Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alsa Nature insectum rijst
Moderator: moderatorteam
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Alsa Nature insectum rijst
Wie heeft er ervaring met deze brok? Hoe bevalt het qua energie, ontlasting, huid e.d.?
Wat ik mij ook afvraag is of er niet te weinig eiwit, vet en calorieën in zitten?
Bij de samenstelling van deze volledige hondenvoeding met één eiwitsoort zijn uitsluitend hypoallergene, licht verteerbare insecten als eiwitbron toegevoegd, zodat de voeding ook door voedingsgevoelige honden met voedingsallergieën zeer goed verdragen wordt. Door de aanvulling van rijst worden bovendien belangrijke voedingstoffen toegevoegd, welke de hond nodig heeft voor een vitaal leven nodig heeft. Gezonde psylliumvezels werken bovendien positief voor de stoelgang. Door de verrijking met vele belangrijke vetzuren worden een gezonde huid en een glanzende vacht bevordert. 3450 Kcal.
Samenstelling:
Rijst 49,8%, insecten 15%, gist, zonnebloemolie, bietenvezels, aardappeleiwit, mineralen, psylliumvezels, witlofwortel.
Analytische bestanddelen:
Eiwit 20,00%, vetgehalte 10,00%, ruwe as 6,50%, ruwe vezel 3,00%, calcium 1,00%, fosfor 0,75%, natrium 0,45%, magnesium 0,10%, kalium 0,60%
Wat ik mij ook afvraag is of er niet te weinig eiwit, vet en calorieën in zitten?
Bij de samenstelling van deze volledige hondenvoeding met één eiwitsoort zijn uitsluitend hypoallergene, licht verteerbare insecten als eiwitbron toegevoegd, zodat de voeding ook door voedingsgevoelige honden met voedingsallergieën zeer goed verdragen wordt. Door de aanvulling van rijst worden bovendien belangrijke voedingstoffen toegevoegd, welke de hond nodig heeft voor een vitaal leven nodig heeft. Gezonde psylliumvezels werken bovendien positief voor de stoelgang. Door de verrijking met vele belangrijke vetzuren worden een gezonde huid en een glanzende vacht bevordert. 3450 Kcal.
Samenstelling:
Rijst 49,8%, insecten 15%, gist, zonnebloemolie, bietenvezels, aardappeleiwit, mineralen, psylliumvezels, witlofwortel.
Analytische bestanddelen:
Eiwit 20,00%, vetgehalte 10,00%, ruwe as 6,50%, ruwe vezel 3,00%, calcium 1,00%, fosfor 0,75%, natrium 0,45%, magnesium 0,10%, kalium 0,60%
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Alsa Nature insectum rijst
Ik heb de andere versie, met aardappel geloof ik. Ben er heel tevreden over, ongeveer 50% van wat ik onze drie honden voer is deze brok. Ook wel eens een dagje alleen deze brok en dan is de ontlasting ook echt heel goed. Ze vinden het ook heel erg lekker alle drie.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat een rare declaratie. Dat kan toch nooit?Nikki90 schreef: Samenstelling:
- Nikki90
- Zeer actief
Wat bedoel je precies?dagmar88 schreef:Wat een rare declaratie. Dat kan toch nooit?Nikki90 schreef: Samenstelling:
- dagmar88
- Zeer actief
Even tellen? Als je uitgaat van 6% vet in de insecten is dat iets minder dan een procent totaal.Nikki90 schreef:Wat bedoel je precies?dagmar88 schreef:Wat een rare declaratie. Dat kan toch nooit?Nikki90 schreef: Samenstelling:
64,8% rijst en insecten samen, 9% zonnebloemolie, na de gist. Hoeveel gist, bietenvezel en aardappeleiwit moet er dan in zitten om tot de 100 te komen.
- Nikki90
- Zeer actief
Ah, op die manier. Klopt ja, best dubieus..dagmar88 schreef:Even tellen? Als je uitgaat van 6% vet in de insecten is dat iets minder dan een procent totaal.Nikki90 schreef:Wat bedoel je precies?dagmar88 schreef:Wat een rare declaratie. Dat kan toch nooit?Nikki90 schreef: Samenstelling:
64,8% rijst en insecten samen, 9% zonnebloemolie, na de gist. Hoeveel gist, bietenvezel en aardappeleiwit moet er dan in zitten om tot de 100 te komen.

-
- Zeer actief
Mij staat enorm tegen dat het hoofdingredient dus rijst is... en dat er maar heeel weinig inzit waar dehond wat mee kan (vlees).
Mijn product - van - keuze zou het om die reden niet zijn.
Suzanne
Mijn product - van - keuze zou het om die reden niet zijn.
Suzanne
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
8 euro per kilo voor iets wat voor de heft uit rijst bestaat. Laten we er vanuit gaan dat de rijst ongeveer een euro per kilo kost. Dan kost 'de rest' 15 euro per kilo. Waarvan een groot aandeel gist en zonnebloemolie is, ook heel goedkope bestanddelen.
Waren insecten niet juist goedkoper te produceren dan vee omdat ze koudbloedig zijn en daardoor een betere voedselconversie hebben?
Als dit product goed loopt, dan heeft Alsa Nature dat maar weer knap voor elkaar
Ik hoef het niet te geven. Ik heb geen problemen met insecten of koolhydraten uit granen of rijst maar dan wel graag voor een prijs die erbij hoort
Waren insecten niet juist goedkoper te produceren dan vee omdat ze koudbloedig zijn en daardoor een betere voedselconversie hebben?

