Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge hond mank/stijf

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Jonge hond mank/stijf

Ongelezen bericht door LongFields »

Peter27 schreef:
Cleva schreef:
Peter27 schreef:Z'n vorige eigenaar gesproken en overlegd. Ze komen hem halen. Godver.. ik ben er echt ziek van.
Ja, natuurlijk ben je daar ziek van. Maar het is de verstandigste optie.
Wat ontzettend naar voor jullie.
Nogmaals dank voor je opmerking. Ik ben onwijs bang dat ik te snel ben. Maar dit werd aangeboden door de vorige eigenaar. Dus hoe kut het ook is...

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Vervolgscenario: pup terug naar vorige eigenaar die deze, al dan niet onder tijdelijke pijnstilling, doodleuk weer online aanbiedt in de hoop dat een volgende eigenaar niet zo goed kijkt en/of geen lid is van het Hondenforum...
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Lunatic schreef:
Peter27 schreef:
Ik heb geen verstand van paarden en heb ook geen idee waarom die erbij gehaald worden?
Ja ze hebben een ondeugdelijk product verkocht, misschien is dat juist wel de reden waarom het beestje weg moest? En nu nemen ze hem liefdevol terug en gaan hem helpen?
Maargoed, dit kan dus bij elke hond van elke leeftijd gebeuren, dus als je geen risico wil nemen, moet je gewoon geen hond in huis nemen!
Naja ik snap je emotie maar dit is wel kort door de bocht. Met een kapotte auto/koelkast of tv ga je ook terug. Niet dat dat hetzelfde is qua gevoel, dat snap ik ook. Maar ik kies er inderdaad niet voor om een hond die ik net een week heb te houden vanuit een of andere emotie.

Nee joh, bij levende wezens heb je geen emoties, net als bij een auto, zoals ik al zei, ik zal wel van een andere planeet komen :roll:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:hmm, k weet niet tegenwoordig kunnen honden met HD best oud worden, als dat het al is..... t zou me niet verbazen als het straks toch groeipijn zou blijken te zijn, dat kan best heftig zijn voor honden die snel groeien,,,,,,... . t zou zomaar kunnen
Daar word je niet sloom van. Mijn eerste Deerhound had dat en die was allesbehalve sloom terwijl ze het zo erg had dat ze op een gegeven moment pijnstilling moest heben.
Denk dat dat per hond verschillend is, en afhankelijk is van waar het precies zit. Mojo had het aan alle 4 zijn poten en die was verre van actief toen hij er last van had.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Tiny schreef:
Nanna schreef:Als je de hond al een jaar hebt kan ik me voorstellen dat je er alles aan wilt doen. Maar nu heb je het beestje net en dan al tegen zulke kosten en verdriet aanhikken...ik zou het ook niet doen.
Ik ben misschien een rare, wat hier binnenkomt en het mankeert iets neem ik mijn verlies en verdriet. Ik ga echt geen hond, of welk dier dan ook, terug brengen omdat het iets mankeert.
Pfff, gelukkig kom ik niet alleen van die rare planeet :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Dat wat Longfields schrijft wilde ik net schrijven. Ik denk dat die eigenaar de hond terugneemt om gelazer te voorkomen. Ze wisten dit heus echt wel. Dat niet iedereen ziet dat een hond mank loopt geloof ik wel maar dit is echt zo duidelijk. De arme hond loopt zowel voor als achter slecht. Dat is gewoon niet te missen. De hond staat straks gewoon weer op MP of een andere verkoopsite in de hoop dat iemand het niet direct ziet en aan de hond gehecht is geraakt voordat het bekend wordt.

Ik hoop dat ik het mis heb en dat de vorige eigenaar wel echt gaat kiezen voor het welzijn van de hond :(:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat een negatieve reacties zeg, we zijn nou eenmaal allemaal anders. Zo'n hond gaat klappen met geld en verdriet kosten, als je dat niet wilt moet je het niet doen, simpel zat. De hond is een week uit logeren geweest, daar heeft hij verder niks van.
LongFields schreef:
Peter27 schreef:
Cleva schreef:
Peter27 schreef:Z'n vorige eigenaar gesproken en overlegd. Ze komen hem halen. Godver.. ik ben er echt ziek van.
Ja, natuurlijk ben je daar ziek van. Maar het is de verstandigste optie.
Wat ontzettend naar voor jullie.
Nogmaals dank voor je opmerking. Ik ben onwijs bang dat ik te snel ben. Maar dit werd aangeboden door de vorige eigenaar. Dus hoe kut het ook is...

