onze berichten kruisten elkaar, maar dat is ook het gevoel wat ik er aan over houdCaro. schreef:Jeetje... poehhh... ik moest dit serieus even laten bezinken.
Aan de ene kant snap ik het (het verstand) aan de andere kant snap ik de beslissing totaal niet (gevoel).
Het ergste aan het hele verhaal vind ik dat er geen medische zorg aan het hondje geboden wordt. De hond heeft pijn, door welke oorzaak
dan ook (want manken is een uiting van pijn) en er wordt totaal niets voor het diertje gedaan.
Terug naar de vorige eigenaren die er dus duidelijk vanaf wilde, dus daar verwacht ik totaal niets van
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jonge hond mank/stijf
Moderator: moderatorteam
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Jonge hond mank/stijf
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Arme hond. Beestje gaat een ellendig leven tegemoet, dat zie je al aankomen.
Pak je verantwoordelijkheid toch op. Neem foto's en vertrek vanuit dat standpunt.
Pak je verantwoordelijkheid toch op. Neem foto's en vertrek vanuit dat standpunt.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Helemaal mee eens.Fotogravinnetje schreef:Ik kan me goed voorstellen dat als je meent een gezonde, jonge hond te kopen, dat je dan niet zit te wachten op een week later nog eens zo'n bedrag neer te moeten tellen omdat de hond niet zuiver loopt. Zelf zou ik waarschijnlijk wel eerst die foto's hebben laten maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je de hond liever terug laat gaan voordat je je nog sterker aan het beestje hecht. Gemakkelijk lijkt me die beslissing sowieso al niet
En ik wil daaraan toevoegen dat een ongezonde hond ook emotioneel een enorme stressfactor kan zijn. Niet alleen financieel en praktisch (meer willen doen met de hond dan nu mogelijk zou zijn).
Ik begrijp heel goed dat jij of je kinderen dat niet zouden willen.
Het is een moeilijk te nemen beslissing en het is vast niet 'zomaar' besloten de hond terug te doen.
Het is allemaal kut genoeg zonder de oordelen. Ik gun TS een leuk gezond hondje in de toekomst.
Dit hondje gun ik een plek waar hij ook beter tot zijn recht kan komen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik snap heel goed dat je na een slechte diagnose na zo'n korte tijd de hond terug doet naar de eigenaar. Dat had ik waarschijnlijk (ook met moeite) ook gedaan. Maar dan moet er wel een goede diagnose zijn. Ik zou graag €200 investeren om zeker te weten of er wat aan de hand is. Want nu maak je wel van de pup een doorschuifpup terwijl er helemaal geen zekerheid is na een eenvoudig consult van een iets te stellige dierenarts die denkt röntgenogen te hebben.
Alleen die steile achterhand zegt ook niets. Ik zit nu uit te dampen van 10 km hardlopen met o.a. mn oppashond. Het is een bulldogkruising, klopt van geen kant kwa bouw maar is over de 10jaar en dribbelt nu dus met gemak 10 km voor mij uit. En als we het over bouw gaan hebben - mijn eigen drafje doet ook pijn aan de ogen. Dat maakt me geen wedstrijdloper maar ook niet gehandicapt.
Een steile achterhand of slechte bouw is geen aandoening. En of de pup ook werkelijk HD heeft, kan alleen via uitgebreider onderzoek worden vastgesteld.
Als je de pup terugschuift vanwege een lichamelijk gebrek, moet je t gewoon echt zeker weten.
Alleen die steile achterhand zegt ook niets. Ik zit nu uit te dampen van 10 km hardlopen met o.a. mn oppashond. Het is een bulldogkruising, klopt van geen kant kwa bouw maar is over de 10jaar en dribbelt nu dus met gemak 10 km voor mij uit. En als we het over bouw gaan hebben - mijn eigen drafje doet ook pijn aan de ogen. Dat maakt me geen wedstrijdloper maar ook niet gehandicapt.
