Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe pup

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Nieuwe pup

Ongelezen bericht door Kaylee# »

11 jaar geleden begon de zoektocht naar een kruising van werkhonden rassen maar geen border collie, in red merle, en de ouders moesten op erfelijke afwijkingen getest zijn, stabiel, sociaal en wat kunnen laten zien in speurwerk.
Nou ja vind er maar een :schrik:

Dan moest het ook nog een teefje zijn omdat ik daar het fijnst mee werk, en ze tillen niet zo snel een poot op als je achter de schermen van een concert alles aan het afzoeken bent.
En ivm de roedel hier het beste past plus evt nestje in de toekomst.

Na al die jaren kwam ze ineens op mijn pad.
Na wat navraag en achtergrond informatie hebben we besloten om haar op te halen.

Het is de bedoeling dat ik haar ga trainen als speurhond explosieven, drugs of menselijklucht aangezien dat mijn werk is.
De toekomst zal uitwijzen of we evt ook een nestje met haar zullen fokken.

Echt ik heb nog nooit zn makkelijke pup meegemaakt, snachts gelijk zindelijk, super open, niet bang hooguit wat voorzichtig in sommige situaties, vind iedereen leuk maar loopt gerust los achter mij aan als ik tussen 40 man door moet lopen.

Dit is Raya:

De eerste dag
Afbeeldingafbeeldingen gratis

Afbeelding

Afbeeldingwww afbeeldingen

Afbeelding

En vandaag 9 weken oud,

Afbeelding

Afbeeldingphoto hosting
S@ndr@
Zeer actief

Re: Nieuwe pup

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ahh gos die wenkbrauwen, gefeliciteerd en heel veel plezier met haar
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een prachtig hondje :I:
En wat is het nu voor kruising?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ohhh :I:

Wat voor kruising is het?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Is dat een pupje van dat teefje in bleu merle dat nu ter herplaatsing staat? Pa een working terrier en ma een whippet/collie oid?
Afbeelding
Kaylee#
Actief

Haar moeder is een working kelpie en vader een kruising australian shepherd/Appenzeller Sennenhund.
Kaylee#
Actief

laeken schreef:Is dat een pupje van dat teefje in bleu merle dat nu ter herplaatsing staat? Pa een working terrier en ma een whippet/collie oid?
Nee...
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Bijzonder hondje zeg, mooi!
laeken
Zeer actief

Kaylee# schreef:
laeken schreef:Is dat een pupje van dat teefje in bleu merle dat nu ter herplaatsing staat? Pa een working terrier en ma een whippet/collie oid?
Nee...
Duidelijk. Over en uit.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een plaatje. Die tweede foto :LOL:
Kaylee#
Actief

laeken schreef:
Kaylee# schreef:
Nee...
Duidelijk. Over en uit.
:LOL:
Kaylee#
Actief

laeken schreef:
Kaylee# schreef:
Nee...
Duidelijk. Over en uit.
Ik heb wel naar het nest geïnformeerd overgens, maar te weinig achtergrond informatie mbt gezondheid.
En het nest waar Raya uit komt paste beter betreft rassen.
laeken
Zeer actief

Kaylee# schreef:
laeken schreef:
Kaylee# schreef:
Nee...
Duidelijk. Over en uit.
Ik heb wel naar het nest geïnformeerd overgens, maar te weinig achtergrond informatie mbt gezondheid.
En het nest waar Raya uit komt paste beter betreft rassen.

Was een mooi nest ja. Ik vind je huidige pup ook een plaatje trouwens. Denk dat gezondheid van dat nest wel goed zat gezien de diverse rassen maar ik snap je overweging wel. Je bent goed geslaagd nu en daar gaat het om :ok:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een prachtige pup! Heel veel plezier met Raya!
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Kaylee# schreef: Het is de bedoeling dat ik haar ga trainen als speurhond explosieven, drugs of menselijklucht aangezien dat mijn werk is.
Wat bijzonder dat je dat met deze kruising gaat doen. Dat zie je niet veel, toch?
Ze is prachtig om te zien! Daar ga je vast veel plezier aan beleven.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

11 Jaar gezocht?! In de tussentijd had je nog een hond kunnen hebben :LOL: Wel een plaatje hoor!
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond

Ongelezen bericht door Galga's »

Wat een poepie :I:
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wat een leuke pup!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Wow wat een knapperd
Kaylee#
Actief

Persistence schreef:
Kaylee# schreef: Het is de bedoeling dat ik haar ga trainen als speurhond explosieven, drugs of menselijklucht aangezien dat mijn werk is.
Wat bijzonder dat je dat met deze kruising gaat doen. Dat zie je niet veel, toch?
Mwa.. mijn twee gecertificeerde explosieven speurhonden zijn een mechelse herder x border collie en een Duitse herder x border collie :W:

