Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frootje en de kou

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Frootje en de kou

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik had voor Toots meerdere jasjes. Helaas zijn ze Dex "nog" een maatje te groot.
Hij loopt tot nu toe gewoon door de regen heeft ook een iets dikkere vacht. Maar afgelopen vrijdag tijdens cursus had ik wel graag met die storm een jasje gehad.
Het interesseerd me echt geen flikker wat een ander vind. Als je hondje het koud heeft heeft die een jasje nodig. Er bestaan bodywarmers voor hondjes. Dat is fijn voor in deze tijd maar bij Toots was zo iets ook voldoende in de winter al had de Hurta wel een bontkraag maar rondom de pootjes lekker vrij anders verzette hij echt geen stap. Kijk voor eentje zonder of met afneembare capuchon.

https://www.exclusivedogfashion.nl/a-50 ... nt-xs-s-l/

Dit is tuigje en jasje in één.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 24 sep 2018 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Kijk eens op deze site

https://pomppa.fi/en/tuotteet/jumppapomppa/

De trui is er in een kleine maat en heel geschikt voor de herfst.
Zooplus kan je ook nog kijken.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Frootje schreef:Wat mensen ervan vinden op zich niet (werd laatst ook vreemd aangekeken vanwege haar regenjas). Maar het gaat de meesten ook niet om afkeer voor jasjeshondjes, meer om het feit dat ze nog heel jong is en het dus zeker met deze temperaturen volgens hen nog zonder jasje zou moeten kunnen doen. Ik heb veel te horen gekregen om het nog even af te wachten omdat het immers nog niet zo koud is geweest, en ze gewoon niet aan het weer gewend is en misschien komt het nog. Volgens een aantal mensen zou ik haar vacht permanent om zeep helpen door haar nu al een jasje aan te doen. Dan weet ik het ook niet meer zo zeker. Zoveel verstand van hondenvachten heb ik niet. Mijn laatste hond was een Sheltie, die had überhaupt geen last van kou. :U:

Maar goed. Als ze het echt koud heeft dan wil ik haar natuurlijk geen kou laten lijden. Het is alleen zo jammer dat ze niet even kan vertellen of ze zich aanstelt of het echt koud heeft. :Q: Ik ga wel eens op zoek naar die bodywarmers, dankje!
Ik trek Dex ook nog geen jas aan. Alleen voor cursus waar we dus een stuk stil stonden in de regen en wind. Dat is niet prettig. Ik deel opzich de mening. Toots kreeg een jas aan bij temperaturen onder 0 of bij harde regen of wind onder de 10 graden en hij had bijna geen vacht. Heel belangrijk is blijven bewegen. Maar als je hond het wel nu al koud heeft dan is dat zo. En kun je gewoon een jasje aan doen. Ik vind vooral dat het als je nu een jasje aan trekt met lopen het lastiger wordt als het echt koud is. Lopen met meerdere lagen is voor hondjes niet fijn.

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Exclusivefordogs.nl

Heerlijke jasjes...
Taxi heeft een hele garderobe ervan
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Die bodywarmer is ook bij exclusive for dogs.
Bij pets place hebben ze ook leuke jasjes. Meer vaak dan op de site staan als je ze wil passen met Frootje kan dat ook daar.

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb voor Sofi een hondentruitje gekocht bij de Wibra. Lekker dik. Ze heeft best wel een dunbehaard buikje en met de sneeuw vorig jaar vond ik het toch wel praktisch, zeker omdat ze dicht bij de grond staat. Izzy heeft ook geen noemenswaardige beharing en gaat ook in de ankers, dus die krijgt op de koudste dagen ook gewoon iets aan. Ik vind het niet nodig om mijn honden te laten onderkoelen als het niet nodig is ;)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Lekker laten denken al die andere mensen hoor :)
Elmo heeft ook een winterjas voor als hij het koud heeft of als er sneeuw ligt.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bibberen omdat ze het koud vindt betekent dat ze het koud heeft. Gewoon wat warms aantrekken, gaan lopen en eventueel als ze lekker in beweging is weer uit en kijken hoe ze daar op reageert
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Het is heel begrijpelijk dat een zeer klein en dan ook nog eens rank hondje met een dunne vacht het nu al koud heeft. Ze staan zeer dicht bij de grond, hebben weinig isolatie (vachtdikte+vetlaag in cm) en ook nog een ongunstige oppervlakte-inhoudverhouding (ja: m2/m3) waardoor ze extra snel afkoelen.

Dat ga je niet afharden. Wat aan de dikke kant laten zijn helpt wel iets, maar verder gewoon isoleren, en dus een fatsoenlijke jas aantrekken. En dat kan al prima met 15 graden en straf windje nodig zijn.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ja kunt een vacht niet verpesten door een jasje, in elk geval niet als je zonder dat jasje maar vijf minuten buiten zou lopen en ze de rest van de tijd binnen bij de kachel ligt. Daar hoef je je dus alvast niet druk om te maken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:Ja kunt een vacht niet verpesten door een jasje, in elk geval niet als je zonder dat jasje maar vijf minuten buiten zou lopen en ze de rest van de tijd binnen bij de kachel ligt. Daar hoef je je dus alvast niet druk om te maken.
:mrgreen: Als je die vacht niet wilt verpesten moet je d'r buiten in een kennel leggen.

