Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BC blauw oog

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: BC blauw oog

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Is dat een nieuwe benaming, luisterbandje..... :denken: hoe dan ook, t zijn prachtige functionele honden, alleen idd dat obsessieve .... je moet er iets mee kunnen
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Wordt er niets met die hond gedaan? Alleen wandelingen en gooien met de bal?
Ik herken het obsessieve gelukkig niet in mijn 4 honden.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Nanna schreef:
Odi schreef:Wordt er niets met die hond gedaan? Alleen wandelingen en gooien met de bal?
Nee. Het is een herplaatser en de baas had geen idee waar hij aan begon. Zoals zo vaak.
Zonde zeg. Wel een mooie hond.

Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik zie veel border collie eigenaren dit gedrag ook gewoon normaal vinden.
Als een debiel naar andere honden zitten staren, achter joggers of fietsers aan lopen, continu achterom kijken of er nog een bal gegooid wordt, noem maar op. Mij zou je er gek mee krijgen.
Het valt er echt wel grotendeels uit te krijgen maar dat lukt alvast niet met een bal en een werpstok. Leer eerst maar eens denken in plaats van doen.

Mooi hondje wel!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Prachtig hondje wel :lol1:
Jammer dat ze geen twee blauwe ogen heeft :mrgreen:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Odi schreef:Wordt er niets met die hond gedaan? Alleen wandelingen en gooien met de bal?
Heb ik gelukkig ook nooit herkend in m'n borders.

Nanna schreef:
Nee. Het is een herplaatser en de baas had geen idee waar hij aan begon. Zoals zo vaak.
Oh. That explains. Zonde, hoor. Wel een leuk beessie om te zien.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind sommige borders daarin behoorlijk doorgeslagen en dat ligt lang niet altijd aan de baas. Sommigen zijn gewoon echt een flinke scheut te fanatiek en dat is als werkhond ook vaak niet meer werkbaar. Maar er zijn genoeg borders die ook gewoon nog normaal kunnen doen.
Ik vind t wel een prachtige hond om te zien.
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Leuke hond om te zien. Voor die hond zelf ook niet tof om niet te kunnen ontspannen tijdens een wandeling.
Gelukkig zijn mijn borders niet van die neuroten. Ik zou er slecht tegen kunnen als mijn honden alles en iedereen zouden drijven.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Nanna schreef:Ik denk dat de Border Collies van het forum bij mensen zitten die er veel mee doen en bewust voor het ras gekozen hebben.
De eigenaar van deze hond had hiervoor een stokoude Golden retriever en hij heeft Floor gewoon van iemand overgenomen die er vanaf moest. Er wordt alleen maar mee gewandeld. En ik denk dat het daar knarst.
Je kunt het uiteraard niet met me eens zijn maar de laatste keer dat ik keek was de BC de werkhond bij uitstek. Een hond waar je mee aan de gang moest, vooral ook geestelijk uitdagen. Omdat ze anders zelf wel rottigheid gaan verzinnen. Ik denk dat Floor daar helaas een klassiek voorbeeld van is. En ik ben bang dat ze de enige niet is :ugh:
Ze is zeker niet de enige...helaas.
Ik heb wel al een paar opvangers gehad met een flinke rugzak.

Mijn eigen werkhonden (borders) die ik van pup af aan heb zijn stuk voor stuk stabiele honden, die ook als er niet gewerkt wordt rustig zijn. Want ja, bij de selectie van potentieel geschikte ouderdieren voor een nieuwe pup kijk je niet naar mooi uiterlijk (als kleurtjes of blauwe ogen o.d.) maar naar werkvermogen, gezondheid en "goed tussen de oren".
Een zenuwlijder kan ik in het werk ook niks mee!
Mijn borders zijn dus doorgaans een ietwat ander kaliber als die uit het beginstukje durf ik eens te beweren.
Wellicht niet zo mooi...grotendeels kortharen, maar ik weet zeker dat die ook bij iemand anders als "alleen-huishond" probleemloos zouden meedraaien.

Maar ik heb er bijv. ook een gekocht op een leeftijd van bijna 2 jaar, ik was zijn 5e (!!) baas.
Hij is nu wel rustiger, zeker als ie voldoende kan werken (en in het werk laat ie ook absoluut meer rust zien), maar heel eerlijk? In de dagelijkse omgang, in huis en in het roedel was het in het begin niet eenvoudig deze weer "op de rit" te krijgen. Als pup op de totaal verkeerde plek beland.
Die was zo druk en enthousiast dat als je hem wilde aanlijnen dat je haast een bloedneus had, je bukte je om de lijn aan de halsband te klikken en hij sprong wel even naar je op. Hoe vaak hij niet in mijn gezicht gesprongen is...pfff
Gelukkig begrijpt ie nu wel dat dit soort gedrag niet gewenst is.

Mensen onderschatten het ras vaak, en kijken helaas alleen naar uiterlijk, en niet naar ras eigenschappen.
Tel daarbij op dat er velen op zondag even "shoppen" om die dag een pup te kunnen ophalen, ja dan kun je je wel bedenken hoe fout dat zou kunnen gaan bij dit ras.

Onze Wolf is ook zo bij ons gekomen, een pup van 5 maand die men niet meer "aankon".
Onder de luizen, wormen en totaal ondervoed mocht ik die dan voor 100 euro overkopen :piew:
Maar ik zou het ieder moment weer doen, hoofdzaak die arme pup eerst eens weg bij zulk volk.
Die btw de dag erna voor die centen een nieuwe hond aangeschaft had...drie keer raden....juist, een pitbul.