Vervolgscenario: pup terug naar vorige eigenaar die deze, al dan niet onder tijdelijke pijnstilling, doodleuk weer online aanbiedt in de hoop dat een volgende eigenaar niet zo goed kijkt en/of geen lid is van het Hondenforum...
Tja dat kan, dat gebeurd zo vaak. Moet je je dan overal verantwoordelijk voor voelen? Ik ken ook een aantal honden die beter ingeslapen kunnen worden maar die ga ik niet allemaal in huis halen.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Lunatic schreef:
Tiny schreef:
Nanna schreef:Als je de hond al een jaar hebt kan ik me voorstellen dat je er alles aan wilt doen. Maar nu heb je het beestje net en dan al tegen zulke kosten en verdriet aanhikken...ik zou het ook niet doen.
Ik ben misschien een rare, wat hier binnenkomt en het mankeert iets neem ik mijn verlies en verdriet. Ik ga echt geen hond, of welk dier dan ook, terug brengen omdat het iets mankeert.
Pfff, gelukkig kom ik niet alleen van die rare planeet :ok:
Nee hoor, en ik lees dat wij echt niet zeldzaam zijn.

Je zit hier godbetert op een hondenforum waar iedereen weet dat je met levende wezens te maken hebt, en die wezens kunnen altijd wat mankeren.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Gollum schreef:Wat een negatieve reacties zeg, we zijn nou eenmaal allemaal anders. Zo'n hond gaat klappen met geld en verdriet kosten, als je dat niet wilt moet je het niet doen, simpel zat. De hond is een week uit logeren geweest, daar heeft hij verder niks van.
Logeren? Welke trend is dit toch? Is dat het nieuwe "ik schuif mijn verantwoording af op een ander dan slaap ik lekkerder?"
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Gollum
Zeer actief

Tiny schreef:
Gollum schreef:Wat een negatieve reacties zeg, we zijn nou eenmaal allemaal anders. Zo'n hond gaat klappen met geld en verdriet kosten, als je dat niet wilt moet je het niet doen, simpel zat. De hond is een week uit logeren geweest, daar heeft hij verder niks van.
Logeren? Welke trend is dit toch? Is dat het nieuwe "ik schuif mijn verantwoording af op een ander dan slaap ik lekkerder?"
Is het dan de verantwoording van de nieuwe eigenaar? Die heeft niet de hond gekocht die hij in gedachten had. Als hij een gedragsprobleem had gehad en het kindje had gebeten dan hadden hier hele andere reacties gestaan.
Tiny
Zeer actief

Gollum schreef:
Tiny schreef:
Is het dan de verantwoording van de nieuwe eigenaar? Die heeft niet de hond gekocht die hij in gedachten had. Als hij een gedragsprobleem had gehad en het kindje had gebeten dan hadden hier hele andere reacties gestaan.
Ja, dat is zijn verantwoording. Hij heeft misschien wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan kan dit gebeuren.

Ja bij een gedragsprobleem had ik waarschijnlijk anders gereageerd maar dat is nu niet aan de orde.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Gollum
Zeer actief

Tiny schreef:
Gollum schreef:
Tiny schreef:
Ja, dat is zijn verantwoording. Hij heeft misschien wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan kan dit gebeuren.

Ja bij een gedragsprobleem had ik waarschijnlijk anders gereageerd maar dat is nu niet aan de orde.
Ik zie het verschil niet maar dat kan aan mij liggen. Bij beide gevallen is er sprake van de keus wil je dit aangaan of niet.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gollum schreef: Tja dat kan, dat gebeurd zo vaak. Moet je je dan overal verantwoordelijk voor voelen? Ik ken ook een aantal honden die beter ingeslapen kunnen worden maar die ga ik niet allemaal in huis halen.
Ik vel daar geen oordeel over toch, of je je overal verantwoordelijk voor moet voelen?
Maar ik vind er inderdaad wel wat van, je haalt een pup van 5 maanden in huis omdat je de intentie hebt om deze leukerd een fijn en goed leven te geven van laten we zeggen een jaar of 10 op zijn minst, als alles goed gaat. In die 10 jaar kan er onderweg natuurlijk van alles gaan gebeuren, dat is een feit en als je dat niet wil of er bij voorbaat verdrietig van wordt, dan moet je er überhaupt niet aan beginnen. Maar hey, je wil graag een maatje voor je andere hond dus dat risico neem je voor lief.
Maar goed, dat feit dat er onderweg van alles kan gebeuren dat ligt er, en je bent bereid dat risico aan te gaan, immers anders was de pup niet mee naar huis gegaan.

