Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laminaat
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
Re: Laminaat
Dit klinkt hoopvol! Wij zijn in 2020 van plan om te verhuizen, dus het zou ook voor tijdelijk zijn. Ik lees allemaal horrorverhalen haha. Heb je ook gewoon een 'normale' laminaatvloer?Tara schreef:Gewoon doen, die hond leert er wel op lopen hoor.
Ik heb meerdere pups groot gekregen op parket en laminaat en die zijn allemaal probleemloos oud geworden zonder gewrichtsproblemen. Gewoon een beetje met beleid op leren lopen, honden zijn niet verstandelijk beperkt dat ze niet kunnen leren zich op een gladde ondergrond te bewegen.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
ook hier een pup groot gebracht op gladde vloeren,
nooit geen problemen mee gehad, ondanks dat ze af en toe wel eens een slippertje maakte.
ze wennen er heel snel aan, en voor een speel of stoei partijtje gewoon lekker naar buiten,
nooit geen problemen mee gehad, ondanks dat ze af en toe wel eens een slippertje maakte.
ze wennen er heel snel aan, en voor een speel of stoei partijtje gewoon lekker naar buiten,
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Wij hebben ook laminaat
In het oude huis gewone die ook wel glad was
Zeker als hij nat was
Mijn eigen honden en de gefokte pups zijn er probleemloos op groot geworden
Enige nadeel is wel dat als je geen 4 v groef hebt hij wel snel stuk gaat
We hebben nu in het nieuwe huis ook laminaat , deze is wel stroever , heeft 4 v groeven en deze kan je ook in de badkamer gebruiken dus ik kan nu wel elke dag dweilen
We hebben trouwens wel een regel hier en die hebben ze rap door
Er mag niet gerent worden in huis
En ook niet met een sliding door het huis glijden
Leuk spelletje maar dat gaan we mooi niet doen
In het oude huis gewone die ook wel glad was
Zeker als hij nat was
Mijn eigen honden en de gefokte pups zijn er probleemloos op groot geworden
Enige nadeel is wel dat als je geen 4 v groef hebt hij wel snel stuk gaat
We hebben nu in het nieuwe huis ook laminaat , deze is wel stroever , heeft 4 v groeven en deze kan je ook in de badkamer gebruiken dus ik kan nu wel elke dag dweilen
We hebben trouwens wel een regel hier en die hebben ze rap door
Er mag niet gerent worden in huis
En ook niet met een sliding door het huis glijden
Leuk spelletje maar dat gaan we mooi niet doen
Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 24 aug 2018 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Actief
Je schijnt ook wat ruwere laminaatvloeren te hebben, maar dit is gewoon normaal glad zeg maar haha. Beetje lastig uitleggenTara schreef:Hoe bedoel je? Ik heb nu laminaat liggen, de honden redden zich er prima op.Roos1995 schreef:Dit klinkt hoopvol! Wij zijn in 2020 van plan om te verhuizen, dus het zou ook voor tijdelijk zijn. Ik lees allemaal horrorverhalen haha. Heb je ook gewoon een 'normale' laminaatvloer?Tara schreef:Gewoon doen, die hond leert er wel op lopen hoor.
Ik heb meerdere pups groot gekregen op parket en laminaat en die zijn allemaal probleemloos oud geworden zonder gewrichtsproblemen. Gewoon een beetje met beleid op leren lopen, honden zijn niet verstandelijk beperkt dat ze niet kunnen leren zich op een gladde ondergrond te bewegen.
Maar goed, donderjagen mag bij mij in huis sowieso al nooit.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Honden kunnen gewoon normaal lopen op normale vloeren. Alle vloeren. Soms heb je zo'n uitzondering die ineens knetterbang wordt van gladde oppervlakken maar dat is dus een uitzondering. Ik zou daar niet bij voorbaat je hele vloer voor gaan lopen aanpassen.
-
- Actief
Precies! Het is i.p. voor tijdelijk en het was ook nog eens een dure vloer dus zonde om aan te passen als het niet nodig is. Ik lees op internet namelijk echt verhalen dat je grote kans hebt dat honden iets scheuren of breken of op latere leeftijd problemen krijgen door laminaat. Maar aan alle reacties te zien valt het best meemijke schreef:Honden kunnen gewoon normaal lopen op normale vloeren. Alle vloeren. Soms heb je zo'n uitzondering die ineens knetterbang wordt van gladde oppervlakken maar dat is dus een uitzondering. Ik zou daar niet bij voorbaat je hele vloer voor gaan lopen aanpassen.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Mijn teckels gebruiken in de dolle 5 minuten de achtertuin en de laminaatvloer als racebaan en behalve dat ze doorglijden als ze willen stoppen gaat dat prima. Ik maak ik mij daar geen zorgen over. Ook springen ze als een kat op de bank. Het ligt ook een beetje aan de hond denk ik. Sommige honden (zoals mijn teckels) zijn heel beredeneerd in hun bewegingen maar mijn Laekense herder maakt met een spelletje binnen in zijn drift voor- en achter een spagaat dus dat doen we dan maar niet.