Een steile achterhand of slechte bouw is geen aandoening. En of de pup ook werkelijk HD heeft, kan alleen via uitgebreider onderzoek worden vastgesteld.
Als je de pup terugschuift vanwege een lichamelijk gebrek, moet je t gewoon echt zeker weten.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Vast niet zomaar besloten? Om 17 uur post hij de “uitslag” van de DA en om 17.45 uur post hij dat hij probeert de vorige eigenaar de hond terug te laten nemenwolvster schreef:Helemaal mee eens.Fotogravinnetje schreef:Ik kan me goed voorstellen dat als je meent een gezonde, jonge hond te kopen, dat je dan niet zit te wachten op een week later nog eens zo'n bedrag neer te moeten tellen omdat de hond niet zuiver loopt. Zelf zou ik waarschijnlijk wel eerst die foto's hebben laten maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je de hond liever terug laat gaan voordat je je nog sterker aan het beestje hecht. Gemakkelijk lijkt me die beslissing sowieso al niet
En ik wil daaraan toevoegen dat een ongezonde hond ook emotioneel een enorme stressfactor kan zijn. Niet alleen financieel en praktisch (meer willen doen met de hond dan nu mogelijk zou zijn).
Ik begrijp heel goed dat jij of je kinderen dat niet zouden willen.
Het is een moeilijk te nemen beslissing en het is vast niet 'zomaar' besloten de hond terug te doen.
Het is allemaal kut genoeg zonder de oordelen. Ik gun TS een leuk gezond hondje in de toekomst.
Dit hondje gun ik een plek waar hij ook beter tot zijn recht kan komen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Exact. Weet je waarom ze de hond verkochten?dagmar88 schreef:Waarom dan al voor die foto's, vanwaar de haast? Voor haar is het toch net zo goed belangrijk.Peter27 schreef:Het was dat de vorige eigenaar dit voorstelde omdat ze zich er zo lullig mee voelde. Want de afspraak voor de foto's was al in optie vastgezet.
Ik geloof er eigenlijk geen bal van. Die weet al lang waar ze je mee heeft opgescheept.
Staat de hond nu overigens wel op pijnstilling?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jeetje wat sneu dit. Ik vind dat je minstens even moet laten nakijken wat er is want wie gaat er nu iets voor dit hondje doen?
Straks is het groeipijnen? Pffff.
Straks is het groeipijnen? Pffff.
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mag ik degenen met normale reacties onwijs bedanken voor support. Wij hebben echt een onwijze rollercoaster gehad vandaag. En geloof me dat dit geen feestje was.
Voor degenen met kritiek.. ik snap jullie standpunt ook volkomen en zou in jullie geval waarschijnlijk hetzelfde reageren. Toch is de situatie iets minder zwart-wit dan jullie aannemen. Ik hoef me niet te verantwoorden maar omdat ik hier best actief ben en op termijn zeker weer een hondje ga zoeken wil ik geen gedoe hier. Want dat heb ik volgens mij niet verdiend.
Al zie ik de mensen met fakkels en hooivorken al voor m'n deur staan.
Ik heb na het DA bezoek een hele tijd jankend aan de lijn gehangen met de vorige eigenaar. Zij vonden het vreselijk allemaal en hebben dit niet zien aankomen. Ik heb geen enkele reden daaraan te twijfelen. Ze heeft direct de fokker gebeld voor hulp en advies. Die gaf helaas niet thuis. Toen hebben we samen overlegd hoe nu verder. Samen hebben wij besloten dat het voor ons, voor de hond en voor hen beter is als hij terug zou gaan. Ze zijn emotioneel meer betrokken bij hem aangezien hij maar kort bij ons is geweest. Daarbij is ons huishouden een stuk drukker. De kans dat de hond hierin mee kon schatte de DA klein. Vanavond is hij opgehaald en we hebben afgesproken contact te houden over het vervolg traject.
