Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gistinfectie in het oor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Crmn1983
geregistreerd lid

Gistinfectie in het oor

Ongelezen bericht door Crmn1983 »

Mijn pup, 13 weken, heeft jeuk in z’n oor en een beetje een rood oor. Daarom naar de dierenarts die onder de microscoop een gistinfectie diagnosticeerde. We hebben een oorcreme (nystatriam) gekregen die we de eerste week dagelijks, tweede week om de dag aan moeten brengen.

De dierenarts zei, toen ze hoorde dat we KVV voeren, het goed door het voer kan komen. Is dat jullie bekend? Is een gistinfectie altijd door (een allergie voor) voer of kan het ook ergens anders door ontstaan?

Ik ben nogal geschrokken, want de dierenarts klonk alsof een gistinfectie flink problematisch is. Zijn jullie bekend met een gistinfectie en ging dit na verloop van tijd over of blijf je tobben? (Dat gevoel gaf de dierenarts mij)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Gistinfectie in het oor

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb 2 teckelpups (de 2e is nu 5.5 maand) die ik vanaf dat ik ze haalde bij de fokker direct op vers heb gezet. Toevallig hadden ze allebei rond 5 maanden (tijdens het wisselen) een oorontsteking. Bij allebei is voor de zekerheid middels een swab gecontroleerd op schimmels en gisten. Behalve wat normale schilfers was er niks te vinden. Ik denk dus niet dat het met kvv voeren te maken heeft. Zelf wijt ik het aan een wat verminderde weerstand door het wisselen. De oudste teckel is inmiddels bijna 3 jaar en heeft nooit meer last gehad. Als je googelt zie je dat er bijna nooit een oorzaak te vinden is voor een gist- of schimmelinfectie. Ik zou gewoon doorgaan met kvv dat is alleen maar goed voor de weerstand :wink: oh en niet met wattenstaafjes of iets dergelijks in oortjes poeren.
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Gisten in het oor komen vaak door voeding
Maar dan is het vaak koolhydraat rijke voeding en juist dan word er vaak kvv geadviseerd
Welke kvv geef je?
Crmn1983
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Crmn1983 »

Bedankt voor jullie reactie! Dat stelt weer enigszins gerust.

Ik geef met name carnibest.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”