Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verlichting
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Verlichting
Nu de nachten weer langer worden ben ik toch weer op zoek naar goede verlichting voor de hond, liefst ook met een reflector element erbij.
Ik heb nu zo'n led halsband maar dat is 2x meenemen en dan gelijk weer opladen, toch niet zo praktisch.
Ik heb nu zo'n led halsband maar dat is 2x meenemen en dan gelijk weer opladen, toch niet zo praktisch.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Verlichting
Oh jakkes ja die ellende begint ook weer
Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte oplossing. Koop nu meestal op aliexpress maar weer een paar nieuwe banden en die gaan dan weer een seizoen mee. Maar in Morris zijn vacht verdwijnt bijna alles!
Die losse lampjes zijn dan veel beter zichtbaar, maar hoe hij het doet weet ik niet, maar hij krijgt echt elk lampje uit! Rollen, schudden enz en ineens is het weer donker

Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte oplossing. Koop nu meestal op aliexpress maar weer een paar nieuwe banden en die gaan dan weer een seizoen mee. Maar in Morris zijn vacht verdwijnt bijna alles!
Die losse lampjes zijn dan veel beter zichtbaar, maar hoe hij het doet weet ik niet, maar hij krijgt echt elk lampje uit! Rollen, schudden enz en ineens is het weer donker

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
ik koop hardlooparmbanden van de action. 1.80 en die kan ik gemakkelijk aan zijn tuig of de riem vastmaken.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Fietslampjes van de action met zo'n rubber bandje. Ik klem er eentje op de borst aan het tuig en eentje bovenop de rug of aan de riem. Gebruik ik al jaaaaren. 
Hebben alleen geen reflector.
https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1669/1669869.jpg

Hebben alleen geen reflector.
https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1669/1669869.jpg
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik hang er verschillende aan. Hun tuig is reflecterend en ze hebben ook een fluo jas.
vorig jaar fietslampjes gebruikt, maar die kan ik niet goed genoeg bevestigen, dat verliezen ze altijd
(ze blijven wel niet altijd netjes op het pad en springen gerust tussen de prikkeldraden door
)
vorig jaar fietslampjes gebruikt, maar die kan ik niet goed genoeg bevestigen, dat verliezen ze altijd

-
- Zeer actief
ik heb die ook bij van Gils en Zuri op hun K 9 tuig en boots heeft een gele armaband met van die rode lampjes om zijn net
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
ja, ik gebruik ze zelf ook voor het hardlopen, knal ze op mijn fiets als lampje en ook voor de hond.
-
- Zeer actief
Ik vind de Orbiloc lampjes heel fijn. Waterdicht en van ver te zien, zelfs door Manu zijn vacht. Ze zijn best prijzig maar tot nu toe hebben ze hun geld al opgebracht. Ze gaan nu het derde jaar in. Blijft ook heel goed zitten en ze zijn nog nooit zelfstandig uitgegaan.
- dagmar88
- Zeer actief
Zo'n fietslampje met stiekje bind je zo bovenop hun kopNanna schreef:Ik hoef er niet eens aan te beginnen. Alles verdwijnt onder die vacht. Laatst vond ik er een soeplepel in terug.

Naap heeft één of andere epilepsieopwekkende blauwe halsband van de prijsmepper voor 50 cent. Zelfs onder z'n kraag lig je er half van te stuiteren.
En anders inderdaad weer fietslampjes aan z'n tuig.
Bij de action hebben ze nu ook hardlooplampjes met klemmetje.
In het donker naast de fiets of op het fietspad op de dijk weinig keus, hij zal toch zichtbaar moeten zijn.
We zijn laatst al op een haar na aan gort gereden

- Jackira
- Zeer actief
Hier ook Orbiloc lampjes. Heb net nieuwe batterijen besteld. En ze hebben ook nog van die halsbanden met batterijtje er in.
-
- Zeer actief
Uma loopt trouwens met van die ledbanden van AliExpress. Ik bestel eens per jaar zo'n twintig banden en dan komen we het seizoen weer door. Dat is wel alleen in de woonwijken of kleine rondes. Op het strand of bos vind ik de Orbiloc fantastisch. Of als ik ga fietsen met ze. Je ziet die lampjes van heel veraf, zelfs als ze aan de andere kant van de hals hangen dan waar jij bent.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Haha! Ik denk dat je dan voor Morris het beste een orbiloc kunt kopen.nomo schreef:Oh jakkes ja die ellende begint ook weer![]()
- ceciel
- Zeer actief
Ik kan je ook de orbiloc aanbevelen. Na jaren van die goedkope rotzooilampjes die stuk gaan, kwijt raken, niet goed zichtbaar zijn etc. gaan we nu onze tweede najaar in met de orbiloc. Wat ik ook ideaal vind is dat je hem via usb kunt opladen.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Is iemand bekend met deze lampjes?

