Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bruno

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Bruno

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou graag onze hond willen aanbieden voor herplaatsing, daar hij niet past binnen ons gezin.
Het gaat om Bruno ruwharige teckel reu, 1,5 jaar niet geholpen, heeft 1 binnenbal, is standaard maat ong 7 kilo.
Bruno is een lieve knuffelkont voor volwassen en grote kinderen, zodra hij je beter kent.
Hij is in het begin nogal argwanend naar vreemde, en kan dan niet altijd even vriendelijk doen.
Hij leeft bij ons thuis met 2 teven en dit gaat goed, maar buiten de deur zijn er maar weinig honden waar hij lief tegen doet, het is dus wel belangrijk dat als u een hond heeft er eerst gekeken moet worden of ze het samen kunnen vinden!
We willen hem niet plaasten bij kleine kinderen daar hij onze jongste dochter heeft gebeten, en ook moeten we oppaasen met vriendinnetjes die over de vloer komen.
Doordat onze dochter adhd heeft kan ze Bruno niet goed met rust laten, en lokt ze hiermee zijn bijt gedrag uit, na maanden proberen, lukt het haar niet om dit om te zetten, ze doet eerst, en denkt pas achteraf oja dat mocht niet .

We zoeken dat ook iemand die ervaring heeft met teckels en hun gedrag begrijpt!
En Bruno in het gareel kan krijgen, wij zijn er helaas niet kundig genoeg voor....
Bruno kan bij ons niet loslopen.
Verder kan hij goed alleen thuis zijn(4-5 uur) en is hij zindelijk. Hij is wel waaks, maar is goed te corrigeren.
Daarnaast heeft hij een klein hartruisje, en is verder goed gezond.
Wat we heel belangrijk vinden is dat hij echt op de juiste plek komt , en niet van de een naar de ander gaat als het toch niet goed blijkt te gaan, dat verdient hij niet.
Voor ons is hij echt een hele fijne leuke eigenwijze grappige lieve hond, maar het is geen goed gezinshond , in ons gezin m et 3 kids met adhd!!!!
Ons email adres is deavandinther@hotmail.com
Voor aanvullende info mag je altijd contact opnemen!!
Afbeelding

[url=http://s763.photobucket.com/user/Daantj ... t.jpg.html]Afbeelding
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Bruno

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

:I:
Ik zal mijn ogen en oren openhouden voor dit hondje!
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Zo jammer dat hij te vroeg voor ons komt :ugh: .

Ik roep al jaren dat ik ooit nog een ruwhaar teckel wil hebben. En dan maatje Standaard, reu, tussen 1 en 2 jaar jong. Bruno is dus eigenlijk helemaal wat ik zoek. Dat koppie ook, de eigenwijsheid straalt er vanaf :I: .

Maar we hebben Luuk nog en die is inmiddels op de leeftijd dat we hem nog een rustige TLC tijd willen geven :lief: .

Ik ga duimen dat Bruno goed terecht gaat komen :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Bruno is met zijn kontje in de boter gevallen, en heeft een super plek gekregen, dat had ik voor hem niet durven dromen!!!
Het is zelf bij iemand van het forum.....
Hij heeft zijn gouden mandje dus gevonden!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

ruudstofferboa schreef:Bruno is met zijn kontje in de boter gevallen, en heeft een super plek gekregen, dat had ik voor hem niet durven dromen!!!
Wat fijn zeg! Bij wie zit hij (als ik vragen mag :8): )?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Alfilillo schreef:
ruudstofferboa schreef:Bruno is met zijn kontje in de boter gevallen, en heeft een super plek gekregen, dat had ik voor hem niet durven dromen!!!
Bij mij. :cool2:

Later op de dag kom ik met een verslag over Bruno.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wolfsblut schreef:
Alfilillo schreef:
Bij mij. :cool2:

Later op de dag kom ik met een verslag over Bruno.
Hartstikke leuk!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Leuk WB!
alm@
moderator

Wat leuk! Ben benieuwd naar je verslag. Met foto's graag.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Een maand geleden kwam Bruno bij mij thuis. In eerste instantie als tussenoplossing. Mijn eigen honden had ik voor het gemak maar even buiten gelaten zodat we het een en ander rustig konden bespreken. Daarna mochten die van mij naar binnen om even kennis te maken. Dat was geen succes, na een korte grom werd Lut gebeten en nam afstand. Geeft niet gaf ik aan, dadelijk draaien de rollen zich om. En ja hoor, nog geen minuut later gebeurde hetzelfde. Dit keer pikte Lut dat niet en werd dat kereltje even op zijn rug gelegd. Fleurtje keek van een veilige afstand wat er allemaal gebeurde. Ze keek me aan met een blik van wat moet dat monster hier in huis?

