Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dement of toch iets anders?
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Dement of toch iets anders?
Sien heeft ook dit soort zaken gehad, zo raakte ze kwijt in Groenendaal een haar zeer bekende omgeving. En ook helemaal in paniek en onbereikbaar. Mijn oude Keesje kreeg ook dementie verschijnselen en heeft het nog een aardige tijd op medicijnen goed gedaan.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
Er zijn daar wel wat medicijnen voor, maar ze helpen niet allemaal.
Ik heb er ook een topic voor geopend.
Momenteel gebruik ik voor bowie (14) druppels van bach resceu.
Ik heb het idee dat het wel iets voor hem doet.
9 is wel wat jong voor dementie, maar het zou wel kunnen.
Symptonen van Bowie zijn: Niet meer opvolgen van commando's - ander gedrag - zomaar blaffen, tegen de muur ofzo - onrustig, vooral s'avonds, blijven staan voor je en blaffen (dat is nu verminderd sinds de druppels), heen en weer lopen, 100 keer naar buiten willen, plassen in huis (niet elke dag hoor), poepen in huis, in paniek raken als je hem vast houd.
Ik heb er ook een topic voor geopend.
Momenteel gebruik ik voor bowie (14) druppels van bach resceu.
Ik heb het idee dat het wel iets voor hem doet.
9 is wel wat jong voor dementie, maar het zou wel kunnen.
Symptonen van Bowie zijn: Niet meer opvolgen van commando's - ander gedrag - zomaar blaffen, tegen de muur ofzo - onrustig, vooral s'avonds, blijven staan voor je en blaffen (dat is nu verminderd sinds de druppels), heen en weer lopen, 100 keer naar buiten willen, plassen in huis (niet elke dag hoor), poepen in huis, in paniek raken als je hem vast houd.
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Klinkt wel als dementie ja maar ik ben natuurlijk geen dierenarts. Misschien is een scan van de hersenen een idee? Wil je niet bang maken maar van een tumor in het hoofd kan een hond ook dit gedrag gaan vertonen.
Niet weten waar geluid vandaan komt, kan denk ik met beginnende doofheid te maken hebben. Mijn hond wordt volgende maand 12 jaar en gaat nu ook slechter horen. Laatst zag ik haar de badkamer in lopen om mij te zoeken terwijl ik achter haar stond te roepen. Net als jouw hond hoorde ze me wel maar kon niet bepalen waar mijn geluid vandaan kwam. Toen ik haar voorzichtig op haar rug aanraakte keek ze echt enorm verbaasd om van waar kom jij nou vandaan?
Niet weten waar geluid vandaan komt, kan denk ik met beginnende doofheid te maken hebben. Mijn hond wordt volgende maand 12 jaar en gaat nu ook slechter horen. Laatst zag ik haar de badkamer in lopen om mij te zoeken terwijl ik achter haar stond te roepen. Net als jouw hond hoorde ze me wel maar kon niet bepalen waar mijn geluid vandaan kwam. Toen ik haar voorzichtig op haar rug aanraakte keek ze echt enorm verbaasd om van waar kom jij nou vandaan?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het kan dementie zijn, maar als ik dat verzwikken er bij betrek zou er ook een "gewone" fysieke oorzaak kunnen zijn.
Nek/rug controleren zou ik zeker meenemen als ik naar de DA zou gaan, want daar zou ik in ieder geval wel naar toe gaan.
Nek/rug controleren zou ik zeker meenemen als ik naar de DA zou gaan, want daar zou ik in ieder geval wel naar toe gaan.