Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebeurt best vaak. Meestal wanneer iemand thuis hulp nodig heeft en door honden in alle soorten en maten. Klein hondje schop je wat makkelijker aan de kant
Vriend van me is door z'n jaren op de ambulance bang geworden van honden. Door dit soort incidenten en iemand die door hondenbeten is overleden.
Sneu voor die hond. Weet hij veel dat die mensen er zijn om haar te helpen.
De Duitse herder van mijn tante hebben ze ook weg moeten sluiten toen ze met een hartaanval op de galerij lag en de buurman wilde gaan reanimeren. Tante heeft het niet overleefd, hond heeft de rest van zijn leven geloeid als hij een ambulance hoorde
Nou, het is inderdaad enorm onhandig maar toch vind ik het wel lief. De ogen van die hond spreken echt bezorgdheid op die foto. Dat het een klapkaak is doet daar niks aan af.
Die hond snapt het natuurlijk niet wat hij aan het doen is en dat het verkeerd kan uitpakken. Verder snap ik nooit waarom mensen in dit soort onprettige situaties voor hun op de foto moeten worden gezet.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Tineke schreef:Die hond snapt het natuurlijk niet wat hij aan het doen is en dat het verkeerd kan uitpakken. Verder snap ik nooit waarom mensen in dit soort onprettige situaties voor hun op de foto moeten worden gezet.
Nou dit. Die vrouw ligt bewusteloos op straat. Moet dat nou perse getoont worden?
Die hond beschermd zijn vrouwtje die niet meer reageerd. Ik vind dat niet zo gek. En geen nieuwswaarde voor mij. Als de vrouw bijv is aangevallen en ze zouden opzoek zijn naar de daders dan wordt het een ander verhaal.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Je zal de verloskundigen de kost moeten geven die tijdens een thuisbevalling niet bij de barende kunnen komen omdat de hond in het kader van de binding met het nieuwe leven aanwezig moet zijn.
En dan beledigd zijn dat de verloskundige dit liever niet heeft.
Tja.
Suzanne schreef:Je zal de verloskundigen de kost moeten geven die tijdens een thuisbevalling niet bij de barende kunnen komen omdat de hond in het kader van de binding met het nieuwe leven aanwezig moet zijn.
Tja.
Ik ken een dame wiens herder meerdere thuiszorg medewerkers heeft gesnapt. Middels een contract moest er worden vastgelegd dat de hond opgesloten werd of dat er anders geen zorg zou worden verleend . Echt te debiel voor woorden.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Frootje schreef:Dat vind ik inderdaad wel sneu. Die hond snapt er natuurlijk helemaal niks van. Onhandig is het natuurlijk wel, en het lijkt me erg vervelend als ambulancemedewerker, want je wil natuurlijk niet die hond in je ledematen hebben hangen, en wel zo snel mogelijk de persoon in kwestie helpen. Lastige situatie.
Tja DuCain deed het toen ook,.. ergens ook wel ontroerend... t is niet handig, ..... maar t is nu eenmaal zo,.. vind het netjes dat ze hem thuis hebben afgezet
Ik vind dit niet zo raar. Baasje is buiten westen, allemaal sirenes en zwaailichten en vreemde mensen. De hond weet zich gewoon geen raad.
Ik heb ook een keer bewusteloos in het bos gelegen en toen konden omstanders Fribbel ook niet te pakken krijgen. Hij bleef maar rondjes om mij draaien en die mensen ontwijken. Doodsbang was hij.
Suzanne schreef:Je zal de verloskundigen de kost moeten geven die tijdens een thuisbevalling niet bij de barende kunnen komen omdat de hond in het kader van de binding met het nieuwe leven aanwezig moet zijn.
Tja.
Heerlijk ook, al die haren in je openstaande foef
Die hond hoeft de ontsluiting toch niet te meten.
De verloskundige die mij heeft gehaald wilde de hond er juist graag bij, in z'n mandje.
Ik ben rechtstreeks vanuit de baarmoeder bij de hond gehouden.
Tja.
Heerlijk ook, al die haren in je openstaande foef
Die hond hoeft de ontsluiting toch niet te meten.
De verloskundige die mij heeft gehaald wilde de hond er juist graag bij, in z'n mandje.
Ik ben rechtstreeks vanuit de baarmoeder bij de hond gehouden.
Ik denk niet dat mijn dalmaat het rustig liggend in haar mand had aanschouwd. En daar zou ze gelijk in hebben gehad. Vanuit de hond geredeneerd reuze logisch, vrouwtje heeft pijn dus ik zal me daar eens even flink mee bemoeien.
Voor de hulpverlener niet zo praktisch en zeker in een acute situatie onhandig.
Maar daar was iedereen het wel over eens.
Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe Droef zou reageren. Ik denk wel wantrouwend, maar anderzijds is het ook een vreselijk makkelijke hond in omgang met mensen. Toen hij me onderste boven had gelopen(hij gleed zelf ook uit in de bocht en schept mij) en ik m'n stuitje had gekneusd was hij ook zeer bezorgd. Kwam gelijk terug rennen, toen ik eenmaal weer stond heb ik de baas gelijk gebeld dat hij me tegemoet moest komen want ik wist niet of ik bij bewustzijn kon blijven. Droef heeft dat stukje met zijn neus in mijn knie gelopen dat ik wel moest blijven lopen en toen hij de baas eenmaal zag ging hij die gelijk halen, hij trok hem nog net niet mee aan zijn jas maar hij vond wel dat de baas mij snel moest gaan helpen.
