Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge hond mank/stijf

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Jonge hond mank/stijf

Ongelezen bericht door Peter27 »

gonnie schreef:
~Suzanne~ schreef:Ondertussen blijf ik vooral heel erg hopen dat de hond minimaal nu al op pijnstilling staat, dat niet eerst nog wordt afgewacht / aangemodderd voordat er in ieder geval DAT gebeurd.
Het mooiste is als nog voor het weekend duidelijk is wat er nou speelt; foto's, verdere onderzoeken, de hele santemekraam. Ik begrijp ieders overweging (dat is wat anders dan het ermee eens zijn) maar nergens lees ik dat de hond nu de medische zorg krijgt die hij verdient. Dus niet "dat komt over een week of wat wel goed" maar "dat is NU al geregeld". En DAT stoort me nog het meest.

Suzanne
Moet je toch beter lezen, de vorige eigenaar gaat er gelijk vandaag mee naar de dierenarts.
En uiteraard krijgt hij pijnstillers

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gonnie schreef:
~Suzanne~ schreef:Ondertussen blijf ik vooral heel erg hopen dat de hond minimaal nu al op pijnstilling staat, dat niet eerst nog wordt afgewacht / aangemodderd voordat er in ieder geval DAT gebeurd.
Het mooiste is als nog voor het weekend duidelijk is wat er nou speelt; foto's, verdere onderzoeken, de hele santemekraam. Ik begrijp ieders overweging (dat is wat anders dan het ermee eens zijn) maar nergens lees ik dat de hond nu de medische zorg krijgt die hij verdient. Dus niet "dat komt over een week of wat wel goed" maar "dat is NU al geregeld". En DAT stoort me nog het meest.

Suzanne
Moet je toch beter lezen, de vorige eigenaar gaat er gelijk vandaag mee naar de dierenarts.
Inderdaad. Peter heeft eerder al geschreven dat de oude eigenaar deze ochtend een afspraak voor foto’s en bloedonderzoek heeft ;)
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Peter27 schreef:
Tiny schreef:
Tara schreef:
Maar hey, door je spaarpot leeg te gooien kun je wel even lekker etaleren wat een dierenliefhebber je bent. :roll:
Get real.
Nou ja wat je zelf al zegt:
Tara schreef:Wat een oordelen en aannames allemaal zeg!

Mens hou nou toch eens op..
Dat maak ik zelf nog wel uit. En ik heb liever dat je mij bij mijn forumnaam noemt, ik ben dan wel een mens maar niet op deze manier.
Je zit op een hondenforum met mensen die van honden houden. Ik mag gewoon mijn mening geven, of je het nou leuk vindt of niet.

Wees blij dat er veel mensen mild geworden zijn, nog niet zo lang geleden werd je hier (hf) met pek en veren overgoten als een hond niet op een goede plek zat of na een week weer herplaats werd voor wat dan ook. Nou ik deel die mening niet, ik sta er nog steeds achter dat juist wij als liefhebbers kritisch moeten blijven zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Tara schreef:
Tiny schreef:
Tara schreef:
Maar hey, door je spaarpot leeg te gooien kun je wel even lekker etaleren wat een dierenliefhebber je bent. :roll:
Get real.
Nou ja wat je zelf al zegt:
Tara schreef:Wat een oordelen en aannames allemaal zeg!
Wou je zeggen van niet?
Ik doel niet specifiek op jou overigens, maar veel van diegenen die hun kritiek willen ventileren kunnen ook niet nalaten even te melden dat zij zoiets noooooit zouden doen. Ik vind het allemaal purrima verder, maar de noodzaak om het er bij te vermelden ontgaat mij volkomen.
Ik denk dat dat veelal in emotie is geplaatst, geen borstklopperij maar uit een soort onmacht omdat ze het zielig vinden voor de hond. En het meeste is geplaatst voordat Peter een update gaf dat er met de hond naar de da gegaan wordt en dat hij pijnstillers krijgt.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: ik sta er nog steeds achter dat juist wij als liefhebbers kritisch moeten blijven zijn.
Dat is altijd nog wat anders dan iemand affakkelen omdat ie een andere keuze maakt dan die jij zou maken.
Ja, ik weet het: allus foor de hondjuhs. :roll:
Maar we hebben ook nog te maken met de mensen daarachter en daar mag best rekening mee gehouden worden.
Geen :roll: alsjeblieft, dat is ook iemand affakkelen die wel een andere keuze maken met hun honden.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tiny schreef:
Nanna schreef:
Tiny schreef: ik sta er nog steeds achter dat juist wij als liefhebbers kritisch moeten blijven zijn.
Dat is altijd nog wat anders dan iemand affakkelen omdat ie een andere keuze maakt dan die jij zou maken.
Maar we hebben ook nog te maken met de mensen daarachter en daar mag best rekening mee gehouden worden.
Geen :roll: alsjeblieft, dat is ook iemand affakkelen die wel een andere keuze maken met hun honden.
"Dat maak ik zelf nog wel uit"

