Angelique. schreef:Ik mag het vast niet zeggen maar kan het niet laten ik vind het nogal wat dat de hond nu weg moet terwijl je eigenlijk nog niet eens echt iets zeker weet (ik haal er namelijk niet uit dat er foto's zijn gemaakt)
Ik heb 4x een hond met dit soort medische problemen gehad maar never nooit dat ze daarom weg moeten, het zijn levende wezens die iets kunnen gaan mankeren en de pijn (van het inslapen) is als hij 13 is echt niet minder.
Hond 1 husky x malamute kreeg ik in de opvang toen ze 3 maanden was, met 4.5 maand wist ik dat het niet klopte (dus die plaats je dan niet meer, althans ik niet) conclusie zwaar HD in beide heupen, operatie niet mogelijk....direct op hoogste dosis pijnstilling, supplementen en speciale voeding, goud acupunctuur geprobeerd maar met 1 jaar en 3 maanden helaas toch moeten laten gaan, ze was op.
Hond 2: American Akita zelf als pup bij de fokker gekocht, nog geen 1,5 jaar botkanker, in laten slapen, geen seconde bedacht dat die weg moest.
Hond 3: Husky, zusje van 1 van mijn honden moest weg wegens scheiding heb zonder nadenken gezegd breng maar hier ze was toen net 1,5, vanaf dag 1 wist ik dat er iets niet klopte (eigenaren wisten uiteraard van niets) na veel gedoe en onderzoeken bleek haar rug helemaal kapot en bij de staartaanzet behoorlijk vergroeid....helaas niets aan te doen na een kleine maand pijnstilling in laten slapen (pas veel later kwam ik erachter dat ze als pup zijnde meerdere keren van de trap was gevallen en misschien zelfs wel geduwd maar goed geen idee kan ik niet hard maken)
Hond 4: akita x husky was een kadootje (ja echt waar

) toen hij 8 maanden was vond ik hem raar lopen, ja hoor HD in beide heupen.
Speciale voeding en supplementen vanaf dat moment hebben er voor gezorgd dat hij 12,5 is geworden en hij heeft voor zijn heupen ooit maar 1x een pijnstiller nodig gehad, hond heeft een zalig leven gehad.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je nu niet zo'n beslissing moet maken, laat eerst gedegen onderzoek doen, voor hetzelfde geld is het hetzelfde verhaal als mijn hond 4.
Hoe dan ook sterkte want natuurlijk is dit niet leuk, mja wel een beetje het risico van het vak, het zijn nou eenmaal levende wezens en die kunnen iets mankeren.