Morgen om 10 uur worden foto's gemaakt en bloedonderzoek ingepland. De kosten hiervan zijn grotendeels voor mijn rekening aangezien ik niet het aankoop bedrag terug wilde. Terwijl me dat wel is aangeboden. De opmerking die ik hier kreeg over voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is simpelweg onzin. Ik heb bijna een "normale" pup prijs betaald omdat ik dit een heerlijk hondje vond en geld maar geld is. Toch is het wel een keiharde les voor me. Ik heb morgen een kut verhaal naar de kinderen.
Je kan zeggen dat ik een vervolg traject af had moeten wachten. Maar goed, en dan?? Ik hoop keihard dat de DA het verkeerd heeft en ik volgende week een belletje krijg wat voor goedgelovige sukkel ik ben. In dat geval sla ik mezelf voor mn kop.
De uiteindelijke oplossing gaat waarschijnlijk zijn dat de hond op termijn binnen hun familie wordt geplaatst. Bij oudere mensen die geen al te hoge eisen stellen.
Voor alle partijen een werkbare oplossing denk ik.
Naja het is ineens stil in huis.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Voor degenen met kritiek.. ik snap jullie standpunt ook volkomen en zou in jullie geval waarschijnlijk hetzelfde reageren. Toch is de situatie iets minder zwart-wit dan jullie aannemen. Ik hoef me niet te verantwoorden maar omdat ik hier best actief ben en op termijn zeker weer een hondje ga zoeken wil ik geen gedoe hier. Want dat heb ik volgens mij niet verdiend.
Ik heb na het DA bezoek een hele tijd jankend aan de lijn gehangen met de vorige eigenaar. Zij vonden het vreselijk allemaal en hebben dit niet zien aankomen. Ik heb geen enkele reden daaraan te twijfelen. Ze heeft direct de fokker gebeld voor hulp en advies. Die gaf helaas niet thuis. Toen hebben we samen overlegd hoe nu verder. Samen hebben wij besloten dat het voor ons, voor de hond en voor hen beter is als hij terug zou gaan. Ze zijn emotioneel meer betrokken bij hem aangezien hij maar kort bij ons is geweest. Daarbij is ons huishouden een stuk drukker. De kans dat de hond hierin mee kon schatte de DA klein. Vanavond is hij opgehaald en we hebben afgesproken contact te houden over het vervolg traject.
Morgen om 10 uur worden foto's gemaakt en bloedonderzoek ingepland. De kosten hiervan zijn grotendeels voor mijn rekening aangezien ik niet het aankoop bedrag terug wilde. Terwijl me dat wel is aangeboden. De opmerking die ik hier kreeg over voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is simpelweg onzin. Ik heb bijna een "normale" pup prijs betaald omdat ik dit een heerlijk hondje vond en geld maar geld is. Toch is het wel een keiharde les voor me. Ik heb morgen een kut verhaal naar de kinderen.
Je kan zeggen dat ik een vervolg traject af had moeten wachten. Maar goed, en dan?? Ik hoop keihard dat de DA het verkeerd heeft en ik volgende week een belletje krijg wat voor goedgelovige sukkel ik ben. In dat geval sla ik mezelf voor mn kop.
De uiteindelijke oplossing gaat waarschijnlijk zijn dat de hond op termijn binnen hun familie wordt geplaatst. Bij oudere mensen die geen al te hoge eisen stellen.
blablabla 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat verschrikkelijk naar maar ik denk dat het voor wel fijn is dat het zo snel is geregeld. Ik kan me goed voorstellen dat je er mee kan leven omdat de oude eigenaar erg betrokken is. Als ze dat niet waren geweest, hadden ze niet gelijk actie ondernomen!
Veel succes met het verwerken van de teleurstelling en hopelijk komt er met de tijd mee toch een leuk hondje op jullie pad!
Veel succes met het verwerken van de teleurstelling en hopelijk komt er met de tijd mee toch een leuk hondje op jullie pad!

-
laeken
- Zeer actief
Ik kan het me ook van a tot z voorstellen. Zolang je zeker bent dat het hondje onderzocht wordt. Ik zou mijn vorige hond ook terug gegeven hebben als ik binnen een week geweten had dat hij doodziek was. Ik heb hem gehouden en er 3000 Euro aan dierenarts kosten mee gemaakt en hemm uiteindelijk binnen 9 maanden moeten inslapen. Maar ik heb er geen spijt van want het hondje heeft nu wel liefde gekend en genoten.
