Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge hond mank/stijf

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Jonge hond mank/stijf

Ongelezen bericht door dagmar88 »

fes/lou schreef:Als je een paar fotos had laten maken had je het geweten, ipv op een forum wat vragen, je gek laten maken en dan naar de da voor een halfslachtig onderzoek en een slecht onderbouwde diagnose...
Nee echt? Dat had hij zelf inmiddels nog niet bedacht. Bedankt voor deze verhelderende insteek.

Foto's laten maken waren we hier ook helemaal vergeten te zeggen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dagmar, ik hou ook van jou :I:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ach.. maak je niet druk. Vergeleken met sommige eerdere reacties valt dit mee Afbeelding
dagmar88 schreef:
fes/lou schreef:Als je een paar fotos had laten maken had je het geweten, ipv op een forum wat vragen, je gek laten maken en dan naar de da voor een halfslachtig onderzoek en een slecht onderbouwde diagnose...
Nee echt? Dat had hij zelf inmiddels nog niet bedacht. Bedankt voor deze verhelderende insteek.

Foto's laten maken waren we hier ook helemaal vergeten te zeggen.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Peter27 schreef:Ach.. maak je niet druk.
:mrgreen: Welnee.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik duim dat het groeipijn is en hij verder goed en over een tijdje pijnvrij zal zijn :ok:

Ondanks de hele toestand, vind ik het netjes van je dat je betrokken blijft en ik hoop dat het voor iedereen goed gaat uitpakken!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Fijn dat de tweede dierenarts er wat optimistischer tegenaan kijkt!
Succes met het afwachten van het resultaat van de fotos.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Ik blijf wel een kriebel houden hoor.. mijn dierenarts ken ik nog niet goed aangezien ik nog niet zolang in het dorp woon. Maar hij is ook niet achterlijk en heeft uitgebreid de tijd genomen. Dus ik durf nog nergens op te rekenen eerlijk gezegd.

Daarbij gaat het weer mis in de privé situatie van de vorige eigenaar. Daar ga ik niet over in details vertellen maar het klinkt heel kut. Dus bij een slechte diagnose kunnen zij hem niet houden en moeten dus op zoek naar een oplossing. Ik heb ze meerdere keren gemeld dat ik niet die oplossing ben. En dat vind ik zelf ook heel hard.

Peter27
Zeer actief

Helemaal eens hoor.. maar ik ben nou eenmaal wel een aardige jongen haha.
Dus ondanks dat ik er wel rationeel naar kan kijken doet het me stiekem wel wat. Hoewel sommige forummers dat waarschijnlijk toch niet geloven Afbeelding
Cleva schreef:
Peter27 schreef: Daarbij gaat het weer mis in de privé situatie van de vorige eigenaar. Daar ga ik niet over in details vertellen maar het klinkt heel kut. Dus bij een slechte diagnose kunnen zij hem niet houden en moeten dus op zoek naar een oplossing. Ik heb ze meerdere keren gemeld dat ik niet die oplossing ben. En dat vind ik zelf ook heel hard.

Nee. Niet doen.

Je hebt je handen vol aan je eigen bestwil, dat van je gezin en de hond. Wat de problemen van de andere eigenaren zijn is niet jouw probleem.
Dat kan nooit een grondslag zijn om 12 jaar voor een hond te zorgen.

Over twee maanden is al dit gelul voorbij en het enige dat dan nog telt is of je echt blij bent met je hond.
Peter27
Zeer actief

Cleva schreef:Lees de toevoeging ook even.
Deze stap moet je even niet missen.

Wat zegt je buik?
Dat ik heel dichtbij een hond heb meegemaakt die door lichamelijke (orthopedische) problemen een heleboel frustratie en verdriet heeft gebracht voor de mensen om haar heen. Dat zou ik mijn gezin niet willen aandoen als ik daar iets te kiezen in heb.

Het hondje zelf haal ik met alle liefde weer op. Daar ligt het niet aan. Maar een tranendal van meerdere jaren zit ik niet op te wachten. Hoe lullig dat ook is voor de andere betrokkenen en vooral voor het hondje in kwestie.

