Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ayla was in Zamunda, nu alleen de beelden nog (foto's p17)
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Oh jee, Ayla in Zamunda... Weer foto's
Dat doet Ayla heel beredeneerd, kan zo de tuinarchitectuur in 

- Tineke
- Zeer actief
alm@ schreef:Dat doet Ayla heel beredeneerd, kan zo de tuinarchitectuur in

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Suzanne
- Zeer actief
Wat gilt daar? Zijn ze de katten aan het begraven/opgraven??
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
billy schreef:Samen met DirkDeDiana schreef:Dat ziet er hartstikke rustig uit allemaal!Zamunda schreef:Even mijn best gedaan op het uploaden van een filmpje, hopelijk heb ik de instellingen goed staan maar geef even een gil als hij niet te zien is.
Landgoed Zamunda gaat compleet op de schop; oudste bewoner protesteert luidkeels, andere bewoner wordt er moedeloos van... (klik op plaatje):
Ik stuur Amy wel een dagje langs, dan ben je daarna heel blij met Ayla![]()
dan ben je nog blijer met Ayla
![]()
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Morgen maar meteen over het hek en weg zijn weDeDiana schreef:billy schreef:Samen met DirkDeDiana schreef:Dat ziet er hartstikke rustig uit allemaal!Zamunda schreef:Even mijn best gedaan op het uploaden van een filmpje, hopelijk heb ik de instellingen goed staan maar geef even een gil als hij niet te zien is.
Landgoed Zamunda gaat compleet op de schop; oudste bewoner protesteert luidkeels, andere bewoner wordt er moedeloos van... (klik op plaatje):
![]()
Wanneer zullen we ze naar Zamunda gaan brengen?
Kunnen wij ergens rustig gaan wandelen met de rest
We zien ze vast wel weer al gravend of jagend terugkomen
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Die kop ook telkens tijdens het graven... 'ben ik er al?'

