Ik zit hier al klaar om bemoedigende woorden neer te pennen maar dat gaat wat lastig als je niks hoortfenneke schreef:Hé...........
Ben je nu al gesloopt![]()
![]()
Kunnen wij nog iets voor je betekenen![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ayla was in Zamunda, nu alleen de beelden nog (foto's p17)
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Oh jee, Ayla in Zamunda...

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ben jij mal, ik controleer morgen de SEH of ze de één of andere halve zool hebben binnengebracht.

- alm@
- moderator
bram en thijs schreef:Ben jij mal, ik controleer morgen de SEH of ze de één of andere halve zool hebben binnengebracht.
Zamunda schreef:
't Monster komt zondagmiddag, dus als je daarna niks meer van me hoort heeft ze mijn vingers geamputeerd en lig ik dood te bloeden. Zou wel fijn zijn als er dan iemand even de politie en amubulance belt.

- bram en thijs
- Zeer actief
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het is hier echt oorverdovend stil in huis
en dan heb ik nog een hond en kat over... Ik ben er snel vandoor gegaan toen Ayla als een Tasmaanse Duivel overal in aan het bijten was. Alstublieft! Heel veel plezier ermee!
Ik vrees na deze lange stilte wel voor een aantal vingers
of Ayla heeft meteen de laptop even geherprogrammeerd, dat kan natuurlijk ook 
Ik vrees na deze lange stilte wel voor een aantal vingers
- alm@
- moderator
Wat denk je? Ambulance, politie en brandweer bellen? Het leger er ook maar meteen bij?nomo schreef:Het is hier echt oorverdovend stil in huisen dan heb ik nog een hond en kat over... Ik ben er snel vandoor gegaan toen Ayla als een Tasmaanse Duivel overal in aan het bijten was. Alstublieft! Heel veel plezier ermee!
![]()
Ik vrees na deze lange stilte wel voor een aantal vingersof Ayla heeft meteen de laptop even geherprogrammeerd, dat kan natuurlijk ook

-
nomo
- Zeer actief
Ze heeft vast Ayla meteen in de bench gestopt
daar zal Ayla het niet mee eens zijn geweest en zo'n stoffen ding houdt haar niet tegen. Ik vermoed dat ze met bench en al aan de wandel is gegaan en nu vastzit in de deuropening. Kan Zamunda ook nergens meer naartoe... politie eerst een kijkje laten nemen, brandweer er meteen maar achteraan om Ayla los te knippen en kan iemand ook even een da regelen die arme arme Ayla weer op kan lappen?! 
- bram en thijs
- Zeer actief
Niet zeuren, die is je nu al vergeten.nomo schreef:om Ayla los te knippen en kan iemand ook even een da regelen die arme arme Ayla weer op kan lappen?!

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Kom op Zamunda, ook met stompjes kan je best typen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Zamunda
- Zeer actief
Waar is de uitknohop
?!
- alm@
- moderator
- bram en thijs
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Van ons is een kwestie van klep dicht. Ben bang dat ze die van Ayla zoekt.bram en thijs schreef:Van ons of van haar?Zamunda schreef:Waar is de uitknohop![]()
?!

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Vol verbazing lees ik dit topic. Eerst pikt huize Zamunda onze logee in en dan ga je ook nog bij voorbaat al klagen! Bedenk wel even dat je zelf wilde dat ze kwam logeren, terwijl ze al een logeeradres had. Suze was al diep teleurgesteld dat haar beste reuzenvriendin Ayla niet komt logeren, maar na dit topic ligt ze alleen nog maar sneu in een hoekje
Ik vind het echt niet kunnen dit en dan ook nog verwachten dat wij wel even back-up willen zijn. Ayla is ónze vast logee en van niemand anders en wij zijn geen 2e keus
Oh wacht
Herinner me nu ineens dat ik zelf heb gezegd dat Ayla dan wel naar huize Zamunda mocht. Waarom zou dat toch zijn geweest?
Die handleiding hé, had die bij jou ook zo'n voorpagina?

Plint slopen heeft ze hier trouwens ook al gedaan, maar dat heeft ze geperfectioneerd bij nomo thuis.
Op de bank

Bedelen (oh wat was ze toen nog schattig
)

En om te compenseren dat Suze haar beste vriendin nu moet missen vind ik dat je minstens elke dag een update met foto's moet geven
Veel plezier met je reuzenpup logee
Oh wacht
Herinner me nu ineens dat ik zelf heb gezegd dat Ayla dan wel naar huize Zamunda mocht. Waarom zou dat toch zijn geweest?
Die handleiding hé, had die bij jou ook zo'n voorpagina?

