Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke hond doet je het meest?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

welke hond doet je het meest?

Ongelezen bericht door M@scha »

voor de mensen met meer dan 1 hond.

heb je een voorkeur voor een van je honden?
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tja, ze doen mij allebei erg veel. Maar hebben totaal verschillende karakters en net zoals bij mensen ligt het ene karakter je meer dan het andere. Maar echt een voorkeur? Nee en ik hoop ook niet een keer tussen ze te moeten kiezen.
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik heb met whooper en hele andere band als met orbis, maar whooper is 9 maanden en vraagt heel veel aandacht en orbis is 11 en ligt heel veel in zijn mand van zijn oude dag te genieten dus het zijn hele verschillende honden. ik heb geen voorkeur :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik houd van alle 3...
Maar met Yunio "heb" ik gewoon het meeste...
Het is gewoon een heerlijk beest (de rest ook wel :mrgreen: )maar kweet niet...echt de ideale hond voor mij
En ik heb haar alweer bijna 10 jaar naast m'n zijde...ik denk dat dat ook wel veel uitmaakt
Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Pipo is echt m'n truttelhondje,daar heb ik dus net iets meer mee dan met Kobus.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Laika en Nelson zijn twee totaal verschillende honden. Nelson, altijd vrolijk en amusant, allemansvriendje en Laika, een wat stugge teruggetrokken arrogante dame.
Ik heb met allebei dan ook een andere band. Laika raakt me meer, niet omdat ze leuker is, maar omdat ik erg vaak om haar eigenwijzigheid moet lachen. Ik vind haar bijzonder, ze vaart haar eigen plan. Nelson is gewoon een leukerd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ja, ik heb meer met Fangio dan met Chira en dat zegt niet dat ik niet gek ben op Chira want dat ben ik zeker wel, maar ik heb met Fangio een band die ik met Chira niet heb..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Heel erg moeilijk :?
Tot voor nog niet eens zo gek lang geleden, had ik geantwoord dat Kaya me het meeste doet, of in ieder geval m'n echte "allessie" is. Haar heb ik van pup afaan, na de afschuwelijk dood van Tara, en aan haar heb ik destijds m'n "geluk" gehangen. Ze was werkelijk, naast m'n man dan, alles voor me.

Maar Moritz ontwikkelt zich steeds meer, de band tussen ons wordt steeds hechter. Hoe stapelgek ik op hem ben, is ongelooflijk.
Twijfelde ik een paar maanden geleden nog of hij hier wel gelukkig was en wellicht ergens anders beter af was, nu weet ik dat ik hem nooit van mijn leven meer af zou kunnen staan.

Kaya is sterker, onafhankelijker (alhoewel dat met de verbouwing trouwens ook nog weleens tegenviel), maar toch heb ik altijd het idee dat zij meer kan hebben. Voor Moritz kom ik ook vaker op, terwijl ik altijd denk dat Kaya zich wel redt.

Een keuze tussen de honden zou ik nooit kunnen maken. Kaya blijft m'n "puppenkind", de enige hond die ik van jongs afaan heb grootgebracht en dat schept een bijzondere band.
Moritz is de hond die ik "los" heb gekregen, die volledig op mij vertrouwd, Moritz is m'n kleine "zorgenkindje".
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb toen we Kira net hadden erg aan haar moeten wennen. Ik was er een beetje vanuit gegaan dat het hetzelfde zou zijn als bij Ivan. Maar als er 2 honden kunnen verschillen zijn die 2 het wel. Kira hebben we heel veel energie in moeten steken, ze was overal bang voor, blafte tegen alles en iedereen, schoot in paniek als ze even alleen was, enz.Ivan niet, dat was een "modelpup" Maar nu is ze aardig bijgetrokken, en ondanks alles wat ze uitgehaald heeft (en nog uithaald :evil: ) zou ik ze geen van beide meer kunnen missen.
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Toen we een tweede Bulletje namen maakte ik me hierover best wel zorgen. Dot is een heel bijzonder Bulletje, iedereen die haar kent is verliefd op haar, ze wind iedereen om haar pootjes :-) . Ons tweede Bulletje moest heel wat in haar mars hebben om een zelfde soort plekje in ons hart te veroveren. Mo heeft een heel ander karaktertje dan Dot, ze kan een echte kattekopje zijn en moet zich sterk bewijzen.

Ik merk dat ik steeds meer om Mo ga geven. Dot is veel introverter en meer op zich zelf dan Mo. Wanneer Dot naar je toe komt voor een knuffel is dat een hele eer :-D Mo is heel open en direct. Ze is aanhankelijk en erg op mij gericht en kan intens genieten van de aandacht die we haar geven.

Dot heeft nu nog een streepje voor bij ons, maar die band met Mo wordt steeds sterker, ik vermoed dat het niet lang meer zal duren dat ik niet meer zou kunnen kiezen voor wie ik een lichte voorkeur zal hebben.