Nadat de baasjes vertrokken waren heeft hij een paar uur op de vensterbank gelegen en toen vond ik het wel tijd om zijn riempje even om te doen om te gaan plassen. Dat had ik natuurlijk kunnen weten en dat werd dan ook geen succes. Corrigeren dacht ik niet meer aan want ik was teveel bezig met mijn pijnlijke vinger waar het bloed uit liep. Later is hij wel een aantal keren naar de binnenplaats gelopen. Ik vond het prima zo. Verder niet veel aandacht meer aan hem besteed.
Zijn eigen meegenomen Smuldier wilde hij 's-avonds niet. Hij at wel wat mijn honden die dag ook kregen. Macaroni met gehaktballetjes.

Met drie honden naar bed werd me teveel van het goede. Dit was natuurlijk de kans om ze voorgoed beneden te houden. Vandaar dat ik de eerste week beneden op de bank ben blijven slapen. Midden in de nacht voelde ik ineens iets op mijn benen wat langzaam naar boven kroop richting nek. Fleurtje had ik vast, Lut kon het niet zijn, het was Bruno. Hij vleide zich tegen mij aan, jankte een paar keer zachtjes en na een diepe zucht viel hij bij mij in slaap. Toen wist ik het al, jongen jij gaat hier nooit meer weg.
Na een week was ik dermate geradbraakt met twee teckels op de bank dat ik maar naar boven ben verhuisd. Ik lag nog geen minuut in bed toen er twee teckels onder aan de trap begonnen te gillen. Op mijn commando stil, begonnen ze alleen maar harder te gillen. Uiteindelijk ben ik ze maar gaan ophalen. Bruno kan net als Fleurtje geen trappen lopen. Elke avond heb ik twee teckels op mijn armen als we gaan slapen. Als we opstaan is dat hetzelfde ritueel.

Vanaf dag twee had ik al een heel andere hond aan Bruno. Hij vindt het heerlijk om zes keer per dag mee te gaan wandelen. Ongestoord slapen doet hij even graag als de andere twee. Naar het bos wil ik nog even mee wachten. Het hondje heeft zich snel aangepast. Bovendien, Bruno is een jonge hond en mag nog fouten maken. Af en toe vergist hij zich nog wel eens, maar dat gaat helemaal goed komen.

Tsja, dan het bijten. Vreemden die hem onaangekondigd willen aanraken pikt hij niet. Dan is de kans groot dat hij bijt. Gisteren ook bij de dierenarts. Maar goed dat ik het aangaf zodat hij een lint om zijn bek kreeg anders was het niet goed afgelopen. Het was een vooronderzoek vanwege een castratie die morgen gaat plaatsvinden. Die is wat complexer dan een normale castratie omdat een teelbal zich teruggetrokken heeft. Het is geen medische noodzaak maar gelet op twee intacte teven lijkt me dat voor mijn eigen gemoedsrust toch wel beter. Hopelijk bereik ik daar ook mee dat hij in huis minder mankeert want ik loop de hele dag met een dweil in mijn handen.

Ik heb nooit een reu gehad, maar deze is wel ontzettend lief en blij. Hij ligt graag op schoot en aanhalen vindt hij het einde. Vandaar dat Bruno hier blijft, want hij is inmiddels een gezinslid geworden.

