Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stoffeltje schreef:Ik wil het helemaal niet graag bevestigd zien worden! wat een onzin!
Op het moment is de vraag over het wel of niet inenten van kinderen actueel...zodoende vraag ik me dus serieus af hoe jullie denken over het preventief laten enten van huisdieren op gebied van ernstige aandoeningen die tegenwoordig ook in Nederland voorkomen, en of jullie je daar ook wel eens zorgen over maken.
Is dit zo'n rare vraag dan?
Maar goed, ik trap blijkbaar op tenen van mensen die zelf een uit het buitenland geadopteerd hondje hebben....
En laat dat nou net niet de bedoeling zijn.
Dat kun je toch zelf beslissen of je preventief wilt enten. Hoeft toch niet gelijk de hele gemeenschap op te komen draven om jouw hond te beschermen.
Vind dat ook zo gek van ouders die het verplicht enten van kinderen willen hebben.
Als je kind beschermd is waarom moet een ander ouder dat dan ook verplicht doen.
bouvierpoedel schreef:
Als je kind beschermd is waarom moet een ander ouder dat dan ook verplicht doen.
Omdat kinderen tot 14 maanden niet beschermd zijn. En het "nogal lullig" is dat jouw baby in het ziekenhuis ligt/doodgaat aan de mazelen omdat andere ouders op basis van de rare verhaaltjes waar ze in wensen te geloven hun eigen kinderen én die van anderen gevaar laten lopen.
Gelukkig blijft het in de bible belt redelijk binnen de grenzen, maar tegenwoordig zijn er genoeg op de crèche die Mees niet laten inenten omdat je daarvan voedselallergie of autisme krijgt.
Vind het voor de zwarte kousen kindertjes ook al niet acceptabel gehandicapt te raken door polio omdat de heere dat zo wil.
stoffeltje schreef:Ik wil het helemaal niet graag bevestigd zien worden! wat een onzin!
Op het moment is de vraag over het wel of niet inenten van kinderen actueel...zodoende vraag ik me dus serieus af hoe jullie denken over het preventief laten enten van huisdieren op gebied van ernstige aandoeningen die tegenwoordig ook in Nederland voorkomen, en of jullie je daar ook wel eens zorgen over maken.
Maar goed, ik trap blijkbaar op tenen van mensen die zelf een uit het buitenland geadopteerd hondje hebben....
Dat kun je toch zelf beslissen of je preventief wilt enten. Hoeft toch niet gelijk de hele gemeenschap op te komen draven om jouw hond te beschermen.
Vind dat ook zo gek van ouders die het verplicht enten van kinderen willen hebben. Als je kind beschermd is waarom moet een ander ouder dat dan ook verplicht doen.
Wie ooit een baby met kinkhoest heeft gezien, stelt die vraag nooit meer.
Maeve schreef:
Ik vind een broodfokpup zoals Alma over verteld een stuk "gevaarlijker." Hoeveel daarvan blijken achteraf geen parvo te hebben? En die worden meestal uitgelaten op hetzelfde hondenveldje als de mijne. Ook dat voorkom je niet, al ontwijk ik mensen wel als ik ze met zo'n slecht uitziend, klein pupje rondlopen
Toch worden veel buitenlandse honden ook enkel rabies gevaccineerd omdat de rest niet verplicht is.
Is dat zo? Ik heb echt nog nooit een stichting gezien die geen volledig gevaccineerde honden aanbood.
Maeve schreef:
Ik vind een broodfokpup zoals Alma over verteld een stuk "gevaarlijker." Hoeveel daarvan blijken achteraf geen parvo te hebben? En die worden meestal uitgelaten op hetzelfde hondenveldje als de mijne. Ook dat voorkom je niet, al ontwijk ik mensen wel als ik ze met zo'n slecht uitziend, klein pupje rondlopen
Toch worden veel buitenlandse honden ook enkel rabies gevaccineerd omdat de rest niet verplicht is.