Dus ik leg de beslissing grotendeels bij de DA maandag. En op basis van die uitkomst moet ik het maar eens worden met mezelf.

Peter27
Zeer actief

Ja.. daarom probeer ik met de vorige eigenaar ook zo vrijblijvend mogelijk te blijven. Verwachtingsmanagement zoals ze dat bij ons op kantoor zo mooi noemen (kotzzz).

Maar omdat het hondje verder goed matchte vind ik het te rechtvaardigen om dit nog af te wachten. Met de nodige reservering en ratio.

Maar ik dank je wederom voor de spiegel die je me voorhoudt. Wordt gewaardeerd.
Cleva schreef:
Peter27 schreef:
Cleva schreef:Lees de toevoeging ook even.
Deze stap moet je even niet missen.

Wat zegt je buik?
Dat ik heel dichtbij een hond heb meegemaakt die door lichamelijke (orthopedische) problemen een heleboel frustratie en verdriet heeft gebracht voor de mensen om haar heen. Dat zou ik mijn gezin niet willen aandoen als ik daar iets te kiezen in heb.
Maar dat is wel zo.
Je hebt wel iets te kiezen. :wink:

Het hondje zelf haal ik met alle liefde weer op. Daar ligt het niet aan. Maar een tranendal van meerdere jaren zit ik niet op te wachten. Hoe lullig dat ook is voor de andere betrokkenen en vooral voor het hondje in kwestie.
Nou ja, er zijn gezondere honden te kopen. Ik bedoel, dat is niet in twijfel, toch?

Als ik zelf eerlijk ben en me zo goed mogelijk in je situatie verplaats (ik heb zelf geen kinderen) dan zou ik liever de papa zijn die de hond een keer weg deed dan de papa die de hond wegdeed, hem weer terug nam en er verder de interesse in verloor omdat het toch een kneus van een hond was.

Dit is een heel bijzondere start van een leven met een hond. Ik vind het heel penibel.
Als de hond gezond is is er geen enkele reden waarom hij niet heel goed bij iemand anders zou passen.
Zat mensen die een gezonde labrador willen.

Pas op je tellen maat. Dit is een grote keuze. Net zo groot als de eerste keer.
Peter27
Zeer actief

Klopt helemaal. Qua karakter paste dit goed. Het klikte met de kids, met mijn oude hond, met mijn vriendin. Hij sloopte niet, was al goed zindelijk, was stil snachts, kon goed even alleen zijn (met mijn andere hond)

Dat maakt ook dat ik hoop op een goede uitslag maandag. Want het is net wat je zegt.. vind maar eens een goede match. Helemaal met een herplaatser die al niet met bosjes worden aangeboden.

De kids namen het redelijk ter info aan dat hij weg was. Wel even gevraagd waarom dan.. en dat ze hem toch wel heel lief vinden. Maar geen drama's gelukkig.
Cleva schreef:
Peter27 schreef: Verwachtingsmanagement zoals ze dat bij ons op kantoor zo mooi noemen (kotzzz).
Ja, inderdaad kotz maar het is wel zo.
"Ja!" roepen kan iedereen. Daarna moet het ook nog gebeuren.
Maar ik dank je wederom voor de spiegel die je me voorhoudt. Wordt gewaardeerd.
Graag gedaan.

Dan nog een laatste punt nu we toch bezig zijn. Kijk ook even naar het karakter. Met al dit gepraat over fysieke tekortkomingen zou je het bijna vergeten.
Een lieve hond die er is om samen met je gezin van een filmpje te genieten en die niet meteen de trap opvreet als ze een keer alleen thuis moet zijn is niet vanzelfsprekend.