Waarom gaat het nu wel goed met Bruno? Gewoon, omdat mijn gezinssituatie anders is. Daarbij heeft Bruno een zeer uitgesproken teckelkarakter en dat gaat niet altijd goed samen met kinderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor de foto's Alma.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heel veel plezier en geluk met hem, fijn dat hij zijn plek heeft gevonden :ok:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gefeliciteerd Bruno, je hebt het goed getroffen met je nieuwe familie :J:
Veel geluk met hem Wolfsblut :ok:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een geluksvogel, die Bruno! Fijn dat het zo voor iedereen goed is opgelost :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een leuk verslag! Jammer van het markeren, zou wel fijn zijn als je dat er nog uit krijgt.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Zo te lezen had Bruno het niet beter kunnen treffen. Wat een leuk verhaal Wolfsblut.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Fijn dat Bruno op zijn plek zit. Wat het markeren betreft zou je nog een plasband kunnen proberen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Wat leuk voor Bruno :cheer:
alm@
moderator

Wat een geweldig verhaal en gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje :E: elke avond 2 teckels mee naar boven slepen haha :LOL:
Afbeelding
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

Wat heerlijk dat dit hondje zich zo snel thuis bij jou en je roedel voelt! Veel geluk met deze man.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Nog een.

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

dubbel
Wolfsblut
Zeer actief

Cleva schreef:
Tineke schreef:Fijn dat Bruno op zijn plek zit. Wat het markeren betreft zou je nog een plasband kunnen proberen :wink:
Kan maar dat ben je niet van het probleem af.
Markeren is natuurlijk meer dan alleen maar plassen.
Bij zijn vorige baasjes waar twee gesteriliseerde teven in huis waren deed hij dat niet. Ik vermoed dat hij dat bij mij wel doet omdat ik twee intacte teven in huis heb. Ik gok er een beetje op dat dit na de castratie minder wordt en mogelijk verdwijnt.
Wolfsblut
Zeer actief

Cleva schreef:
Wolfsblut schreef:
Cleva schreef:
Tineke schreef:Fijn dat Bruno op zijn plek zit. Wat het markeren betreft zou je nog een plasband kunnen proberen :wink:
Kan maar dat ben je niet van het probleem af.
Markeren is natuurlijk meer dan alleen maar plassen.
Bij zijn vorige baasjes waar twee gesteriliseerde teven in huis waren deed hij dat niet. Ik vermoed dat hij dat bij mij wel doet omdat ik twee intacte teven in huis heb. Ik gok er een beetje op dat dit na de castratie minder wordt en mogelijk verdwijnt.
"Waarom ligt die hond niet te pitten?" is altijd de eerste vraag.
Voor je een hond luiers aan gaat trekken en hem laat castreren vraag je je eerst tien keer oprecht af of hij zich niet verveelt.
Het antwoord voor een jonge teckel is natuurlijk van wel. Geen bezwaar? Dan hebben we dat vast afgetikt.

Ga eerst maar gewoon twee keer per dag een uur echt raggen in het bos, dan zien we daarna wel of castratie nodig is. Het antwoord is van niet.

Een nieuwe hond castreren is het allerdomste dat je kunt doen.
Waarom zou je in godesnaam een leuk hondje uitzoeken om vervolgens een fluks eind aan het leuke te maken?
Je hebt toch geen hond genomen om hem meteen te veranderen?

Ga nou gewoon eerst eens echt op stap en aan de slag.
Wat kan het je schelen als een hond met een lege blaas een keer zijn poot optilt? Dat je het niet wenselijk vindt kan ik volgen maar castreren omdat je te beroerd bent om een rol gaas te kopen vind ik één-op-één vergelijkbaar met een kat nemen en dan vervolgens de nagels laten amputeren omdat je zuinig op de bank wil zijn.
Er is geen slechtere baas dan een baas die niet kan kiezen.

