Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras/kruising is mijn hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Welk ras/kruising is mijn hond?

Ongelezen bericht door laeken »

Zit op mijn werk dus even geen filmpjes lol. Met gekloot bedoel ik meer dat het verzwegen wordt. Dat kun je beter openlijk doen want het is alleen een plus inderdaad.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Zit te kijken naar vintage Labrador foto's. Kom ik deze tegen, uit 1940.
Als je zegt "daar zit Cane Corso door" geloof ik dat meteen ;-)
Afbeelding
Nou zeg! Vraag me oprecht af of er daar geen bullenbijter doorheen zit.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Zit op mijn werk dus even geen filmpjes lol. Met gekloot bedoel ik meer dat het verzwegen wordt. Dat kun je beter openlijk doen want het is alleen een plus inderdaad.

Het kan toch niet meer, maar als je het wel openlijk deed had het voor het ras geen meerwaarde.
Als je kunt kiezen tussen stiekeme rasverbetering, doorgaan op een doodlopende weg of boomloze hondjes fokken...

Nu krijg je dus gewoon een aparte boomloze tak rashondjes. Zal als de nood hoog genoeg wordt wel weer samengevoegd worden, ooit.
Sjaak is eigenlijk gewoon een outcross. Moeder is een stamboom kleinkees x dwergkees in foutkleur, vader een dwergkees met stamboom.
Hij heeft niet zo'n eng dwergenkopje en is lekker robuust voor een mini hondje. Ergens ver weg moet er teckel of chihuahua in zitten voor de merle kleur, maar hij is zowel qua bouw als karakter super rastypisch.
Ik heb zelf liever zo'n hondje dan een raszuivere.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Nu krijg je dus gewoon een aparte boomloze tak rashondjes. Zal als de nood hoog genoeg wordt wel weer samengevoegd worden, ooit.
Zie mijn bericht over de Mopsenvereniging ;-)
klik
Ja, heel goed :ok:

Sjaak zijn knietjes voelen goed. Als de dierenarts dat bevestigt gaat hij af en toe dekken hoor. Binnen en buiten het ras.
Juist dat soort hondjes zijn belangrijk voor later. Het is inherent aan de bouw en de steeds verder vorderende verdwerging dat de rashondjes steeds meer ernstige schedelafwijkingen gaan krijgen.
Wie weet komen de niet merle nakomelingen terug in het stamboek :D
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Bij de Labrador is een brede variatie aan types. Ik zou daar blij mee zijn hoor.
Zou wel interessant zijn een DNA test te doen, zeker op de minder standaard types als fudge en karel.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Bij de Labrador is een brede variatie aan types. Ik zou daar blij mee zijn hoor.
Zou wel interessant zijn een DNA test te doen, zeker op de minder standaard types als fudge en karel.
Ik heb een bloedhekel aan DNA testen als ze gebruikt worden om de raszuiverheid te bepalen. Er moet gefoezeld kunnen worden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid wat er (ver) achter zit.

Van mijn eigen honden wil ik het ook graag weten, puur voor de lol :mrgreen:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:
Nanna schreef:Zit te kijken naar vintage Labrador foto's. Kom ik deze tegen, uit 1940.
Afbeelding
Haha! Vandaar dat veel Labradors van die lompe beukmachines zijn. Het zijn gewoon stiekeme SPA's :8):

@Dagmar: Zo'n DNA-test is echt leuk. Ik vond het echt interessant om te zien wat er in Sofi zit. Als ik ooit de geldpest heb, wil ik bij Izzy ook een test laten doen. Niemand neemt haar als Stafford serieus, dus er móet wel haast iets anders bij inzitten.
laeken
Zeer actief

Sandra&co schreef:
laeken schreef:
Afbeelding
Haha! Vandaar dat veel Labradors van die lompe beukmachines zijn. Het zijn gewoon stiekeme SPA's :8):

@Dagmar: Zo'n DNA-test is echt leuk. Ik vond het echt interessant om te zien wat er in Sofi zit. Als ik ooit de geldpest heb, wil ik bij Izzy ook een test laten doen. Niemand neemt haar als Stafford serieus, dus er móet wel haast iets anders bij inzitten.
Izzy is een Irish stafford. Ben er bijna zeker van. Daar zitten echte knokkers achter. Ik ken wel wat van die lijnen. Zal effe een foto zoeken.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sandra&co schreef:
laeken schreef:
Afbeelding