Nee, is niet gelogen. De reuzenpup kan heel goed slapen na die momenten van wakker zijn vol activiteitZamunda schreef:Ohbram en thijs schreef:De naïviteit![]()
![]()
hierboven staan talloze foto's waaruit blijkt dat Troela een uitstekende verbouwer is.
. Maar Nomo zei dat ze ook nog heel veel slaapt! Dat zal toch niet gelogen zijn?
Als dit nog steeds je hele lijstje is. Dat had ik haar de eerste dag al gelijk geleerd, toen was ze pas een week of 9. Zit er dus al goed in. Ze is een snelle leerling, dus bedenk maar snel nog wat andersZamunda schreef:Dat is het verkeerde lijstje, mevrouw empaath. Je moet een lijstje maken om die hond een beetje te verpesten. Ik heb er nu twee:
- leren bedelen
- leren dat je alleen op de bank lekker kunt liggen
Op de bank

Bedelen (oh wat was ze toen nog schattig

Dat kan écht niet hoor! Ze slaapt hier altijd op bed, logee Ayla hoort op bed. Dat mag ze bij jou toch zeker ook wel? Is gelijk goede manier om haar te verpesten, want bij nomo mag ze niet eens boven. Terwijl Ayla zo zoet is op bed. Uitslapen kan ze dan ookZamunda schreef: Gelukkig gaat Ayla 's nachts veilig in die bench, kan zij tenminste niet slopen wat Raaf gejat heeft, dat slaapt een stuk rustiger voor mij.
Kijk, daarom mag ze dus naar huize Zamundanomo schreef:
Ayla is er klaar voor
En om te compenseren dat Suze haar beste vriendin nu moet missen vind ik dat je minstens elke dag een update met foto's moet geven
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- bram en thijs
- Zeer actief
Juist. Neem haar op schoot, ook al spartelt ze tegen en praat met een hele zachte en rustige stem heel dicht bij haar oor. Dat ze heel lief en heel geweldig maar ook heel moe is.alm@ schreef:Van ons is een kwestie van klep dicht. Ben bang dat ze die van Ayla zoekt.bram en thijs schreef:Van ons of van haar?Zamunda schreef:Waar is de uitknohop![]()
?!

-
nomo
- Zeer actief
Dat kost haar haar oorbram en thijs schreef:Juist. Neem haar op schoot, ook al spartelt ze tegen en praat met een hele zachte en rustige stem heel dicht bij haar oor. Dat ze heel lief en heel geweldig maar ook heel moe is.alm@ schreef:Van ons is een kwestie van klep dicht. Ben bang dat ze die van Ayla zoekt.bram en thijs schreef:Van ons of van haar?Zamunda schreef:Waar is de uitknohop![]()
?!
En nee, dan heb ik het niet over Ayla
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
bram en thijs schreef:Ben jij mal, ik controleer morgen de SEH of ze de één of andere halve zool hebben binnengebracht.
Doe ik daarna de revalidatie
Kijken of er nog iets te bereiken is
We leggen de lat hoog
Fenneke en Baloe

- bram en thijs
- Zeer actief
En dat stuur jij uit logeren? Ga je schamen.nomo schreef: En nee, dan heb ik het niet over Ayla

- bram en thijs
- Zeer actief
Ik kijk alleen, je dacht toch niet dat ik verder een vinger uit stak?fenneke schreef:bram en thijs schreef:Ben jij mal, ik controleer morgen de SEH of ze de één of andere halve zool hebben binnengebracht.
Doe ik daarna de revalidatie
We leggen de lat hoog

-
nomo
- Zeer actief
Je weet niet hoe zwaar het isbram en thijs schreef:En dat stuur jij uit logeren? Ga je schamen.nomo schreef: En nee, dan heb ik het niet over Ayla
- bram en thijs
- Zeer actief
Ik moet opeens denken aan Adam, Eva en het paradijs. Ik ben notabene atheïst, maar dat terzijde.

