Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trektochtentopic

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hiken met de hond

Ongelezen bericht door dre »

Persistence schreef:
dre schreef:Owh leuk :I:

Maar goed, ik ben meer van het "mik je tent ergens naast de auto neer voor een weekend en ga van daaruit lopen" :engel:
Ik zie het (nog) niet zitten om ook met tent te gaan lopen (plus daar is mijn tent ook niet geschikt voor).
Dan mikken we de tenten in de auto, gaan lopen, pikken later de tenten op en draaien we de worsten aan het spit en eten Cleva's koekjes.
:E:
Al slaap ik niet op matjes :pffff: 2 persoonsluchtbed gaat mee :engel: en ik haat slaapzakken vanwege de beperkte voetruimte, dus ook het dekbed gaat mee :schrik: :LOL:
Oke, ik ben wel een beetje een luxe kampeerder :lol1:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Paisley schreef:Als het voor mij een beetje te rijden is, wil ik ook wel komen. Als dat niet te druk wordt wat jou betreft

Wat voor reparatiemiddelen heb je nodig? Iets wat ducttape niet oplost? :mrgreen:
Een nieuw deel voor een boogstok van 6.9 mm ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Van de week kwamen we ook een paalcamping tegen, denk ik. Mooie vlakte in het bos bij het Hengelse Zand (inderdaad uit het liedje oerend hard). Er stond 1 (grote) tent, maar ook een pomp. Honden mogen daar los, mits onder appel, en je kunt daar prima 2 dagen lopen.

Verstuurd vanaf mijn ATU-L21 met Tapatalk
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

En hoe lang moet ie zijn? Is het aluminium of fiberglas? Ik kijk morgen even wat ik hier nog heb liggen. Veel tenten zitten reserve stokken bij en misschien de maat redelijk universeel.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ik kom er achter dat ik volgende week eigenlijk helemaal niet weg kan. Ik heb al wat leuke dingen in de agenda en het is de bedoeling dat ik me komende week een beetje ga losweken van t concept vakantie en mn werk wat ga voorbereiden.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Paisley schreef:Ik kom er achter dat ik volgende week eigenlijk helemaal niet weg kan. Ik heb al wat leuke dingen in de agenda en het is de bedoeling dat ik me komende week een beetje ga losweken van t concept vakantie en mn werk wat ga voorbereiden.
Jammer! Oktober dan?

M'n moeder snapt er maar niets van, waarom zou je vrijwillig in de natuur in een tent gaan liggen terwijl je ook warm binnen in een bed kan liggen en uit het raam hetzelfde ziet.
Ik stelde voor dat ik ook naar een huisje in de Vogezen kon gaan...
Persistence
Zeer actief

Voor de eerste keer met eigen tent.
Grappig, er staan nog 2 zusjes met een mopshondje.

Ik was net een rondje gaan lopen en kon m'n eigen tent niet eens meer terugvinden, dat groen valt echt niet op. En ik wilde perse een groene nadat ik die foto had gezien met de tent die ik niet kon vinden haha. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Crescent schreef:Ben er :-)
Habibi schreef:Mochten jullie naar Austerlitz komen, geef even een seintje.... Ik woon daar maar een paar km vandaan!
Woon er ook vlakbij. Er zitten daar veel reeën. Daarom kom ik er met Zappa niet meer. Heb je ze gezien. Ben je ook bij de open plek bij die oude waterput geweest?
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Persistence
Zeer actief

Bonnie F schreef:
Habibi schreef:Mochten jullie naar Austerlitz komen, geef even een seintje.... Ik woon daar maar een paar km vandaan!
Woon er ook vlakbij. Er zitten daar veel reeën. Daarom kom ik er met Zappa niet meer. Heb je ze gezien. Ben je ook bij de open plek bij die oude waterput geweest?
Haha gister was ik daar, gemiste kans ;) Maar ik kom nog wel eens terug.
Paisley
Zeer actief

Leuke fotos! Ziet eruit als een prettig plekje :D
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ziet er mooi uit Persistence! Je tent is echt gaaf! Is het nog een beetje gegaan met dit weer?
Persistence
Zeer actief

Manuma schreef:Ziet er mooi uit Persistence! Je tent is echt gaaf! Is het nog een beetje gegaan met dit weer?
Ben nu in Dordrecht, zat al paar uur te wachten totdat het droog werd, heb uiteindelijk de tent op mogen zetten in de receptie en toen naar de plek gedragen Afbeelding
Afbeelding

Crescent
Zeer actief

Persistence schreef:Voor de eerste keer met eigen tent.
Grappig, er staan nog 2 zusjes met een mopshondje.