Ik wil ook een DNA test doen met de honden. Maar ik vind het te duur voor dat grapje. En ik verdenk ze van podenco bloed. Maneto's en dan komt er onzin uit. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:
Afbeelding
Die broek :LOL:
En wat een kromme rug heeft die hond :80:
Dat is een karperrug en dat komt door bullenbloed. En ze staan vaak in de startblokken en ontspannen dan in de houding waarin ze aan de riem hingen. Is een mooi gebouwd hondje hoor. Niks mis mee.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: Dat is een karperrug en dat komt door bullenbloed. En ze staan vaak in de startblokken en ontspannen dan in de houding waarin ze aan de riem hingen. Is een mooi gebouwd hondje hoor. Niks mis mee.
Als ik dan toch tegen een gebogen rug aan moet kijken, geef mij dan maar een Whippet :I:
Afbeelding
Grappig hoe dat wisselt per persoon. Ik vind dat staffie er dus echt goed en functioneel uitzien. Sterk en strak. Geen verschil met die Whippet voor mij.

Heel veel game bred pitbulls hebben die rug. Google maar eens op pitbull game bred. :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef: Haha! Vandaar dat veel Labradors van die lompe beukmachines zijn. Het zijn gewoon stiekeme SPA's :8):

Ze is toch een kruising?
Ik dacht ook dat er in charlie geen amstaff maar pitbull zat. Veel te klein, tenger en fel om amstaff x bull terrier te zijn.

Met Niko en Pjotr ook gedaan :wink:
Ben heel benieuwd hoeveel % malamute er in naap zit en of hij meer wolf is dan de gemiddelde huishond.
Voor hem ga ik de health versie bestellen.
Bij sjaak is het natuurlijk leuk om te weten waar dat merle gen vandaan komt.
laeken
Zeer actief

Jion schreef:
laeken schreef: Ik wil ook een DNA test doen met de honden. Maar ik vind het te duur voor dat grapje. En ik verdenk ze van podenco bloed. Maneto's en dan komt er onzin uit. :19:
Dankzij die test weet ik nu dat Duende driekwart dalmatiër is. :E:
Geloof je dat? :engel:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

laeken schreef:
Jion schreef:
laeken schreef: Ik wil ook een DNA test doen met de honden. Maar ik vind het te duur voor dat grapje. En ik verdenk ze van podenco bloed. Maneto's en dan komt er onzin uit. :19:
Jij niet? Het kan best. Ik heb in het asiel op Rhodos ook best veel rashonden gezien. Natuurlijk niet met papier, maar er worden daar Oostblok broodfok rashonden verkocht in dierenwinkels en die belandden dan ook regelmatig gewoon op straat.
En dan gaat het vooral om de rashonden met een aantrekkelijk uiterlijk, want het moet natuurlijk lekker flot verkopen :mrgreen: gek genoeg veel husky's :80: Lekker, op een eiland waar het de helft van het jaar warmer is dan 30 graden...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik geloof wel dat er genoeg bijna of helemaal rashonden in de asielen belanden daar maar dat duende een 75% dalmatiër is geloof ik dan weer niet. Kijk maar eens naar die hond. Dat kan helemaal niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef:
laeken schreef:
Jion schreef:
Jij niet? Het kan best. Ik heb in het asiel op Rhodos ook best veel rashonden gezien. Natuurlijk niet met papier, maar er worden daar Oostblok broodfok rashonden verkocht in dierenwinkels en die belandden dan ook regelmatig gewoon op straat.
En dan gaat het vooral om de rashonden met een aantrekkelijk uiterlijk, want het moet natuurlijk lekker flot verkopen :mrgreen: gek genoeg veel husky's :80: Lekker, op een eiland waar het de helft van het jaar warmer is dan 30 graden...
Je weet niet meer om welk hondje het gaat?