En dan blijkt de pup niet zo te zijn als je verwacht, hij is minder energiek dan je verwacht en oogt soms stram, soms zelfs mank. Dan vraag je op een forum om raad aan mensen die alleen kunnen oordelen vanaf een schermpje en gebaseerd op in eerste instantie alleen een getikt verhaal, daarna wat korte filmfragmentjes. Veel forummers bagatelliseren de zaak, eerst maar even afwachten of laten wennen en pas over een poosje verder kijken als de hond stram en mank blijft, want het zal wel loslopen allemaal. Een paar lijkt het toch wel verstandig de dierenarts even te laten kijken.
Na plaatsen van het beeldmateriaal neemt het aantal mensen die naar de dierenarts zou gaan toe.

Maar nu komt het deel waar ik dus echt met mijn pet niet bij kan: de dierenarts stelt een waarschijnlijkheidsdiagnose van HD en schetst allerlei doemscenario's over torenhoge kosten en andere ellende... Op basis daarvan en in overleg met de vorige eigenaar wordt besloten om het huisgenootje weer retour afzender te sturen. Zónder ook maar énige zekerheid! Daar begrijp ik dus echt niks van hoor...
Laatst gewijzigd door LongFields op 23 aug 2018 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Gollum schreef:
Tiny schreef:
Met die gedachte kan je dus nooit meer een 2e-handsje in huis nemen, want ze kunnen allemaal wat gaan mankeren, zelfs een goed geteste rashond van een goede fokker kan iets gaan mankeren, allemaal maar terug doen dan, zonder gevoelens of wat dan ook?

En waarom worden er in dit soort discussies toch altijd rare dingen bijgehaald, eerst paarden en nou gedragsproblemen, ik snap dit niet.

Het hele “probleem” kan opgelost worden met een paar foto’s, daarna kan je altijd nog een beslissing nemen, dit is echt te makkelijk en daar kan ik slecht tegen!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

LongFields schreef:
Gollum schreef: Tja dat kan, dat gebeurd zo vaak. Moet je je dan overal verantwoordelijk voor voelen? Ik ken ook een aantal honden die beter ingeslapen kunnen worden maar die ga ik niet allemaal in huis halen.
Ik vel daar geen oordeel over toch, of je je overal verantwoordelijk voor moet voelen?
Maar ik vind er inderdaad wel wat van, je haalt een pup van 5 maanden in huis omdat je de intentie hebt om deze leukerd een fijn en goed leven te geven van laten we zeggen een jaar of 10 op zijn minst, als alles goed gaat. In die 10 jaar kan er onderweg natuurlijk van alles gaan gebeuren, dat is een feit en als je dat niet wil of er bij voorbaat verdrietig van wordt, dan moet je er überhaupt niet aan beginnen. Maar hey, je wil graag een maatje voor je andere hond dus dat risico neem je voor lief.
Maar goed, dat feit dat er onderweg van alles kan gebeuren dat ligt er, en je bent bereid dat risico aan te gaan, immers anders was de pup niet mee naar huis gegaan.

En dan blijkt de pup niet zo te zijn als je verwacht, hij is minder energiek dan je verwacht en oogt soms stram, soms zelfs mank. Dan vraag je op een forum om raad aan mensen die alleen kunnen oordelen vanaf een schermpje en gebaseerd op in eerste instantie alleen een getikt verhaal, daarna wat korte filmfragmentjes. Veel forummers bagatelliseren de zaak, eerst maar even afwachten of laten wennen en pas over een poosje verder kijken als de hond stram en mank blijft, want het zal wel loslopen allemaal. Een paar lijkt het toch wel verstandig de dierenarts even te laten kijken.
Na plaatsen van het beeldmateriaal neemt het aantal mensen die naar de dierenarts zou gaan toe.

