Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel pup eet niet
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Teckel pup eet niet
Je hebt bij zooplus ook gemengde pakketten. Krijg je 6 smaken in 1 pakket. Lizzie heeft tot nu toe heb smaak die ze niet lekker vindt, maar ik vind de gevogelte harten best smerig om te geven. Daar zitten stukken vlees in die op vingers lijken. Ik geef dat nooit in de ochtend ook nuchtere maag want dat trek ik niet.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Weer een reden om niet aan tokkels te beginnen
.

Miezemuis schreef:Je hebt bij zooplus ook gemengde pakketten. Krijg je 6 smaken in 1 pakket. Lizzie heeft tot nu toe heb smaak die ze niet lekker vindt, maar ik vind de gevogelte harten best smerig om te geven. Daar zitten stukken vlees in die op vingers lijken. Ik geef dat nooit in de ochtend ook nuchtere maag want dat trek ik niet.

- StellaViolet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie
- Aantal honden: 1
Ik heb net op zooplus Rocco besteld. We gaan kijken of dat iets gaat doen. En dat ie niet hetzelfde doet als met 'Taste of the Wild'. Want oh oh wat was dat lekker, jamjamjam.dagmar88 schreef:Bij mij krijgen ze alles wat hun hartje begeert, maar de basis moet wel gewoon kloppen.StellaViolet schreef:Ja, dat klinkt bekend. Woes kotst ook als hij een lege maag heeft. En dat is nu bijna elke dag. Heerlijk wakker worden om 6u 's ochtends om kots op te ruimen.Miezemuis schreef:Lizzie is een ENORM moeilijke eter geweest. En ze hinderde zichzelf dis echt uit. Niet eten was kotsen. Zelf Kees heeft haar ooit tijdens een logeerpartij van armoede uit de pot laten mee eten. We hebben nu voer wat ze echt al maanden met smaak eet. Ze springt zelfs blij naast me als ik haar bak ophaal. Maar dat heft me dus 6.5 jaar van proberen en weggeven gekost. Meestal was het zo dat ze wat ze deze el lustte volgende week walgelijk vond. Ik zou gewoon blijven proberen. En variëren.
Ik blijf inderdaad maar proberen. En het was raar, want de eerste keer Rodi was voor hem een feest. Alleen de geur werd ie gek van en stond als een malle in de keuken te dansen. En de volgende dag wilde hij er niks meer van weten.![]()
Wat is het voer wat je haar nu geeft?
Is er een dierenwinkel in de buurt die vers verkoopt? Intratuin, pets place?
Duck hebben ze hier erg graag (vooral de enkelvoudige kip), dat zijn los ingevroren plakken. Zou daar een pak van halen, bakje smuldier pens compleet en nog een andere smaak rodi. De smuldier kun je iets laten ontdooien, met een broodmes in plakken snijden en per portie terug invriezen.
Dat voorzetten en weghalen (terug in de koelkast) als het niet binnen een kwartier op is.
Om een lege maag voor te zijn af en toe wat brokjes strooien. Wat knaagspul tussendoor. Rodi heeft houdbare worst, ook compleet voer. Je zou met kleine stukjes van iets dergelijks kunnen belonen.
Een heel lekker toetje na een lege bak heeft hier ook goed geholpen.
En toen opeens was het 'gadver, wat geef je me nu weer?'
En dan laat ik het staan, eet hij het half op en kotst het net zo snel weer buiten uit.