Als ik wist dat de stichting dit ook zou doen had ik hem achteraf terug gegeven binnen een week.
Als ik wist dat de stichting dit ook zou doen had ik hem achteraf terug gegeven binnen een week.
-
Peter27
- Zeer actief

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met TapatalkTara schreef:Je bent níemand verantwoording verschuldigd.Peter27 schreef:Ik hoef me niet te verantwoorden maar omdat ik hier best actief ben en op termijn zeker weer een hondje ga zoeken wil ik geen gedoe hier. Want dat heb ik volgens mij niet verdiend.
Nogmaals heel veel sterkte, dit is gewoon van alle kanten bekeken heel erg ellendig.
blablabla 
- Zamunda
- Zeer actief
Rationeel gezien vind ik het op zich een verstandige beslissing. Ik zou zelf wel eerst de foto's hebben laten maken, maar ik kan me voorstellen dat als je er niet zoveel kaas van gegeten hebt dat je blind vaart op de zogenaamde diagnose van de DA en daarnaar handelt.
Ik geloof dat ik het zelf niet zou kunnen trouwens, een hond terugbrengen. Maar ik snap de keuze wel als je de hond nog maar net hebt en zeker als de vorige eigenaar zich zo betrokken toont.
Ik geloof dat ik het zelf niet zou kunnen trouwens, een hond terugbrengen. Maar ik snap de keuze wel als je de hond nog maar net hebt en zeker als de vorige eigenaar zich zo betrokken toont.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Peter27 schreef:Mag ik degenen met normale reacties onwijs bedanken voor support. Wij hebben echt een onwijze rollercoaster gehad vandaag. En geloof me dat dit geen feestje was.
verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Heel erg goed en fijn dat er gelukkig verder gekeken wordt naar de hond en er morgen röntgenfoto's genomen worden
Verstandelijk gezien snap ik je beslissing, zeker nu blijkt dat de vorige eigenaar heel betrokken is en jullie min of meer samen gaan
kijken wat er aan de hand is met hem en zij (of familie) dan de verdere zorg op zich neemt indien dit het beste voor de hond is.
Ik hoop dat de uitkomst is dat de hond nog goed geholpen kan worden.
Ik wens je sterkte en ook met het vertellen aan je kinderen... wat een verdrietig 'avontuur' allemaal
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is dubbel maar ik snap de keuze wel. De hond is er net. Voldoet niet aan de verwachting van een jonge jolige pup die lekker mee doet. Hij is saai en doet niet veel(het waarom even buiten beschouwing gelaten). Een band opbouwen/gehecht raken aan de hond duurt echt wel langer dan een week of 2(zelfs al is de hond nog zo leuk), en ja je kan de hond nog zo vreselijk leuk en lief vinden, dat betekend niet dat je vreselijk aan hem gehecht bent.
Zelf zou ik wel foto's laten maken voor de zekerheid/duidelijkheid/volledigheid. Maar goed dat betekend niet dat ik de vorige eigenaar niet alvast zou inlichten dat als het foute boel is hij wel terug gaat.
Zelf ook ervaring met medisch kapotte honden maar niet binnen enkele weken al, pas na maanden wanneer ik er inderdaad al aan gehecht was.
