Tussendoor regelmatig knaagvoer als kippenvleugels, dij en kophuid dat soort spul
Hij is 14 maand en 29 kilo en te mager vind ik.
Een actief hondje

Welk voer zou ik nog erbij kunnen geven?
Moderator: moderatorteam
Ja dat merk ik ook . Te veel komt er ook weer uit.Fotogravinnetje schreef:Is hij echt te mager of is hij gewoon jonge-hond-slank? Je hebt kans dat extra voeren alleen maar extra ontlasting oplevert
Kun je geen standaard antwoord op geven. Van vers hebben ze natuurlijk meer nodig om hetzelfde aantal calorieën binnen te krijgen.fenneke schreef:Ja dat merk ik ook . Te veel komt er ook weer uit.Fotogravinnetje schreef:Is hij echt te mager of is hij gewoon jonge-hond-slank? Je hebt kans dat extra voeren alleen maar extra ontlasting oplevert
Maar ik kan dan beter meer vers geven dan brok denk ik?
Waar haal je dat in godsnaam uit?Cleva schreef:Lunatic schreef:Soms helpt meer voeren niet bij een jonge actieve hond.
Was bij Doran ook zo, die stond op een gegeven moment op dik 2,5 kilo vers per dag, maar hoe meer hij kreeg, hoe actiever hij werdt en zo verbrande hij het dus ook meteen weer![]()
Toen hij echt begon uit te zwaren werd hij minder mager.
Wat is je punt? Dat je je hond op rantsoen moet houden omdat hij dan lekker rustig blijft?
Het tegendeel is trouwens waar. Honden worden juist rustiger van eten.
Dat geldt voor alle roofdieren.
Ja en ze krijgen er ook weer energie van!Cleva schreef:Lunatic schreef: Waar haal je dat in godsnaam uit?
hoe meer hij kreeg, hoe actiever hij werdt
Maar dit is toch juist een bevestiging dat je méér moet geven, ipv andersom? Een hond die eetlust heeft en te rank is, moet je gewoon meer geven. Dan krijgt ie weer lekker energie, dus hij had blijkbaar gewoon tekort. Als je m nog meer geeft, komt ie vanzelf weer aan. Tenzij zn eetlust dat niet bijhoudt.Lunatic schreef:Ja en ze krijgen er ook weer energie van!Cleva schreef:Lunatic schreef: Waar haal je dat in godsnaam uit?
Natuurlijk at hij rustig, hij stond niet al stuiterend te eten en daarna moest hij verplicht uitbuiken, maar de rest van de dag had hij energie als een malle en rende hij alles er gewoon weer af.
Meer moest hij niet, meestal at hij niet alles op.Paisley schreef:Maar dit is toch juist een bevestiging dat je méér moet geven, ipv andersom? Een hond die eetlust heeft en te rank is, moet je gewoon meer geven. Dan krijgt ie weer lekker energie, dus hij had blijkbaar gewoon tekort. Als je m nog meer geeft, komt ie vanzelf weer aan. Tenzij zn eetlust dat niet bijhoudt.Lunatic schreef:Ja en ze krijgen er ook weer energie van!Cleva schreef:Lunatic schreef: Waar haal je dat in godsnaam uit?
Natuurlijk at hij rustig, hij stond niet al stuiterend te eten en daarna moest hij verplicht uitbuiken, maar de rest van de dag had hij energie als een malle en rende hij alles er gewoon weer af.
Soooof schreef:Hier wordt een kilo Lotgering per dag gegeten, daarvan zoeken we ook nog bewust de vettere varianten uit. Das meer dan ze aanraden, maar elke minder-poging leidt direct tot kilo's afvallen. En ik voer inderdaad af en toe wat koolhydraten bij, beetje afhankelijk van wat er in huis is en wat we over hebben.
Overigens weegt hij 34 kilo en is daarmee niet mager nu, maar als ie dan een paar kilo kwijt raakt wordt het wel meteen zo'n gratenpakhuis. Maar ook hij is nog jong en heel actief, dus ik vermoed dat het als ie ouder wordt wel goed komt.
Kijk hier eens naar. Heeft crutz ook goede ervaring mee.fenneke schreef: ik vind baloe echt te mager . je voelt alles zo goed , schouders, ruggengraat , heup beenderen ribbenkast. alles. Er zou net wat meer op mogen . Ik houd wel van slanke honden maar dit is te.
Hoewel je het slecht ziet door zijn vacht.
Inderdaad staat m’n Inno nu in de voorbereiding op het NK hierop. Vorig jaar toen hij zwaar vermagerd terugkwam ook.dagmar88 schreef:Kijk hier eens naar. Heeft crutz ook goede ervaring mee.fenneke schreef: ik vind baloe echt te mager . je voelt alles zo goed , schouders, ruggengraat , heup beenderen ribbenkast. alles. Er zou net wat meer op mogen . Ik houd wel van slanke honden maar dit is te.
Hoewel je het slecht ziet door zijn vacht.
https://www.brekz.nl/royal-canin-honden ... 3wQAvD_BwE
.