Als dit product goed loopt, dan heeft Alsa Nature dat maar weer knap voor elkaar

Ik hoef het niet te geven. Ik heb geen problemen met insecten of koolhydraten uit granen of rijst maar dan wel graag voor een prijs die erbij hoort

- runninggirl
- Zeer actief
Als je een grotere zak koopt kom je op 5 euro per kilo ongeveer uit. De andere brokken met insectenmeel die ik heb gevonden waren in verhouding duurder, of er zat nog minder insectenmeel in, of ze kregen er enorme drollen van... dus van de merken die ik heb uitgeprobeerd kwam deze echt nog als beste uit de test.Paisley schreef:8 euro per kilo voor iets wat voor de heft uit rijst bestaat. Laten we er vanuit gaan dat de rijst ongeveer een euro per kilo kost. Dan kost 'de rest' 15 euro per kilo. Waarvan een groot aandeel gist en zonnebloemolie is, ook heel goedkope bestanddelen.
Waren insecten niet juist goedkoper te produceren dan vee omdat ze koudbloedig zijn en daardoor een betere voedselconversie hebben?![]()
Als dit product goed loopt, dan heeft Alsa Nature dat maar weer knap voor elkaar![]()
Wat niet wil zeggen dat ik het ook nog steeds duur vind hoor. Maar als er meer vraag naar komt wordt het wel goedkoper denk ik. Net al alle vleesvervangers etc. voor mensen.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik weet echt niet of dierlijk vet beter is dan plantaardig.Nikki90 schreef: Ah, op die manier. Klopt ja, best dubieus..Het meeste vet zal dus uit de zonnebloemolie komen.. Lijkt me dan weer niet erg gezond.
Normaal zit er maar 1% of minder gist in brokken, meer dan die 9% olie is wel opmerkelijk, kan haast niet kloppen.
Daarbij zitten dieetbrokken zo rond de 11% vet, dus zul je er een normale hond behoorlijk veel van moeten voeren om die op gewicht te houden.
Ik snap dat het met een hond die zo allergisch is wel last lastig ligt en het misschien toch de moeite waard is om te proberen.
- Nikki90
- Zeer actief
Dank jullie wel voor de reacties!
De ingrediënten zijn best onduidelijk, denk dat ik ze maar eens mail of ze de precieze procenten van alles hebben.
En inderdaad weinig vet en calorieën blijf ik een dingetje vinden, Jet hoeft totaal niet op dieet, ze heeft een prachtig sportlijntje.
Vrees een beetje dat ik dan te veel moet gaan voeren dan dat ze kan verwerken.
Bedenk me nu net dat ze een aantal weken Carnis konijn met 12% vet heeft gegeten. Ze viel af waar je bij stond, meer voeren werkte niet, alleen maar meer poep.
En ze werd echt mager.

De ingrediënten zijn best onduidelijk, denk dat ik ze maar eens mail of ze de precieze procenten van alles hebben.
En inderdaad weinig vet en calorieën blijf ik een dingetje vinden, Jet hoeft totaal niet op dieet, ze heeft een prachtig sportlijntje.

Bedenk me nu net dat ze een aantal weken Carnis konijn met 12% vet heeft gegeten. Ze viel af waar je bij stond, meer voeren werkte niet, alleen maar meer poep.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Dit is een vetgehalte wat als laag beschouwd wordt. Veel afvalbrokken zitten op 10 of 11%. Voor de rest ben ik het eens met Dagmar dat de samenstelling een beetje gek is zo. Het eiwitgehalte is wel laag. Bugs4Pets zit op 21%, Farm Food op 24%, maar merken als Carnilove en Orijen (die extreem hoog zitten) komen ergens halverwege tot eind 30%.

- dagmar88
- Zeer actief
Hilde schreef:Dit is een vetgehalte wat als laag beschouwd wordt. Veel afvalbrokken zitten op 10 of 11%. Voor de rest ben ik het eens met Dagmar dat de samenstelling een beetje gek is zo. Het eiwitgehalte is wel laag. Bugs4Pets zit op 21%, Farm Food op 24%, maar merken als Carnilove en Orijen (die extreem hoog zitten) komen ergens halverwege tot eind 30%.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Dat is wel echt hoogdagmar88 schreef:Hilde schreef:Dit is een vetgehalte wat als laag beschouwd wordt. Veel afvalbrokken zitten op 10 of 11%. Voor de rest ben ik het eens met Dagmar dat de samenstelling een beetje gek is zo. Het eiwitgehalte is wel laag. Bugs4Pets zit op 21%, Farm Food op 24%, maar merken als Carnilove en Orijen (die extreem hoog zitten) komen ergens halverwege tot eind 30%.De brokken van napie (nutrivet inne energetic) 42%

- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Als aanvulling, voor spierherstel en opbouw.Hilde schreef: Dat is wel echt hoogMaar zo te lezen ook een energiebrok.
Al hun brokken hebben zo'n hoog percentage eiwit, tussen de 39 en 42%, de puppybrok 45.