Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is niet leuk meer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Het is niet leuk meer

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:
Barnsley schreef:Hoe gaat het nu?
Ik probeer al een tijdje een filmpje te maken en plots is die kut weer vrolijk aan het doen :19:
Het lijkt wel alsof ze het erom doen, Gol ging ook weer als een raket nadat ik de afspraak had gemaakt om haar in te laten slapen.

Ik kijk het dus nog maar even aan..
:LOL:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Zamunda schreef:
Gollum schreef:
Barnsley schreef:Hoe gaat het nu?
Ik probeer al een tijdje een filmpje te maken en plots is die kut weer vrolijk aan het doen :19:
Het lijkt wel alsof ze het erom doen, Gol ging ook weer als een raket nadat ik de afspraak had gemaakt om haar in te laten slapen.

Ik kijk het dus nog maar even aan..
:LOL:
Ja het is echt niet te geloven, lekker met Gol het water in en weer rondjes rennen. Gollum flikte dat ook, ik moest toen alsnog naar de dierenarts om te laten zien dat ik echt geen doodzieke hond meer had :lol1:

Ik denk dat ik binnenkort evengoed wel even met haar langs de dierenarts ga, bij dementie kunnen ze goede en slechte periodes hebben. Bij mensen dan in ieder geval.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Etters zijn het!
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:Etters zijn het!
Ja zelfs doodgaan kunnen ze niet normaal :LOL:

haha nee hoor, ik pak alle genietmomentjes nu mee. Mika daagde laatst zelfs een vreemd hondje uit om te spelen, eigenlijk had ik dat moeten filmen. Maar ja, genieten doe ik beter zonder telefoon voor m'n neus.
Gollum
Zeer actief

Cleva schreef:Wat komt er eigenlijk na een onverwachte opknapping?
Oh ja.
Kun je dan garanderen dat je je trajectje op orde hebt? Nee, dat kun je niet want dan is het ineens op vrijdagavond om kwart voor zeven huilen met de lamp uit.

Ik geef het je op een briefje dat je binnen een maand weer in een diep dal zit. Je had niet zomaar besloten dat het genoeg was. Je zat er niet naast.
Ja daar ben ik me bewust van, zover wil ik het ook niet laten komen. Maar voor m'n gevoel hoef ik nu niet met bloedspoed naar de dierenarts. Dat kan ook volgende week.
Gol doet het nu ook al weer twee jaar na de opknapping.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

Oude honden zijn complex omdat ze simpelweg geen antwoord geven als je ze vraagt waar ze last van hebben.
Dus is het aan ons om in hun belang een keuze te maken. En voor je gevoel doe je dat nooit goed genoeg..

Succes met je beslissing in ieder geval.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Je hoeft jezelf niet te pushen. Als je je hond kent en weet dat je zelf goed inzicht hebt in wat je hond van t leven vindt, dan kun je er gewoon vanuit gaan dat je het vanzelf aan voelt wanneer het genoeg is geweest. Ik zou op dat moment wachten, want dan kost het nemen van de beslissing doorgaans ook geen moeite.
Het 'juiste' moment is ook geen statische datum. Dat beslis je zelf. Luister naar je intuïtie en maak er geen marktonderzoek van, want iedereen zou een andere moment kiezen maar het is jou hond en jij moet leven met de beslissing die je wel of niet maakt voor de welzijn van de hond die jij het beste kent. Dat Mika het beste van dr leven gehad heeft is duidelijk maar dat is nog geen reden om er een eind aan te maken. Een beetje oud en krakkemikkig zijn hoort er ook bij.
Ik zou voor mezelf ook mee laten rekenen hoe ik het demente gedrag van mijn hond verdraag. Een hond die eindeloos gaat wauwelen en blaffen, daar ga ik me op den duur vast aan ergeren. Ik denk dat dat ook belangrijk is, want ik gun mijn geliefde honden een liefdevolle verzorging tot het einde en ik ga dat niet volhouden als een hond onzindelijk, luidruchtig en onbegrijpbaar is voor langere tijd. Als ik ga hopen dat de hond er niet meer is, dan is het voor mij tijd om afscheid te nemen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef: Ja daar ben ik me bewust van, zover wil ik het ook niet laten komen. Maar voor m'n gevoel hoef ik nu niet met bloedspoed naar de dierenarts. Dat kan ook volgende week.
:ok: Met niko hetzelfde. Niet dat het altijd geweldig ging, er zijn sindsdien wel een stuk of vier van die opknappingen geweest.
Maar al met al toch twee goede jaren.
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Ja daar ben ik me bewust van, zover wil ik het ook niet laten komen. Maar voor m'n gevoel hoef ik nu niet met bloedspoed naar de dierenarts. Dat kan ook volgende week.
:ok: Met niko hetzelfde. Niet dat het altijd geweldig ging, er zijn sindsdien wel een stuk of vier van die opknappingen geweest.
Ik vind het zo onwerkelijk, ik heb altijd gedacht dat Gol als eerste dood zou gaan en Mika gillend 17 zou worden. Maar zoals het er nu ziet houdt die mislukte broodfok Lab het nog wel een tijdje uit, ze gaat zo goed. Maar bij Gol was het puur lichamelijk, die kop is nog prima. Bij Mika het straatschoffie is het precies andersom.

