15 is ze alweer! Haar precieze leeftijd weet ik niet want ze is 12 1/2 jaar geleden gevonden en werd toen 2 1/2 geschat.
Fysiek is ze altijd extreem goed geweest, nooit een hond tegengekomen die haar reuk, zicht of gehoor kon evenaren. Krankzinnig snel, soepel, wendbaar en sterk. Bestand tegen vrijwel alle weerstypen. Nooit ziek, stram of kwaaltjes.
Zo zag ze er 10 jaar geleden uit:

Met name het laatste jaar is ze wel flink achteruit gegaan. Ze wordt doof, strammer met veel spierverlies, heeft veel last van de warmte en dementeert een beetje. Verder niks byzonders. Ze eet als een dijker, drinkt goed, loopt alle wandelingen nog mee, vacht glanst, oogjes glanzen en alles functioneert nog naar behoren. Gisteren heb ik haar maar eens mee genomen daar de DA voor een check up, gewoon voor de zekerheid. Ik wil niks aan haar sleutelen, maar als ze ergens toch ondersteund moet worden om haar laatste tijd nog te veraangenamen doe ik dat graag.
De DA was echter uiterst tevreden. Geen byzonderheden in het bloed, geen hartruis, geen pijn, zwellingen of bultjes. Ze is weer helemaal APK gekeurd en met wat supplementen voor haar milde artrose en dementie, moet ze nog makkelijk X tijd mee kunnen

Mijn prinsesje nu