Ik liep net op een zandweg met Tess los, Finn aan de flex. Finn moest poepen, dus ik wacht braaf even op hem. Tess ziet ondertussen een kraai en gaat die eens lekker opjagen. Alleen kon ze daarbij om het hoekje van het pad kijken (loopt in een Z-vorm met aan een kant mais, dus ik kon niks zien). Blijkt daar nog iemand te lopen met honden aan haar reactie te zien. Dus ze stormt weg uit mijn zicht, roepen heeft geen zin meer. Ondertussen is Finn nog steeds aan het poepen. Blijkt z'n keuteltje vast te zitten... En Finn verzet dan geen stap meer hè

Eenmaal buiten bereik van de sproeier kwam Tess weer terug, dus die meteen aangelijnd, de keutel bij Finn verwijdert en doorgelopen achter de man met honden aan. Ondertussen zag ik dat het om 2 grote honden ging waarvan eentje duidelijk ouder, die liep niet lekker. Man controleerde ook om de paar passen zijn poot. Dus het zweet begon me een beetje uit te breken

Ik ben weer omgedraaid en ben naar de auto terug gegaan. Tess heeft het stuk terug netjes naast gelopen, volgens mij besefte ze dat ze zich maar beter even kon gedragen

Volgens mij had het er allemaal heel komisch uitgezien als toeschouwer, maar ik kon wel door de grond zakken...
Het is leuk hoor, een hond opvoeden, maar zo af en toe heb je toch veel behoefte aan veel rollen behang