Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hij doet niets hoor

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: hij doet niets hoor

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Zinodo schreef:Nou ja ze schaamde zich wel toen ik opstond en ze zag dat ik helemaal onder de modder was. Maar ze was wel wat verontwaardigd dat ik niet zo onder de indruk was van de “goede bedoelingen” van haae hond. Ja hij is nog jong en onstuimig maar dat “hoort erbij”. Ik zei dat dat haar probleem was niet de mijne. Ik ben trouwens ok hoor, wel een bult op mijn hoofd maar het valt nog wel mee. Mijn honden ontliepen die lompe boer trouwens, ik ben de idioot die bleef staan :LOL:
jeetje, mag toch hopen dat ze morgen met een dik bos bloemen voor je deur staat,
en dat ze toch inzicht is gekomen dat dit soort ontmoetingen niet door de beugel kunnen.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Manuma schreef:
dagmar88 schreef:
Maryanne schreef: Dat vraag ik me al jaren af. 25 jaar geleden op de puppycursus met onze Vizsla zag ik een klein Chineesje die voort werd gesleurd door zijn Golden Retriever. Erg komisch gezicht trouwens.
Toen charlie jong was liep er een heel klein italiaantje met een mastino. Hond had al een paar keer kleine reutjes doodgebeten.
Hij had er niets over te zeggen.
Op een gegeven moment verdween hij met hond in een blauwzwarte prutsloot.
Heel stoer Afbeelding

Het is trouwens niet moeilijk, maar je moet het met een hele grote hond nooit op fysieke kracht aan laten komen. Dat win je toch niet.
Eigenlijk moet je mensen eerst met een paard aan de hand wegsturen. Als test :mrgreen:
Ik heb er nog wel eentje, als je daarmee door de test komt hou je alles..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

kooi schreef:
Budkes schreef: Kooi ik snap trouwens niet dat je met een angstig hondje als Yuna naar een hondenstrand gaat, dat doe je zo'n hondje toch niet aan. :U: Ik ga daar met mijn onverschrokken roedel niet eens naar toe, laat staan als 1 van hun angstig zou zijn. Water en strandjes zat waar nooit een hond komt.
Het is al enige tijd geleden.
Nu kom ik daar inderdaad niet meer. Was overigens niet op het hondenstrand zelf, maar op een hoger gelegen pad erlangs. Die honden waren daar beneden met elkaar aan het spelen. Ik zag het niet op tijd aankomen.
Ah ok. Dan begrijp ik het.
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lanavandevledders schreef:
Zinodo schreef:Nou ja ze schaamde zich wel toen ik opstond en ze zag dat ik helemaal onder de modder was. Maar ze was wel wat verontwaardigd dat ik niet zo onder de indruk was van de “goede bedoelingen” van haae hond. Ja hij is nog jong en onstuimig maar dat “hoort erbij”. Ik zei dat dat haar probleem was niet de mijne. Ik ben trouwens ok hoor, wel een bult op mijn hoofd maar het valt nog wel mee. Mijn honden ontliepen die lompe boer trouwens, ik ben de idioot die bleef staan :LOL:
jeetje, mag toch hopen dat ze morgen met een dik bos bloemen voor je deur staat,
en dat ze toch inzicht is gekomen dat dit soort ontmoetingen niet door de beugel kunnen.
Natuurlijk niet dat doen alleen honden forum `ers :wink: in de praktijk zijn dat soort mensen gewoon van nou,... ehm jammer en volgende keer beter en vaak zijn ze nog zo flieft op de hond dat ze nog gaan kijken of hij zich niet bezeerd heeft :mann: tijdens de botsing..
O ja en ik geef het ook op, t ligt niet aan de honden, maar sommige eigenaren, zou ik heel graag een schop willen geven met een S3 schoen, volle vaart :boos:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou dat is nog wat tenminste. Mijn zoon werd
keihard onderuit gelopen van achter door een labje en viel daarbij behoorlijk hard op zijn achterhoofd. Eigenaresse keek ernaar en liep vervolgens door. Wij herinneren mijn zoon als hij iets doms doet er nu nog weleens aan. Zo hard op je achterhoofd vallen kan niet zonder gevolgen blijven is zijn verweer dan standaard :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