Maar nu komt het deel waar ik dus echt met mijn pet niet bij kan: de dierenarts stelt een waarschijnlijkheidsdiagnose van HD en schetst allerlei doemscenario's over torenhoge kosten en andere ellende... Op basis daarvan en in overleg met de vorige eigenaar wordt besloten om het huisgenootje weer retour afzender te sturen. Zónder ook maar énige zekerheid! Daar begrijp ik dus echt niks van hoor...
100% mee eens!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Cleva schreef:
Lunatic schreef: daar kan ik slecht tegen!
Wat moeilijk voor je, sterkte.
Nee jou mening is de enige die telt hier natuurlijk.....in je dromen dan :roll:
Tiny
Zeer actief

Gollum schreef:
Tiny schreef:
Gollum schreef:

Ik zie het verschil niet maar dat kan aan mij liggen. Bij beide gevallen is er sprake van de keus wil je dit aangaan of niet.
Natuurlijk zie jij het verschil tussen een gedrag of medisch probleem.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Gollum
Zeer actief

Ik vind dat het ieder zijn eigen keus is, het gebeurt wel vaker op het forum dat een hond niet bevalt en weggedaan word zonder uitgebreide dierenartsonderzoeken of gedragstherapeuten. Als je een hond niet wilt moet je hem niet houden, daar heeft de hond verder ook niks aan.
Tiny
Zeer actief

Gollum schreef:Ik vind dat het ieder zijn eigen keus is, het gebeurt wel vaker op het forum dat een hond niet bevalt en weggedaan word zonder uitgebreide dierenartsonderzoeken of gedragstherapeuten. Als je een hond niet wilt moet je hem niet houden, daar heeft de hond verder ook niks aan.
Dat gebeurt ook vaker en ook daar vind ik wat van :wink:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:

Idd helemaal mee eens. Foto’s zijn zo gemaakt en kosten de wereld niet.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Gollum schreef:Ik vind dat het ieder zijn eigen keus is, het gebeurt wel vaker op het forum dat een hond niet bevalt en weggedaan word zonder uitgebreide dierenartsonderzoeken of gedragstherapeuten. Als je een hond niet wilt moet je hem niet houden, daar heeft de hond verder ook niks aan.
Maar daar is dan een goede reden voor, of de hond past niet bij de rest of het gedrag is eeger dan verwacht, dan nog vind ik dat er vaak te makkelijk over gedaan wordt, maar oke.
Maar nu weet je niks, als net alleen groeipijn blijkt te zijn, wat makkelijk vast te stellen is op foto’s, dan doe je een heel leuk hondje voor niks weg, alleen vanwegen de kostn van een paar foto’s. Honden kosten nou eenmaal geld, heb je dat er niet voor over, dan moet je geen honden nemen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik kan me goed voorstellen dat als je meent een gezonde, jonge hond te kopen, dat je dan niet zit te wachten op een week later nog eens zo'n bedrag neer te moeten tellen omdat de hond niet zuiver loopt. Zelf zou ik waarschijnlijk wel eerst die foto's hebben laten maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je de hond liever terug laat gaan voordat je je nog sterker aan het beestje hecht. Gemakkelijk lijkt me die beslissing sowieso al niet
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Fotogravinnetje schreef:Ik kan me goed voorstellen dat als je meent een gezonde, jonge hond te kopen, dat je dan niet zit te wachten op een week later nog eens zo'n bedrag neer te moeten tellen omdat de hond niet zuiver loopt. Zelf zou ik waarschijnlijk wel eerst die foto's hebben laten maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je de hond liever terug laat gaan voordat je je nog sterker aan het beestje hecht. Gemakkelijk lijkt me die beslissing sowieso al niet
Het was dat de vorige eigenaar dit voorstelde omdat ze zich er zo lullig mee voelde. Want de afspraak voor de foto's was al in optie vastgezet.

blablabla :)
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Cleva schreef:
Lunatic schreef:
Cleva schreef:
Lunatic schreef: daar kan ik slecht tegen!
Wat moeilijk voor je, sterkte.
Nee jou mening is de enige die telt hier natuurlijk.....
Nou, het ligt iets genuanceerder dan dat maar op zich een goed uitgangspunt. :wink:

Ik zie gewoon niet zoveel meerwaarde in het onderschijten van iemand die links of rechtsom een enorm vervelende ervaring aan het meemaken is.
Het enige wat je kunt bereiken is dat hij zich nog kloteriger gaat voelen. Wat haal jij daaruit?

Je mag van alles vinden en ik kan je gedachtegang oprecht ook wel volgen maar wat heb je aan deze tirade? Wat heeft de hond er aan?