- mijke
- Zeer actief
Je kunt over alles wel horrorverhalen vinden op het internet. Ik zou daar niet zo bang voor zijn hoor. Je merkt het vanzelf als je je onbesuisde pup wat moet intomen. Dan leg je een kleedje neer ofzo. Tegen de tijd dat het nodig blijkt is het vroeg genoeg om er iets voor te verzinnen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier twee pups op laminaat groot gebracht. Geen enkel probleem. Geen extra stroef laminaat ofzo
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Eerst had ik ook een gladde laminaatvloer, Ras vond het maar niks en liep er heel voorzichtig op. Toen had ik wel een paar kleden liggen. Ziggy had er geen problemen mee.
Toen de vloer vervangen moest worden heb ik gelijk maar voor een wat ruwere versie genomen.
Toen de vloer vervangen moest worden heb ik gelijk maar voor een wat ruwere versie genomen.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Roos1995 schreef:Precies! Het is i.p. voor tijdelijk en het was ook nog eens een dure vloer dus zonde om aan te passen als het niet nodig is. Ik lees op internet namelijk echt verhalen dat je grote kans hebt dat honden iets scheuren of breken of op latere leeftijd problemen krijgen door laminaat. Maar aan alle reacties te zien valt het best meemijke schreef:Honden kunnen gewoon normaal lopen op normale vloeren. Alle vloeren. Soms heb je zo'n uitzondering die ineens knetterbang wordt van gladde oppervlakken maar dat is dus een uitzondering. Ik zou daar niet bij voorbaat je hele vloer voor gaan lopen aanpassen.
Dit is de vloer
Het kan wel , maar dan moeten ze wel zulke stunts uithalen
Een van mijn vorige honden heeft haar kniebanden gescheurd toen er een stel opgeschoten schooljeugd het lollig vond om op de ramen te gaan beuken
Hond over de zeik natuurlijk
Ik trof bij thuiskomst een manke hond aan en de buurvrouw wist me dus precies te vertellen hoe t kwam
Maar de andere honden nooit problemen gehad
Zelfs mijn oude Kenji met dr slechte heupen heeft er geen problemen mee
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik had ooit in mijn appartement een laminaatvloer. Op zich geen probleem zoals de anderen ook al stellen, maar ik heb er wel een (goedkoop) vloerkleed op gelegd. Zo hadden ze in ieder geval één plek waar ze zich makkelijk even uit konden schudden of uitrekken, (rustig) spelen, makkelijker op iets kauwen, samen een puzzeltje oid doen en ga zo maar door. Vond dat ideaal en zij ook. Was echt een eiland voor ze.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Twee stuks A heupen op laminaat hier 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik heb ook laminaat. Wel een kleed neergelegd, vooral voor het van de bank springen op den duur.
Ik zou wel meer met de honden in huis spelen als ik een minder gladde vloer had. Als ik eens een speeltje weggooi rent Millie secondenlang op dezelfde plek omdat ze geen grip krijgt
Ik zou wel meer met de honden in huis spelen als ik een minder gladde vloer had. Als ik eens een speeltje weggooi rent Millie secondenlang op dezelfde plek omdat ze geen grip krijgt

- mijke
- Zeer actief
Leonie. schreef: Als ik eens een speeltje weggooi rent Millie secondenlang op dezelfde plek omdat ze geen grip krijgt

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik ben vier maanden geleden verhuist in het nieuwe huis lag al een laminaatvloer en in het oude een houtenvloer. De jongste hond, rent er zonder problemen overheen en ook de bank op en af is geen probleem voor haar. Maar de oudste liep in het begin als of hij op eieren liep, inmiddels gaat het iets beter, ik heb wel een stukje zeil voor de bank neergelegd zodat hij op de bank kan springen. Hij vind het laminaat nog steeds niets en heeft duidelijk moeite met bochtjes maar als hij ergens wil komen zit er niets anders op dan over de vloer te lopen

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Ik heb dus vloerbedekking liggen en we spelen inderdaad heel veel in huis en het is schijnbaar ook heel leuk om achtjes te hollen rondom de eettafel richting salontafel, bank op en gaan we weer zelfde rondje....Leonie. schreef:Ik heb ook laminaat. Wel een kleed neergelegd, vooral voor het van de bank springen op den duur.