Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedekking nieuwe bank

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

bedekking nieuwe bank

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wat hebben jullie op de bank liggen waar de honden op mogen liggen?

wij hebben net een nieuwe bank en ik wil iets op de bank leggen waar de honden lekker op kunnen liggen zonder dat de bank beschadigd. We hadden op de oude bank kussens en kleedjes liggen, maar het ziet er een beetje rommelig uit...

ben benieuwd naar jullie tips :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: bedekking nieuwe bank

Ongelezen bericht door Crescent »

Afritsbare en wasbare hoezen. Ik houd niet van permanente kleedjes over de bank.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Op beide banken een bijpassende plaid.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

altijd tweedehands leren banken. dan doet het niet zo'n pijn als er een kras op komt.

ik heb dekens erop gehad, maar dat schuift en doet en vervolgens geef ik het weer op.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb van dezelfde stof als de voetenbank een kleed gemaakt dat om één van de kussen zit en op het andere ligt een schapenvachtje. Voor de leuning waar ze altijd op staat om naar buiten te kijken, heb ik van dezelfde stof ook een hoes gemaakt. De bank is van leer.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Jion schreef:Wat is het verschil tussen een kleed dat je kan instoppen en een foulard?
Foulard gaat snel lelijk zitten. Heel de dag ermee bezig
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ingrid48 schreef:Wat hebben jullie op de bank liggen waar de honden op mogen liggen?
Ik heb geen andere bank :mrgreen: Ik heb er kleden op liggen. En ja, die lig ik eigenlijk de hele dag recht te leggen maar dat maakt me niet uit.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Afneembare hoezen is goed genoeg.
Paar keer per week de stofzuiger erover, bij vervuiling (kattenschijtkots :kotz: ) hup het machine in.

Met dekentjes zou ik ook de hele dag prullen, ik prul al genoeg aan andere dingen :mann:
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

De honden mogen niet op de bank.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hier liggen over alle banken op maat geknipte vetbedden (heb een hele rol besteld toen Mister kwam) en ik vind het ideaal. Ik heb bewust voor vetbed gekozen omdat dat heet gewassen kan worden indien nodig, verder is het lekker zacht om op te zitten. Wat ik ook vooral heel fijn vind is dat het zand er doorheen zakt, zo zit ik dus nooit meer in een berg zand.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Ik heb zon grote nepbont deken die dubbelgevouwen precies over de zitting past. Dan prop ik de eindjes achter de kussens. Werkt in zoverre dat Fitz en Maddie en gewoon netjes op gaan liggen. Als ik stofzuig klop ik hem uit en prop hem weer op zijn plek.
Dat was pre-Imp.
Imp zit er continue in te graven omdat ze er een hoopje van wil maken om daar op te liggen.
En die terriër graaft en trekt en klooit net zolang totdat ze dr zinnetje heeft.
Maar met relatief normale honden werkt het prima :engel:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Ingrid48
Zeer actief

Zamunda schreef:Hier liggen over alle banken op maat geknipte vetbedden (heb een hele rol besteld toen Mister kwam) en ik vind het ideaal. Ik heb bewust voor vetbed gekozen omdat dat heet gewassen kan worden indien nodig, verder is het lekker zacht om op te zitten. Wat ik ook vooral heel fijn vind is dat het zand er doorheen zakt, zo zit ik dus nooit meer in een berg zand.

dat klinkt wel goed! We hebben inderdaad een leren bank gekocht met vaste kussens, dus een hoes eromheen maken gaat niet. En losse kleden schuiven steeds weg... Die vetbedden kan je ook gemakkelijk stofzuigen?

Ik ga eens kijken waar ik die kan vinden :ok:
Laatst gewijzigd door Ingrid48 op 20 sep 2018 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ingrid48 schreef:
Zamunda schreef:Hier liggen over alle banken op maat geknipte vetbedden (heb een hele rol besteld toen Mister kwam) en ik vind het ideaal. Ik heb bewust voor vetbed gekozen omdat dat heet gewassen kan worden indien nodig, verder is het lekker zacht om op te zitten. Wat ik ook vooral heel fijn vind is dat het zand er doorheen zakt, zo zit ik dus nooit meer in een berg zand.

dat klinkt wel goed! Je kan ze ook gemakkelijk stofzuigen?

Witjes.
Zamunda
Zeer actief

Ingrid48 schreef:

dat klinkt wel goed! We hebben inderdaad een leren bank gekocht met vaste kussens, dus een hoes eromheen maken gaat niet. En losse kleden schuiven steeds weg... Die vetbedden kan je ook gemakkelijk stofzuigen?

Ik heb ze bij Witjes vandaan. Je kunt de vetbedden ook stofzuigen ja, dat gaat dan voornamelijk om de haren want het meeste zand ligt eronder. Maar wij wassen ze meestal: eerst even uitkloppen buiten, de was in en ze komen zowat droog uit de machine (met 1600 toeren centrifugeren), dan nog even in de droger en alle haren zijn er dan ook uit.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mijn huidige bank is al onherstelbaar vernietigd, Lilo heeft in een week tijd ofzo gaten gegraven waar ze heeft geplast voor ze aan de anti-plaspillen ging. De vorige bank is door de katten vakkundig aan flarden gereten, en die daarvoor heeft Lilo ook op haar geweten, die was toen gloedjenieuw en zij ook, en daar beet ze meteen gaten in uit stress.