Jezus, waar gaat dit over :LOL:
Tiny
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tiny schreef:
Nanna schreef:
"Dat maak ik zelf nog wel uit"

Jezus, waar gaat dit over :LOL:
Gaan we even de quote goed zetten. Dank u!
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef:
Nanna schreef:
:D Nee hoor. Al maak je 600 röntgenfoto's, dat moet je helemaal zelf weten.
Ik bedoel het verder ook niet echt köt. Alleen maar dat er soms wat teveel doorgedraafd wordt in het belang van de hond en dat daarbij de mens erachter wat uit het oog verloren wordt. En tulijk mag je zeggen dat het wellicht een optie is om die foto's te maken. Maar dat bah! geroep erbij als hij daar niet voor kiest mag van mij verder achterwege blijven.
Ik weet zeker dat Peter het beste voorheeft voor die hond en dat hij er serieus verdriet over heeft. Waarom dan dat gestamp en die eiserij?
Ik kan het alleen maar hopen, ik ken Peter niet dus ik zou niet weten of het zo is. Misschien ben ik nog al lomp met deze uitspraak maar ik heb helaas nogal veel meegemaakt met honden en mensen die het beste voorhadden.

Wat mij wel opvalt is dat iedereen ineens zijn keutel intrekt, Peter zet een update en hopla het hoezee en hoera is niet van de lucht. Hoop dat we inderdaad een update krijgen wat de hond mankeert en hoe het verder gaat.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tiny schreef:
Ik kan het alleen maar hopen, ik ken Peter niet dus ik zou niet weten of het zo is. Misschien ben ik nog al lomp met deze uitspraak maar ik heb helaas nogal veel meegemaakt met honden en mensen die het beste voorhadden.

Wat mij wel opvalt is dat iedereen ineens zijn keutel intrekt, Peter zet een update en hopla het hoezee en hoera is niet van de lucht. Hoop dat we inderdaad een update krijgen wat de hond mankeert en hoe het verder gaat.
Die update maakte wel duidelijk dat de vorige eigenaar een betrokken eigenaar is én bovendien vandaag al de benodigde onderzoeken plaatsvinden.
Mijn ´kritische noot´ was vooral over de hond, dat die naar iemand teruggestuurd werd die er weinig om gaf (vooroordeel omdat iemand een hond
van 5 maanden weg doet) en dat de hond dus met pijn zou blijven leven en niet geholpen zou worden.

Dat m.i. Peter dit beter zelf had kunnen doen en dan pas verder besluiten wat te doen, blijft staan, maar dat is puur mijn mening en verder
niet erg interessant.

Het belangrijkste is de hond en die wordt dus gewoon keurig geholpen :ok:

Ik ben benieuwd wat er nu precies uit de onderzoeken zal komen en hoop dat we dit nog te horen krijgen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jome
Zeer actief

Ongelezen bericht door jome »

Jeetje wat een ellende Peter, Sterkte!
Ik snap dat je de keus hebt gemaakt om de hond terug te doen, al zou ik ook wel zekerheid gehad willen hebben qua foto's
Wil je ons nog op de hoogte houden van de uitslag van de foto's en bloed? Ben heel erg benieuwd
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Neem je de hond eigenlijk terug als er niks aan de hand is? Puur een interessante vraag voor mij.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

wolvster schreef:
Fotogravinnetje schreef:Ik kan me goed voorstellen dat als je meent een gezonde, jonge hond te kopen, dat je dan niet zit te wachten op een week later nog eens zo'n bedrag neer te moeten tellen omdat de hond niet zuiver loopt. Zelf zou ik waarschijnlijk wel eerst die foto's hebben laten maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je de hond liever terug laat gaan voordat je je nog sterker aan het beestje hecht. Gemakkelijk lijkt me die beslissing sowieso al niet
Helemaal mee eens.

En ik wil daaraan toevoegen dat een ongezonde hond ook emotioneel een enorme stressfactor kan zijn. Niet alleen financieel en praktisch (meer willen doen met de hond dan nu mogelijk zou zijn).

Ik begrijp heel goed dat jij of je kinderen dat niet zouden willen.