Is dat zo? Ik heb echt nog nooit een stichting gezien die geen volledig gevaccineerde honden aanbood.
Al diverse malen voorbij zien komen. Welke stichtingen geen idee. Hou me daar niet mee bezig.
Natuurlijk is het niet enten waarschijnlijk vooral het grootste risico voor de hond zelf, maar deze kan ook ellende meenemen daardoor.
Vind dat ook zo gek van ouders die het verplicht enten van kinderen willen hebben. Als je kind beschermd is waarom moet een ander ouder dat dan ook verplicht doen.
Cleva schreef:Je kunt mensen niet verplichten hun kinderen in te enten.
Je kunt ze wel de toegang tot allerlei plekken ontzeggen. Ga maar lekker op je boerderij zitten met je outbreakaap.
Mag niet van de gristenen, wat dat is discriminatie op grond van religie of levensovertuiging.
bouvierpoedel schreef:Vind dat ook zo gek van ouders die het verplicht enten van kinderen willen hebben.
Dat is dus niet waar. Omdat ook mijn ingeente kind niet meer goed beschermd is als de vaccinatiegraad te laag wordt. En omdat sommige kinderen niet ingeent kunnen worden. En omdat babies te jong zijn om ingeent te worden. Dus ja, als jij jouw kind niet inent heeft dat ook effect op de gezondheid van andere kinderen, en dat bepaal jij dus maar even voor die andere mensen. Op basis van bullshit.
bouvierpoedel schreef:Vind dat ook zo gek van ouders die het verplicht enten van kinderen willen hebben.
Dat is dus niet waar. Omdat ook mijn ingeente kind niet meer goed beschermd is als de vaccinatiegraad te laag wordt. En omdat sommige kinderen niet ingeent kunnen worden. En omdat babies te jong zijn om ingeent te worden. Dus ja, als jij jouw kind niet inent heeft dat ook effect op de gezondheid van andere kinderen, en dat bepaal jij dus maar even voor die andere mensen. Op basis van bullshit.
voor hen is het geen bullshit, en ze hebben dat recht wat je er verder ook van mag vinden.... en als je kind is ingeënt en met alle goede dingen van tegenwoordig ,. hygiëne en voeding zou ik me niet zo heel druk maken over mensen die anders kiezen.
jij wilt niets door je strot geduwd krijgen, zij ook niet. want zijn voelen het precies andersom en voor hen is het echt....
Het kan me niet schelen wat ze vinden, van mij mogen ze alles vinden wat ze willen, als ze mijn kind maar niet in gevaar brengen met hun rare ideeen. En dat doen ze wel. En dus houdt hun vrijheid op waar die van mijn kind begint.
Het is alleen jammer dat het verhaal dat vaccinaties voor autisme zorgen, waarvan allang bekend is dat degene die dat onderzoek gedaan zou hebben de boel heeft lopen flessen, voor nog best wat mensen een reden is om niet in te enten.
Ik hoop eigenlijk dat ze voor de entingen waar dat voor kan (o.a. de BMR) titertests gaan ontwikkelen a la VacciCheck, zodat ook kinderen daadwerkelijk op maat gevaccineerd kunnen worden en dus niet ingeënt hoeven te worden op een moment dat door de maternale antistoffen de enting toch niet aan zou slaan of op een moment dat ze van een eerdere vaccinatie al antistoffen hebben en een enting dus niet meer nodig is
mijke schreef:Het kan me niet schelen wat ze vinden, van mij mogen ze alles vinden wat ze willen, als ze mijn kind maar niet in gevaar brengen met hun rare ideeen. En dat doen ze wel. En dus houdt hun vrijheid op waar die van mijn kind begint.
sorry hoor maar je kind is sowieso in gevaar, door milieu, verkeer andere mensen die onachtzaam zijn.... laat je vooral niet verleiden te denken dat t leven niet dodelijk is en concentreer je vooral niet op dat soort mensen .... maar op alle mensen, er hoeft maar 1 idioot los te lopen, denk dat die gevaarlijker zijn dan de mensen die voor hun idee het goed doen om niet te vaccineren.
voor hen is het geen bullshit, en ze hebben dat recht wat je er verder ook van mag vinden.... en als je kind is ingeënt en met alle goede dingen van tegenwoordig ,. hygiëne en voeding zou ik me niet zo heel druk maken over mensen die anders kiezen.
jij wilt niets door je strot geduwd krijgen, zij ook niet. want zijn voelen het precies andersom en voor hen is het echt....
