Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Datum geprikt.
Moderator: moderatorteam
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Datum geprikt.
Dat is rot dat het zo moest gaan, een hoop extra stress voor jou...
Maar voor mij (en ook anderen hier) ook wel iets om bij stil te staan alvast dat dit kan gebeuren.
Maar voor mij (en ook anderen hier) ook wel iets om bij stil te staan alvast dat dit kan gebeuren.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Ik snap die dierenarts ook best. Natuurlijk mag je kritisch zijn als mensen hun honden in komen slapen. Zij weet niet wat de hond mankeert en mensen laten honden voor kul redenen afmaken omdat ze er geen zin meer in hebben. Ik snap dat wel.

Met hem niet, dus vooral ook omdat ze geen dossier hadden moest er even goed gekeken worden.
Die achterhand was op korte tijd zo achteruit gegaan dat het overduidelijk klaar was.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Vanuit het perspectief van een d.a. is dit invoelbaar. Voor een liefdevolle eigenaar die met moeite tot zo'n besluit gekomen is, is moeten leuren met je hond echt heel rot.
Sterkte met je verlies.
Sterkte met je verlies.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik had er in de periode vooraf rekening mee gehouden. Het is hier bij anderen vaker voorgekomen, ook met honden die bv uitgezaaide kanker hadden.runninggirl schreef:Dat is rot dat het zo moest gaan, een hoop extra stress voor jou...
Heb de afgelopen maanden veel getwijfeld of het moment al daar was. Maar nu was het dan ook echt zo ver en had er geen seconde bij stilgestaan dat een dierenarts daar niet in mee zou gaan.
- Tineke
- Zeer actief
Wat moet dat moeilijk zijn als ze zo aan je gaan lopen trekken op het laatste moment. Had je deze afspraak niet al van te voren laten vastleggen Dagmar? Ik doe dat wel als het kan uiteraard, met Sien kon dat niet gezien de snelheid waarmee zij achteruit ging, maar met Spok, Rio en Micron wel. Daar ging gelukkig geen discussie verder aan vooraf, maar wellicht scheelt het dat wij maar bij één dierenarts komen
. In ieder geval heel veel sterkte met het moeten missen van Niko.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, ruim vooraf. Toen op basis van de klachten gewoon ingepland.Tineke schreef:Had je deze afspraak niet al van te voren laten vastleggen Dagmar?
- Tineke
- Zeer actief
Bizar dan zo'n discussie op zo'n cruciaal moment. Ik zou ze dat zeker nog even laten weten, je zou er een trauma van oplopen en een schuldgevoel. Ik vind het verre van netjes.dagmar88 schreef:Ja, ruim vooraf. Toen op basis van de klachten gewoon ingepland.Tineke schreef:Had je deze afspraak niet al van te voren laten vastleggen Dagmar?

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Heel vervelend dat het zo gelopen is
Maar ik snap die ene dierenarts ook wel een beetje
Ze kent m natuurlijk niet en als hij dan net zo’n opleving heeft is het moeilijk te geloven dat hij zo slecht is
Neemt natuurlijk niet weg dat het dan wel extra moeilijk word
Heel veel sterkte
Daar hebben we hier in de praktijk in Terneuzen gelukkig geen last van
Ik kom er idd ook al jaren , eerst in Middelburg en later Terneuzen dus
Super tevreden , alleen 1 dierenarts daar en ik vinden mekaar niet zo Uhm aardig ( laat ik t netjes zeggen )
Staat netjes in de computer en er word altijd rekening mee gehouden
Maar ik snap die ene dierenarts ook wel een beetje
Ze kent m natuurlijk niet en als hij dan net zo’n opleving heeft is het moeilijk te geloven dat hij zo slecht is
Neemt natuurlijk niet weg dat het dan wel extra moeilijk word
Heel veel sterkte
pioenroos schreef:De eigenaren van de Ark zijn super vind ik. Ik kom al bij de Ark zolang ik honden heb en ze zijn altijd betrokken en alles gaat in goed overleg.Ήυs schreef:
Ahja oke. De praktijken van de Ark vind ik vaak wel heel goed. De meeste dierenartsen die er werken eigenlijk ook wel. Maar ben er inmiddels al meer dan een jaar niet geweest. Zal wel veel wisselen.
Hun aanname beleid voor nieuwe dierenartsen laat alleen soms nogal te wensen overEr lopen een paar Penny meisjes rond die kennelijk ook dierenarts zijn
Daar hebben we hier in de praktijk in Terneuzen gelukkig geen last van
Ik kom er idd ook al jaren , eerst in Middelburg en later Terneuzen dus
Super tevreden , alleen 1 dierenarts daar en ik vinden mekaar niet zo Uhm aardig ( laat ik t netjes zeggen )
Staat netjes in de computer en er word altijd rekening mee gehouden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- ceciel
- Zeer actief
Wat een toestand zeg en dat tijdens zo'n moeilijk moment. Onbegrijpelijk wat mij betreft gezien je vooraf deze afspraak hebt ingepland i.o.m. een arts uit dezelfde praktijk. Veel sterkte met het verlies van je maatje 