dat niets doen wil niet zeggen dat je geen schade kunt oplopen.. vanmorgen hier een jolig doedel, zat geen kwaad in, maar ik had Zuurtje ook mee en die mag geen gekke bewegingen maken..... dus roepen van lijn je hond even aan.... maar goed geen enkele zeggenschap natuurlijk..... t hondje deed inderdaad niets.. behalve willen spelen, maar ik word wel een beetje moedeloos van hij doet niets dus laat maar gaan. Zuri mag het waarschijnlijk bekopen met een week zo stijf als een plank :roll:

JIj sterkte met de blauwe plekken en hopelijk zie je hem volgende keer een komen.. nog een goede tip uit ervarin, knieën buigen ook maar 1 kant op :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Het is en blijft gekkenwerk als je hond dat doet om hem dan te laten gaan, als zo`n reu op van Gils afstapt dan laat ik Gil trouwens gaan( om Boots uit de wind te houden) want hij doet het netjes maar dan krijg t toch wel een lesje manieren :hmmm: ... ik zit er niet op te wachten.... :neenee: er bestaat zoiets als een lijn.. doe er je voordeel mee.. echt een top uitvinding...
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Naast "hij doet niets" ondervind ik meer last van "anderen doen het ook" en dan vooral als ik mensen met hun loslopende honden tegen kom waar aanlijnen verplicht is...als ik dan vriendelijk aangeef dat het losloop gedeelte verderop in het park is krijg ik steevast te horen dat ze net anders ook mensen tegenkwamen die hun hond los hadden... :roll:
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Ik vind gewoon dat niemand last moet hebben van je hond, of hij nu wel of niets doet.
Hij doet niets hoor, maar ondertussen staat die staart ineens stil, of komt er een snauw.
Natuurlijk kon die mevr. niet zien dat ik wat aan mijn been had, maar je hoort je hond niet tegen mensen op te laten springen.
Mijn vorige hond hield niet van puppies en als ik iemand met een andere hond zag, hield ik hem heel kort.
Een mevr. met een puppie deed dat dus niet en liet hem bij mijn hond die gelijk hap zei in de neus.
Oh, maar het is nog een puppy zei ze.
Ja mevr. ik hield hem al kort.
Laatst bij de dierenarts zat er iemand met een rottweiler los vlakbij de ingang, en bij de deur stond iemand met een pitbull.
Mijn hond ( 14 ) wilde niet mee lopen dus til ik hem op naar binnen, ook wel om contact te vermijden met de andere honden, want ze zijn toch een stukkie groter en mijn hond ligt dan zo om als ze wat ruw zijn.
Ik kreeg me een commentaar.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

metav schreef:Ik roep als ze zeggen mijn hond doe niets gewoon de mijne heeft schurft dus als u wilt dat u hond gezond blijft graag bij u houden en tot nu toe werkt het
Ik heb geen zin om die ukkies van mij onderste boven te laten lopen door lompe honden
en ja als ik een hond ken en ik zie dat hij of zij rustig speelt met mijn ukkies dan mogen ze spelen hoor
Daar dacht ik ook aan om te zeggen als ik met de hond loop.
Toevallig is zijn rug bijna kaal dus het lijkt net echt. :mrgreen:
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Zinodo schreef:Nou, verse verhaal van vandaag. Hij doet niets hoor! Volgende wat ik weet is dat ik volop in de modder lig en mijn hoofd keihard op de grond (er lag precies daar een steen :roll: ) tot stilstand komt. Waarna ik nog twee schoppen in mijn buik krijg voor de goede maat. Oeh sorry hij is wat lomp! :gvd: :gvd: cane corso kruising dogo argentino. En bedankt :roll:
Oef, dat is even schrikken.