- Zamunda
- Zeer actief
Nou, kind is hier sinds 15u05 en ik ben al uren gesloopt...
.
Omdat ik niet erg fit ben zijn we voor de herintroductie maar niet gaan wandelen in het bos (waar ik mijn jagers aangelijnd moet houden) maar hebben we dat hier in de tuin en wei gedaan. Eerst even mijn spul achter een hekje en toen Ayla en Morris op het terras achter het huis. Lais en Raaf waren even flink aan het grommen en blaffen, maar er was al vrij snel herkenning en tien minuten later was het veilig zat om alles bij elkaar te laten. Omdat Lais en Raaf het best leuk zouden vinden om Ayla even met z'n tweeën aan te pakken heb ik Lais eerst even aan de riem gehouden. Ayla zocht ook meteen Willem op en Willem is echt gek op pups dus die vond dat wel leuk. Wel heel spannend ook maar toch vooral heel erg leuk (en een stuk minder spannend dan vorige week, bijzonder).
Toen lekker de wei in gelopen en Lais ook los gelaten, ging weer hartstikke goed. Ayla, Ravi en Lais hebben heerlijk met elkaar gerend en gespeeld en Ayla heeft weer even geweldig gedemonstreerd hoe waterpret eruit hoort te zien (daar zal ik van de week nog wel even wat beelden van maken, als ik er nog energie voor heb
). Volgens mij hebben we wel drie kwartier in de wei doorgebracht en toen waren ze allemaal wel moe en zijn we naar binnen gegaan. Mevrouw Lais vond dat wel weer even moeilijk en duldde in elk geval geen onrust maar het ging weer prima. Terwijl we in de keuken zaten kreeg Ayla haar Tasmaanse duivel-episode en daar kwam ook geen einde aan. Gelukkig viel ze vooral Nomo lastig maar helaas maakt Nomo zich snel uit de voeten met de woorden ''Jullie redden je wel hè?''...
Nou, toen mocht ik het dus zelf uitzoeken. Iedereen was doodop (Raaf lag al een tijd te tukken) alleen de manier van omgaan daarmee verschilde nogal. Willem, Raaf en Lais (en ik) wilden alleen maar rustig liggen, Ayla wilde vooral perforeren
. Kind kent het hier natuurlijk helemaal niet dus moest alles nog even ontdekken, ik had er wel vertrouwen in dat ze haar rust wel zou vinden nu verder iedereen zen was. Of het echt gelukt zou zijn weet ik niet, want na ongeveer een half uur leek ze toch redelijk rustig te liggen maar kwam meneer Zamunda thuis. Zucht. Uit met de rust. Na een tijdje heb ik haar toen toch maar in de bench gedaan en dat hielp wel wat. Dat Ravi boven haar hoofd (op het dak van de bench) lag (
) gaf wel wat onrust, vooral toen hij ging graven maar uiteindelijk lag toch alles stil. Echt slapen lukte haar niet omdat ze bij alle vreemde geluidjes toch weer even alert was. Niet gek natuurlijk.
Na een tijdje haar er maar uit gelaten toen ze echt weer wakkerder werd en toen was ze natuurlijk nog steeds niet uitgerust dus mevrouw de Druktemaker probeert je steeds te bestormen en vooral te behappen
. En als ze dat niet aan het doen is is ze wel aan het zoeken om te kloten. Ik moet wel zeggen dat ik er nu al spijt van heb dat ze op de bank mag
want zodra ze erop komt valt ze je dus lastig met dat grote slungellijf en die grote bek
. Gelukkig houdt ze het niet vol (bij mij), maar ze is dat binnen een paar tellen weer vergeten dus dan probeert ze het weer (alhoewel het al wat minder wordt).
Sinds ik de buitendeur open het gezet gaat ze ook zo af en toe naar buiten en staat ze naar de paarden te staren
. Of met een blaadje te kloten, of weet ik het wat uit te vreten. Kind heeft ook echt het concentratievermogen van een poffertje
.
Whoops... ze heeft het nu voor elkaar dat zelfs Willem zijn tanden laat zien
! Dat heb ik hem nog nooit zien doen
. Willem ligt rustig op de bank en zij ging bij hem kloten, normaal vlucht hij weg als iets hem niet zint, maar nu liet hij dus zien dat ook hij best haar op zijn tanden heeft. Go Willem
.