- DeDiana
- Zeer actief
Perfect plan!billy schreef:Morgen maar meteen over het hek en weg zijn weDeDiana schreef:billy schreef:Samen met DirkDeDiana schreef: Dat ziet er hartstikke rustig uit allemaal!
![]()
Wanneer zullen we ze naar Zamunda gaan brengen?
![]()
Kunnen wij ergens rustig gaan wandelen met de rest![]()
We zien ze vast wel weer al gravend of jagend terugkomen![]()
Dan kunnen we er ook makkelijk nog een kopje koffie en een lunch aan vastknopen
- alm@
- moderator
Pension Zamunda. Knikker je hond over het hek en je hebt heerlijk een tijd voor jezelf
en vooral geen adres achterlaten 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo, jullie hebben weer aardig huisgehouden hier
.
Ik lees het al, er lopen allemaal vreselijk onopgevoede honden rond hier op het HF
. Zinzi en Claire hebben alvast broodnodig een lesje 'respect voor katten' nodig. Maar Ranetje en Claire mogen wel komen voor de paarden en dan wil ik ook nog wel strooien met paardendrop
. In het kader van 'hoe verpest ik Ayla' vreet Ayla zich het schompes aan mest in de wei en gooien we zo af en toe ook wat verse mest de tuin in... Nomo had haar net afgeleerd om mest te eten onderweg. Jammer voor je
.
. Lais zegt dat ze zoiets nooooooooit zou doen, zo opdringerig zijn als Ayla
.
.
Enne Dirk... neeeeeee, die durf ik niet aan hoor
! Dat lijkt me zo'n energiebom
!
!
. Dat is een van mijn katten
, die is aan het mopperen om al die drukte.
.
. We gingen zojuist voeren dus honden met z'n allen de keuken in, vlees pakken, bakken verzamelen, komen we een verse grote plas in de keuken tegen... bij de bank zonder pootjes waar het dus al in aan het trekken was
. Snel honden naar buiten gebonjourd, vonden ze niet grappig want er was hen vlees beloofd
en zo goed en zo kwaad als het ging de boel schoongemaakt.
Verder was het redelijk rustig vandaag
. Zoals ik al dacht scheelt het een pak dat we de buitendeur dicht hadden (alleen een beetje jammer dat ze nu in huis plaste), voor Ayla veel minder afleiding en zo pakte ze veel meer haar rust. Als ze dan wat kloterig werd ging ze eerst alle honden af, dan de baas en als niemand erop inging ging ze maar even liggen kluiven of weer slapen.
Ik lees het al, er lopen allemaal vreselijk onopgevoede honden rond hier op het HF
Haha, ongelofelijk hèranetje schreef:Enne, dat koekje van eigen deeg...……….
Ita kon Rana indertijd net zo pesten als Claire haar nu doet.
Ik zie Ita net zo reageren als Rana indertijd.![]()
Alleen weet Ita echt niet meer dat ze zelf ook zo'n bord voor de kop had als pup
DeDiana schreef:Dat ziet er hartstikke rustig uit allemaal!
Ik stuur Amy wel een dagje langs, dan ben je daarna heel blij met Ayla
Ja, dit stelt inderdaad niet veel voor. Ik zal straks nog wel een filmpje posten van het betere werk, maar Amy zal wel nog een stuk professioneler te werk gaanbilly schreef:Samen met Dirk![]()
![]()
Enne Dirk... neeeeeee, die durf ik niet aan hoor
Er wordt hier helemaal niks over het hek gepleurd en al helemaal geen kattenkillersbilly schreef:Morgen maar meteen over het hek en weg zijn weDeDiana schreef:Wanneer zullen we ze naar Zamunda gaan brengen?
![]()
Kunnen wij ergens rustig gaan wandelen met de rest![]()
We zien ze vast wel weer al gravend of jagend terugkomen![]()
Dan plaats hier ik allemaal oproepen, dat gewetenloze mensen hun honden hier achtergelaten hebben zoals je vuilnis aan de weg zet. Dat het ongelofelijk is maar dat ze godzijdank veilig bij mij aangekomen zijn in plaats van gedumpt op straat. En dat ik op zoek ben naar de adressen van deze vreselijke gewetenloze personen!alm@ schreef:Pension Zamunda. Knikker je hond over het hek en je hebt heerlijk een tijd voor jezelfen vooral geen adres achterlaten
Dit is les 1: hoe graaf ik een hortensia ruim genoeg uit.alm@ schreef:Dat doet Ayla heel beredeneerd, kan zo de tuinarchitectuur in
Suzanne schreef:Wat gilt daar? Zijn ze de katten aan het begraven/opgraven??
Lekker ding hèHillieS schreef:Die kop ook telkens tijdens het graven... 'ben ik er al?'![]()
Dat had je nou niet moeten zeggenbasil schreef:Ik vind het maar een beetje een stil dagje bij je vandaag eigenlijk. Kan best wat meer leven in
Verder was het redelijk rustig vandaag
- DeDiana
- Zeer actief
Amy is geen kattenkiller hoor!
Bewijs:
10201975624148931 by Diana Jansen, on Flickr
Dus ik mag haar wel komen brengen?
Bewijs:
10201975624148931 by Diana Jansen, on FlickrDus ik mag haar wel komen brengen?
- alm@
- moderator
Ze heeft levensgevaarlijke paarden die alle kanten op schoppen, besef je dat wel?DeDiana schreef:Amy is geen kattenkiller hoor!![]()
Bewijs:

- Zamunda
- Zeer actief
En dan hier eindelijk de filmpjes van het (eindeloze) spel tussen Ayla en Ravi
!
Dag 1. Ayla en Ravi spelen. Hier had Raaf nog energie om te racen en zelf uit te dagen, in tegenstelling tot de dagen daarna
:

Dag 2. Ayla en Ravi spelen verder, het racen heeft plaatsgemaakt voor het betere worstelwerk:

Ik hoop dat ik het posten weer goed gedaan heb en jullie er ook zo van kunnen genieten
.
Dag 1. Ayla en Ravi spelen. Hier had Raaf nog energie om te racen en zelf uit te dagen, in tegenstelling tot de dagen daarna

Dag 2. Ayla en Ravi spelen verder, het racen heeft plaatsgemaakt voor het betere worstelwerk:

Ik hoop dat ik het posten weer goed gedaan heb en jullie er ook zo van kunnen genieten
Laatst gewijzigd door Zamunda op 23 aug 2018 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
O, goed dat je het zegt, dat kan ik mijn allerliefste poelewoepie natuurlijk niet aandoen!alm@ schreef: Ze heeft levensgevaarlijke paarden die alle kanten op schoppen, besef je dat wel?
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Drie dingen... drie dingen had ik er goed inzitten... drie dingen had ze eindelijk geleerd...
1. Niet graven
2. Niet op de bank
3. Geen mest eten
Mijn complete opvoeding is verdwenen
Je hoeft nu geen magisch woord waardoor ze buiten gaat plassen te verwachten. Dat snap je zeker wel
1. Niet graven
2. Niet op de bank
3. Geen mest eten
Mijn complete opvoeding is verdwenen
Je hoeft nu geen magisch woord waardoor ze buiten gaat plassen te verwachten. Dat snap je zeker wel
- DeDiana
- Zeer actief
Nou, ik zal al klaar voor eindelijk wat échte actie, maar de filmpjes doen het bij mij niet! 
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Ik wil te zijner tijd graag een olifant, of twee, in de opvang. Maar dan mag ik jouw honden nog wel hè? Zoiets als dit.alm@ schreef:Ze heeft levensgevaarlijke paarden die alle kanten op schoppen, besef je dat wel?
https://youtu.be/qAN5nf04L2s

- Zamunda
- Zeer actief
Jabasil schreef:De kleine dame begint aardig thuis te worden dus
OooooooohDeDiana schreef:Amy is geen kattenkiller hoor!![]()
Bewijs:
Ja maar de scheiding tussen de hondentuin en de paarden is wel (vrij) degelijk, speciaal gedaan voor Willem die niet erg onder appèl staat. Dus als je geen mini's hebt die dóór het gaas gaan of in drie tellen ónder het gaas gaan is het veilig hieralm@ schreef:Ze heeft levensgevaarlijke paarden die alle kanten op schoppen, besef je dat wel?
- Zamunda
- Zeer actief
Oh ik ga even sleutelen!DeDiana schreef:Nou, ik zal al klaar voor eindelijk wat échte actie, maar de filmpjes doen het bij mij niet!
Edit: doen ze het nu wel?
- bram en thijs
- Zeer actief
Neem nog maar een glaasje en bekijk morgen een kerk.nomo schreef:Dat snap je zeker wel

- bram en thijs
- Zeer actief
Zo speelde Thijs ook. Wat is daar mis mee?Zamunda schreef:Oh ik ga even sleutelen!DeDiana schreef:Nou, ik zal al klaar voor eindelijk wat échte actie, maar de filmpjes doen het bij mij niet!
Edit: doen ze het nu wel?