Edit: Laat maar. Ik dacht een leuke aanbieding te hebben gevonden, bleek het alleen om een batterij te gaan

Edit: Laat maar. Ik dacht een leuke aanbieding te hebben gevonden, bleek het alleen om een batterij te gaan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hoe vaak moet je zo'n orbiloc opladen?
Hoe bevestig je dat aan een halsband?
-
- Zeer actief
Ik ben ermee gestopt sinds ik van meer kanten de vraag kreeg "hoeveel last denk je dat de hond van het licht heeft".. en tsja.. van iets knipperends of flikkerends heb ik zelf nog last (kan zelfs migraine triggeren) dus nee. Dan maar niet; ik ben er inmiddels van overtuigd dat het voor de hond overlast veroorzaakt, zeker als het een heel fel lampje is.
Suzanne
Suzanne
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Ik heb ook een ledhalsband van Aliexpress, oplaadbaar. Hij gaat ruim 2 weken mee voordat ik hem weer op moet laden. Super ding en kostte nog geen 3 euro.
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Jackira
- Zeer actief
Er zit een batterij in en die gaat erg lang mee als je niet vergeet om het lampje uit te zetten. En ik heb nog de oudere lampjes met klittenband maar tegenwoordig hebben ze een clip om aan de halsband te bevestigen.Brindlecardi schreef:Hoe vaak moet je zo'n orbiloc opladen?
-
- Zeer actief
Als een lampje op een tuig op de rug zit ja? Dat geloof ik dus niet.~Suzanne~ schreef:Ik ben ermee gestopt sinds ik van meer kanten de vraag kreeg "hoeveel last denk je dat de hond van het licht heeft".. en tsja.. van iets knipperends of flikkerends heb ik zelf nog last (kan zelfs migraine triggeren) dus nee. Dan maar niet; ik ben er inmiddels van overtuigd dat het voor de hond overlast veroorzaakt, zeker als het een heel fel lampje is.
Suzanne
Mijn hond heeft er meer last van als hij over een motorkap gesmeerd ligt of een racefiets om zijn nek gevouwen krijgt. Aan de fiets en hardlopend gewoon een lampje.
Strand ook, kunnen ze nog lekker loslopen 's winters.
De batterij van mijn ene Orbiloc is nu na 2 jaar (twee winters dus) zwakker geworden en aan vervanging toe. De ander doet het nog prima maar wordt ook wel iets minder gebruikt. Ik kan ze via een rubberen bevestiging aan de halsband bevestigen. Online kun je er vrij veel info en foto's van vinden

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Voor het fietsen is het wel makkelijk, maar in het donker gaat Dirk niet los want dan zie ik niet wat hij ziet en dan is hij kwijt
Truus blijft wel in de buurt.

Truus blijft wel in de buurt.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Ik ook niet, dan mogen ze wel ogen in hun achterhoofd hebben.Manuma schreef:Als een lampje op een tuig op de rug zit ja? Dat geloof ik dus niet.~Suzanne~ schreef:Ik ben ermee gestopt sinds ik van meer kanten de vraag kreeg "hoeveel last denk je dat de hond van het licht heeft".. en tsja.. van iets knipperends of flikkerends heb ik zelf nog last (kan zelfs migraine triggeren) dus nee. Dan maar niet; ik ben er inmiddels van overtuigd dat het voor de hond overlast veroorzaakt, zeker als het een heel fel lampje is.
Suzanne
Mijn hond heeft er meer last van als hij over een motorkap gesmeerd ligt of een racefiets om zijn nek gevouwen krijgt. Aan de fiets en hardlopend gewoon een lampje.
De batterij van mijn ene Orbiloc is nu na 2 jaar (twee winters dus) zwakker geworden en aan vervanging toe. De ander doet het nog prima maar wordt ook wel iets minder gebruikt. Ik kan ze via een rubberen bevestiging aan de halsband bevestigen. Online kun je er vrij veel info en foto's van vinden
Joy heeft zo'n oplaadbare band van Ome Ali. Goed fel en geen geknipper

- Zamunda
- Zeer actief
Manuma schreef:Als een lampje op een tuig op de rug zit ja? Dat geloof ik dus niet.~Suzanne~ schreef:Ik ben ermee gestopt sinds ik van meer kanten de vraag kreeg "hoeveel last denk je dat de hond van het licht heeft".. en tsja.. van iets knipperends of flikkerends heb ik zelf nog last (kan zelfs migraine triggeren) dus nee. Dan maar niet; ik ben er inmiddels van overtuigd dat het voor de hond overlast veroorzaakt, zeker als het een heel fel lampje is.

