Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Melkhoektandje wil geen afscheid nemen *opgelost!!*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Melkhoektandje wil geen afscheid nemen *opgelost!!*

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet niet of dit in medisch hoort, maar dat fixt 1 van mijn collega's dan wel :engel:

willem krijgt zijn échte tanden. de voorkant is klaar, kiezen groeien als kool dus dat komt ook goed (2 tanden gevonden :cheer: )

maar 1 bovenhoektand is al een heel eind klaar alleen wil het melkhoektandje (nog) geen afscheid nemen. het zit wel heel los. toen ik er zachtjes aan kwam bewoog het milimeters dus best wel los en waarschijnlijk, tenminste dat denk ik, komt dat dus vanzelf goed.

klopt dat?

mijn vorige honden hebben nooit zulke geintjes gehad dus ik heb geen idee :19:
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Re: Melkhoektandje wil geen afscheid nemen

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ja hoor. Ik had bij Duke zelfs dat die helemaal plat kon. En toch niet loslaten. Dag later was ie foetsie. Laat vanzelf los.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Ja hoor. Ik had bij Duke zelfs dat die helemaal plat kon. En toch niet loslaten. Dag later was ie foetsie. Laat vanzelf los.
ok. dus mijn idee klopt wel. ik kan mij wat dramaverhalen herinneren van hier maar volgens mij bleef het tandje dan gewoon zo vast als een huis zitten en dat is bij willem niet zo.

vanmiddag naar het strandje, dus dan moet hij maar lekker zandhappen zodat dat ding verdwijnt :engel:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij Elco duurde het wel iets langer. Net op het moment dat ik zat te overwegen dat er toch maar een afspraak bij de DA gemaakt moest worden voor z'n bovenhoektand, omdat z'n volwassen hoektand iets uit het lood begon te staan, begon hij te wiebelen. Nog een week aangezien en toen was hij eruit. Hoektand is uiteindelijk netjes recht gaan staan
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Hier inderdaad 2 hoektanden die zo vast als een huis bleven zitten. Deze zijn operatief verwijderd, tanden zaten muurvast en waren waarschijnlijk nooit vanzelf los gegaan. Operatie was zo gedaan en hij heeft er daarna weinig last van gehad.
Groetjes Ella & Cooper :D
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als ie los zit zou ik me er niet druk om maken. Desnoods zelf iedere dag even aan wiebelen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tamara81 schreef:

Als het voor je gevoel toch te lang gaat duren, even naar de DA: die kan dan kijken of het nodig is om melktandje te trekken.
Welnee dat ding zit toch al los, komt vanzelf wel uit Willem z'n bakkesje. Door die antwoorden vind ik het inmiddels een medisch geval geworden, ik verplaats het even :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ik heb ook nog een foto van Elco's dubbele hoektand
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Gewoon Marjoleine op de koffie vragen :LOL:
Dat verbaasde koppie van Jip toen ook :Q: Maar Jip had het dus ook, gaat vanzelf goed.
Groetjes,
Wendy
M@scha
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Ik heb ook nog een foto van Elco's dubbele hoektand
Afbeelding
zoiets is het bij willem ook nu
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

maitestar schreef:Gewoon Marjoleine op de koffie vragen :LOL:
Dat verbaasde koppie van Jip toen ook :Q: Maar Jip had het dus ook, gaat vanzelf goed.
trekt ze hem er dan uit? :80:

pascal wilde dat ook doen. ik heb hem uitgescholden. je blijft van mijn kind af :pffff:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

M@scha schreef:

pascal wilde dat ook doen. ik heb hem uitgescholden. je blijft van mijn kind af :pffff:
Volgens mij was het ook niet helemaal de bedoeling :F: Maar die van Jip zat ook echt wel los, die hing denk ik nog aan een velletje ofzo.
Groetjes,
Wendy
Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky

Ongelezen bericht door Rosaly »