Verder is het heel moeilijk aan een goede speurhond te komen maar de basis is werkdrift, niet bang voor (hele harde) geluiden, ik loop bv tijdens het geluid testen op en achter het podium en kom ook regelmatig met de honden op een schip in het ruim met draaiende motoren.
Maar ook mensen die ze onverwachts aaien en ze zich daar dus niet door laten afgeleiden.
Tuurlijk kan je veel trainen maar de drift om door en door te gaan opzoek naar de beloning in extreme omstandigheden hebben niet veel honden. en ik denk dat ik met deze combi. een goede kans heb.
En anders mag ze op mensen zoeken dan word er minder van haar geeist.
Kaylee#
Actief

Sandra&co schreef:11 Jaar gezocht?! In de tussentijd had je nog een hond kunnen hebben :LOL: Wel een plaatje hoor!
Daarom hebben we er ook 9 nu :LOL:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Kaylee# schreef:
Persistence schreef:
Mwa.. mijn twee gecertificeerde explosieven speurhonden zijn een mechelse herder x border collie en een Duitse herder x border collie :W:

Verder is het heel moeilijk aan een goede speurhond te komen maar de basis is werkdrift, niet bang voor (hele harde) geluiden, ik loop bv tijdens het geluid testen op en achter het podium en kom ook regelmatig met de honden op een schip in het ruim met draaiende motoren.
Maar ook mensen die ze onverwachts aaien en ze zich daar dus niet door laten afgeleiden.
Tuurlijk kan je veel trainen maar de drift om door en door te gaan opzoek naar de beloning in extreme omstandigheden hebben niet veel honden. en ik denk dat ik met deze combi. een goede kans heb.
Aha! Ik vind het zeker een aantrekkelijke combi. De combi's die ik vaak zag voor het speuren waren wel met mechelse of duitse herders (geen hollanders nu ik er zo over nadenk) of springer spaniels, dat was voor explosieven en drugs.

Het is dus wel echt je eigen hond, en niet van je werk? (of werk je zelfstandig, dat kan natuurlijk ook)
En 9 honden, wow :eek:
Kaylee#
Actief

Persistence schreef:
Kaylee# schreef:
Persistence schreef:

Aha! Ik vind het zeker een aantrekkelijke combi. De combi's die ik vaak zag voor het speuren waren wel met mechelse of duitse herders (geen hollanders nu ik er zo over nadenk) of springer spaniels, dat was voor explosieven en drugs.

Het is dus wel echt je eigen hond, en niet van je werk? (of werk je zelfstandig, dat kan natuurlijk ook)
En 9 honden, wow :eek:
Toch lopen er ook een aantal hollanders. En ik hou van apart :engel:
Ach uiteindelijk gaat het erom dat de combi hond geleider klopt en met welk ras maakt niet uit.
Ik ben nu in de gelegenheid om mijn eigen lijn op te zetten met wat ik graag in een speurhond zie.

En ja het zijn onze eigen honden.
Ik ben begonnen als hondengeleider, toen een aantal jaar speurhondengeleider in vaste dienst met honden van het bedrijf en nu als ZZPER met eigen honden.
Alles wat met pensioen is blijft en de pups leiden we zelf op en fokken we ook zelf.
We werken ook beide met diensthonden dus vandaar zoveel honden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Kaylee# schreef:Haar moeder is een working kelpie en vader een kruising australian shepherd/Appenzeller Sennenhund.

Oh wat leuk :I: Geen wonder dat ze zo makkelijk is, als het een halve working kelpie is :D
Ze is mooi! Ik fantaseer er stiekem over om ooit een soortgelijke kruising te fokken. (aussie x working kelpie) maar t zal wel bij fantaseren blijven.
De meeste working kelpies die ik ken zijn overigens niet erg op de neus en veel meer op zicht, maar je zult er vast in verdiept hebben.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat ee schitterende pup. Heel veel plezier van en met Raya :I:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Oh wat leuk!!
AnSen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Had een Jack (R)Hussel Black&Tan

Ongelezen bericht door AnSen »

Wat een schatje …. heel veel plezier met Raya :I:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nieuwe pup, nieuwe forum naam ;)
Succes en ik zie haar vast snel.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een leuk ding :I: . Ik ben heel erg benieuwd naar haar ontwikkeling en of ze een beetje je verwachtingen/wensen waar kan maken. Ga je ons nog een beetje op de hoogte houden? Zou ik wel heel leuk vinden :ok: .
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Mwah moeilijk aan een goede speurhond te komen....?

Zijn toch genoeg binnen de KNPV bewezen fokkers die al jaren speurhonden afleveren aan de KLPD,als ik er 1 nodig ben hoef ik heus geen 11 jaar te zoeken hooguit 11weken. voor een een bewezen combi(X mechelaarX Hollandse herder) wat mij aanstaat en dan dan de factor geluk maar dat heb je met elk nest natuurlijk.

Nou vraag ik mij af waarom een Mechel X Colie of een Duitser X Collie wat voegt de Collie toe wat een mechel niet heeft behalve dat ze harder kunnen lopen :wink: in een beetje Werk Mechelaar/Hollander zit genoeg drive,zenuwvast ,doorzettingsvermogen en gezondheid zit het meestal ook wel goed is mijn ervaring heb er door de jaren heen zo,n 15 afgeleverd werelwijd.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”