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Dat inderdaad. Maar de eigenaren zijn erg prettige dierenartsen inderdaad.pioenroos schreef:De eigenaren van de Ark zijn super vind ik. Ik kom al bij de Ark zolang ik honden heb en ze zijn altijd betrokken en alles gaat in goed overleg.Ήυs schreef:
Ahja oke. De praktijken van de Ark vind ik vaak wel heel goed. De meeste dierenartsen die er werken eigenlijk ook wel. Maar ben er inmiddels al meer dan een jaar niet geweest. Zal wel veel wisselen.
Hun aanname beleid voor nieuwe dierenartsen laat alleen soms nogal te wensen overEr lopen een paar Penny meisjes rond die kennelijk ook dierenarts zijn

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 03 sep 2018 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Nou, die stress erbij had niet gehoeven, sterkte voor de komende tijd Dagmar.
- dagmar88
- Zeer actief
Zo, even uitgewaaid, dat scheelt al een stuk.Tineke schreef:Bizar dan zo'n discussie op zo'n cruciaal moment. Ik zou ze dat zeker nog even laten weten, je zou er een trauma van oplopen en een schuldgevoel. Ik vind het verre van netjes.dagmar88 schreef:Ja, ruim vooraf. Toen op basis van de klachten gewoon ingepland.Tineke schreef:Had je deze afspraak niet al van te voren laten vastleggen Dagmar?
Had het vooraf steeds besproken met mensen die mij kennen en niko regelmatig/vaak zien. Uiteindelijk ben ik natuurlijk de enige die kan/moet beslissen, maar wel met steun en wat extra paren ogen.
Een vriend is medisch goed onderlegd en heeft me een maand terug al voorzichtig gewaarschuwd dat het alles bij elkaar niet heel lang meer zou duren voor er een beslissing gemaakt moest worden.
Heb na DA 1 huilend bij de oppasbuurman gezeten of ik nou helemaal gek was geworden.
Was nu vooraf aangegeven dat ze hem wilden zien, dan was ik de eerstvolgende werkdag op consult geweest. Had ik ook onnodig gepruts aan mijn hond geweigerd en alle tijd gehad om rond te bellen. Niet anderhalve week zitten kijken hoe het achteruit ging.
Nu werd het paniek. Heb de afgelopen week echt elke dag goed na moeten denken of het nog eerlijk en haalbaar was tot vrijdag. En nu stond ik daar met een levende hond waarmee ik het weekend niet meer in durfde...
Dat is toch erg zoiets!dagmar88 schreef:Zo, even uitgewaaid, dat scheelt al een stuk.Tineke schreef:Bizar dan zo'n discussie op zo'n cruciaal moment. Ik zou ze dat zeker nog even laten weten, je zou er een trauma van oplopen en een schuldgevoel. Ik vind het verre van netjes.dagmar88 schreef:Ja, ruim vooraf. Toen op basis van de klachten gewoon ingepland.Tineke schreef:Had je deze afspraak niet al van te voren laten vastleggen Dagmar?
Had het vooraf steeds besproken met mensen die mij kennen en niko regelmatig/vaak zien. Uiteindelijk ben ik natuurlijk de enige die kan/moet beslissen, maar wel met steun en wat extra paren ogen.
Een vriend is medisch goed onderlegd en heeft me een maand terug al voorzichtig gewaarschuwd dat het alles bij elkaar niet heel lang meer zou duren voor er een beslissing gemaakt moest worden.
Heb na DA 1 huilend bij de oppasbuurman gezeten of ik nou helemaal gek was geworden.
Was nu vooraf aangegeven dat ze hem wilden zien, dan was ik de eerstvolgende werkdag op consult geweest. Had ik ook onnodig gepruts aan mijn hond geweigerd en alle tijd gehad om rond te bellen. Niet anderhalve week zitten kijken hoe het achteruit ging.
Nu werd het paniek. Heb de afgelopen week echt elke dag goed na moeten denken of het nog eerlijk en haalbaar was tot vrijdag. En nu stond ik daar met een levende hond waarmee ik het weekend niet meer in durfde...
Jeetje Dagmar wat een waardeloos stress gedoe. Ik hoop dat je het gauw achter je kan laten. Maar het gaat niet in je kouwe kleren zitten zoiets. Sterkte hoor.
-
- Zeer actief
Ongeacht wat ervoor gebeurde, hoop ik dat het afscheid mooi en goed was. En voor nu veel sterkte.
- dagmar88
- Zeer actief
Sterre schreef:Jeetje Dagmar wat een waardeloos stress gedoe. Ik hoop dat je het gauw achter je kan laten. Maar het gaat niet in je kouwe kleren zitten zoiets. Sterkte hoor.