Ja, dat recht hebben ze. Maar anderen hebben het recht om hen bij hun pasgeboren kind weg te houden.
mijke schreef:Het kan me niet schelen wat ze vinden, van mij mogen ze alles vinden wat ze willen, als ze mijn kind maar niet in gevaar brengen met hun rare ideeen. En dat doen ze wel. En dus houdt hun vrijheid op waar die van mijn kind begint.
sorry hoor maar je kind is sowieso in gevaar, door milieu, verkeer andere mensen die onachtzaam zijn.... laat je vooral niet verleiden te denken dat t leven niet dodelijk is en concentreer je vooral niet op dat soort mensen .... maar op alle mensen, er hoeft maar 1 idioot los te lopen, denk dat die gevaarlijker zijn dan de mensen die voor hun idee het goed doen om niet te vaccineren.
Aangezien er inmiddels zoveel antivaxxers zijn dat de vaccinatiegraad onder het minimum is gedaald, waardoor er overal in europa alweer uitbraken zijn van ziektes die al hartstikke lang nauwelijks meer voorkwamen. en die ziektes door die lage vaccinatiegraad ook jonge babies en zelfs wel geente kinderen kunnen treffen, lijkt me dat een hartstikke reeel gevaar en daar moeten we iets mee. Op politiek niveau. Dat lijkt me heel wat realistischer dan die ene idioot waar je het over hebt, al weet ik niet precies wat je daar mee bedoelt.
Laatst gewijzigd door mijke op 27 aug 2018 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
natuurlijk niemand zegt dat je je kind willens en wetens in gevaar moet brengen .. maar je kunt niet zeggen van je mag dat niet beslissen want mijn kind gaat voor..... en verder mag je van mij een muur om je huis heen bouwen waar Trump jaloers op wordt hoor.....
S@ndr@ schreef:natuurlijk niemand zegt dat je je kind willens en wetens in gevaar moet brengen .. maar je kunt niet zeggen van je mag dat niet beslissen want mijn kind gaat voor..... en verder mag je van mij een muur om je huis heen bouwen waar Trump jaloers op wordt hoor.....
Dat kun je best zeggen, en heel veel landen doen dat ook. Er zijn meer landen in Europa waar vaccinaties verplicht zijn dan waar ze niet verplicht zijn. En vaccineren beschermt niet alleen je eigen kinderen, maar ook andere kinderen: kinderen die nog te jong zijn om gevaccineerd te worden of om andere redenen niet gevaccineerd mogen worden.
Individuele vrijheid is een groot goed, maar als individuele vrijheid het risico op schade aan anderen met zich meebrengt, heeft de samenleving het recht om zich daartegen te beschermen door op dat punt de individuele vrijheid te beperken.
ja we hebben de vrijheid om over ons eigen lijf te beschikken en ik vind dat een goed iets........... en wat je daarvan vind is per mens verschillend en dat mag godzijdank en ik kan alleen maar hopen en wensen dat t zo blijft.
verder doen we niet anders dan anderen beschadigen, iedere keer als we de auto startten of vergif sproeien of of of of of ..
S@ndr@ schreef:ja we hebben de vrijheid om over ons eigen lijf te beschikken en ik vind dat een goed iets........... en wat je daarvan vind is per mens verschillend en dat mag godzijdank en ik kan alleen maar hopen en wensen dat t zo blijft
Er wordt beslist over de lichamen van kinderen. Het is al erg genoeg dat ze hun eigen kinderen blootstellen aan vermijdbare risico’s, en dan willen ze ook nog het recht om andermans kinderen daaraan bloot te stellen.