-
- Zeer actief
Ik zet ze trouwens nooit op de knipperstand. Gewoon een lamp en het staat aan
1: Ik heb nog speciaal blauwe genomen omdat mensen bij het zien van een blauw licht meer op schijnen te gaan letten.

-
- Zeer actief
Ja, zeker, de hond kan dat zien omdat hun gezichtsveld verder is dan het onze. Zeker als het knippert of fel is, heeft hij daar dus last van.Manuma schreef:Als een lampje op een tuig op de rug zit ja? Dat geloof ik dus niet.~Suzanne~ schreef:Ik ben ermee gestopt sinds ik van meer kanten de vraag kreeg "hoeveel last denk je dat de hond van het licht heeft".. en tsja.. van iets knipperends of flikkerends heb ik zelf nog last (kan zelfs migraine triggeren) dus nee. Dan maar niet; ik ben er inmiddels van overtuigd dat het voor de hond overlast veroorzaakt, zeker als het een heel fel lampje is.
Suzanne
Suzanne
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Vorig jaar heb ik voor Maddie een hele grote band gekocht.
Die doe ik om haar buik over de band van haar tuig. Dan valt ie niet weg in haar vacht.
Fitz heeft fietslampjes aan zijn tuig.
Die doe ik om haar buik over de band van haar tuig. Dan valt ie niet weg in haar vacht.
Fitz heeft fietslampjes aan zijn tuig.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb trouwens dit hesje van Hurtta voor Tess. In het donker doe ik ze ook een oplaadbare led halsband aan en het liefst nog een lichtje op het tuig. Denk toch aan die orbiloc lampjes, ondanks dat ik ze idioot duur vind voor een lampje.
Zelf heb ik ook een oranje veiligheidshesje aan en zo'n hardloopband om.
Zelf heb ik ook een oranje veiligheidshesje aan en zo'n hardloopband om.

-
- Zeer actief
Hmm, ik zie inderdaad dat een hond daar last van zou kunnen ervaren. Een gezichtsveld van 270 graden. Ik bind ze al op hun rug of aan de zijkant van de borstband om ze zo min mogelijk te belasten met het licht in hun ogen.~Suzanne~ schreef:Ja, zeker, de hond kan dat zien omdat hun gezichtsveld verder is dan het onze. Zeker als het knippert of fel is, heeft hij daar dus last van.Manuma schreef:Als een lampje op een tuig op de rug zit ja? Dat geloof ik dus niet.~Suzanne~ schreef:Ik ben ermee gestopt sinds ik van meer kanten de vraag kreeg "hoeveel last denk je dat de hond van het licht heeft".. en tsja.. van iets knipperends of flikkerends heb ik zelf nog last (kan zelfs migraine triggeren) dus nee. Dan maar niet; ik ben er inmiddels van overtuigd dat het voor de hond overlast veroorzaakt, zeker als het een heel fel lampje is.
Suzanne
Suzanne
Ik denk alleen dat ze alsnog liever loslopen doordeweeks. Ik ben benieuwd of ze van bepaalde kleuren licht minder last hebben, die groene lampen bijvoorbeeld.
- Tineke
- Zeer actief
Wij hebben die ali banden, ik koop er ieder seizoen een aantal en ze dragen ze in de ochtend als ze loslopen. Voor het avondrondje zitten ze vast dus gebruik ik ze niet. Dan is het plassen en naar binnen toe. Ik zet ze nooit op flikkeren dat vind ik zelf irritant ook.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Zamunda
- Zeer actief
Edit: laat ook maar.~Suzanne~ schreef:Ja, zeker, de hond kan dat zien omdat hun gezichtsveld verder is dan het onze. Zeker als het knippert of fel is, heeft hij daar dus last van.Manuma schreef:Als een lampje op een tuig op de rug zit ja? Dat geloof ik dus niet.