Paisley, kom er maar in met je jamaarjijtjes.
Ik gooi mijn mening hier neer, netzo als jij dat doet, wat heb jij eraan?
Ik hoop dat hij z’n ogen opent, bedenkt dat die paar centen voor wat foto’s er best afkunnen alvorens zo’n grote beslissing te nemen, puur omdat we het over een levend wezen hebben en niet over een oude krant!
Gollum
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Ik kan me goed voorstellen dat als je meent een gezonde, jonge hond te kopen, dat je dan niet zit te wachten op een week later nog eens zo'n bedrag neer te moeten tellen omdat de hond niet zuiver loopt. Zelf zou ik waarschijnlijk wel eerst die foto's hebben laten maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je de hond liever terug laat gaan voordat je je nog sterker aan het beestje hecht. Gemakkelijk lijkt me die beslissing sowieso al niet
Precies.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Fotogravinnetje schreef: Zelf zou ik waarschijnlijk wel eerst die foto's hebben laten maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je de hond liever terug laat gaan voordat je je nog sterker aan het beestje hecht. Gemakkelijk lijkt me die beslissing sowieso al niet
Hoe veel meer zou je je aan de hond gaan hechten in de tijd tussen het maken van een afspraak voor foto's, het maken ervan en het ontvangen van de uitslag ervan? Dat kan binnen een paar dagen gebeurd zijn hoor.
Dat de beslissing niet gemakkelijk zal zijn ben ik absoluut met je eens, zeker als je de beslissing alleen maar kunt maken zonder gedegen onderbouwing omdat je hoe dan ook niet weet of hetgeen vermoed wordt ook daadwerkelijk een feit is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Peter27 schreef:Het was dat de vorige eigenaar dit voorstelde omdat ze zich er zo lullig mee voelde. Want de afspraak voor de foto's was al in optie vastgezet.
Waarom dan al voor die foto's, vanwaar de haast? Voor haar is het toch net zo goed belangrijk.
Ik geloof er eigenlijk geen bal van. Die weet al lang waar ze je mee heeft opgescheept.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Peter27 schreef:
Het was dat de vorige eigenaar dit voorstelde omdat ze zich er zo lullig mee voelde. Want de afspraak voor de foto's was al in optie vastgezet.

Waarom zijn die foto’s vanmiddag niet direct gemaakt? Is 10-15 minuten werk, 30 als het enorm tegen zit
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Da's een goede vraag.. geen idee eigenlijk. Ik heb daar bij de DA helemaal niet bij stil gestaan eerlijk gezegd. We hebben het gehad over een eventuele afspraak voor volgende week.
crutz schreef:
Peter27 schreef:

Waarom zijn die foto’s vanmiddag niet direct gemaakt? Is 10-15 minuten werk, 30 als het enorm tegen zit
blablabla :)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jeetje... poehhh... ik moest dit serieus even laten bezinken.

Aan de ene kant snap ik het (het verstand) aan de andere kant snap ik de beslissing totaal niet (gevoel).

Het ergste aan het hele verhaal vind ik dat er geen medische zorg aan het hondje geboden wordt. De hond heeft pijn, door welke oorzaak
dan ook (want manken is een uiting van pijn) en er wordt totaal niets voor het diertje gedaan.
Terug naar de vorige eigenaren die er dus duidelijk vanaf wilde, dus daar verwacht ik totaal niets van :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

sowieso een rotsituatie :blauwoog:
zelf had ik denk ik eerst de foto's afgewacht, maar ik kan me een soort paniekreactie best voorstellen.
Dat gezegd hebbende, zeggen foto's ook weer niet alles. Mijn herder Douscha had zo'n gebrekkig skelet dat de DA niet kon geloven dat het beestje uberhaupt nog kon lopen nav de foto's. En die is toch fluitend 12,5 geworden met een prachtig actief leven (wel pijnstilling, so what).
Ook Kailen heeft diagnose HD. Hij heeft een tijdje gemankt en op Metacam gestaan. Nu is er niets maar dan ook niets meer van te merken. Hij is 10, springt, rent en is superactief zonder pijn of medicatie. Die foto's voegen voor mij niet veel meer toe dan dat ik er toen medicatie door kon krijgen.

Dit hondje doet het niet goed, zoveel is duidelijk. Dikke kans dat ie zo tam is door de pijn. Dat is vreselijk zielig en daar moet wat aan gedaan worden. Ik hoop vooral dat er goed voor het beestje gezorgd gaat worden, wie dat dan ook gaat doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”