Afbeelding

Onze pup had dat ook, is helemaal goed gekomen!
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Bij ons op de hondenschool wordt er bij de puppy lessen hier altijd opgelet, bij de oefening "tandjes kijken" houden wij de gebitjes in de gaten, meestal is het bij de grotere rassen geen probleem, tandje los,lekker laten kluiven, etc, maar bij die kleine rassen zie je idd vaak dubbele hoektandjes, vooral in de bovenkaak, die houden wij dan extra in de gaten. Meestal is alles ok rond de 7 maanden.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

maitestar schreef:
M@scha schreef:

Volgens mij was het ook niet helemaal de bedoeling :F: Maar die van Jip zat ook echt wel los, die hing denk ik nog aan een velletje ofzo.
Jawel, jawel.
Ik ben een onverbeterlijke frunnik. Die tand wiebelde dus dan kijk ik of ie eruit kan, want een tand hebben is leuker dan een tand die opeens weg is.
En ik kon mijn nagel erachter zetten. En dat vond Jip stom.
En toen deed ik rats.

:LOL: :LOL: :LOL:

Maar hij zat echt erg los, hoor.

Bij grotere honden is dit nooit een probleem eigenlijk, bij kleintjes soms wel, vandaar mijn gefrunnik.
En de regel is hoe dan ook: tot 9 maanden afblijven. Trekken kan de definitieve tand beschadigen namelijk, niet doen dus.
Tenzij de tanden niet achter elkaar staan maar naast elkaar, maar dat is uiterst zeldzaam.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Bij Filou heb ik er één los kunnen trekken met een flostouw waar ze per ongeluk achter bleef hangen..
De ander is er toen ze 11 maanden was uitgehaald door de DA. Dat ding zat nog muurvast.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily heeft ook een tijdje dubbele bovenhoektanden gehad. Ik heb er toen een topic over geopend. Ik geloof dat ze 7 maanden was toen beide melkhoektanden eruit gingen. Vanzelf.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Heeft Triss ook gehad. En bij haar was er in eerste instantie geen beweging in te krijgen. Ik kreeg als raad om trekspelletjes te doen en kluiven te geven. Is er uiteindelijk vanzelf uit gekomen.
Afbeelding
Groetjes Marja
M@scha
Zeer actief

Re: Melkhoektandje wil geen afscheid nemen *opgelost!!*

men neme een strandje, een apporteerding, een happy puppy en BAM! hij heeft nu nog maar 2 boven hoektanden en geen 3 meer :cheer:

*wacht voortaan een dagje met topics openen :engel: *
Afbeelding
alm@
moderator

Deze maar even omhoog gehaald. Ik was vanmiddag met Gandalfje bij de da (is nu 5 maanden en 1 week) en zijn hoektanden zijn bijna helemaal doorgekomen maar de melktanden zitten er nog naast. Een een beetje los en de ander nog muurvast. Ze adviseerde om als ze er met 7 maanden nog zitten ze eruit te laten halen. Ze had het over tandvlees omklappen en melktandjes uit het bot frasen :schrik: dat vind ik nogal wat. Maar nu lees ik hier weer dat je rustig tot 9 maanden kunt wachten. Wat is wijsheid?
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Uit eigen ervaring weet ik dat het bij mensen een kwestie is van plaatselijke verdoving en trekken. Kan mij bij honden niet voorstellen dat er veel meer werk van wordt gemaakt dan dat.
Zou, zoals hierboven ook al wordt gemeld, hem een bullepees of ander kauwmateriaal geven en kijken of dat wat helpt.
Het lijkt me niet iets om bijzonder veel last van te hebben, dus om met gierende banden richting d.a. te rijden lijkt wat overbodig.
Afbeelding
alm@
moderator