Rodi worst heb ik ook al 's geprobeerd

Pas als de katten het voor zijn neus op eten is het nog wel te vreten. Soort van. Niet van harte.
Ik heb voor het knagen tussendoor wat snacks. Gedroogde Eend en Kippenvleugels. Geen idee of het slecht is, maar dat blijft ie heerlijk vinden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als hij zo gek is op die snacks: kleine hoeveelheid van z'n eten in z'n bakje doen (dat je eigenlijk zeker weet dat hij het allemaal opeet) en dan als beloning de snack geven. Na een keer of drie, vier zal hij begrijpen dat hij iets heerlijks krijgt als beloning voor het leegeten van z'n bakje en kun je de hoeveelheid in z'n bakje gaan opvoeren
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Mijn kliko Keetje vond totw echt vreselijk. Dat is het enige voer dat ze niet lust. Ze at de halve bak leeg en keek me toen aan van wat flik jij me nou....StellaViolet schreef:Ik heb net op zooplus Rocco besteld. We gaan kijken of dat iets gaat doen. En dat ie niet hetzelfde doet als met 'Taste of the Wild'. Want oh oh wat was dat lekker, jamjamjam.dagmar88 schreef:Bij mij krijgen ze alles wat hun hartje begeert, maar de basis moet wel gewoon kloppen.StellaViolet schreef:Ja, dat klinkt bekend. Woes kotst ook als hij een lege maag heeft. En dat is nu bijna elke dag. Heerlijk wakker worden om 6u 's ochtends om kots op te ruimen.Miezemuis schreef:Lizzie is een ENORM moeilijke eter geweest. En ze hinderde zichzelf dis echt uit. Niet eten was kotsen. Zelf Kees heeft haar ooit tijdens een logeerpartij van armoede uit de pot laten mee eten. We hebben nu voer wat ze echt al maanden met smaak eet. Ze springt zelfs blij naast me als ik haar bak ophaal. Maar dat heft me dus 6.5 jaar van proberen en weggeven gekost. Meestal was het zo dat ze wat ze deze el lustte volgende week walgelijk vond. Ik zou gewoon blijven proberen. En variëren.
Ik blijf inderdaad maar proberen. En het was raar, want de eerste keer Rodi was voor hem een feest. Alleen de geur werd ie gek van en stond als een malle in de keuken te dansen. En de volgende dag wilde hij er niks meer van weten.![]()
Wat is het voer wat je haar nu geeft?
Is er een dierenwinkel in de buurt die vers verkoopt? Intratuin, pets place?
Duck hebben ze hier erg graag (vooral de enkelvoudige kip), dat zijn los ingevroren plakken. Zou daar een pak van halen, bakje smuldier pens compleet en nog een andere smaak rodi. De smuldier kun je iets laten ontdooien, met een broodmes in plakken snijden en per portie terug invriezen.
Dat voorzetten en weghalen (terug in de koelkast) als het niet binnen een kwartier op is.
Om een lege maag voor te zijn af en toe wat brokjes strooien. Wat knaagspul tussendoor. Rodi heeft houdbare worst, ook compleet voer. Je zou met kleine stukjes van iets dergelijks kunnen belonen.
Een heel lekker toetje na een lege bak heeft hier ook goed geholpen.
En toen opeens was het 'gadver, wat geef je me nu weer?'
En dan laat ik het staan, eet hij het half op en kotst het net zo snel weer buiten uit.![]()
Rodi worst heb ik ook al 's geprobeerd, zelfde ritueel als met Taste of the Wild. En brokjes strooien kijkt ie walgend naar.
Pas als de katten het voor zijn neus op eten is het nog wel te vreten. Soort van. Niet van harte.
Ik heb voor het knagen tussendoor wat snacks. Gedroogde Eend en Kippenvleugels. Geen idee of het slecht is, maar dat blijft ie heerlijk vinden.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dan heb jij nog niet eerder met een teckel te maken gehad. Hij zal het heus begrijpen want ze zijn reuze slim maar daar trapt hij niet inFotogravinnetje schreef:Als hij zo gek is op die snacks: kleine hoeveelheid van z'n eten in z'n bakje doen (dat je eigenlijk zeker weet dat hij het allemaal opeet) en dan als beloning de snack geven. Na een keer of drie, vier zal hij begrijpen dat hij iets heerlijks krijgt als beloning voor het leegeten van z'n bakje en kun je de hoeveelheid in z'n bakje gaan opvoeren

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou juist meteen met iets nieuws daar dus echt te weinig van geven. Juist als hij het die ene dag goed eet, en je gaat dan vanuit blijdschap lekker veel geven omdat hij eindelijk eet, hoeft hij de volgende dag natuurlijk niet of niet zoveel. Hij is niet gewend om veel te eten en hij is wel gewend om dingen te laten staan (en er ook nog aandacht voor te krijgen gezien het assortiment wat hij al op heeft).
Die kans zou ik hem dus voorlopig niet geven. Er valt niets te laten staan want je krijgt amper iets. Maargoed, ik ben daar erg makkelijk in. Maar ik krijg wel alle lastige eters aan het eten.
Ik weet niet hoe vaak je hem geeft maar ik zou ook niet meer dan 2x per dag voeren.
Die kans zou ik hem dus voorlopig niet geven. Er valt niets te laten staan want je krijgt amper iets. Maargoed, ik ben daar erg makkelijk in. Maar ik krijg wel alle lastige eters aan het eten.
Ik weet niet hoe vaak je hem geeft maar ik zou ook niet meer dan 2x per dag voeren.
- StellaViolet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie
- Aantal honden: 1
Ik wilde dat ook eigenlijk gelijk antwoordenalm@ schreef:Dan heb jij nog niet eerder met een teckel te maken gehad. Hij zal het heus begrijpen want ze zijn reuze slim maar daar trapt hij niet inFotogravinnetje schreef:Als hij zo gek is op die snacks: kleine hoeveelheid van z'n eten in z'n bakje doen (dat je eigenlijk zeker weet dat hij het allemaal opeet) en dan als beloning de snack geven. Na een keer of drie, vier zal hij begrijpen dat hij iets heerlijks krijgt als beloning voor het leegeten van z'n bakje en kun je de hoeveelheid in z'n bakje gaan opvoerengewoon nu één soort voer geven. En een lange adem hebben.

Brokjes verstoppen in zijn (toen nog) lekkere eten pikte hij niet. Hij at er gewoon om heen en keek me dan zeer beledigd aan.