En wat is Wolfje een leuk hondje, daar genieten wij echt elke dag van!
Het was eigenlijk de bedoeling daar mettertijd een nieuwe thuis voor te vinden, maar ons hartendiefje konden wij echt niet meer afgeven, die is aan onze vingers blijven plakken :F:
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Hier op de buurt loopt er ook eentje, heel obsessief beest. Continue blaffen en kijken naar de baas, rondjes draaien op de plaats :roll: Daar wordt ook een rondje mee gewandeld, best wel sneu.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

dubbel
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Nanna schreef:Als ik op hoog niveau zou willen sporten of werken met de hond, dan achter elkaar een BC.
Maar zoals nu? Dat mijn honden het moeten doen met wandelen en verder niks? Echt niet. Dat wil ik mezelf maar ook de hond niet aandoen.
En dan kunnen mensen roepen wat ze willen over hun BC die vloerkleed speelt, zul je altijd zien dat ik dan zo’n halve gare tref :schrik:
Dit dus. Wij hebben nu nog 3 borders collies waarvan er 2 in huis inderdaad vloerkleden zijn en die ook echt wel genoeg zouden hebben aan wat rondjes wandelen. Maar nummer 3 :O: :schrik: Die is inderdaad enorm obsessief en dan wordt er hier veel mee gedaan, zowel in de sport als bij de schapen. Maar daar zou menig ander mens gillend gek van worden.
Doe mij dan maar gewoon de 2 vloerkleedjes.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ze is prachtig :)
Paisley
Zeer actief

Sassy schreef: Mijn eigen werkhonden (borders) die ik van pup af aan heb zijn stuk voor stuk stabiele honden, die ook als er niet gewerkt wordt rustig zijn. Want ja, bij de selectie van potentieel geschikte ouderdieren voor een nieuwe pup kijk je niet naar mooi uiterlijk (als kleurtjes of blauwe ogen o.d.) maar naar werkvermogen, gezondheid en "goed tussen de oren".
Een zenuwlijder kan ik in het werk ook niks mee!
Helemaal mee eens. Kiwi is ook een goede werkhond en die ontspoort ook niet zomaar en werkt soms weken lang niet. Voor een sportieve baas is het de makkelijkste huishond die je je kan wensen. Mijn buurman heeft twee bordercollies en van hun gevoel voor vee weet ik niets, maar kwa temperament zouden het goede werkhonden kunnen zijn. Het enige wat hij ermee doet, is rondjes fietsen en ballen gooien. Ideale huishonden als je van bordercollies houdt.

Veel van die geflipte borders ontsporen al voordat ze uberhaupt de leeftijd hebben om te werken. Maar er zijn nog steeds mensen die denken dat dat soort geflipt gedrag voortkomt uit een gebrek aan werk. Maar wat kun je uberhaupt doen met een hond die zo debiel fanatiek is en zich verliest in maniakale eye als hij een auto ziet? Een goede werkhond pakt het werk rustig op en laat zich makkelijk onder commando zetten, of hij nu los over de stoep mee mag rennen aan de fiets of dat hij een groep schapen door een natuurgebied moet loodsen.

Maar goed, er zijn nog steeds mensen die denken dat zo'n maniakaal ontspoorde border zo is geworden omdat ie geen schapen mag drijven.
Onder de kelpies ben ik er inmiddels ook achter gekomen dat gemiddeld genomen de working kelpie een veel handelbaarder temperament heeft dan de Australian kelpie.
Of ik er nou mee ga werken of niet - als ik er weer een veedrijver bij neem dan is dat absoluut uit werklijnen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:
Paisley schreef: Maar goed, er zijn nog steeds mensen die denken dat zo'n maniakaal ontspoorde border zo is geworden omdat ie geen schapen mag drijven.
Toch zie je dat maniakaal ontspoorde (alles excessief drijven, hyperfocus) alleen bij Border Collies. Ik moet het een Sint Bernard nog zien doen :cool2:
Dat komt omdat een flinke portie eye heel gewenst is. Maar als je een hond hebt met veel eye maar een karakter die zich niet laat sturen, dan zit je met een hond die van de wereld is als een fietser voorbij komt.
St Bernards hebben ook vaak genoeg lak aan de baas maar daarbij komen er niet stuurloze obsessies bovendrijven.
Zo'n hond is een doorgeslagen variant van werkeigenschappen waardoor ze totaal niet meer functioneel zijn. Als zoiets tussen de werkhonden bij een Engelse boer opduikt, dan krijgt ie (hoe triest ook) een kogel. En er komt zeker geen nestje van. Maar als er op uiterlijk wordt gefokt dan krijg je prachtige hondjes zoals op de foto maar er zit dan ook vaker zo'n psychiatrisch geval tussen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het is een beetje dubbel. Ik vind nl dat je niet aan een bc moet beginnen als je er niks mee doet. Ik heb dit jaar een paar weken een bc in huis gehad en ze was 10x makkelijker dan mijn Csiva en Fiji. In huis gewoon echt relax. Die etters van mij zijn in huis echt minder rustig. En ja, met wandelen ging ze vrij makkelijk de boel lopen drijven. Maar wel dermate opgevoed dat een 'klaar' ook genoeg was. Fijn hondje die mijn beeld over de bc in positieve zin bijgesteld heeft :)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:En daarnet zag ik deze twee. Ze zaten daar (zonder baas) vastgebonden; moesten zeker even wachten. Ik was er al een hele tijd met mijn honden bezig (stokjes gooien) en had ze nog niet opgemerkt. Geen bláfje, dokter :engel:

Afbeelding
Gedrogeerd en gedumpt. Zitten ze er nog? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”