Het is een moeilijk te nemen beslissing en het is vast niet 'zomaar' besloten de hond terug te doen.

Het is allemaal kut genoeg zonder de oordelen. Ik gun TS een leuk gezond hondje in de toekomst.
Dit hondje gun ik een plek waar hij ook beter tot zijn recht kan komen.
Nou, daar zeg je wat. De 3,5 jaar van ellende die ons laatste hondje heeft moeten doorstaan, heeft ook op ons een enorme wissel getrokken. Het wordt vaak onderschat wat dat met je kan doen, de zorgen om een ongezond huisdier. Maar veel mensen hebben helaas een onbedwingbare drang om te (ver)oordelen. In de ogen van een aantal mensen in onze omgeving zijn wij ook nog steeds stel een stel harteloze moordenaars omdat wij Polly hebben laten inslapen.
Laatst gewijzigd door 63673J op 24 aug 2018 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Peter27
Zeer actief

laeken schreef:Neem je de hond eigenlijk terug als er niks aan de hand is? Puur een interessante vraag voor mij.
Naja.. daar wil ik eigenlijk nog niet over nadenken. We hebben die optie ook niet besproken. Mijn hart is er goed voor. Maar als ik de vorige eigenaar was weet ik niet of ik daarmee akkoord zou gaan.

laeken
Zeer actief

Peter27 schreef:
laeken schreef:Neem je de hond eigenlijk terug als er niks aan de hand is? Puur een interessante vraag voor mij.
Naja.. daar wil ik eigenlijk nog niet over nadenken. We hebben die optie ook niet besproken. Mijn hart is er goed voor. Maar als ik de vorige eigenaar was weet ik niet of ik daarmee akkoord zou gaan.

Ik zou er wel mee akkoord gaan maar wel afspreken dat daarna de hond jouw hond is en bij volgende medische issues jij ook alles doet om de hond te helpen. Duimen draaien dat het hondje gezonder is dan lijkt. Want het zou erg triest zijn voor zo'n jong leven.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
Peter27 schreef:

Ik zou er wel mee akkoord gaan maar wel afspreken dat daarna de hond jouw hond is en bij volgende medische issues jij ook alles doet om de hond te helpen. Duimen draaien dat het hondje gezonder is dan lijkt. Want het zou erg triest zijn voor zo'n jong leven.
:ok:

Als hij dan toch gezond blijkt te zijn en een normale pup gaat worden, is die plek bij familie misschien niet ideaal.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Tiny schreef: Ik denk dat dat veelal in emotie is geplaatst, geen borstklopperij maar uit een soort onmacht omdat ze het zielig vinden voor de hond. En het meeste is geplaatst voordat Peter een update gaf dat er met de hond naar de da gegaan wordt en dat hij pijnstillers krijgt.
Nou, dan is het voor die mensen tijd om een beetje te werken aan hun sociale vaardigheden en emotionele stabiliteit, vind je niet?
Dat je de update nog niet hebt gelezen, is geen enkele reden om van alles in te vullen en daar vervolgens tegenaan te gaan schoppen.
Neem een emotionele hulphond ofzo :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:
Peter27 schreef:

Als hij dan toch gezond blijkt te zijn en een normale pup gaat worden, is die plek bij familie misschien niet ideaal.
Precies! Ik vond hem zo happy achter je hond aanlopen en dat is zo heerlijk om te zien dat ik het ook sneu vind als hij naar mensen gaat die uitermate saai zijn....
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Heb ook jarenlang voor een zieke hond (ook een herplaatser) gezorgd. Hond was op den duur dagelijks aan de zware pijnstilling. Het heeft jarenlang een stempel op ons normale leven gedrukt. Weekendje weg ging niet, vakantie ging niet. Verjaardag of bezoekjes, dat ging alleen als het niet te ver was. Hij had echt een regelmatig leven nodig, niet te veel afwijkingen, anders had hij te veel pijn en onrust. Het was een superlieve hond, dus dan doe je het zorgen wel......

Afgelopen juni is hij gestorven en in het begin mis je hem ontzettend, maar is er opluchting dat hij niet meer moet lijden. Je valt in echt als "in een gat", want het zorgen voor valt weg. Nu zijn we wat verder en nu pas merken we wat voor stempel het drukte. Nu pas merken we dat we "weer adem krijgen". En hoe lief hij ook was, als ik het opnieuw zou doen, dan denk ik niet dat ik ooit nog de keuze zou maken om hem in ons gezin op te nemen. Het was echt heeeeel zwaar (en dan heb ik het nog niet over het financiele gedeelte).