Met kruisingen (waarschijnlijk) uit rassen die niet in de database staan heeft het geen enkel nut nee.
laeken
Zeer actief

Dat zijn gewoon podenco miksen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Ik heb een bloedhekel aan DNA testen als ze gebruikt worden om de raszuiverheid te bepalen. Er moet gefoezeld kunnen worden.
Als die rasverenigingen nou gewoon lekker de boel open gooien, hoeft er gelijk niet meer gefoezeld te worden... Als de inteeltcoefficient in de praktijk om laag gaat, dan ook graag op papier :lees:

Dan denk je voor 1200 euro een inteelt fik te kopen, en dan heb je stiekem ineens een super sterke kruising met een minimale homozygotie :LOL: En maandelijks maar trouw de gezondheidsverzekerings premie betalen omdat je allerlei ellende verwacht, wordt dat kreng ineens fluitend 15 jaar :lol1:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef: Ze is toch een kruising?
Geen idee. Haar moeder is drachtig verkocht aan haar huidige eigenaresse ("Als ze drachtig is, moeten de pups worden afgespoten"- aldus de eerste eigenaren). Dat was gewoon een fikse Stafford-teef. Andere bouw dan Izzy, wat plomper, geen opgetrokken buiklijn ook al was ze slank:

Afbeelding

Ze kwam uit een huis met tig andere klapkaken die voor de knokhandel werden gehouden. Dat werd me na een jaar verteld. Welke reu er overheen is gegaan is feitelijk niet 100% zeker, maar de teef is in ieder geval verkocht omdat ze te zacht was en niet wou knokken.

Afbeelding

Rechts de reu die is aangewezen als mogelijke verwekker. Maar ik zie niet hoe je zo'n iele, windhondachtige Stafford als Izzy moet krijgen uit zo'n bonkige reu en een grote teef. Ze heeft gewoon een heel andere, slankere bouw. Haar zus, ook al is dat gewoon een vet varken, heeft ook dezelfde bouw. Dus ik zou het niet gek vinden als er een andere reu 'de dader' was. Daarom wil ik het nog wel eens testen voor de gein. Irish Stafford lijkt er wel wat op Laeken :) Weet je heel toevallig of er rondom Scheveningen mee gefokt wordt?
laeken
Zeer actief

Nee. Maar als je voor de knok fokt zijn dat wel lijnen die ze gebruiken.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

FT lab met stamboom. Ook een hele lange staart (geen krul). En een korte vacht zonder echte ondervacht.
AfbeeldingIMG_2288

AfbeeldingIMG_2284

Deze is FT x showlab. Het valt niet op, op de foto maar die hond is groot :80: heeft een enorm hoofd maar is ook echt hoog. 35 kg en super droog.

AfbeeldingIMG_2280
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

laeken schreef:Ik geloof wel dat er genoeg bijna of helemaal rashonden in de asielen belanden daar maar dat duende een 75% dalmatiër is geloof ik dan weer niet. Kijk maar eens naar die hond. Dat kan helemaal niet.
Nou, aan Oor zie je ook niet dat er Alaskan Malamute in zit, en toch is het zo. Niet alles weerspiegelt zich altijd in het uiterlijk.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ohja, goed punt. Daar had ik overheen gelezen :engel:
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:
dagmar88 schreef: Ze is toch een kruising?
Geen idee. Haar moeder is drachtig verkocht aan haar huidige eigenaresse ("Als ze drachtig is, moeten de pups worden afgespoten"- aldus de eerste eigenaren). Dat was gewoon een fikse Stafford-teef. Andere bouw dan Izzy, wat plomper, geen opgetrokken buiklijn ook al was ze slank:

Ze kwam uit een huis met tig andere klapkaken die voor de knokhandel werden gehouden. Dat werd me na een jaar verteld. Welke reu er overheen is gegaan is feitelijk niet 100% zeker, maar de teef is in ieder geval verkocht omdat ze te zacht was en niet wou knokken.

Rechts de reu die is aangewezen als mogelijke verwekker. Maar ik zie niet hoe je zo'n iele, windhondachtige Stafford als Izzy moet krijgen uit zo'n bonkige reu en een grote teef. Ze heeft gewoon een heel andere, slankere bouw. Haar zus, ook al is dat gewoon een vet varken, heeft ook dezelfde bouw. Dus ik zou het niet gek vinden als er een andere reu 'de dader' was. Daarom wil ik het nog wel eens testen voor de gein. Irish Stafford lijkt er wel wat op Laeken :) Weet je heel toevallig of er rondom Scheveningen mee gefokt wordt?
Charlie was nog rattiger, voor ze ouder en dik werd :tongue:
Jammer dat er alleen wat uit die testen komt als er ook echt een ander ras door zit. Alleen engelse en amerikaanse stafford staan in de database, tussen amstaff en pitbull is denk ik genetisch te weinig verschil.
Daarom heb ik het toen niet gedaan, niet de verwachting dat er wat uit zou komen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”