Branka schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat het bij mensen een kwestie is van plaatselijke verdoving en trekken. Kan mij bij honden niet voorstellen dat er veel meer werk van wordt gemaakt dan dat.
Zou, zoals hierboven ook al wordt gemeld, hem een bullepees of ander kauwmateriaal geven en kijken of dat wat helpt.
Het lijkt me niet iets om bijzonder veel last van te hebben, dus om met gierende banden richting d.a. te rijden lijkt wat overbodig.
Gierende banden :scratch: ik was er om zijn oortje te laten nakijken. Hij had een lichte oorontsteking en ze keek even of het helemaal over was. En vervolgens controleerde ze zijn gebit en zag ze dat. De reden om het eventueel met 7 maanden weg te halen was omdat de tanden dicht naast elkaar staan er plak ontstaat die zijn blijvende gebit kan aantasten. Dat uitfrasen was omdat als die melktanden muurvast blijven zitten er nog een hele wortel aanzit. Wat ik ervan begrepen had dan :wink:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Bedoel meer dat het voor mij ook geen reden zou zijn er apart voor naar de d.a. te gaan (en las wat te snel :oeps: )
Uitleg kan ik mij wat bij voorstellen maar vraag mij dan ook weer af wat er bij gewoon wisselen met de wortel gebeurt. Zou hem wel lekker laten kluiven (voor zover je dat niet al laat doen) en evt trekspelletje met flostouw.
Met beetje geluk ligtbdie hoektand ef alsnog uit tegen de tijd dat hij 7 maanden is :wink:
Afbeelding
alm@
moderator

Branka schreef:Bedoel meer dat het voor mij ook geen reden zou zijn er apart voor naar de d.a. te gaan (en las wat te snel :oeps: )
Uitleg kan ik mij wat bij voorstellen maar vraag mij dan ook weer af wat er bij gewoon wisselen met de wortel gebeurt. Zou hem wel lekker laten kluiven (voor zover je dat niet al laat doen) en evt trekspelletje met flostouw.
Met beetje geluk ligtbdie hoektand ef alsnog uit tegen de tijd dat hij 7 maanden is :wink:
Als ik het goed begrepen heb, lost normaal de wortel op en valt het resterende stuk eruit. En heel soms gebeurt dat niet. Ik laat hem lekker aan een flostouw hangen :mrgreen: en ik merk de laatste dagen dat hij meer kluifbehoefte heeft, misschien heeft dat ermee te maken :wink:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik schreef bij Gait op een gegeven moment dat 1 van z'n hoektanden zo vast zat, dat die er voorlopig wel niet uit zou gaan. Ik had het nog maar net op Facebook geplaatst en de tand lag eruit :D
alm@
moderator

Fotogravinnetje schreef:Ik schreef bij Gait op een gegeven moment dat 1 van z'n hoektanden zo vast zat, dat die er voorlopig wel niet uit zou gaan. Ik had het nog maar net op Facebook geplaatst en de tand lag eruit :D
Daar ga ik ook maar van uit. Ik had nog helemaal niet goed naar zijn gebitje gekeken dus dit overviel mij een beetje :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

je moet naar een strandje met een apporteerding lees ik van een zeer ervaren lid op de vorige pagina :cheer:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik denk dat zolang de volwassen tanden niet verdrukt worden, je nog wel kan wachten. Hou het gewoon goed in de gaten :)
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Ik had toen de pups 5 maanden waren een pupkoper helemaal overstuur aan de telefoon, volgens de da moest die er per direct uit, ik heb ze gerustgesteld en gezegd te wachten tot zeker 9 maanden. Als hij er dan nog zit naar de da. 2 weken later kreeg ik een berichtje, hij is eruit! Veel laten kluiven en met de flos spelen had geholpen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
alm@
moderator

M@scha schreef:je moet naar een strandje met een apporteerding lees ik van een zeer ervaren lid op de vorige pagina :cheer:
:LOL:
Machie schreef:Ik denk dat zolang de volwassen tanden niet verdrukt worden, je nog wel kan wachten. Hou het gewoon goed in de gaten :)
Het ging om de etensresten die ertussen gaan zitten en plak veroorzaken zei de da. De volwassen hoektanden zitten niet in de verdrukking :wink:
Stippelteam schreef:Ik had toen de pups 5 maanden waren een pupkoper helemaal overstuur aan de telefoon, volgens de da moest die er per direct uit, ik heb ze gerustgesteld en gezegd te wachten tot zeker 9 maanden. Als hij er dan nog zit naar de da. 2 weken later kreeg ik een berichtje, hij is eruit! Veel laten kluiven en met de flos spelen had geholpen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Doe ik ook hoor. Hij heeft de laatste dagen weer enorme kluifbehoefte, misschien heeft dat er iets mee te maken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”