Overigens riep ik hier ook na 4 dagen al dat Hummer weg moest vanwege zijn huppeltje(ik vermoede toch wel een flinke patella luxatie). Echter was die hond al 7, en toen ik er over na ging denken en zijn beweging opschroefde bleef het bij een enkel huppeltje. Hij zal dat waarschijnlijk al 7 jaar hebben gehad, dus de nood is er dan wel een beetje vanaf. Waarom ik het riep? Nou, omdat ik het mezelf niet weer wilde aandoen, bakken met geld kwijt te zijn en weer weken herstellen etc. En ook omdat ik me gewoon genaaid voelde want hij zou medisch helemaal in orde zijn. Pas nadat ik het had geroepen uit emotie ging ik logisch nadenken. (Overigens is dat dus niet de reden geweest dat Hummer weer terug gegaan is, dit had puur met zijn wangedrag naar Droef en Izzy te maken. )
Zelf zou ik wel foto's laten maken voor de zekerheid/duidelijkheid/volledigheid. Maar goed dat betekend niet dat ik de vorige eigenaar niet alvast zou inlichten dat als het foute boel is hij wel terug gaat.
Zelf ook ervaring met medisch kapotte honden maar niet binnen enkele weken al, pas na maanden wanneer ik er inderdaad al aan gehecht was.
Overigens riep ik hier ook na 4 dagen al dat Hummer weg moest vanwege zijn huppeltje(ik vermoede toch wel een flinke patella luxatie). Echter was die hond al 7, en toen ik er over na ging denken en zijn beweging opschroefde bleef het bij een enkel huppeltje. Hij zal dat waarschijnlijk al 7 jaar hebben gehad, dus de nood is er dan wel een beetje vanaf. Waarom ik het riep? Nou, omdat ik het mezelf niet weer wilde aandoen, bakken met geld kwijt te zijn en weer weken herstellen etc. En ook omdat ik me gewoon genaaid voelde want hij zou medisch helemaal in orde zijn. Pas nadat ik het had geroepen uit emotie ging ik logisch nadenken. (Overigens is dat dus niet de reden geweest dat Hummer weer terug gegaan is, dit had puur met zijn wangedrag naar Droef en Izzy te maken. )
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Sterkte Peter, linksom of rechtsom is dit gewoon ellendig voor jullie allemaal.
-
Tiny
- Zeer actief
Nou ja wat je zelf al zegt:Tara schreef:
Maar hey, door je spaarpot leeg te gooien kun je wel even lekker etaleren wat een dierenliefhebber je bent.![]()
Get real.
Tara schreef:Wat een oordelen en aannames allemaal zeg!
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Goed, misschien was ik te wantrouwig ten opzichte van de vorige eigenaar, maar dan vraag ik me nog af waarom je een labradorpup koopt en die dan met 5 maanden van de hand doet (voor de duidelijkheid: ik heb het over de vorige eigenaar).
-
Peter27
- Zeer actief
Dat had te maken met de privé situatie. Ik heb de reden gezien en twijfel daar geen seconde aan. Dat ze nu de hond terug nemen is uit liefde voor het beest. Ze gaan proberen een oplossing te vinden in het belang van de hond. Ook daar twijfel ik niet aan, anders had ik hem nooit terug laten gaan.Alfilillo schreef:Goed, misschien was ik te wantrouwig ten opzichte van de vorige eigenaar, maar dan vraag ik me nog af waarom je een labradorpup koopt en die dan met 5 maanden van de hand doet (voor de duidelijkheid: ik heb het over de vorige eigenaar).
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
Tiny schreef:Nou ja wat je zelf al zegt:Tara schreef:
Maar hey, door je spaarpot leeg te gooien kun je wel even lekker etaleren wat een dierenliefhebber je bent.![]()
Get real.
Tara schreef:Wat een oordelen en aannames allemaal zeg!
Mens hou nou toch eens op..
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
Crisis... Hebben we nu alsnog een forumrel te pakken??
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
Graag gedaan.Cleva schreef:Dank u.Peter27 schreef: Mens hou nou toch eens op..
Volgens mij delen wij trouwens dezelfde droge humor.. ik vind je schrijfstijl top.
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
Ik maak een diepe buiging voor de vorige eigenaar. Ze hebben de pup met een zeer goede reden weg gedaan en gaan hemel en aarde proberen te bewegen om de situatie toch werkbaar te maken. En inderdaad slaan ze meteen spijkers met koppen op medisch vlak. Dus niets ten nadele wat mij betreft.Cleva schreef:Nou vertel maar dan. Wat heeft de vorige eigenaar daaraan?Alfilillo schreef:Goed, misschien was ik te wantrouwig ten opzichte van de vorige eigenaar, maar dan vraag ik me nog af waarom je een labradorpup koopt en die dan met 5 maanden van de hand doet (voor de duidelijkheid: ik heb het over de vorige eigenaar).