Roosje
Afbeelding
eros en onyx
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door eros en onyx »

hihhihih
moeilijke vraag, misschien ook niet.
Houden doe ik van allebei evenveel.
Maar met eros heb ik vooralsnog meer en de band wordt nog steeds sterker. Met Onyx moet dat nog meer groeien denk ik. Merk wel dat het al hechter aan het worden is....misschien leuk om dit topic over een jaar nog eens over te doen. :mrgreen:

En kiezen hoop ik ook nooit te doen te hoeven doen.
groetjes eros en onyx
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb ook geen voorkeur
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

ik vind ze alledrie hartstikke lief maar met ayka heb ik toch het meest..
we liggen elkaar gewoon het best denk ik.
Ayka trekt ook het meeste naar mij toe, al is jewel ook ontzettend lief.. ik kan het niet uitleggen het is net als dat je het ene mens meer mag als het andere en ook al zijn honden geen mensen ze hebben toch een eigen karakter.
Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:? ja birka heeft mijn voorkeur ,zij is bij ons van pups af aan.
asta is zo'n 3 maanden bij ons en is al 9 jaar, maar krijgt elke week een groter plekje in mijn hart! ;) :ok:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Gast

Re: welke hond doet je het meest?

Ongelezen bericht door Gast »

massam schreef:voor de mensen met meer dan 1 hond.

heb je een voorkeur voor een van je honden?
ik weet het niet. sypke heb ik veel langer dan mees, die ken ik veel beter, maar dat betekent niet dat ik een voorkeur voor haar heb, geloof ik. ze zijn allebei ontzettend lief.
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Nou een voorkeur heb ik niet hoor, ik ben met allebei
hardstikke blij, en ik hou ontzettend veel van ze :mrgreen:

Maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen
dat de 1 leuker of zoiets dergelijks is dan de ander. 8)

Groetjes Deborah ;)
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik zou geen van mijn drie honden kunnen missen. Maar van 1 van de drie kan ik zelf het meeste genieten omdat ze zoveel startproblemen heeft gehad en dat die voor een groot deel opgelost zijn. Daarbij is het een hond die erg op mij gericht is en ik vind dat ze een geweldig karakter heeft.

Mijn andere honden vind ik net zo lief, vooral aan de derde hond heb ik lang moeten wennen voordat het echt mijn hond werd. Ik kon er niet echt een goede band mee krijgen omdat hij zelf zo afstandelijk bleef. Terwijl hij wel heel lief was. Maar nu krijg ik meer contact met hem, hij is niet meer nieuw voor me, dat gevoel is nu eindelijk na 6 maanden weg.

Dus alle drie mijn honden zijn op hun eigen manier belangrijk en alledrie hebben ze iets waardoor ze speciaal zijn voor me. Niet meer weg te denken.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Op het ene moment vind ik Amar erg leuk, omdat ze het beste luistert van allemaal en zo ontzettend aanhankelijk is.
Het andere moment geniet ik weer van Xitan, omdat hij zo heerlijk rustig en stabiel is.
Senna is een dondersteen. De ene keer erger ik me geweldig aan haar, de andere keer lach ik me rot om haar eigenwijzigheid.
Ik geloof niet dat ik echt een voorkeur heb.
AfbeeldingAfbeelding
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diertje »

we hebben er 2 gehad. nu nog 1.

iedere hond is speciaal op zijn/haar eigen manier...die kan en mag je niet vergelijken
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Vanzelfsprekend ben ik stapelgek met alletwee en hebben ze alletwee hun eigen dingen. Maar als ik heeeeeel diep in mijn hart kijk, heb ik een voorkeur voor Charly. Toen ik hem als pup kreeg heb ik me wel eens afgevraagd of het ooit goed zou komen. Maar we zijn zo vreselijk naar elkaar toegegroeid, samen zo ver gekomen dat ik nu echt iets met hem heb, wat ik met Belle niet heb.
Die is op haar beurt ook weer geweldig, een knuffelkont en zo maar aan de andere kant ook meer op zichzelf. Het lijkt alsof ze mij minder nodig heeft of zo.
Maar als puntje bij paaltje komt zou ik geen van beiden kunnen missen hoor! Mag er niet aan denken...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik heb zeker wel voorkeur. Ik snap dan ook niet waarom dat zo raar is :? .