Hierna komt er een stenen bank. Lijkt me superstoer staan, goed voor de rug en tegen lang blijven van visite en voor mezelf koop ik wel een goedkope nepleren stoel erbij. In terrakleur, zodat het leuk matcht.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hanneke2 schreef: Hierna komt er een stenen bank. Lijkt me superstoer staan, goed voor de rug en tegen lang blijven van visite en voor mezelf koop ik wel een goedkope nepleren stoel erbij. In terrakleur, zodat het leuk matcht.
:goeie:

Ik heb een gruwelijke hekel aan kleedjes op de bank, die komen er niet in. Een dure bank schiet ook niet op met vier of meer honden, dus als onze bank er na een jaar of twee door de hondennagels niet meer uitziet, ga ik op marktplaats op zoek naar de volgende nette leren hoekbank.
De bank die we nu hebben was zo goed als nieuw, echt een hele leuke cognackleurige leren hoekbank, en zit zalig. Makkelijk te stofzuigen en regelmatig een lapje met leerreiniger erover. Heeft 500 euro gekost. Ideaal!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik heb op beide banken een schapenvacht liggen. Mijn honden houden er niet van om op dat koude leer te gaan liggen dus ze liggen er ook altijd op.
De schapenvachten staan nog leuk ook want ik wil ook dat het er nog een beetje charmant uitziet.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sinds een jaar hebben we nieuwe banken van geborsteld leer, op de een of andere manier wil Ari er niet op en dat houden we maar zo. Als hij op de bank wil dan pakt hij een opgerolde fleecedeken vanonder de tv kast vandaan en blijft dan voor de bank staan kwispelen, of we het even willen neerleggen. :LOL:
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

thom schreef:Sinds een jaar hebben we nieuwe banken van geborsteld leer, op de een of andere manier wil Ari er niet op en dat houden we maar zo. Als hij op de bank wil dan pakt hij een opgerolde fleecedeken vanonder de tv kast vandaan en blijft dan voor de bank staan kwispelen, of we het even willen neerleggen. :LOL:
:I: wat leuk.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb een bank van pilotenleer. Zo fijn dat ik er ook een stoel bij heb gezocht.
Ik maak hem niet schoon tussendoor. 1 x per jaar met de stoomreiniger en een spray. Sommige delen zijn donkerder op het zitvlak en de minder gebruikte delen niet. Vind ik deel van de charme. En hij was 80 euro in de kringloop dus als het op is is het tijd voor een nieuwe. Afgelopen voorjaar heb ik er een flesje rode nagellak op laten vallen, die is leeggelopen en de vlek heb ik geprobeerd schoon te maken met remover. Vet lelijk. Maar nu een half jaar later zie je dat niet meer omdat het leer door al het gebruik alweer helemaal veranderd is.

Ik vind het ideaal. Hij oogt stoer, zit lekker en je veegt er alles zo vanaf.
Hiervoor hadden we een beige stoffen bank maar die zag rood van de kattenhaar. Hoe goed ik hem ook schoonmaakte.
Laatst gewijzigd door Barkley op 21 sep 2018 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

dubbel
Laatst gewijzigd door Barkley op 21 sep 2018 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wij hebben een leren bank van de Ikea: 10 jaar geleden gekocht en behalve wat normale slijtage ziet het er ondanks de, inmiddels 3, honden
nog prima uit :ok:
Ik heb in één hoek een dikke fleecplaid liggen of een schapenvachtje en in dat is het plekje van de hond. Er wordt wel op andere plekken
op de bank gelegen, maar dit wordt pakweg 90% van de tijd gebruikt.
Regelmatig even uitkloppen en 1 x per week heet wassen en klaar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ingrid48
Zeer actief

@ Dagmar 88: dank voor de tip!

@ Zamunda: ik ga erachteraan, klinkt goed!

Wij hebben expres niet zo'n heule dure bank gekocht, maar niet alleen liggen de 3 honden erop, maar ook de 2 katten en wij mogen er ook bij :wink:
Zo'n vetbed lijkt me wel wat, ik ga het bestellen :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb mijn stoffen hoekbank van mp er liggen plaids op het zitgedeelte die ik makkelijk kan instoppen zodat ze goed blijven liggen. Ik heb meerdere plaids in diverse kleuren, iedere week komen er schone op. Vlekken op de bank werk ik weg met HG vlekkenspray extra sterk, ideaal spul met twee honden, een kat en vijf kleinkinderen. Ik maak mij niet druk over mijn meubels er kan rustig op geleefd worden, ziet het er niet meer uit dan kijk ik weer op mp.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier liggen de wat dikkere foulards of de dunnere bedsprei op de bank.. tja en rommelig valt wel mee, ligt eraan hoe strak je het wil hebben.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb een gratis keurige ikea bank met drie hoezensets.

Daar moet wel 2 x per dag de stofzuiger overheen, maar dat is met losse kleedjes niet minder.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb een naakthond werk nog veel beter
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ook geen haren, wel zand ja, maar dat is met de stofzuiger zo verdwenen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat is nog eens een goed idee. Wij hebben een leren bank waar ik dekens van fleece de kussens mee instop en met een kussen onder het hoofd liggen ze daar graag op. Wijzelf hebben tegenwoordig een heerlijke relaxfauteuil en dat bevalt prima.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef:Ik heb een gratis keurige ikea bank met drie hoezensets.

Daar moet wel 2 x per dag de stofzuiger overheen, maar dat is met losse kleedjes niet minder.
Bij mij dus wel. Ik heb echt een hartgrondige hekel aan stofzuigen dus hoe minder hoe beter; met de vetbedden hoef ik doe banken enkel te zuigen als ik de vetbedden verschoon/was want het zand ligt er gewoon 'netjes' onder dus ik heb er geen last van.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”