Ik was net een rondje gaan lopen en kon m'n eigen tent niet eens meer terugvinden, dat groen valt echt niet op. En ik wilde perse een groene nadat ik die foto had gezien met de tent die ik niet kon vinden haha. AfbeeldingAfbeelding

Wat leuk! Hebben jullie het naar je zin gehad? Niet te ver weg wandelen van je tent hè ;-) Ik ben inmiddels aan het kijken wanneer en hoe ik het Mullerthal trail ga lopen.

-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Bonnie F schreef:
Ik ben in de zes dagen dat ik daar was van het kamp v. zeist tot Austerlitz dorp geweest, de pyramide (heel mooi gewandeld daar over het paardenpad in de avond, over het landgoed den treek-henschoten, met vreemde roofvogels roepend in de verte) de put van wallenberg tot het militair terrein en het landgoed Marienhof als ik het me goed herinner. We hebben niet normaal veel reeën gezien, ze stonden steeds veel dichterbij dan ik doorhad omdat ik verder weg keek. En een hazelworm, waar ik heel blij mee was. Die kende ik alleen van biologieboeken van de basisschool.

-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Paisley schreef:En hoe lang moet ie zijn? Is het aluminium of fiberglas? Ik kijk morgen even wat ik hier nog heb liggen. Veel tenten zitten reserve stokken bij en misschien de maat redelijk universeel.
Het is fiberglass, heb er nu eentje bestelt en moet nog op maat zagen, en dan zijn we weer helemaal van de partij. Misschien lukt het in oktober om een HF-tocht te plannen?

-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Hiken met de hond... zonder de hond! Die bleef bij de oppas waar ze gruwelijk wordt verwend omdat het baasje zonodig moet koprollen door gebieden waar ze niet mee mag.

Uiteraard geen wisent gezien, maar gister met Persistence hebben we vermoedelijk wel horen snuiven en takken breken, in de verte het geluid van knokkende herten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Oh wat leuk! Mogen honden zelfs aangelijnd daar niet in? Was het wildkamperen?

Wij vertrekken morgen naar Zuid Limburg maar dit keer met een grote tent. Eens zien of ik vriend meekrijg op wandeling
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Manuma schreef:Oh wat leuk! Mogen honden zelfs aangelijnd daar niet in? Was het wildkamperen?

Wij vertrekken morgen naar Zuid Limburg maar dit keer met een grote tent. Eens zien of ik vriend meekrijg op wandeling Afbeelding
Ik las dat je naar Epen gaat :I: . Ik vind die omgeving echt het mooiste stukje Limburg.

http://www.wandelgidszuidlimburg.com

Het is geen mooie site, maar er staan wel hele mooie wandelroutes op en je kunt zoeken op plaats, lengte enzovoort.
Manuma
Zeer actief

kipo schreef:
Manuma schreef:Oh wat leuk! Mogen honden zelfs aangelijnd daar niet in? Was het wildkamperen?

Wij vertrekken morgen naar Zuid Limburg maar dit keer met een grote tent. Eens zien of ik vriend meekrijg op wandeling Afbeelding
Ik las dat je naar Epen gaat :I: . Ik vind die omgeving echt het mooiste stukje Limburg.

Het is geen mooie site, maar er staan wel hele mooie wandelroutes op en je kunt zoeken op plaats, lengte enzovoort.
Bedankt voor je tip!! Heel fijn :D
Ik ben als kind in Epen geweest en kan me er niet zoveel meer van herinneren. Ik heb er zoveel zin in!
Hopelijk is het niet veel te warm voor de honden.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vergeet niet om ijsje te halen bij de ijstent ;)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

kipo schreef:

Jaaaa ik ben ook fan van die site. Geweldig mooie routes staan erop. Altijd leuk als je tijdens het wandelen van zo'n route mensen tegenkomt die er ook eentje van deze site aan het lopen zijn met de herkenbare A4-tjes in de hand. Je kunt de routes trouwens downloaden via een app, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Ik kan haast niet wachten tot Cody oud genoeg is om kilometers te gaan vreten :I:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Crescent
Zeer actief

Nee, ik stond braaf op camping Zeeweg 71. Op het terrein daar loopt een grote kudde schapen. Honden mogen op sommige stukken, ik weet niet of ze los mogen. Je kunt bet beste even informatie inwinnen bij het bezoekerscentrum daarover want er zijn stukken bijgekomen.

