Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wondjes op kop

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

x-xsasx-x
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Hond wondjes op kop

Ongelezen bericht door x-xsasx-x »

Begin september ben ik op vakantie geweest. Onze hond is toen naar m'n schoonouders geweest. Zij hebben zelf ook een hond
Toen we hem gingen ophalen had hij wondjes op zijn kop:

Afbeelding

Hij moest diezelfde week naar de dierenarts om geënt te worden en heb meteen naar de wondjes laten kijken. Er is een afkrabsel gemaakt en dit is onder de microsoop bekeken. Hieruit kwam dat het geen mijt is. Wat het dan wel is was niet duidelijk.
Na de dierenarts zag het er zo uit:

Afbeelding

Het advies was om honingzalf op de plekken te smeren totdat het dicht was. Dit hebben we gedaan. Nu zie ik net dat er weer een nieuw plekje bij is gekomen. Er zit pus op het nieuwe wondje.

Afbeelding
Het rechterwondje is nieuw.

Ik weet nu niet zo goed wat ik nu moet. Terug naar de dierenarts? Nieuwe wondje schoonmaken en ook met honingzalf smeren?
Die andere wondjes zijn nu dicht. Er zitten bij die wondjes nog wel wat korstjes.
Hij zit er niet aan, en lijkt dus geen jeuk te hebben. Ik zou hem komende week weer moeten ontvlooien maar is dat slim nu?
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!
x-xsasx-x
geregistreerd lid

Re: Hond wondjes op kop

Als ik op google kijk naar foto's dan ziet dat er wel anders uit. Die donkere rand op mijn foto's zijn korstjes.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Heeft hij lopen stoeien met de andere hond bij je ouders? Droef heeft ook wel eens zo'n plek na het stoeien en laatst had hij dus een hotspot. Hij leek er geen jeuk aan te hebben, tot ik thuis kwam na een dag werken en toch opengekrabd en vrij snel werd het een hotspot.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
x-xsasx-x
geregistreerd lid

Ja hij heeft flink lopen stoeien met die andere hond. Dacht ook dat de wondjes daardoor kwamen, maar vind het zo vreemd dat hij nu dan ineens een nieuw wondje heeft.
Hij slaapt 's nachts naast m'n bed en hoor of zie hem dan niet krabben (ben een lichte slaper). Vandaag en gister is er vrijwel de hele dag iemand bij hem geweest.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

x-xsasx-x schreef:Ja hij heeft flink lopen stoeien met die andere hond. Dacht ook dat de wondjes daardoor kwamen, maar vind het zo vreemd dat hij nu dan ineens een nieuw wondje heeft.
Hij slaapt 's nachts naast m'n bed en hoor of zie hem dan niet krabben (ben een lichte slaper). Vandaag en gister is er vrijwel de hele dag iemand bij hem geweest.
Kan best dat het kleine wondjes zijn van het stoeien.
Een nieuw wondje kan zo lijken, doordat de gaatjes wat ontstoken zijn, en er dus wat pus bij vrij komt.

Omdat je verteld dat er wat pus op zit, zou ik denken aan wat stoei wondjes. Want dat kan ontsteken en soms blijft het bij een klein beetje pus.

Het kan ook verder ontsteken , en dan kan er zomaar een hele dikke plek komen vol met pus, meestal moet dat "rijpen", maar heel soms kan het ook aan de binnenkant openbarsten. Daf gebeurd bijna nooit, maar dan zou ik, het even aan de dierenarts laten bekijken.dus als er een buld ontstaat.

Beetje schoonwassen en erop letten dat je hond niet zelf gaat krabben eraan.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

x-xsasx-x schreef:Ja hij heeft flink lopen stoeien met die andere hond. Dacht ook dat de wondjes daardoor kwamen, maar vind het zo vreemd dat hij nu dan ineens een nieuw wondje heeft.
Ik zou het haar daar even wegknippen of scheren en behandelen met honingzalf. Eventueel na het zwemmen goed droogmaken en dan honingzalf erop. De eerste 2 dagen zou je het met wat betadine kunnen schoonmaken, dan wederom goed droogmaken en honingzalf erop. Zo heb ik bij Droef laatst zijn hotspots ook behandeld en toen was het zo weer over.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
x-xsasx-x
geregistreerd lid

Bedankt voor de tips!
Het is mijn eerste hond en het is een beetje een zorgenkindje dus dacht echt nee he, wat nu weer.....
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”