Het ging niet om mij, maar om hem. Dat het voor hem allemaal vrolijk en zonder verdere pijn zou verlopen was het belangrijkst en dat is gelukt.
- Rebble
- Zeer actief
- *Esther
- Zeer actief
Wat ontzettend rot hoe 't gegaan is. Dat bedoelde ik vanmorgen zeker niet. Geloof je toch niet....Maakt 't nog moeilijker dan het al is.
Sterkte!!!
Sterkte!!!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:De dierenarts die de situatie niet doorziet is gewoon niet interessant. Een te kort genomen bocht waarbij je over de stoeprand ging. Merkbaar maar niet belangrijk.
We gaan zo'n sociaal gemankeerde kuttekop geen aandeelhouder in het verhaal maken.
Wat fijn dat het rustig gegaan is en Zijn afscheid waardig was. Dat is het enige dat telt.

Voor hem allemaal zoals je dat als baas het liefste ziet.
Dat is al een luxe. Als ik nu de foto's kijk zie ik een vrolijke hond na een vol leven, geen narigheid.
Dat dat zonder dokter kuttekop en twee uur later dan gepland moest, doet daar niets aan af.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- dagmar88
- Zeer actief
Kells schreef:Heel veel sterkte en wat een gezeik met zo'n dierenarts.Nog geen jaar geleden heb ik mijn lieve oude Gina in laten slapen. De dierenarts kwam bij mij thuis en zij deed gewoon waar ik om vroeg, zonder verdere vragen of suggesties.
Dat werd door de eerste praktijk zelfs nog gevraagd bij het maken van de afspraak. Ben ik even blij dat ik dat mens niet thuis had

Dan had ik m'n slechtziende bijtertje boven in de bench moeten gooien, drukke pup op de gang en was het nog niet echt rustig geweest.
Daarbij heb ik het met pluisje gehad, ook een zware hond die op de draagbaar de trap af moest naar het crematorium. Die liep leeg, over die arme man heen, niet zo fijn.
De dierenarts vond hij leuk, dus had het in dit geval liever daar. De tweede zat ie nog op schoot in te palmen.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- AnSen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Had een Jack (R)Hussel Black&Tan
- Aantal honden: 0
Wat ontzettend naar dat het zo is gegaan
Wens je heel veel sterkte met dit grote verlies

Wens je heel veel sterkte met dit grote verlies