- Zamunda
- Zeer actief
Nee joh, Alma snapt het weer eens niet, Amy is veilig voor de paarden hoorDeDiana schreef:O, goed dat je het zegt, dat kan ik mijn allerliefste poelewoepie natuurlijk niet aandoen!alm@ schreef: Ze heeft levensgevaarlijke paarden die alle kanten op schoppen, besef je dat wel?
nomo schreef:Drie dingen... drie dingen had ik er goed inzitten... drie dingen had ze eindelijk geleerd...
1. Niet graven
2. Niet op de bank
3. Geen mest eten
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn complete opvoeding is verdwenen![]()
JAWEL!!!! Ik heb het nu harder nodig dan ooitJe hoeft nu geen magisch woord waardoor ze buiten gaat plassen te verwachten. Dat snap je zeker wel
- DeDiana
- Zeer actief
En als je een x podenco hebt die in één tel over het gaas gaat?Zamunda schreef: Ooooooooh, ja dan mag ze komen
!
Ja maar de scheiding tussen de hondentuin en de paarden is wel (vrij) degelijk, speciaal gedaan voor Willem die niet erg onder appèl staat. Dus als je geen mini's hebt die dóór het gaas gaan of in drie tellen ónder het gaas gaan is het veilig hieralm@ schreef:Ze heeft levensgevaarlijke paarden die alle kanten op schoppen, besef je dat wel?.
Want nu durf ik eigenlijk niet meer
Dat ze de boel daar even op stelten komt zetten, is één ding. Maar met levensgevaarlijke paarden binnen haar bereik, gaat dat niet goed aflopen
- Zamunda
- Zeer actief
Hahaha, ik zie me al door het bos wandelen op die olifantbram en thijs schreef:Ik wil te zijner tijd graag een olifant, of twee, in de opvang. Maar dan mag ik jouw honden nog wel hè? Zoiets als dit.alm@ schreef:Ze heeft levensgevaarlijke paarden die alle kanten op schoppen, besef je dat wel?
https://youtu.be/qAN5nf04L2s
Maar bij wie moeten ze in de opvang en wiens honden wil je dan?
- DeDiana
- Zeer actief
Nu kan ik de filmpjes wel zien, dat is inderdaad al wat meer actie - hoewel die reuzenpup er op het eerste filmpje wel gewoon bij gaat liggen
Wat kunnen die twee heerlijk met elkaar spelen!
Ik zie dat je al een mooi roze buitenverblijf voor haar hebt geregeld voor het geval ze je nog vaker te vroeg wakker gaat maken?
Ik zie dat je al een mooi roze buitenverblijf voor haar hebt geregeld voor het geval ze je nog vaker te vroeg wakker gaat maken?
Laatst gewijzigd door DeDiana op 22 aug 2018 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Zeer actief
En trap in de strontbram en thijs schreef:Neem nog maar een glaasje en bekijk morgen een kerk.nomo schreef:Dat snap je zeker wel
Volgens Ravi de duur. Dat kind weet van geen ophouden en Raaf is kapotbram en thijs schreef:Zo speelde Thijs ook. Wat is daar mis mee?
EuhDeDiana schreef:En als je een x podenco hebt die in één tel over het gaas gaat?Of is het daar te hoog voor?
Want nu durf ik eigenlijk niet meer![]()
Dat ze de boel daar even op stelten komt zetten, is één ding. Maar met levensgevaarlijke paarden binnen haar bereik, gaat dat niet goed aflopen
Nee, heel hoog is het niet met ruim 1,5 meter, Raaf zou er ook zo overheen kunnen springen maar dat doet hij niet (waarbij ik uiteraard niet op dag 1 hem in de tuin heb gelaten en zelf achterin de wei ben gaan lopen). Dus je moet haar dan wel even vertellen dat ze niet over het hek mag springen
- Zamunda
- Zeer actief
DeDiana schreef:Nu kan ik de filmpjes wel zien, dat is inderdaad al wat meer actie - hoewel die reuzenpup er op het eerste filmpje wel gewoon bij gaat liggenWat kunnen die twee heerlijk met elkaar spelen!
En ja ze spelen echt geweldig samen, Ayla doet het ontzettend goed. En Raaf is zó leuk, ik word met de dag gekker op die hond
Laatst gewijzigd door Zamunda op 22 aug 2018 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- bram en thijs
- Zeer actief
Ik ben natuurlijk de opvang en ik wil heel graag op Alma's honden passen, kunnen de olifanten ook spelen. Maar als ze al zo bang is voor paardenZamunda schreef: Maar bij wie moeten ze in de opvang en wiens honden wil je dan?

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, maar dat gaat nogal lastig als ik er zelf niet bij ben. Dat was eigenlijk wel het hele idee (even rust!)Zamunda schreef:EuhDeDiana schreef:En als je een x podenco hebt die in één tel over het gaas gaat?Of is het daar te hoog voor?
Want nu durf ik eigenlijk niet meer![]()
Dat ze de boel daar even op stelten komt zetten, is één ding. Maar met levensgevaarlijke paarden binnen haar bereik, gaat dat niet goed aflopen. Dat is een kwestie van opvoeden
![]()
.
Nee, heel hoog is het niet met ruim 1,5 meter, Raaf zou er ook zo overheen kunnen springen maar dat doet hij niet (waarbij ik uiteraard niet op dag 1 hem in de tuin heb gelaten en zelf achterin de wei ben gaan lopen). Dus je moet haar dan wel even vertellen dat ze niet over het hek mag springen.
- bram en thijs
- Zeer actief
Nou, nou, nou. Meneer Pastoor let daar vast secuur op. Foei.Zamunda schreef:En trap in de strontbram en thijs schreef:Neem nog maar een glaasje en bekijk morgen een kerk.nomo schreef:Dat snap je zeker wel.
bram en thijs schreef:Zo speelde Thijs ook. Wat is daar mis mee?
Wat een conditionele sufkut zegZamunda schreef:Volgens Ravi de duur. Dat kind weet van geen ophouden en Raaf is kapot.

- alm@
- moderator
Zij wil de olifanten in opvang met mijn honden. De groetenZamunda schreef:Hahaha, ik zie me al door het bos wandelen op die olifantbram en thijs schreef:Ik wil te zijner tijd graag een olifant, of twee, in de opvang. Maar dan mag ik jouw honden nog wel hè? Zoiets als dit.alm@ schreef:Ze heeft levensgevaarlijke paarden die alle kanten op schoppen, besef je dat wel?
https://youtu.be/qAN5nf04L2s.
Maar bij wie moeten ze in de opvang en wiens honden wil je dan?