Er is geen pijl op te trekken :19:
Maar goed, een plan is altijd goed dus ik ga volgende week wel even langs de dierenarts voor een lichamelijk onderzoek en koekjes en praten over dementie, het verloop daarvan en het plan voor als ik denk dat het genoeg is. Ik zit nog te twijfelen over thuis inslapen of bij de dierenarts. Het idee van het thuis laten doen waar de andere honden bij zijn vind ik wel mooi, totdat ik bedenk hoe Rani zou kunnen reageren :oeps:
Ik kan ze ook alledrie meenemen naar de dierenarts, we zijn wel vaker met z'n allen geweest en dat gaat prima. Dan kunnen de andere honden daar nog aan haar snuffelen en dan gaan we naar huis met een minder.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:
dagmar88 schreef:
Ik vind het zo onwerkelijk, ik heb altijd gedacht dat Gol als eerste dood zou gaan en Mika gillend 17 zou worden. Maar zoals het er nu ziet houdt die mislukte broodfok Lab het nog wel een tijdje uit, ze gaat zo goed. Maar bij Gol was het puur lichamelijk, die kop is nog prima. Bij Mika het straatschoffie is het precies andersom.

Maar goed, een plan is altijd goed dus ik ga volgende week wel even langs de dierenarts voor een lichamelijk onderzoek en koekjes en praten over dementie, het verloop daarvan en het plan voor als ik denk dat het genoeg is. Ik zit nog te twijfelen over thuis inslapen of bij de dierenarts. Het idee van het thuis laten doen waar de andere honden bij zijn vind ik wel mooi, totdat ik bedenk hoe Rani zou kunnen reageren :oeps:
Ik kan ze ook alledrie meenemen naar de dierenarts, we zijn wel vaker met z'n allen geweest en dat gaat prima. Dan kunnen de andere honden daar nog aan haar snuffelen en dan gaan we naar huis met een minder.

Tja, dat zeiden we van charlie nog een paar uur voor ze doodging :ugh: Valt inderdaad geen peil op te trekken.

Voor mij ligt het aan de hond, de band met de andere honden en wat het rustigst is. Niko ging graag naar de dierenarts.
Mijn bange bijtertje en stuiterpup had ik anders toch weg moeten sluiten.
Tibbe is nog steeds wel wat aangeslagen door de verandering, maar er was vooral opluchting. Een hond waar heel veel aandacht en zorg naartoe gaat en waar je je zelf zorgen om maakt is voor iedereen best een belasting.
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gollum schreef:
dagmar88 schreef:

Tja, dat zeiden we van charlie nog een paar uur voor ze doodging :ugh: Valt inderdaad geen peil op te trekken.