Waarom denk jij dat ze binnen twee maanden tijd een pup nemen en weer weg doen?
Als je iemand verdacht wil maken moet je naam en rugnummer noemen. Leg het me dan maar uit waar je ze van beticht.
Peter zegt dat hij het volledig begrijpt en ze hebben de pup ook meteen terug genomen toen bleek dat er iets niet goed ging.
Wat is je beschuldiging? Maak het dan ook maar concreet.
Ze begrepen mijn standpunt ook goed. We hadden bij de koop al aangegeven wat we de hond konden bieden qua activiteiten enzo. Dat was juist waar ze ons op "uitgekozen" hadden. Nu blijkt dat dat voor de hond naar alle waarschijnlijkheid teveel is snappen ze de mismatch.
blablabla 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inderdaad voor de hond erg fijn dat de oude eigenaar doorpakt op medisch vlak.Peter27 schreef:Ik maak een diepe buiging voor de vorige eigenaar. Ze hebben de pup met een zeer goede reden weg gedaan en gaan hemel en aarde proberen te bewegen om de situatie toch werkbaar te maken. En inderdaad slaan ze meteen spijkers met koppen op medisch vlak. Dus niets ten nadele wat mij betreft.Cleva schreef:Nou vertel maar dan. Wat heeft de vorige eigenaar daaraan?Alfilillo schreef:Goed, misschien was ik te wantrouwig ten opzichte van de vorige eigenaar, maar dan vraag ik me nog af waarom je een labradorpup koopt en die dan met 5 maanden van de hand doet (voor de duidelijkheid: ik heb het over de vorige eigenaar).
Waarom denk jij dat ze binnen twee maanden tijd een pup nemen en weer weg doen?
Als je iemand verdacht wil maken moet je naam en rugnummer noemen. Leg het me dan maar uit waar je ze van beticht.
Peter zegt dat hij het volledig begrijpt en ze hebben de pup ook meteen terug genomen toen bleek dat er iets niet goed ging.
Wat is je beschuldiging? Maak het dan ook maar concreet.
Ze begrepen mijn standpunt ook goed. We hadden bij de koop al aangegeven wat we de hond konden bieden qua activiteiten enzo. Dat was juist waar ze ons op "uitgekozen" hadden. Nu blijkt dat dat voor de hond naar alle waarschijnlijkheid teveel is snappen ze de mismatch.
Mijn bedenking was vooral dat jij en je gezin dus keuzes maken op een klinisch oordeel vd dierenarts ipv foto’s. Dat de hond daar uiteindelijk niet mee geholpen was.
Zo te lezen wordt het probleem vd hond niet weggemoffeld maar worden er juist stappen genomen om oorzaak en mogelijkheden te bekijken.
De hond verliest hier dus niks, jullie wel, jullie maatje wat je gehoopt had dat hij zou worden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Neuh hoor, dit is standaard hondenforumPeter27 schreef:Crisis... Hebben we nu alsnog een forumrel te pakken??
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Peter, wat een ellendige situatie voor iedereen.
- dagmar88
- Zeer actief
Peter27 schreef:Ik maak een diepe buiging voor de vorige eigenaar. Ze hebben de pup met een zeer goede reden weg gedaan en gaan hemel en aarde proberen te bewegen om de situatie toch werkbaar te maken. En inderdaad slaan ze meteen spijkers met koppen op medisch vlak. Dus niets ten nadele wat mij betreft.
Te hard geoordeeld, omdat ik hem persoonlijk al niet meegenomen had op basis van het slechte bewegen.
Ik heb mijn portie tweedehands kneuzen wel gehad en ga dus eerst kijken en voelen.