Ondertussen is Ayla echt nog een beetje zoekende, dat zal morgen vast al een heel stuk beter zijn (hoop ik voor ons allemaal
).
Trouwens, ik ben zoooo blij dat ik Ravi heb haha, die houdt Ayla tenminste nog bezig zo af en toe. Lais ligt alleen maar met een verstoord hoofd te kijken vanaf de bank
. Maar ik gok dat Ayla aan het einde van de logeerpartij helemaal bij de roedel hoort en Nomo haar niet eens meer mee mag nemen van Lais. Of ze is dolgelukkig dat die druktemaker eindelijk weer oprot, dat kan natuurlijk ook
.
Omdat ik niet erg fit ben zijn we voor de herintroductie maar niet gaan wandelen in het bos (waar ik mijn jagers aangelijnd moet houden) maar hebben we dat hier in de tuin en wei gedaan. Eerst even mijn spul achter een hekje en toen Ayla en Morris op het terras achter het huis. Lais en Raaf waren even flink aan het grommen en blaffen, maar er was al vrij snel herkenning en tien minuten later was het veilig zat om alles bij elkaar te laten. Omdat Lais en Raaf het best leuk zouden vinden om Ayla even met z'n tweeën aan te pakken heb ik Lais eerst even aan de riem gehouden. Ayla zocht ook meteen Willem op en Willem is echt gek op pups dus die vond dat wel leuk. Wel heel spannend ook maar toch vooral heel erg leuk (en een stuk minder spannend dan vorige week, bijzonder).
Toen lekker de wei in gelopen en Lais ook los gelaten, ging weer hartstikke goed. Ayla, Ravi en Lais hebben heerlijk met elkaar gerend en gespeeld en Ayla heeft weer even geweldig gedemonstreerd hoe waterpret eruit hoort te zien (daar zal ik van de week nog wel even wat beelden van maken, als ik er nog energie voor heb
Nou, toen mocht ik het dus zelf uitzoeken. Iedereen was doodop (Raaf lag al een tijd te tukken) alleen de manier van omgaan daarmee verschilde nogal. Willem, Raaf en Lais (en ik) wilden alleen maar rustig liggen, Ayla wilde vooral perforeren
Na een tijdje haar er maar uit gelaten toen ze echt weer wakkerder werd en toen was ze natuurlijk nog steeds niet uitgerust dus mevrouw de Druktemaker probeert je steeds te bestormen en vooral te behappen
Sinds ik de buitendeur open het gezet gaat ze ook zo af en toe naar buiten en staat ze naar de paarden te staren
Whoops... ze heeft het nu voor elkaar dat zelfs Willem zijn tanden laat zien
Ondertussen is Ayla echt nog een beetje zoekende, dat zal morgen vast al een heel stuk beter zijn (hoop ik voor ons allemaal
Trouwens, ik ben zoooo blij dat ik Ravi heb haha, die houdt Ayla tenminste nog bezig zo af en toe. Lais ligt alleen maar met een verstoord hoofd te kijken vanaf de bank
- Zamunda
- Zeer actief
Ja en ja. Een beetje liefde, lieve en bemoedigende woordjes ofzo.fenneke schreef:Ben je nu al gesloopt![]()
![]()
Kunnen wij nog iets voor je betekenen![]()
Lekker ben jij. Alma maakt zich tenminste nog een beetje zorgen.bram en thijs schreef:Ben jij mal, ik controleer morgen de SEH of ze de één of andere halve zool hebben binnengebracht.
Ja, dat geloof iknomo schreef:Het is hier echt oorverdovend stil in huis![]()
Zo is het ongeveer gegaan ja.nomo schreef:Ze heeft vast Ayla meteen in de bench gestoptdaar zal Ayla het niet mee eens zijn geweest en zo'n stoffen ding houdt haar niet tegen. Ik vermoed dat ze met bench en al aan de wandel is gegaan en nu vastzit in de deuropening. Kan Zamunda ook nergens meer naartoe... politie eerst een kijkje laten nemen, brandweer er meteen maar achteraan om Ayla los te knippen en kan iemand ook even een da regelen die arme arme Ayla weer op kan lappen?!
Echt, het medeleven is om te huilenLunatic schreef:Iedereen zit met wat lekkers op schoot klaar voor de eerste horror verhalen
![]()
Kom op Zamunda, ook met stompjes kan je best typen...hop hop we zijn nieuwsgierig
![]()
Jawel tochalm@ schreef:die zit er niet
maar je laptop leeft in elk geval nog
- Zamunda
- Zeer actief