-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Hiken met de hond

Met een keukenkast die alweer uitpuilt van de noodles, pasta met kaaspoeder en ander droog vreten, een paar nieuwe spulletjes waarvan ik niet kan wachten om ze te testen én na het veelvuldig slopen van een hoop sporks de perfecte lepel te hebben gevonden, begint het weer te kriebelen om met een rugtas rond te lopen. Vakantie is nog niet aangevraagd, vluchten zijn nog niet geboekt maar de lijst groeit

-Een x aantal dagen in het buitenland zonder hond
-Een nader te bepalen LAW in NL met hond
-Belgische Ardennen, vooralsnog zonder hond. Dit wordt meer een kayak- dan een wandelweek geloof ik.
-Luxemburg met hond

En tussendoor natuurlijk de weekends waar ik spontaan besluit waar we heengaan.

Engeland, Wales, Schotland en Ierland trekken me enorm. Maar ik vraag me bijvoorbeeld af of er fijne routes zijn in Ierland. Idealiter twee dagen in Dublin en daarna de kuierlatten nemen richting grazige heuvels. Kaartlezen dus en overnachtingen plannen, want wildkamperen zoals in Schotland, is niet toegestaan in Ierland.

Wat ik vorig jaar heb geleerd is dat ik prima zonder telefoon kon, en dit ook wilde. Maar weersvoorspellingen in de gaten houden en solo te voet van A naar B, waar alleen A en B voorzieningen hebben en de rest gewoon ergens achteraf op een heuvel is, vind ik niet spannend maar wél risicovol. Ik hoef maar ergens een glijer te maken en dan?

Benieuwd of er mensen zijn die ook in hun eentje zijn gegaan. Waarom wel of niet?

Als het goed is komen er dit jaar ook nog een aantal nieuwe spullen. Schoenen- ik kan nu nog niet kiezen. Lage salomons/merrels of toch weer hoge ecco’s. Eventueel een donzen winterslaapzak. Maar het belangrijkste is een goede GPS tracker, een SPOT bijvoorbeeld.

Ik kan echt niet meer wachten eigenlijk. We gaan nu twee, hooguit drie keer per week voor een lange wandeling door min of meer hetzelfde gebied. Het is niet minder mooi maar de drang om het onbekende te gaan belopen, crappy oploskoffie naar binnen te slurpen, en onafgebroken buiten te zijn wordt elke dag weer sterker.
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief

Crescent schreef: -Een nader te bepalen LAW in NL met hond
Walk of Wisdom staat nog op de planning voor april/mei, 136 km. Je bent welkom om aan te sluiten!
Crescent schreef: Als het goed is komen er dit jaar ook nog een aantal nieuwe spullen. Schoenen- ik kan nu nog niet kiezen. Lage salomons/merrels of toch weer hoge ecco’s. Eventueel een donzen winterslaapzak. Maar het belangrijkste is een goede GPS tracker, een SPOT bijvoorbeeld.

Ik kan echt niet meer wachten eigenlijk. We gaan nu twee, hooguit drie keer per week voor een lange wandeling door min of meer hetzelfde gebied. Het is niet minder mooi maar de drang om het onbekende te gaan belopen, crappy oploskoffie naar binnen te slurpen, en onafgebroken buiten te zijn wordt elke dag weer sterker.
Ben ook aan het twijfelen over een GPS, niet eens welke maar óf.... want, weegt zwaar, raak ook leeg na dag gebruiken, en is volgens mij best ingewikkeld om uit te zoeken hoe zo'n ding werkt met routes uploaden enzo. Benieuwd waar jij op uit gaat komen!

En dat laatste, die kriebels heb ik ook. Vandaar dat ik ineens bedacht dat ik naar Noorwegen moést en nu heb ik een reden om te gaan voorbereiden met lange tochten en kamperen :cheer:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Het kriebelt hier ook. Ik wil heel graag weer echt op pad. Het boekje van het Trekvogelpad ligt hier al een tijdje klaar. Ik wil binnenkort in ieder geval een aantal dag etappes gaan lopen en ook wil ik de laatste 4 etappes van het Utrechtpad nog uitlopen komende maanden. Daarna moet ik gaan puzzelen hoe ik met drie honden meer dagen achter een weg zou kunnen.
Qua bagage maakt dat ene hondje van 6 kg niet echt uit. Maar campings onderweg wordt wel lastiger.
Het Mullerthal staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje.