Ik had verwacht dat ze zelf wat gezien zou hebben, of andere mensen met wandelen, of de dierenarts.
Maar de dierenarts heeft natuurlijk gezegd dat het alleen groeipijn was, en wie ben je dan om daar niet op te vertrouwen.
Vind het heel rot voor jullie en hoop dat het hondje een pijnvrij leven tegemoet gaat.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ondertussen blijf ik vooral heel erg hopen dat de hond minimaal nu al op pijnstilling staat, dat niet eerst nog wordt afgewacht / aangemodderd voordat er in ieder geval DAT gebeurd.
Het mooiste is als nog voor het weekend duidelijk is wat er nou speelt; foto's, verdere onderzoeken, de hele santemekraam. Ik begrijp ieders overweging (dat is wat anders dan het ermee eens zijn) maar nergens lees ik dat de hond nu de medische zorg krijgt die hij verdient. Dus niet "dat komt over een week of wat wel goed" maar "dat is NU al geregeld". En DAT stoort me nog het meest.
Suzanne
Het mooiste is als nog voor het weekend duidelijk is wat er nou speelt; foto's, verdere onderzoeken, de hele santemekraam. Ik begrijp ieders overweging (dat is wat anders dan het ermee eens zijn) maar nergens lees ik dat de hond nu de medische zorg krijgt die hij verdient. Dus niet "dat komt over een week of wat wel goed" maar "dat is NU al geregeld". En DAT stoort me nog het meest.
Suzanne
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Moet je toch beter lezen, de vorige eigenaar gaat er gelijk vandaag mee naar de dierenarts.~Suzanne~ schreef:Ondertussen blijf ik vooral heel erg hopen dat de hond minimaal nu al op pijnstilling staat, dat niet eerst nog wordt afgewacht / aangemodderd voordat er in ieder geval DAT gebeurd.
Suzanne
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Behalve dan over die tweedehandse kneuzen, daar heb ik gelukkig geen ervaring mee.dagmar88 schreef:Peter27 schreef:Ik maak een diepe buiging voor de vorige eigenaar. Ze hebben de pup met een zeer goede reden weg gedaan en gaan hemel en aarde proberen te bewegen om de situatie toch werkbaar te maken. En inderdaad slaan ze meteen spijkers met koppen op medisch vlak. Dus niets ten nadele wat mij betreft.
Ze begrepen mijn standpunt ook goed. We hadden bij de koop al aangegeven wat we de hond konden bieden qua activiteiten enzo. Dat was juist waar ze ons op "uitgekozen" hadden. Nu blijkt dat dat voor de hond naar alle waarschijnlijkheid teveel is snappen ze de mismatch.Gelukkig.
Te hard geoordeeld, omdat ik hem persoonlijk al niet meegenomen had op basis van het slechte bewegen.
Ik heb mijn portie tweedehands kneuzen wel gehad en ga dus eerst kijken en voelen.
Ik had verwacht dat ze zelf wat gezien zou hebben, of andere mensen met wandelen, of de dierenarts.
Maar de dierenarts heeft natuurlijk gezegd dat het alleen groeipijn was, en wie ben je dan om daar niet op te vertrouwen.
Vind het heel rot voor jullie en hoop dat het hondje een pijnvrij leven tegemoet gaat.
Ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen met de hond en dat hij straks een pijnvrij leven tegemoet gaat.
Sterkte met alles en succes met het zoeken naar een nieuw maatje.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Fijn te lezen dat er vandaag foto's gemaakt gaan worden zodat duidelijk wordt wat het dier precies mankeert, en dat de vorige en nu weer huidige eigenaren hier serieus mee omgaan. Jouw gevoel daarover is natuurlijk veel belangrijker dan wat we er hier met zijn allen van vinden of vonden zonder je uitgebreide uitleg.
Sterkte met het uitleggen aan je kinderen, ik snap dat dat en de hele situatie geen lolletje voor jullie allemaal is.
Sterkte met het uitleggen aan je kinderen, ik snap dat dat en de hele situatie geen lolletje voor jullie allemaal is.