Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eden hondenbrok semi moist
Moderator: moderatorteam
Eden hondenbrok semi moist
Dag, heeft er iemand ervaring met eden hondenvoeding? Er zijn brokjes van maar die hebben voor mij een veel te hoog eiwit%. Maar de semi moist ziet er goed uit, bv de eend, lam. Het voer komt uit Engeland. Van vrije uitloopdieren.
Voer nu platiunum, gaat goed, maar de laatste weken weer vaker en meer ontlasting . Moet mijn hond vaak schoonmaken zal ik maar zeggen.
Misscien ook iemand die dit voer kan analyseren? Voerwijzer heeft de droge brokken wel een goede beoordeling gegeven. Maar 40% eiwit vind ik veel te veel.
Vast hartelijk dank.
Voer nu platiunum, gaat goed, maar de laatste weken weer vaker en meer ontlasting . Moet mijn hond vaak schoonmaken zal ik maar zeggen.
Misscien ook iemand die dit voer kan analyseren? Voerwijzer heeft de droge brokken wel een goede beoordeling gegeven. Maar 40% eiwit vind ik veel te veel.
Vast hartelijk dank.
-
- Zeer actief
Re: Eden hondenbrok semi moist
ik geef de eend semi moist aan aan Boots, als beloning, voor goed gedrag, hij vind ze lekker en kan verder geen nadelige gevolgen zien op/ aan hem dus die doen het goed.. als je het vat open maakt dan ruiken ze wel onwijs sterk
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hier krijgen ze het als beloning en ze vinden het lekker.
Maar als maaltijd geen ervaring.
Maar als maaltijd geen ervaring.
- dagmar88
- Zeer actief
Marieke23 schreef:Dag, heeft er iemand ervaring met eden hondenvoeding? Er zijn brokjes van maar die hebben voor mij een veel te hoog eiwit%. Maar de semi moist ziet er goed uit, bv de eend, lam. Het voer komt uit Engeland. Van vrije uitloopdieren.
Vast hartelijk dank.

Ik vind het wel verschrikkelijk duur en zie niet direct wat die prijs rechtvaardigt tegenover bijvoorbeeld purizon of wolf of wilderness (die hebben ook soft brokken).
Van die twee merken heb ik voor mijn mini hondje 12 kilo in proefzakjes besteld bij zooplus. Zodat ik kon zien wat voor hem het beste bevalt en hij zelf kon kiezen.
Weet niet of je iets had gelezen over graanvrij voer en het effect van antinutriënten uit aardappel en peulvruchten?
Ja, heb ik ook gelezen, dat graan nodig is. Dank voor de tip, van de andere soft brokken, ga ik naar kijken. Ik weet hoe voerwijzer over hoog eiwit% denkt. Maar ik heb vroeger geleerd dat te veel eiwit vroeg of laat nierproblemen geeft, en dat merk je altijd te laat. 20% in de duck lam van eden vind ik overigens wel laag. Ben gewoon benieuwd naar ervaringen.
- Hilde
- Zeer actief
Ho, ho, graan is niet nodig (of tenminste niet volgens de uitslag van wat ik gelezen heb). Alleen de vervangers die vaak gebruikt worden in plaats van graan (vooral de peulvruchten) lijken bij mensen problemen op te kunnen leveren bij het hart.Marieke23 schreef:Ja, heb ik ook gelezen, dat graan nodig is. Dank voor de tip, van de andere soft brokken, ga ik naar kijken. Ik weet hoe voerwijzer over hoog eiwit% denkt. Maar ik heb vroeger geleerd dat te veel eiwit vroeg of laat nierproblemen geeft, en dat merk je altijd te laat. 20% in de duck lam van eden vind ik overigens wel laag. Ben gewoon benieuwd naar ervaringen.

- dagmar88
- Zeer actief
Hilde schreef:Ho, ho, graan is niet nodig (of tenminste niet volgens de uitslag van wat ik gelezen heb). Alleen de vervangers die vaak gebruikt worden in plaats van graan (vooral de peulvruchten) lijken bij mensen problemen op te kunnen leveren bij het hart.Marieke23 schreef:Ja, heb ik ook gelezen, dat graan nodig is. Dank voor de tip, van de andere soft brokken, ga ik naar kijken. Ik weet hoe voerwijzer over hoog eiwit% denkt. Maar ik heb vroeger geleerd dat te veel eiwit vroeg of laat nierproblemen geeft, en dat merk je altijd te laat. 20% in de duck lam van eden vind ik overigens wel laag. Ben gewoon benieuwd naar ervaringen.

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... +graanvrij
Ik vind brokken sowieso niet ideaal als voer op zich en geef dus niet alleen brokken tenzij het niet anders kan.
Voor een hond die alleen brokken eet en waarbij graanvrij voeren geen noodzaak is, zou ik iets anders zoeken.
- Hilde
- Zeer actief
Ja, ik ken het topic en er zijn een aantal mensen die daar imo wel een punt hebben. Zoals Diana die schrijft dat extra taurine bijvoeren geen zin heeft als je stoffen geeft die taurineopname tegengaan. Dan kun je een runderhart per dag voeren, maar dan gaat het nog amper goed.dagmar88 schreef:Stoppen met hondenbrokken eten.
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... +graanvrij
Ik vind brokken sowieso niet ideaal als voer op zich en geef dus niet alleen brokken tenzij het niet anders kan.
Voor een hond die alleen brokken eet en waarbij graanvrij voeren geen noodzaak is, zou ik iets anders zoeken.
Zoals er nu tegenaan gekeken wordt (daarom zeg ik ook bij mensen), zijn ze erachter dat waarschijnlijk(!) peulvruchten de opname van taurine blokkeren bij mensen. En dat gaat dan om een onderzoek waarbij mensen méér dan 40% van hun dieet peulvrucht eten. Een brok met 80% vlees en 10% peulvrucht zal dus waarschijnlijk(!) geen probleem opleveren. Eerst dachten ze dat het gewoon aan een tekort van taurine lag, maar nu kijken ze er (wat ik voor het laatst hoorde iig) er dus op een andere manier tegenaan. Betekent dus niet dat je granen moet voeren, maar dat je niet meer dan 40% peulvrucht moet voeren. Maar ze zijn er nog druk mee bezig, meen ik, allerlei onderzoeken en hier verder induiken.

Ik heb een klein zakje eend lam besteld. Kan volgens gemengd worden met de platinum, zelfde soort brok. Misschien wordt ze wat dikker. Afgezien van de aardappel en erwten, hoe is de rest vd samenstelling?. En nee, ik ga geen vers voeren, heb ik mijn redenen voor.