Ik begrijp Peter heel goed. Ik denk dat het een hele verstandige keuze is. Wel een moeilijke keuze en het kost tranen, maar wel een eerlijke keuze !
Groetjes Charlie

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Precies! Ik vond hem zo happy achter je hond aanlopen en dat is zo heerlijk om te zien dat ik het ook sneu vind als hij naar mensen gaat die uitermate saai zijn....
Het zijn wat oudere mensen kennelijk, maar wie zegt dat die mensen saai zijn? :engel:

@Peter27, ik denk dat ik je rollercoaster heel goed kan herkennen.
Hopelijk valt het mee met het hondje, maar als dat niet het geval is hoop ik dat er concrete beslissingen worden genomen en dat het hondje niet een leventje van kreupelen tegemoet gaat.
Ik wens je voor de toekomst een leuk, levendig en gezond maatje en ik hoop dat je die weet te vinden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Charlie schreef:Heb ook jarenlang voor een zieke hond (ook een herplaatser) gezorgd. Hond was op den duur dagelijks aan de zware pijnstilling. Het heeft jarenlang een stempel op ons normale leven gedrukt. Weekendje weg ging niet, vakantie ging niet. Verjaardag of bezoekjes, dat ging alleen als het niet te ver was. Hij had echt een regelmatig leven nodig, niet te veel afwijkingen, anders had hij te veel pijn en onrust. Het was een superlieve hond, dus dan doe je het zorgen wel......

Afgelopen juni is hij gestorven en in het begin mis je hem ontzettend, maar is er opluchting dat hij niet meer moet lijden. Je valt in echt als "in een gat", want het zorgen voor valt weg. Nu zijn we wat verder en nu pas merken we wat voor stempel het drukte. Nu pas merken we dat we "weer adem krijgen". En hoe lief hij ook was, als ik het opnieuw zou doen, dan denk ik niet dat ik ooit nog de keuze zou maken om hem in ons gezin op te nemen. Het was echt heeeeel zwaar (en dan heb ik het nog niet over het financiele gedeelte).

Ik begrijp Peter heel goed. Ik denk dat het een hele verstandige keuze is. Wel een moeilijke keuze en het kost tranen, maar wel een eerlijke keuze !
Nou, sorry, maar dat moet niet. Ik heb heel veel over voor mijn honden, heb allerlei tweedehands stumperds gehad. Met alles van gedragsproblemen/angst, slechte heupen, vreselijke allergieën, spijsvertering waar niets van klopt, kanker op jonge leeftijd.
Mijn insteek is dat ik ze neem met alles erop en eraan en het ze zo lang mogelijk zo prettig mogelijk maak. Daarna is het klaar.
Dat moment is er nu met Niko. Om hem heb ik jarenlang zorgen gehad om zijn gewicht en gestel. Iets verkeerds eten van straat of voer waar hij na een tijdje niet meer tegen kon, loopse teven, stress door wat dan ook en het was een skelet.
Als ik terugdenk heb ik echt belachelijk veel geld uitgegeven aan speciaal voer op die acht jaar, hij zal gerust net zo veel extra aan voer hebben gekost als zo'n HD operatie.
Nu zijn z'n heupen ver op. Is altijd een zwak punt geweest, maar foto's vond ik niet nodig. Zou er toch niets anders om doen. Weekje pijnstilling, biefstuk en aai, leuker kan ik het niet maken.
Honden die het niet goed gehad hebben zo ver mogelijk oplappen en zien opbloeien heeft ook wat, maar het is een keuze die ik niet meer snel bewust zal maken.
Met kinderen in de mix al helemaal niet, hier ben ik de enige die er zorgen om heeft.
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef:
laeken schreef:Precies! Ik vond hem zo happy achter je hond aanlopen en dat is zo heerlijk om te zien dat ik het ook sneu vind als hij naar mensen gaat die uitermate saai zijn....
Het zijn wat oudere mensen kennelijk, maar wie zegt dat die mensen saai zijn? :engel:
Het is altijd fijner en zekerder een hond te kunnen herplaatsen naar mensen die je kent.
Dat daar niet voor is gekozen met een gezonde energieke pup zegt toch al wat.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat een rotsituatie, gelukkig worden er foto’s gemaakt en kunnen ze van daaruit verder kijken hoe te handelen.
Ik kan Peter best begrijpen en dat de keuze heel moeilijk is geweest, hij heeft tenslotte ook rekening te houden met zijn gezin.
Ik weet niet hoe ik verder gehandeld zou hebben, misschien had ik de hond ook wel terug gebracht hebben al dan wel of niet na het maken van foto’s.
Veel sterkte, ik hoop dat de hond het goed zal maken in de toekomst en dat jullie toch nog een hond vinden die bij jullie matched.
Zou je ons nog wel even willen laten weten hoe het afgelopen is?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Cleva schreef:
Alfilillo schreef:Goed, misschien was ik te wantrouwig ten opzichte van de vorige eigenaar, maar dan vraag ik me nog af waarom je een labradorpup koopt en die dan met 5 maanden van de hand doet (voor de duidelijkheid: ik heb het over de vorige eigenaar).
Nou vertel maar dan. Wat heeft de vorige eigenaar daaraan?
Waarom denk jij dat ze binnen twee maanden tijd een pup nemen en weer weg doen?