Etterbakhakunamatata schreef:Vol verbazing lees ik dit topic. Eerst pikt huize Zamunda onze logee in en dan ga je ook nog bij voorbaat al klagen! Bedenk wel even dat je zelf wilde dat ze kwam logeren, terwijl ze al een logeeradres had. Suze was al diep teleurgesteld dat haar beste reuzenvriendin Ayla niet komt logeren, maar na dit topic ligt ze alleen nog maar sneu in een hoekjeIk vind het echt niet kunnen dit en dan ook nog verwachten dat wij wel even back-up willen zijn. Ayla is ónze vast logee en van niemand anders en wij zijn geen 2e keus
![]()
Maar als je zo'n grote mond hebt kom ik haar wel brengen hoor! Per direct ook nog, geen probleem
Oh wacht![]()
Ja precies.
Haha, geweldig. Nee, voor mij is maar weinig moeite gedaan. Ik heb misschien te makkelijk 'ja' gezegdDie handleiding hé, had die bij jou ook zo'n voorpagina?![]()
Ik merk er nog heel weinig vanNee, is niet gelogen. De reuzenpup kan heel goed slapen na die momenten van wakker zijn vol activiteit![]()
Oh wat was ze toen nog schattigBedelen (oh wat was ze toen nog schattig)
Haha. Ik heb al twee honden op bed, vind ik wel even genoegDat kan écht niet hoor! Ze slaapt hier altijd op bed, logee Ayla hoort op bed. Dat mag ze bij jou toch zeker ook wel? Is gelijk goede manier om haar te verpesten, want bij nomo mag ze niet eens boven. Terwijl Ayla zo zoet is op bed. Uitslapen kan ze dan ook![]()
Nou lekker dan.Kijk, daarom mag ze dus naar huize Zamundanomo schreef:
Ayla is er klaar voor![]()
Daar ga ik mijn best voor doenEn om te compenseren dat Suze haar beste vriendin nu moet missen vind ik dat je minstens elke dag een update met foto's moet geven![]()
-
Tiny
- Zeer actief
Komt goed schatjeZamunda schreef:
Een beetje liefde, lieve en bemoedigende woordjes ofzo.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Zamunda
- Zeer actief
Doe jij het even voor wil je?bram en thijs schreef:Juist. Neem haar op schoot, ook al spartelt ze tegen en praat met een hele zachte en rustige stem heel dicht bij haar oor. Dat ze heel lief en heel geweldig maar ook heel moe is.
Mensenkinderen wat is dat beest lompnomo schreef:Dat kost haar haar oor![]()
Ik ga voor voorkomen, maar goed te weten dat ik bij je terecht kanfenneke schreef:Doe ik daarna de revalidatie
We leggen de lat hoog
Hèhè, eindelijk een beetje steun!bram en thijs schreef:En dat stuur jij uit logeren? Ga je schamen.nomo schreef: En nee, dan heb ik het niet over Ayla
Oh, daar ging het kleine beetje positieve beeld weer...bram en thijs schreef:Ik kijk alleen, je dacht toch niet dat ik verder een vinger uit stak?
.nomo schreef:Je weet niet hoe zwaar het isik kon het niet meer aan
en heb hier op het forum wel vaker gelezen over hondjes die 'uit logeren' gingen en nooit meer op zijn gehaald. Ik zag gewoon geen andere uitweg
Ayla is de appelbram en thijs schreef:Ik moet opeens denken aan Adam, Eva en het paradijs. Ik ben notabene atheïst, maar dat terzijde.
- alm@
- moderator
En dan moet je nog 10 dagen?
we slepen je er wel doorheen, geef het kind een kluif en neem zelf een flinke borrel 

- alm@
- moderator
- bram en thijs
- Zeer actief
Ja best, ik ben hondenfluisteraar.Zamunda schreef:Doe jij het even voor wil je?bram en thijs schreef:Juist. Neem haar op schoot, ook al spartelt ze tegen en praat met een hele zachte en rustige stem heel dicht bij haar oor. Dat ze heel lief en heel geweldig maar ook heel moe is.

- Zamunda
- Zeer actief
DankjewelTiny schreef:Komt goed schatje
Elf dagenalm@ schreef:En dan moet je nog 10 dagen?we slepen je er wel doorheen, geef het kind een kluif en neem zelf een flinke borrel
Ik had al nattigheid moeten voelen toen ze enkel twee grote plaatsnamen noemde met de mededeling dat ze ergens daar tussen woondealm@ schreef:Vind nomo wel slim om geen retouradres te geven