niet zo lang geleden geschoren is vanwege een echo, kan ik het daar dus wel zien.kooi schreef:Ik heb helaas moeten constateren dat ook de werking van Stronghold sterk achteruit is gegaan.

-
kooi
- Zeer actief
Ja fijn hè?alinelaila schreef:Stronghold is nooit werkzaam geweest tegen teken, dus dat is vrij bijzonder.kooi schreef:Ik heb helaas moeten constateren dat ook de werking van Stronghold sterk achteruit is gegaan.
Het werkte bij mij echt goed, ook tegen teken. Had toen een hondje met deels een wit vachtje. Na een wandeling haalde ik eens zestien teken van hem af. Behandeld met Stronghold en het hondje bleef schoon.
Het werkt nog steeds wel hoor, er is een grote terugloop in vlooien op het hondje, maar ik krijg er niet alles meer mee weg. Jorla had destijds een stevige allergie en die was hier echt mee geholpen.
- Caro
- Zeer actief
Kooi; ging Jerla dan ook tussen haar tenen likken met die vlooienallergie want dat zie ik Shep nu opeens doen. Daarstraks sprong ze ook opeens weer omhoog alsof ze door een vlo was gebeten. Ben bang dat de stronghold misschien toch niet goed werkt. Maar dan weet ik het ook niet meer.

-
kooi
- Zeer actief
Mja, ik ben zo iemand die vooral vertrouwt op eigen beleving.Cleva schreef:Selamectine/stronghold werkt wel degelijk ook tegen teken.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10940535
Resistentie tegen vlooienmiddelen is nog niet wetenschappelijk vastgesteld. Het bestaat medisch gezien dus ook niet.
Wel is er een variatie tussen verschillende "stammen" vlooien wat betreft "sterfscore" betreft maar het gaat echt tekort door de bocht om daarom maar te stellen dat de soort Hondenvlo in 60 jaar tijd ineens op grote schaal allerlei onverklaarbare evolutionaire superpowers heeft ontwikkeld.
Dat soort verhalen moet je niet al te serieus nemen.
Het is veel logischer om aan te nemen dat je gewoon nieuwe vlooien uit een nabije haard in huis haalt. Laat staan de mogelijkheid dat je gewoon de oorspronkelijke populatie niet om hebt gelegd.
In 38 jaar samenleven met huisdieren zijn in mijn beleving middelen zeer goed geweest en na verloop van tijd afgezwakt. Dan gingen ze vaak ook van uitsluitend via d.a. te verkrijgen naar te koop in de dierenwinkel. En dat was dan het keerpunt.
Ik woon ergens anders met andere dieren, dus oorspronkelijke populatie? Dacht het niet. Als de verhalen die rond gaan ook aansluiten op mijn eigen ervaring, dan boeit het me totaal niet of het medisch gezien bestaat of niet. Of dat het wel of niet wetenschappelijk is vastgesteld. Ik heb het vastgesteld.
En mijn ervaring met Stronghold is van 100% positief na twee behandelingen, afgezwakt naar redelijk resultaat na drie behandelingen.
@ Caro:
Tussen de tenen likken inderdaad. Zoals ik het ook Yuna deze zomer heb zien doen. Of dat de katten zich in een soort hink-stap-sprong door de kamer bewegen.
-
kooi
- Zeer actief
Ik mag verdomme hopen dat je niet elk van die 38 jaar vlooien in je nest hebt gehad.