Als het alleen maar een kwestie van hormonen is dan kan dat op exact die manier ook volgend jaar opgelost te worden.
Als je nou linea recta die hond laat castreren praat ik niet meer met je.
Ik snap je wel. Zelf ben ik ook geen voorstander van dit soort ingrepen zonder medische noodzaak. Vergeet echter niet dat ik twee intacte teven in huis heb en die volgen elkaar altijd op. Over ruim een week begint teefje nummer 1 met haar loopsheid. Als die er vanaf is begint teef nummer 2. Dat houdt in 2 maanden constant in de gaten houden. En dat 2 keer per jaar. Dan kan ik mijn lol op.
Reden nummer 2 had ik ook al over gesproken met de vorige baasjes. Dominant naar andere honden, hoe groter hoe liever. De Ridgeback reu van de buren wat beslist geen lieverdje is had hij liever vorige week al verscheurd dan vandaag. Loslopen bij andere honden is vooralsnog absoluut geen optie. Vanmiddag kwam een loslopende boxer even kennis maken. Gelukkig had ik hem aan de riem. Los zou een gevecht op leven en dood zijn geworden. Dus ook ter bescherming van Bruno lijkt me castratie wel gewenst. Hij kan dan wel voor geen enkele hond uit de weg gaan, maar het blijft toch een klein hondje die ondanks zijn moed ongetwijfeld het loodje zal leggen als het om een serieus gevecht gaat met een grote hond. En dat wil ik gewoon voorkomen.
Beweging heeft hij genoeg. Zes maal per dag een royale ronde lopen plus veel spelen met Lut. Hij ligt dan ook vaak uitgeput op de bank. Over een tijdje komt daarbij dat we weer twee keer per week naar het bos gaan. Berg op en berg af. Dan kan hij zijn lol op.
Zelf denk ik dat dit de beste oplossing is. Al besef ik terdege ook de mogelijke nadelen van een castratie.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

weet je wel zeker of hij dominante agressie vertoont of dat het niet angst agressie is die wordt veroorzaakt door onzekerheid? want dan maak je een erg grote fout, spreek ik uit ervaring. ik zou zelf eerst eens een suprelorin-implantaat er in zetten en kijken wat voor uitwerking deze heeft op Bruno.
ellen
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:weet je wel zeker of hij dominante agressie vertoont of dat het niet angst agressie is die wordt veroorzaakt door onzekerheid? want dan maak je een erg grote fout, spreek ik uit ervaring. ik zou zelf eerst eens een suprelorin-implantaat er in zetten en kijken wat voor uitwerking deze heeft op Bruno.
ellen
Dit lijkt me een prima plan. :ok:
Afbeelding

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

ellen en de birmanen schreef:weet je wel zeker of hij dominante agressie vertoont of dat het niet angst agressie is die wordt veroorzaakt door onzekerheid? want dan maak je een erg grote fout, spreek ik uit ervaring. ik zou zelf eerst eens een suprelorin-implantaat er in zetten en kijken wat voor uitwerking deze heeft op Bruno.
ellen
Dit lijkt me een heel goed advies. :ok:
Wat ontzettend fijn dat jij Bruno een nieuw thuis hebt gegeven.
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Wat is dat nou voor gemekker? Als wolfsblut Bruno wil laten castreren omdat hij ook nog twee intacte teven heeft mag hij dat toch zelf weten?
Tineke
Zeer actief

stoffeltje schreef:Wat is dat nou voor gemekker? Als wolfsblut Bruno wil laten castreren omdat hij ook nog twee intacte teven heeft mag hij dat toch zelf weten?
Ja natuurlijk beslist hij dat zelf. Er is geen delegatie van het hf bij mijn weten afgereisd naar Limburg om WB te executeren als hij het wel doet. Er wordt enkel een advies gegeven welke nog geeneens zo slecht is.
Afbeelding

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tineke schreef:
stoffeltje schreef:Wat is dat nou voor gemekker? Als wolfsblut Bruno wil laten castreren omdat hij ook nog twee intacte teven heeft mag hij dat toch zelf weten?
Ja natuurlijk beslist hij dat zelf. Er is geen delegatie van het hf bij mijn weten afgereisd naar Limburg om WB te executeren als hij het wel doet. Er wordt enkel een advies gegeven welke nog geeneens zo slecht is.
Noem je dat advies, ik vind het meer gedram, werd letterlijk gezegd als er gecastreerd word dan praat ik niet meer met je...heel veel zeggend zo'n opmerking :LOL:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef:
ellen
Dit lijkt me een prima plan. :ok:
:ok: Hier pakte chemische en vervolgens fysieke castratie bij de één heel gunstig uit, bij de ander helemaal niet.
Gelukkig maar dat naap ze niet definitief kwijt is.
Zou het dus eerst zo uitproberen ja.
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”