Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wisselen tanden en kiezen
Moderator: moderatorteam
-
Marieke23
Wisselen tanden en kiezen
Onze lhasa is nu 7 maanden oud. Wie heeft ervaring hoe het wisselen vh gebit gaat? De meeste echte tanden en kiezen zijn netjes doorgekomen. Zowel links als rechts wiebelen nog twee kleine kiesjes, al een paar weken. Hoektanden zijn op 1 na, nu dubbel. En daarnaast nog 1 tandje dubbel. Wanneer moet ik laten trekken? Ze kluift heel veel, op flos en rawhide. D,arts zegt wachten tot 8 maanden. Andere mensen zeggen, wacht tot een jaar, of direkt nu al laten doen. Kortom wisselend advies. Fokker zei destijds dat wisselen bij deze hondjes langer duurde tot ongeveer 8 maanden. Wat zijn jullie ervaringen met kleine hondjes?
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Wisselen tanden en kiezen
Geen ervaring met kleine hondjes, wel met een reuzekleuter met nog steeds 6 hoektanden... dierenarts heeft ze gecheckt en ze staan op zich niet in de weg. Dus hier was het advies om ze pas te laten trekken als ze er met een jaar nog niet uit zijn. Als ze de definitieve tanden weg zouden duwen of steeds tegen de andere tanden/kiezen aan zouden komen had hij ze eerder willen verwijderen. Nu doen ze op zich geen kwaad dus kunnen we het nog even afwachten.
Zou het met zo'n kleintje nog wel even aankijken, hoor wel vaker dat het wat langer duurt allemaal.
Zou het met zo'n kleintje nog wel even aankijken, hoor wel vaker dat het wat langer duurt allemaal.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik zou het gewoon aankijken. Ik heb een teckel van 5.5 maanden en ik controleer niks. Ik zie wel als hij aan het kluiven is dat z'n voor- en hoektanden gewisseld zijn. Ik ga met een jaar wel eens in zijn bekkie koekeloeren om te zien hoe het ervoor staat 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Keetje heeft echt lang dubbele hoektanden gehad. En toen vielen ze er een dag voor de show ( ze was toen 6 maanden) allemaal in 1 dag uit.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Met een flostouw gaan spelen! Bij filou hielp dat met 1 hoektand maar de andere moest er alsnog met een jaar uit gehaald worden.
- dagmar88
- Zeer actief
Hier een klein hondje waarbij het helemaal niet in de goede volgorde ging en alles dubbel bleef staan. Nu volgens mij nog ergens een verdwaald ondertandje, de rest is vanzelf goed gekomen.
Hij kreeg elke dag een kipkluifje
Hij kreeg elke dag een kipkluifje
-
Marieke23
Dank jullie wel, ik ben dus te ongeduldig, rustig nog even afwachten dus. Flostouw, zei dierenarts ook, alleen 1 probleem, ze wil geentrekspeelletje doen sinds ze aan het wisselen is, doet denk ik pijn. Als ik aan een van de wiebelkiesjes kom trekt ze ook haar hoofd terug.. en die kiesjes die zitten volgens mij alleen nog vast aan een velletje. Maar kan mij voorstellen dat flos dan niet fijn is. Ben al heel blij als ze op haar knuffel aan het kauwen is, of op haar rawhide. Overigens, offtopic, probeerde de kat laatst te kluiven op de rawhide, 1 keer, daarna heb ik het niet meer gezien, denk dus dat hij het niet lekker vond,lol
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik hoop dat dit hier ook gaat gebeuren: Jessie, 9 maanden, heeft nog steeds 1 melkhoektand. De andere is er ruim 2 maanden geledenFrootje schreef:Nog geen week later en hij is eruit. Gisteren zat hij een beetje los en 's avonds voor het naar bed gaan is hij eruit gevallen. Hoe vast ze zitten zegt dus duidelijk helemaal niks, het kan zomaar ineens gebeurd zijn.Frootje schreef:Froo heeft aan een kant nog een dubbele hoektand zitten. Dat kreng zit muurvast, maar zit niet in de weg, dus ik laat die er met een jaar uithalen als het niet vanzelf gebeurt.
Die aan de andere kant zat trouwens ook echt een dag voordat hij eruit ging nog muurvast. Had er nog aan gewrikt en kreeg er geen beweging in. Een dag later was 'ie weg.
uitgevallen, maar deze wil tot nu toe echt niet
-
Marieke23
1 dubbel kiesje er uit, nu nog 3 hoektandjes 1 snijtandje en 1 kiesje.