zijn etensbak is wel RVS trouwens.
en worden beiden zeer regelmatig afgewassen.
Moderator: moderatorteam
hmm.. mooi dus.Nanna schreef:Wat zeg je?M@scha schreef: maar de stenen waterbak van willem is gewoon te moor.
idem hier, maar als de aap de kans krijgt dan loopt ie keihard zijn waterbak voorbij en gaat in de tuin van de schotels onder de bloempotten drinkenveertje schreef:Ik weet niet beter dan dat waterkwaliteit een van de belangrijkste dingen is om gezond te zijn en blijven en dus worden de waterbaken hier ook zeer regelmatig schoongemaakt.
Dit lijkt mij hier inderdaad een groter risico...Nanna schreef:En ondertussen staan ze uit de meest onzegbaar vieze sloten te drinken
Paisley schreef:Ik ga niwt spannend doen over wat bacteriën als die honden van mij net zo makkelijk de stront van de hele kattenpopulatie van de straat naar binnen staan te werken.
Moeten huisdieren ook al meedoen aan die overdreven hygiënedrift?
Hier net zo. Enkel hun voerbakken waar vlees in komt gaan wat vaker. Al worden die tot de laatste molecuul leeg gelikt en daarna nog door de rest gecontroleerdSandra&co schreef:Ik heb een roestvrij stalen bak en die spoel ik om. Af en toe gaat er een schrobber door, maar als dat 1x per week is, is het veel. Geloof dat ik prima gezonde honden heb dus ik vind het wel bestOver wat voor bacteriën hebben we het eigenlijk?
Moor rijmt op goor.Nanna schreef:Wat zeg je?M@scha schreef: maar de stenen waterbak van willem is gewoon te moor.
Hier exact hetzelfde... al jaren. En zolang ze nog meer water uit sloten en plassen drinken vind ik t wel gescheten.Sandra&co schreef:Ik heb een roestvrij stalen bak en die spoel ik om. Af en toe gaat er een schrobber door, maar als dat 1x per week is, is het veel. Geloof dat ik prima gezonde honden heb dus ik vind het wel best1: Over wat voor bacteriën hebben we het eigenlijk?
Hier hetzelfde, Zondags worden de bakken van Vusi (2 RVS) afgewassen. Door de week spoel ik de waterbak elke dag omdat er altijd insecten in vallen.malinois schreef:Hier exact hetzelfde... al jaren. En zolang ze nog meer water uit sloten en plassen drinken vind ik t wel gescheten.Sandra&co schreef:Ik heb een roestvrij stalen bak en die spoel ik om. Af en toe gaat er een schrobber door, maar als dat 1x per week is, is het veel. Geloof dat ik prima gezonde honden heb dus ik vind het wel best1: Over wat voor bacteriën hebben we het eigenlijk?
Ik doe ze in de vaatwasser en dan zet ik intussen andere die al schoon zijn weer neer. Maar inderdaad gaat even met de hand afwassen sneller. Ik ben te lui denk ik.Cleva schreef:De vaatwasser is drie keer meer werk dan even een dreftspons er doorheen halen.Jackira schreef:Hier gaan ze (RVS) regelmatig in de afwasmachine maar zeker niet elke dag. Wel spoel ik ze goed om en worden ze 3 a 4 keer per dag gevuld.
Cleva schreef:Nou, lui ben ik ook. Dat is alvast niet een van de acht verschillen.Jackira schreef:Ik doe ze in de vaatwasser en dan zet ik intussen andere die al schoon zijn weer neer. Maar inderdaad gaat even met de hand afwassen sneller. Ik ben te lui denk ik.Cleva schreef:De vaatwasser is drie keer meer werk dan even een dreftspons er doorheen halen.Jackira schreef:Hier gaan ze (RVS) regelmatig in de afwasmachine maar zeker niet elke dag. Wel spoel ik ze goed om en worden ze 3 a 4 keer per dag gevuld.
Voor een galblaasoperatie schat. Ik denk niet dat dat komt door bacterien op de bodem van de waterbak van mijn huisdierenCleva schreef:Lag jij niet vorige week nog in het ziekenhuis?mijke schreef:Oh. Nou. Hier is nooit iemand ziek
*Port honden in hun zij*dagmar88 schreef:Misschien moet ik de reisbakjes wel eens wassen.
Heb zo'n fles-met-bakje systeem voor onderweg en een losse spafles met plastic bakje.
Sofi en Izzy leven nog?
Heavy schreef:Vriend heeft er een speciaal schuursponsje voor in andere kleur dan de gewoneJackira schreef:Ik heb ze net afgewassen. Met een schuursponsje.![]()
die zijn geel groen en het hondensponsje is rose groen en zit in een plastic zakje
Ik moet echt minstens drie keer daags de bakken water verversen omdat ze niet drinken vanwege 'flubbels' of zand in het water. Onze beide honden wensen in huis loepzuiver water. Buiten maakt het natuurlijk geen snars uit, daar is al het water lekker.Manuma schreef:Ik stop ze (rvs bakken) eens in de paar weken in de vaatwasser. Manu drinkt vooral uit de sloot achter ons huis, die is breed en het is geen stilstaand water. Ze drinken liever uit plassen dan mijn meegesjouwde verse water op wandeling
Ik heb trouwens heel lui twee van die grote bakken in staanders zodat ik niet elke dag hoef te vullen