Een GPS heb ik al een paar jaar. Ik vind het wel een handig hulpmiddel. Als ik alleen op vreemd terrein ga wandelen neem ik hem altijd wel mee.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Jullie maken me enthousiast, maar het stomme is dat ik echt niet in m'n uppie in een tent durf te slapen :LOL: :mann:

Nu maak ik lange wandelingen om vervolgens steeds weer bij de auto uit te komen, en naar huis te rijden :wink:

Zou dit jaar ook een (deel van) LAW willen wandelen, gewoon steeds een stuk.
Mullerthal Trail, staat inderdaad ook op m'n lijstje.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Persistence schreef:
Walk of Wisdom staat nog op de planning voor april/mei, 136 km. Je bent welkom om aan te sluiten!
Leuk! Laten we dat volgende week maar eens bekokstoven :E:
Persistence schreef: Ben ook aan het twijfelen over een GPS, niet eens welke maar óf.... want, weegt zwaar, raak ook leeg na dag gebruiken, en is volgens mij best ingewikkeld om uit te zoeken hoe zo'n ding werkt met routes uploaden enzo. Benieuwd waar jij op uit gaat komen!

En dat laatste, die kriebels heb ik ook. Vandaar dat ik ineens bedacht dat ik naar Noorwegen moést en nu heb ik een reden om te gaan voorbereiden met lange tochten en kamperen :cheer:
Ik had begrepen dat de SPOT een goede dekking heeft. Dit is trouwens een tracker en een messenger, voor de veiligheid dus, en geen kaart.

Jullie gaan het zo gaaf hebben in Noorwegen, dat wordt echt een topreis. Je houdt ons wel op de hoogte hè?
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Maartje schreef:Het kriebelt hier ook. Ik wil heel graag weer echt op pad. Het boekje van het Trekvogelpad ligt hier al een tijdje klaar. Ik wil binnenkort in ieder geval een aantal dag etappes gaan lopen en ook wil ik de laatste 4 etappes van het Utrechtpad nog uitlopen komende maanden. Daarna moet ik gaan puzzelen hoe ik met drie honden meer dagen achter een weg zou kunnen.
Qua bagage maakt dat ene hondje van 6 kg niet echt uit. Maar campings onderweg wordt wel lastiger.
Het Mullerthal staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje.

Een GPS heb ik al een paar jaar. Ik vind het wel een handig hulpmiddel. Als ik alleen op vreemd terrein ga wandelen neem ik hem altijd wel mee.
Volgens mij is het Trekvogelpad ook onwijs mooi. Hoe vond je het Utrechtpad? En liep je ook met je hond(en)? Wat beïnvloedt of je meerdere dagen met drie honden weg kan? Is dat de bepakking, dan is er misschien al een deel van op te lossen door voeding vooraf per post te verzenden naar je overnachtingslocaties. Het Mullerthaltrail lijkt me ook heel leuk, vorig jaar is dat niet meer gelukt. En als het dit jaar niet lukt, dan de volgende :mrgreen:
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Joyce112 schreef:Jullie maken me enthousiast, maar het stomme is dat ik echt niet in m'n uppie in een tent durf te slapen :LOL: :mann:

Nu maak ik lange wandelingen om vervolgens steeds weer bij de auto uit te komen, en naar huis te rijden :wink:

Zou dit jaar ook een (deel van) LAW willen wandelen, gewoon steeds een stuk.
Mullerthal Trail, staat inderdaad ook op m'n lijstje.
Heb je voorkeur voor een pad? En in je uppie slapen in een tent... ook niet als je op een camping staat, en je hond bij je voeten ligt?
-Nothing but the rain…
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Crescent schreef:
Volgens mij is het Trekvogelpad ook onwijs mooi. Hoe vond je het Utrechtpad? En liep je ook met je hond(en)? Wat beïnvloedt of je meerdere dagen met drie honden weg kan? Is dat de bepakking, dan is er misschien al een deel van op te lossen door voeding vooraf per post te verzenden naar je overnachtingslocaties. Het Mullerthaltrail lijkt me ook heel leuk, vorig jaar is dat niet meer gelukt. En als het dit jaar niet lukt, dan de volgende :mrgreen:
Ja, het Utrechtpad loop ik ook met de honden. Het is leuk, afwisselend heel goed met honden te lopen. Ik loop het in dagtochten en het is met de combi auto en OV ook allemaal wel goed te bereiken.
Bepakking is geen probleem voor mij in plat Nederland. Ik heb een Wheelie van Radical design, ik kan meer dan genoeg meenemen daarmee. Ik heb twee jaar het Pieterpad in mijn eentje met mijn 2 honden gelopen in meerdaagse tochten. Dat vond ik geweldig. Met twee honden is het al een beetje zoeken waar je nog welkom bent. Met een hond extra wordt het qua campings nog wat lastiger. Dan zou ik toch moeten overwegen soms wild te kamperen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”