Voor mij ligt het aan de hond, de band met de andere honden en wat het rustigst is. Niko ging graag naar de dierenarts.
Mijn bange bijtertje en stuiterpup had ik anders toch weg moeten sluiten.
Tibbe is nog steeds wel wat aangeslagen door de verandering, maar er was vooral opluchting. Een hond waar heel veel aandacht en zorg naartoe gaat en waar je je zelf zorgen om maakt is voor iedereen best een belasting.
Ja als het met Mika niet goed gaat merk ik dat gelijk aan de anderen. Nu ze weer vrolijker is merk ik het ook gelijk, er valt een stukje spanning weg.
Mika is dol op aandacht van de assistentes en de dierenarts, ze vindt het zo gezellig :lol1:
Ze zijn samen wel aan elkaar gehecht dus vandaar dat ik ze er wel bij wil hebben. Maar dan liever niet thuis want dan is Rani weer erg waaks en kan ze er niet bij zijn voor het geval ze de dierenarts wil bijten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Oh ja.
Kun je dan garanderen dat je je trajectje op orde hebt? Nee, dat kun je niet want dan is het ineens op vrijdagavond om kwart voor zeven huilen met de lamp uit.

Ik geef het je op een briefje dat je binnen een maand weer in een diep dal zit. Je had niet zomaar besloten dat het genoeg was. Je zat er niet naast.
Op vrijdagavond om kwart voor zeven heb je altijd een probleem.
Dan kan je n.l. meestal niet bij je eigen DA terecht.
Dus als je het bij je DA wel hebt geregeld sta je alsnog voor een dichte deur.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ranetje schreef:
Oh ja.

echt? Hier is het dan nog gewoon spreekuur.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:
ranetje schreef:
Oh ja.

Inderdaad. Mijn vaste dierenarts heeft dan ook nog spreekuur em draait eigen spoed buiten openingstijden. De afgelopen jaren alle euthanasie ofwel na 7 in de avond of op zondag zodat Ronald er bij kon zijn. (en Zoë had hij vrij die dag)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

crutz schreef:
maart schreef:
ranetje schreef:Op vrijdagavond om kwart voor zeven heb je altijd een probleem.
Inderdaad. Mijn vaste dierenarts heeft dan ook nog spreekuur em draait eigen spoed buiten openingstijden. De afgelopen jaren alle euthanasie ofwel na 7 in de avond of op zondag zodat Ronald er bij kon zijn. (en Zoë had hij vrij die dag)
Hier is soms een avond spreekuur (bij mijn DA op donderdag).
Verder wisseldienst in de avond uren en nachtelijke uren dus na 6 uur of 7 uur tot de praktijk weer open gaan rond 8 uur de volgende morgen en in het weekend ook wisseldienst.
Ik ken het niet anders dan zo?
Vroeger in het Westen van het land en nu in het Oosten.
Mijn laatste DA in het Westen maakte een speciale afspraak over bereikbaarheid als je hond erg ziek was, want dan hield hij de behandeling liever zelf.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gewoontes verschillen blijkbaar, ik ken het net niet anders dat er (bijna) dagelijks spreekuur is, zowel ochtend als avond.

Mijn eigen DA werkt enkel de donderdag op afspraak, daarnaast 4 ochtenspreekuren (ma - woe - vrij - zat ) en door de weeks behalve donderdag avondspreekuur. Andere uren is op afspraak, maar ze is wel steeds bereikbaar. Ds is om 22.45u thuis ingeslapen na telefoon.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Avond spreek uur is er soms.. maar dan vaak al wel tegen hogere kosten en vaak "maar" tot ongeveer 19.30 uur. Ga er dus niet standaard vanuit dat er, zeker op vrijdag, een avond-openstelling bij je eigen DA is, of, dat er dan nog plek is als je om 18.00 uur zou bellen. Ze werken ook dan op afspraak natuurlijk.

Suzanne
Gollum
Zeer actief

Ik ben verder prima op de hoogte van de openingstijden van mijn dierenarts hoor :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”