Wat vindt het gespuis er eigenlijk van dat ze weer weg is?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Op het gevaar af dat je me weer niet aardig vindt....
Als dit hondje idd groeipijn heeft en daardoor timide is, kan hij best wat anders van karakter zijn als hij nu laat zien. Het kan zijn dat hij nu idd braaf is en straks wat meer een ondeugende jonge hond wordt.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Peter27
Zeer actief

fes/lou schreef:Op het gevaar af dat je me weer niet aardig vindt....
Als dit hondje idd groeipijn heeft en daardoor timide is, kan hij best wat anders van karakter zijn als hij nu laat zien. Het kan zijn dat hij nu idd braaf is en straks wat meer een ondeugende jonge hond wordt.....
Snap ik hoor. Dat een hondje van 5 maanden nog werk behoeft is niet meer dan logisch.. en perfect is hij sowieso nog niet.. hij heeft meerdere keren de vuilnisbak leeg gehaald, steelt als de Raven, heeft meerdere ballen van de kids lek gebeten en eet de tuinplanten op.. AfbeeldingAfbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ohww dus dat krijg je straks in meervoud, op standje turbo,... nou maak je borst maar nat dan :engel: ....
Peter27
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ohww dus dat krijg je straks in meervoud, op standje turbo,... nou maak je borst maar nat dan :engel: ....
Haha. Ik hoop het. Maar eerst maar morgen afwachten.

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Sterkte morgen, ik ben benieuwd. En verder zou ik naar Cleva luisteren.
Peter27
Zeer actief

Gollum schreef:Sterkte morgen, ik ben benieuwd. En verder zou ik naar Cleva luisteren.
Oftewel het Orakel

Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat een hoopvolle wending. Maar afwachten nog even. En goed bij jezelf te rade gaan, je wilt niet over een half jaar alsnog met de gebakken peren zitten.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nou, eerst die hele foto's maar afwachten. We weten natuurlijk nog helemaal niks.
Het kan nog steeds twee kanten op.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Dierenartsen zouden weleens mogen stoppen met dit soort 'diagnoses' als er niets van fotos gemaakt is. Echt storend gewoon..
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:Dierenartsen zouden weleens mogen stoppen met dit soort 'diagnoses' als er niets van fotos gemaakt is. Echt storend gewoon..
Ja vooral omdat twee dierenartsen precies het tegenovergestelde beweren. Mij had je er ook gek mee gemaakt.
Peter27
Zeer actief

Gollum schreef:
sbientje schreef:Dierenartsen zouden weleens mogen stoppen met dit soort 'diagnoses' als er niets van fotos gemaakt is. Echt storend gewoon..
Ja vooral omdat twee dierenartsen precies het tegenovergestelde beweren. Mij had je er ook gek mee gemaakt.
Nou niet alleen dat.. ik ben niet bij die afspraak met die andere dierenarts geweest dus heb dat maar van horen zeggen. Indien je slecht van vertrouwen zou zijn kan je daar ook nog iets van denken. Maar dat de vorige eigenaar op eigen initiatief die foto's laat maken bij een goede (voor zover ik kan lezen) praktijk zegt me wel iets over de goede intenties.

En dat ze toch graag wil dat de hond naar ons komt snap ik wel.. wij zijn namelijk heul leuk Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gollum schreef:
nou mij dus niet, ik had gelijk een 2 de ingeschakeld, maar goed ik ben fijn van het doorpakken, zeker bij ernstige diagnoses wil ik of bewijs ..of ik ga voor een second opinion ... :U: ..
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

En weet je al wat meer nu, aan de hand van foto's?
Peter27
Zeer actief

Emma schreef:En weet je al wat meer nu, aan de hand van foto's?
Ja.. ik ga een nieuw topic plaatsen vanavond.. dus nog even geduld haha.

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Potdikkie, zit ik net 3 pagina’s door te worstelen, denk oh maandag dus we hebben een updeet, niet dus, grrrrr. ( jajajaja nieuwsgierig aagje en zo, i now) :mrgreen:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Peter27
Zeer actief

Ptje schreef:Potdikkie, zit ik net 3 pagina’s door te worstelen, denk oh maandag dus we hebben een updeet, niet dus, grrrrr. ( jajajaja nieuwsgierig aagje en zo, i now) :mrgreen:
Zie ander topic hier in medisch. Ik ging ervan uit dat niemand al die pagina's door ging nemen dus ben even overnieuw begonnen :)

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”