Wie heeft er goede tips of woont in de buurt om
Mee te helpen (Nunspeet)
Ik heb een superliebe Spaanse opvanger tijdelijk in huis maar die heeft een nare oorontsteking . Daar is zalf voor meegegeven maar zie die maar eens bij een hondje wat zwaar in de stress schiet toe te dienen alleen .
Heeft iemand handige houdgreep of zou mee willen helpen ??
Ik woon in Nunspeet , net verhuisd dus nog geen netwerkje waarin iemand zit dit dit zou kunnen .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies bij toedienen orzalf angstige hond
Moderator: moderatorteam
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Advies bij toedienen orzalf angstige hond
Wij kregen bij de d.a. voor oorontsteking spul in de oren wat een week (of langer?) werkte en daarna nog eens herhaald kon worden. Osurnia oorgel was het. Dan hoef je ook niet zelf aan de slag dus elke dag, misschien is dat een optie?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik woon niet in de buurt
Mijn Vusi (DH) ging ook altijd in paniek als ik haar oren schoon wilde maken (=prutje erin spuiten en dan uitvegen met een watbol).
Ik deed haar altijd aan de riem zodat ik controle had, ik hield haar tussen m'n knieën en behandelde haar. Ik ben heel consequent als er iets moet gebeuren dan gebeurt het.
Maar belangrijk is wel dat er rust is, dus niet met 2 of 3 discuterende mensen de hond proberen te behandelen
Nu is ze 3 jaar en kan ik het zonder de riem doen, ze vindt het nog steeds niet leuk (mild gezegd) maar laat het toe.
Het verschil met "jouw" hond is dat Vusi natuurlijk geen pijnlijke oorontsteking heeft
Mijn Vusi (DH) ging ook altijd in paniek als ik haar oren schoon wilde maken (=prutje erin spuiten en dan uitvegen met een watbol).
Ik deed haar altijd aan de riem zodat ik controle had, ik hield haar tussen m'n knieën en behandelde haar. Ik ben heel consequent als er iets moet gebeuren dan gebeurt het.
Maar belangrijk is wel dat er rust is, dus niet met 2 of 3 discuterende mensen de hond proberen te behandelen
Nu is ze 3 jaar en kan ik het zonder de riem doen, ze vindt het nog steeds niet leuk (mild gezegd) maar laat het toe.
Het verschil met "jouw" hond is dat Vusi natuurlijk geen pijnlijke oorontsteking heeft
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
vervelend is dat dan,
Lana had ook een keer oorontsteking, en ja als het oor pijn doet dan mag je er nog niet naar wijzen,
laat staan zo n rotpompje in het oor steken, en dan ook nog een aantal dagen.
Mijn man en ik hebben het samen gedaan, [dus even een bekend vertrouwd persoon erbij vragen] een vreemde werkt ook niet geruststellend denk ik.
in de houdgreep, een het hoofd goed vast houden, en de ander de handen vrij om het middel goed in het oor te doen. dat vond ik het handigst en het snelst.
succes.
Lana had ook een keer oorontsteking, en ja als het oor pijn doet dan mag je er nog niet naar wijzen,
laat staan zo n rotpompje in het oor steken, en dan ook nog een aantal dagen.
Mijn man en ik hebben het samen gedaan, [dus even een bekend vertrouwd persoon erbij vragen] een vreemde werkt ook niet geruststellend denk ik.
in de houdgreep, een het hoofd goed vast houden, en de ander de handen vrij om het middel goed in het oor te doen. dat vond ik het handigst en het snelst.
succes.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
kijken of je een DA kunt vinden die orsuna (of zoiets, zie bericht runninggirl) geeft en anders muilkorf en riem om, hophop doen, koekje erin en klaar. niet voorzichtig gaan doen. duurt langer en maakt nog angstiger.