Alledrie mijn honden vind ik geweldig, maar Nina is echt mijn favoriet. Ze luisterd perfect en is veel afhankelijker dan de andere twee.
Tarzan is meer op mijn moeder en haar vriend, en Chaya vindt iedereen leuk en smeert hem ook wanneer het haar uitkomt.
Groetjes Rob
Gaia&Ozzy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Gaia&Ozzy »

Geen voorkeur! Allebei de honden hebben leuke en vervelende dingen. Ik heb een knuffelteef en een onhandige, vreselijk sullige reu die geen vlieg kwaad doet. Soms vind ik de knuffelteef vreselijk plakkerig en soms is dombodog weer eens heel erg irritant appelig aan het doen...
Ligt per keer aan de situatie en mijn humeur. Maar voorkeur...nee!!! Absoluut niet!!!
Dogs are not our whole life, but they make our lives whole
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ja, heb ik. Voor Yiska heb ik zeker een voorkeur. Dat betekent niet dat Raya benadeeld wordt, zeker niet. Maar met haar heb ik gewoon dàt niet.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja Bas heb ik al 6 jaar, Winnie nog maar een jaar. Daarbij is Bas mijn eerste hond en dat wat ik met hem bereikt heb, heeft een zeer hechte band gemaakt, maar me ook meerdere keren gekwetst door mij goed te bijten. Ik heb met Bas ups en downs gehad. Bas heeft bij veel geleerd, maar ik hem nog veel meer. Bas is moeilijk en dat maakt hem soms ook onuitstaanbaar.
Winnie moest ik eigenlijk in het begin niet zoveel van hebben. Mijn moeder vond haar geweldig, ik zag het niet, ik vond haar maar timide, ik wilde een hond met pit. Maar eigenlijke begin ik dat goedaardige van haar ongelovelijk te waarderen, moet er niet aan denken nog zo'n heethoofd als Bas erbij te hebben eigenlijk. Ook het spelen aporten begint een steeds leuker bezigheid te worden.
Mano is geen eigen hond, kan ik dus geen voorkeur voor hebben, maar op zijn tijd ook een heerlijk beest, maar mij te hyper!

Eigenlijk zou ik dus tussen Bas en Winnie al niet meer kunnen kiezen, want na jaren strijd met Bas heeft Winnie Bas ook een hoop kunnen leren en daar ben ik haar dankbaar voor. 2 lieverds dus!
Afbeelding
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Wat een leuke vraag!! Ik heb drie honden, waar ik veel om geef. Het meest heb ik met Yndra en Djaimy. Yndra omdat ze gewoonweg een gigantisch goed karakter heeft, een hond met een verleden, maar zoveel vertrouwen. Djaimy omdat zij gewoonweg het meest trouw is, ligt altijd rustig op je te wachten,ligt graag aan je voeten, altijd baasgericht. Tara ja dat is mevrouwtje eigenwijs, een zeer apart karakter, maar zeker charmant. Aangezien ik drie verschillende rassen heb, heb ik qua ras een voorkeur voor een kelpie.
AfbeeldingAfbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Tja, Anak was een compromis. Daarvoor had ik Duitse herders gehad en twee Welsh Corgi's, waarvan de eerste intussen overleden was en de jongste 7 jaar. Anak is een enorm lieve, gemakkelijke hond. en toch mis ik iets in haar.
Mijn hond zal altijd Maggie blijven: het zwart-witte Corgi teefje dat bijna 16 jaar gewordn is en 4 1/2 jaar geleden overleden is.
Rico, de Corgi die ik u heb is een herplaatser met problemen. Toch ben ik
op beide honden wel gek, maar op een eigen manier. Maar ik zal er nooit zo'n band mee krijgen als ik met Maggie had.
gerritte
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door gerritte »

Ik kan ook niet kiezen hoor tussen mijn twee schatjes.
Sting is ons zorgenkindje,vanaf pups af aan.En Simba is onze vlierenfluiter :-D .

groetjes gerritte en lebbers van sting en simba
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Kan ik dus echt geen antwoord op geven. Van alletwee evenveel, en van alle twee op een andere manier.
Toen Miep 'in de maak' was heb ik daar wel eens over getwijfeld. Hoe kon die pup nou in vredesnaam ooit tippen aan dat vreselijk lieve meisje dat we al hadden? Maar ik heb me zorgen voor niets gemaakt, want Miepje heeft net zo snel en makkelijk haar eigen plekje in mijn hart veroverd. En ze heeft net zo'n groot deel ingenomen als Saar ;)
natasja broeken
Actief

Ongelezen bericht door natasja broeken »

Mijn beagle doet me meer dan onze keeshond.
Maar dit komt, omdat ik met Tarzan niets gedaan heb en mijn man de opvoeding gedaan heeft.
Dit kwam omdat ik toen nog fulltime werkte.

Met Ally train ik behendigheid, en was ik hele dagen bij haar thuis.
Je krijgt dan een heel andere band.

Natasja
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Geen voorkeur, wel een verschil in band hebben met de honden.
Met Ivan heb ik een heel andere band dan met Odin. Odin gaat helemaal voor me, Ivan gaat helemaal voor Odin 8O :mrgreen: maar dat zegt niet dat ik van de een meer hou dan van de ander. Ivan is een ontzettende drukke hond, die veel meer aandacht nodig heeft dan Odin. Ivan is en blijft een pup in mijn ogen, een kwajongen die wat hyper is.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”