Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lopen met 2 honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Lopen met 2 honden

Ongelezen bericht door annnie »

Ik looo altijd met twee riemen in een hand. Als een hond achter mij langs loopt vertel ik ze dat ik toch echt wil dat ze weer aan mijn andere kant lopen en dat doen ze dan meestal braaf
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

:engel:

Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Bij mij wisselt het een beetje waar ze lopen.
Als ik met alle 3 loop meestal de 2 kleintjes aan de ene kant en 't joekel aan de andere kant. Maar ons ook alle 3 aan 1 kant.

Maar ze lopen gewoon alle 3 keurig aan de riem, met een slap lijntje.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Ik liep met 2 flex riemen. Volgens sommige pure horror maar ik vond het ideaal. Moest ik met 2 door de stad of op terras dan aan korte lijntjes en dan beetje hoe het uit kwam, maar meestal was dat 1 links en 1 rechts ja
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

nomo schreef::engel:

Afbeelding
:LOL:

Toen ik een van de eerste keren met 2 honden op pad ging dacht ik dat het heel handig zou zijn om de lijnen aan elkaar te verbinden. Ik had de leren politielijnen dus aan elkaar vastgeklikt en de lijn in 1 hand. En ik liep dus over straat gericht naar een ander adres.
Dat ging dus uiteindelijk mis, Finn ging naar links ineens bij een kruising, Bluf naar rechts, ik rechtdoor en toen zat de lijn in de weg :oohja:
Ik kon met de vrije hand voorkomen dat ik vol op mijn gezicht zou vallen.. vervolgens allebei aan een eigen lijn en inderdaad mij gaan bedenken hoe ik in de toekomst op de meest veilige manier met 2 grote honden over straat zou kunnen lopen.

Ik had al eerder gereageerd, maar bedenk me ineens dat ik ook wel veel dingen heb aangeleerd of een automatisme voor de honden werd omdat ik zoveel herhaalde.
Ze mogen voor me uit lopen, maar een commando naast kennen ze, wachten bij de straat want we gaan "oversteken" met oversteken is het altijd naast lopen. "wacht" is ook een veelgebruikte. Links en rechts kennen ze normaal gesproken (net hoe de kop staat)
Tijdens lopen over de openbare weg communiceren we vrij veel, maar met name dus omdat we beide honden ook aan een flexlijn hebben lopen.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Ik loop met 4, 2 links en 2 rechts op vaste plekken, aan de heupgordel. Omdat ze aan de heupgordel zitten, heb ik mijn handen vrij om per hond in te grijpen indien nodig.

Ze lopen regelmatig alle 4 voor mij, netjes naast elkaar. Gaat prima als de stoep breed is. Als hij steeds smaller wordt, of er is een obstakel, dan lopen we vast. Ze lopen te dicht op elkaar zodat ik mijn voeten niet meer kan bewegen zonder tegen die poten te trappen en zij stoppen omdat ze spanning op de lijn voelen.

Paaltjes beslissen ze samen welke kant ze ze nemen. Ik hobbel er wel achteraan.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Tara schreef:Gewoon twee touwtjes in mijn linkerhand en wie me voor de voeten loopt die krijgt een schop. En een klap voor zijn kop. :engel:
Zoiets inderdaad, :mrgreen: maar dan een links en een rechts.

Het is vooral een kwestie van opvoeding. Korte lijn en zorg maar dat je naast me loopt. Op stukken waar het kan mogen ze meer ruimte nemen. Maar in de woonwijk lopen ze naast me.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

HillieS schreef:
Tara schreef:Gewoon twee touwtjes in mijn linkerhand en wie me voor de voeten loopt die krijgt een schop. En een klap voor zijn kop. :engel:
Zoiets inderdaad, :mrgreen: maar dan een links en een rechts.

Het is vooral een kwestie van opvoeding. Korte lijn en zorg maar dat je naast me loopt. Op stukken waar het kan mogen ze meer ruimte nemen. Maar in de woonwijk lopen ze naast me.

Zoiets ja:) aan de lijn wordt niet gekloot.
De mannen lopen altijd links. 2 lijnen in 1 hand. Zijn de dames van dre er dan lopen zij rechts.
Geen gesodemieter aan de lijn. En niet voor mijn voeten.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”