Als je iemand verdacht wil maken moet je naam en rugnummer noemen. Leg het me dan maar uit waar je ze van beticht.
Peter zegt dat hij het volledig begrijpt en ze hebben de pup ook meteen terug genomen toen bleek dat er iets niet goed ging.
Wat is je beschuldiging? Maak het dan ook maar concreet.
Ontspan. Ik weet het niet en daarom vraag ik het. Anders zou ik het niet gevraagd hebben. Het ging blijkbaar om persoonlijke problemen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ranetje schreef:
Het is altijd fijner en zekerder een hond te kunnen herplaatsen naar mensen die je kent.
Dat daar niet voor is gekozen met een gezonde energieke pup zegt toch al wat.
Zo energiek was hij toen ook al niet denk ik?
En zij hadden kennelijk geen idee over zijn gezondheid.

Dat ze hem toen niet naar bekenden hebben herplaatst, zegt volgens mij dat de mogelijkheid bestaat dat die mensen toen misschien (!!) niet betrokken zijn geweest bij een overplaatsing? :U:
Ik heb geen inzicht in de omstandigheden van de vorige eigenaar en zijn contacten met "bekenden".
Of het fijner is over te plaatsen naar bekenden verschilt ook van mens tot mens.
De een vindt dat fijn.
De ander vindt dat misschien wel een verschrikking (blijvend geconfronteerd worden).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef: Zo energiek was hij toen ook al niet denk ik?
Het ging over eventueel weer terug nemen.
Zij dachten dat er niets anders was dan groeipijn en hebben hem in een "druk" gezin geplaatst.
Dat zal met wat ze toen wisten beter hebben gepast dan bij die oudere mensen.
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ranetje schreef: Zo energiek was hij toen ook al niet denk ik?
Het ging over eventueel weer terug nemen.
Zij dachten dat er niets anders was dan groeipijn en hebben hem in een "druk" gezin geplaatst.
Dat zal met wat ze toen wisten beter hebben gepast dan bij die oudere mensen.
Ik neem maar even niets aan
Ken de mensen niet en er zijn zo veel redenen waarom wel en/of waarom niet. :U:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Tara schreef:
Peter27 schreef:Ik hoef me niet te verantwoorden maar omdat ik hier best actief ben en op termijn zeker weer een hondje ga zoeken wil ik geen gedoe hier. Want dat heb ik volgens mij niet verdiend.
Je bent níemand verantwoording verschuldigd.
Nogmaals heel veel sterkte, dit is gewoon van alle kanten bekeken heel erg ellendig.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik had zelf ook even de foto's afgewacht, ik heb eerder conclusies van DA's gehoord die na het maken van foto's en een lichamelijk onderzoek geenszins waar bleken.

Ik snap je keuze met de aanname van HD verder wel, een hond die op die leeftijd al symptomen laat zien dat zal toch wel zijn hele leven schipperen worden.
Ik hoop dat hij nog een tijdje pijnvrij mee kan als het HD blijkt te zijn.
Peter27
Zeer actief

Er zijn wat ontwikkelingen.. second opinion van de DA van de huidige eigenaar wees gister op groeipijn. DA was hier schijnbaar voor 90% zeker van. Foto's waren vrijdag niet gelukt (hond moest nuchter zijn en dat waren ze schijnbaar in de stress vergeten). Staat nu gepland voor komende maandag. Als de foto's in orde zijn is de kans aanwezig dat hij terug komt. Maar alleen indien mijn twijfel kan worden weg genomen waarbij ik me realiseer dat foto's op 5 maanden geen 100% garantie geven. Ik ben erbij als de foto's worden gemaakt dus dan hoor ik alles uit eerste hand.

Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Nou dat zou mooi zijn. Ik duim voor je dat het inderdaad groeipijn is en dat hij terugkomt bij jullie. Heel fijn dat je er zelf bij kan zijn maandag.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”