Sjaak heeft het ook al koud. Totaal niet verwacht, maar hij zat gisteren bibberend op de arm en hij rilt nooit zomaar. 's Nachts ligt ie ook al als een warmtekruikje tegen me aan onder m'n dekbed. De CV hier staat nog uit.
Hij heeft veel haar, maar heel fijn en de wind blaast hem zo op z'n huid. Daarbij een blote buik en z'n borsthaar weggeschoren omdat ie daar anders in piest. Dat buikje is 15 cm van de grond.
Ik ga maar op aliexpress bestellen, daar kost het niks.

Een dinosaurus en een konijntje. Weten ze meteen dat ik te gek ben om tegenaan te lullen :F:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

welshwitch schreef:Kijk eens op deze site

https://pomppa.fi/en/tuotteet/jumppapomppa/

De trui is er in een kleine maat en heel geschikt voor de herfst.
Zooplus kan je ook nog kijken.

Deze heb ik voor Finn ook en daar kan hij gewoon in wandelen vindt hij zelf, ondanks dat hij heel snel een hekel heeft aan dingen aan zijn lijf. Het sluit mooi aan. Al zou ik voor wandelingen in het najaar/winter misschien eerder iets waterdichts kiezen. Daar hebben ze bij Pomppa ook mooie jassen voor. De jumppa is niet waterdicht en zal dus weinig meer helpen op de wat nattere dagen. Ik gebruik hem ook alleen voor het wachten op wedstrijddagen of na trainingen. Gisteren kreeg Finn hem aan als badjas toen we na anderhalf uur in de regen wandelen in een restaurant wat gingen drinken.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Kijk anders ook even op eBay. Bovengenoemde truien en jasjes vind je daar ook. Duurt alleen even voor je ze binnen hebt.

Ik heb deze: https://www.ebay.co.uk/itm/Chihuahua-Yo ... 1138556025
En deze: https://www.ebay.co.uk/itm/Pet-Dog-Pupp ... 2749.l2648
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Mijn Mechels liepen zondag ook met regenjas. Ik ook trouwens en nee, ik had het niet koud.

Geen zin in kleddernatte honden bij thuiskomst.
Ik heb ook de pomppa's, heerlijke dingen. De truien heb ik ook, doen ze in de winter aan op wandeling en voor/na training.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

:I: Die roze van pomppa....
dagmar88
Zeer actief

maart schreef:Mijn Mechels liepen zondag ook met regenjas. Ik ook trouwens en nee, ik had het niet koud.

Ik heb ook de pomppa's, heerlijke dingen. De truien heb ik ook, doen ze in de winter aan op wandeling en voor/na training.
:idea: Daar had ik niet eens aan gedacht. Ook met regen lopen of fietsen we lang en heb dus steeds een kletsnatte haarbal op de bank liggen.
Hij past de ongevoerde soft shell van niko precies.

Nu nog een badjas :engel: :LOL:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Op Ali hebben ze ook leuke jasjes. Maar vrees dat de maatvoering niet helemaal klopt.

Ik vind jasjes van pretty pet en puppia ook mooi.

Ik ga maar eens kijken of ik een keer naar de haag kan daar zit Renee van der westen die hebben wel een ruime keuze maar duur.

dagmar88
Zeer actief

Deze was heerlijk voor mijn grote hond. Is eigenlijk ook wel wat voor sjaak.
En hij is al vier jaar lang in de aanbieding, op = op :LOL:

https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... ktis-blauw
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef:Deze was heerlijk voor mijn grote hond. Is eigenlijk ook wel wat voor sjaak.
En hij is al vier jaar lang in de aanbieding, op = op :LOL:

https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... ktis-blauw
Die heb ik ook en ik vind hem echt ideaal (en ik hou van de prijs :mann: ). Ik heb er vier trouwens... twee blauwe in een maat te groot als winterpyjama en twee ruitjes in de passende maat als gewoon jasje/tussenpyjama :cool2: . Oh en ze gaan al vijf jaar mee.

Ze hebben ooit een partij opgekocht en die is nog steeds niet helemaal uitverkocht. Daar snap ik niks van want ze kosten geen drol en het zijn geweldige jasjes :19: . Ik heb ze hier op het forum al meermaals aangeraden maar ik geloof dat de meesten toch voor hurtta gaan.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hurta was voor Toots ook wel het fijnste jasje. Bovenstaande jasje hadden wij ook. Voor hem vond ik het niet fijn. Maar de prijs is natuurlijk wel mooi. Als de hurta nog een maatje kleiner bestond dan zou ik er voor Dex geheid weer één kopen.

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

dagmar88 schreef:
maart schreef:Mijn Mechels liepen zondag ook met regenjas. Ik ook trouwens en nee, ik had het niet koud.

:idea: Daar had ik niet eens aan gedacht. Ook met regen lopen of fietsen we lang en heb dus steeds een kletsnatte haarbal op de bank liggen.
Hij past de ongevoerde soft shell van niko precies.

Nu nog een badjas :engel: :LOL:
:engel: :engel: :engel:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”