S@ndr@ schreef:ja we hebben de vrijheid om over ons eigen lijf te beschikken en ik vind dat een goed iets........... en wat je daarvan vind is per mens verschillend en dat mag godzijdank en ik kan alleen maar hopen en wensen dat t zo blijft
Er wordt beslist over de lichamen van kinderen. Het is al erg genoeg dat ze hun eigen kinderen blootstellen aan vermijdbare risico’s, en dan willen ze ook nog het recht om andermans kinderen daaraan bloot te stellen.
zij zien dan anders en dat mag.... gelukkig wel.... ik kan er niets anders van maken.. ik vind het het recht van iedere ouder om dat voor zijn/ haar kind te beslissen op basis van de kennis die ze op dat moment hebben... en feitelijk doet iedereen dat.....
ze zijn helemaal niet bezig met de kinderen van anderen,, je doet als mens, en als ouder, waar jij je goed bij voelt, zij willen net zo goed het allerbeste voor hun kind, alleen zijn zij overtuigd van het gevaar van inenten,
Hahaha, moeilijk he, dat begrip van mogen vinden wat je wilt, tenzij je daarmee anderen in gevaar brengt. Dat is wel zeg maar cruciaal aan de argumentatie, maar dat schijn je even te missen.
mijke schreef:Hahaha, moeilijk he, dat begrip van mogen vinden wat je wilt, tenzij je daarmee anderen in gevaar brengt. Dat is wel zeg maar cruciaal aan de argumentatie, maar dat schijn je even te missen.
ja natuurlijk ik snap er helemaal niets van, dat is natuurlijk ook een argument om niet verder na te hoeven denken en jou wens door te drammen, even voor de goede orde, in ben niet anti vaccinatie, ik denk dat het veel goeds heeft gebracht, en er zullen ook nadelen aan zitten....maar wel heel erg pro vrije wil.. en zelf beschikking tot in ieder facet van je leven.
Volgens mij zijn zaken als giardia en coccodiose wel toegenomen door de import vd honden via stichtingen, maar goed meer dan daar scherp op zijn kan je preventief niet.
In de USA hebben ze vooral een probleem met Canine flu door Aziatische Rescue honden. Daar is wel een vaccin voor
crutz schreef:Volgens mij zijn zaken als giardia en coccodiose wel toegenomen door de import vd honden via stichtingen, maar goed meer dan daar scherp op zijn kan je preventief niet.
En hoe vaak zou dat voorkomen tegenover massaal besmette import broodfok pups die met duizenden per week over de toonbank gaan?
crutz schreef:Volgens mij zijn zaken als giardia en coccodiose wel toegenomen door de import vd honden via stichtingen, maar goed meer dan daar scherp op zijn kan je preventief niet.
En hoe vaak zou dat voorkomen tegenover massaal besmette import broodfok pups die met duizenden per week over de toonbank gaan?
Als ik al in een topic lees dat een stichting standaard panacur mee geeft denk ik vaak
mijke schreef:Hahaha, moeilijk he, dat begrip van mogen vinden wat je wilt, tenzij je daarmee anderen in gevaar brengt. Dat is wel zeg maar cruciaal aan de argumentatie, maar dat schijn je even te missen.
ja natuurlijk ik snap er helemaal niets van, dat is natuurlijk ook een argument om niet verder na te hoeven denken en jou wens door te drammen, even voor de goede orde, in ben niet anti vaccinatie, ik denk dat het veel goeds heeft gebracht, en er zullen ook nadelen aan zitten....maar wel heel erg pro vrije wil.. en zelf beschikking tot in ieder facet van je leven.
Ja. Tenzij de uitoefening van jouw recht het risico op vermijdbare schade aan anderen met zich meebrengt. Daarom vind ik ook dat kinderdagverblijven en andere vormen van kinderopvang het recht hebben om ongevaccineerde kinderen te weigeren.