Aan Izzy heb ik overigens geen fuck, die smeert hem gewoon zodra ze de kans krijgt, en dat deed ze dus ook. Blijkbaar kon ik nog wel brullen en klonk ik enigszins overtuigend maar het liefst had ze me voor dood achter gelaten.
My heart will always wear the pawprints left by you. Biothane WashBar
Dees en Maylo schreef:Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe Droef zou reageren. Ik denk wel wantrouwend, maar anderzijds is het ook een vreselijk makkelijke hond in omgang met mensen. Toen hij me onderste boven had gelopen(hij gleed zelf ook uit in de bocht en schept mij) en ik m'n stuitje had gekneusd was hij ook zeer bezorgd. Kwam gelijk terug rennen, toen ik eenmaal weer stond heb ik de baas gelijk gebeld dat hij me tegemoet moest komen want ik wist niet of ik bij bewustzijn kon blijven. Droef heeft dat stukje met zijn neus in mijn knie gelopen dat ik wel moest blijven lopen en toen hij de baas eenmaal zag ging hij die gelijk halen, hij trok hem nog net niet mee aan zijn jas maar hij vond wel dat de baas mij snel moest gaan helpen.
Aan Izzy heb ik overigens geen fuck, die smeert hem gewoon zodra ze de kans krijgt, en dat deed ze dus ook. Blijkbaar kon ik nog wel brullen en klonk ik enigszins overtuigend maar het liefst had ze me voor dood achter gelaten.
Ik denk dat ik geluk heb als ik nog een lik over mijn neus krijg, zo van; wat lig jij daar nou weer op de grond te doen? Verder denk ik dat het ze zal jeuken en als ze nog in de buurt zijn als de hulpverleners komen denken ze vast en zeker; wauw! Al die mensen, wat gezellig
Denk ik hoor, maar je weet het niet. Voor hetzelfde geld veranderen ze in monsters als ik lig te creperen. Maar dat zal wel een gevalletje 'had je nog hoop?!' zijn
Tja.
Ik ken een dame wiens herder meerdere thuiszorg medewerkers heeft gesnapt. Middels een contract moest er worden vastgelegd dat de hond opgesloten werd of dat er anders geen zorg zou worden verleend . Echt te debiel voor woorden.
Ik ben al jaren gastdocent op een ROC, vmbo niveau 2 zorg en welzijn : Hoe om te gaan met honden in de thuiszorg.
Ik geef de, meestal, dames ook mee dat ze een onveilige situatie nooit hoeven te accepteren en ook hoe ze deze kunnen herkennen.
Dan hebben ze op voorhand al een klein steuntje in de rug.
Geweldige actie van de ze hond zo beschermend op te treden dat doen er niet veel, hilarisch
die agent die met een bijtmouw gaat staan te prutsen en de hond er totaal geen interesse in heeft
op het RTL filmpje.
Ben benieuwd wat hiervoor allemaal gebeurd is waarom de vrouw gewond is geraakt...
Laatst gewijzigd door Rocco op 17 sep 2018 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
sommige honden nemen de beschermende rol op zich, als ze niet door de baas gecorrigeerd worden,
van de ene kant heel prettig in mijn ogen, maar van de andere kant dus in sommige gevallen niet erg handig,
zou bij god niet weten hoe of Lana zou reageren, en hopelijk blijf ik in het ongewisse.
dat een hond nou zo nodig bij een bevalling moet, nou nee
Ik heb echt ontzettend lieve en sociale honden maar ik denk zomaar dat zelfs die makke Manu jou de weg zou blokkeren. Als je hem overbluft zal het wel gaan denk ik.
In de jaren dat ik hem om me heen heb, heb ik wel geleerd dat hij het heel belangrijk vind dat ik geen pijn heb. Heel Belangrijk. Hij raakt helemaal van slag.
Tja.
En juist omdat ik bang was dat 1 van mijn honden zou reageren op mijn gedrag; zijn ze bij alle 3 mijn bevallingen opgesloten geweest in bench en slaapkamer.
Lunatic schreef:Tja, sommige honden zijn nou eenmaal beschermend, ik denk dat Doran dat ook zomaar zou kunnen doen, zeker als het alleen mannen zijn!
Ik bescherm mijn honden, niet andersom. Het laatste waar ik zin in heb in geval van stront aan de knikker is een stel honden dat op geheel eigen wijze extra rotzooi gaat lopen schoppen.
Hou toch op.
Ja daar heb je ook echt nog wat over te zeggen als je bewusteloos ligt te zijn
Ik vind het ook niet zo verkeerd, er lopen een hoop rare figuren rond en in het geval van iemand die kwaad wil is het misschien maar beter zo. Politie heeft goed gehandeld, eind goed al goed lijkt mij. Weet ook niet wat de nieuwswaarde hiervan is, dit zal vast vaker gebeuren.
Nicoline schreef:Ik vind het ook niet zo verkeerd, er lopen een hoop rare figuren rond en in het geval van iemand die kwaad wil is het misschien maar beter zo. Politie heeft goed gehandeld, eind goed al goed lijkt mij. Weet ook niet wat de nieuwswaarde hiervan is, dit zal vast vaker gebeuren.
De meeste mensen lazeren niet midden op straat om met hun spillepoten, tattoos, witte legging en pitbull nee.
Zelfs de NOS is al een tijdje gericht op fluff en smakeloze foto's. Voor iets anders dan hart van nederland/shownieuws moet je bij de belgen zijn.