Lily flikte me van de week hetzelfde. We waren op vakantie in de Pyreneeën. Heerlijke groene weitjes met sappig groen gras. Dat zijn Alfil en Lily niet gewend, want alles is hier stenig en droog. Dat werd dus racen!!! Sta ik daar van het uitzicht te genieten, om het volgende moment plat op mijn rug te liggen. Gelukkig in het zachte gras. Had Lily me toch gewoon omgekegeld. Een hondje van 42 cm. Nou ja, het is wel een brok natuurlijk en als het rent, rent het met een potentie waar je u tegen zegt. Mijn kinderen lagen in een deuk natuurlijk. Thuis hebben ze voor hun vader nog uitgebreid nagespeeld hoe mama met haar armen in de lucht maaide en vervolgens plat op de grond lag :LOL: :LOL:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb nog een filmpje van een leuk rennende Manu en dan een harde plof en heel veel zand in beeld Afbeelding
Hij kon toen niet veilig los en zat een de flexi. En ik heb bij de paarden geleerd: laat nooit los :engel: dat is dus iets wat nu automatisch gaat, vasthouden!
Ik heb drie dagen lang zand tussen mijn kiezen gehad Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Manuma schreef:Ik heb nog een filmpje van een leuk rennende Manu en dan een harde plof en heel veel zand in beeld Afbeelding
Hij kon toen niet veilig los en zat een de flexi. En ik heb bij de paarden geleerd: laat nooit los :engel: dat is dus iets wat nu automatisch gaat, vasthouden!
Ik heb drie dagen lang zand tussen mijn kiezen gehad Afbeelding
:LOL: :LOL:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

De dag dat ik bedacht een auto nodig te hebben was toen ik met Jack op de bus aan het wachten was in alle vroegte van de ochtend. De mensheid werd net wakker toen er een vrouw met een rugtasje mijn kant op kwam lopen waar een lief Teckel pupje inzat en een niet zo vriendelijk Sharpei ding erbij. Ik hoorde ze al van ver komen omdat ze van ver met een wat vertederde stem wat het geluidsgehalte had van een viswijf riep; "NEE MIMI (niet gelogen. Beest heet Mimi). JE HEBT HEM VERLEDE WEEK OOK GEZIEN. WEES LIEF VOOR EM!"

Omdat ik niet meteen wakker was had ik niet meteen door dat het hoge schelle stemgeluid had bedacht om, om half zeven 's ochtends haar hond tegen mijn hond aan te laten neuzen. Nu is Jack lulletje rozenwater en heeft het vermogen om van slaperige hond in een soort van randdebiel te veranderen als er een andere in beeld is. Het eerste wat hij deed was kwispelen en uitdagen tot spel. Het eerste wat de Sharpei deed was proberen zijn kop van zijn romp af te halen. Ik trek Jack terug, steek mijn been er tussen en vraag rustig of ze dat niet kon doen. Het was te vroeg voor gevechten en ik had nog geen koffie op.

Haar antwoord was; "ZIE JE NOU MIMI? DIT IS WAAROM WE GEEN VRIENDEN HEBBEN! JE BENT GEEN LEUKE HOND." Diezelfde middag had ik een auto.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tijden terug, ik had net mijn eerste herder reu van 4 jaar. Loop door een losloop gebied(je) en mij tegemoet kwamen 2 ridgebacks en vlak daarachter een jonge duitse herder reu van ca. 1,5 jaar toen.
Ik riep mijn hond voor de zekerheid even bij me en kreeg direct de opmerking dat de honden niets deden.
Prima, maar ik houd mijn hond gewoon even bij me :19: reageerde ik, vonden de bazen maar vreemd.
Vervolgens gingen de baas van de ridgebacks en de baas van de jonge herder in gesprek, de teef rb en de herder gingen wat snuffelen, het leek allemaal gemoedelijk te gaan.
Enfin. Bazen staan stil, bleven praten en ineens hommeles tussen de RB reu en de jonge Duitse herder. Ik was toch echt blij dat ik had besloten geen contact te laten maken en mij niet bij de gezellig keuvelende mannen had gevoegd :wink:
Prima te doen met ander slag honden denk ik altijd maar, zelf begin ik er niet aan :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”