Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scherpe nagels
Moderator: moderatorteam
- Linda3
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Scherpe nagels
Puck heeft ontzettend scherpe nagels.
Ze zijn niet te lang, we lopen veel op steen/tegels, maar haar nagels blijven scherp.
Mijn vader ligt regelmatig open als Puck tegen hem opgesprongen is.
Kan ik hier iets aan doen?
Ze zijn niet te lang, we lopen veel op steen/tegels, maar haar nagels blijven scherp.
Groetjes Linda en Puck
-
- Zeer actief
Re: Scherpe nagels
Dat je veel op steen/tegels loopt wil niet zeggen dat ze goed op lengte zijn!
Ik zou het bij een trimmer vragen en ja, hondenagels kun je ook vijlen. Zo'n eenvoudig pedicure/manicuresetje van de A-C-tion kan daar prima bij helpen 
Suzanne

Suzanne
-
- Zeer actief
zorgen dat Puch niet meer opspringt
.. lijkt me de kortste klap

- Linda3
- Vaste gebruiker
Ja dat weet ik, maar puck heeft zwarte en witte nagels en bij de witte nagels kan ik goed het leven zien, en zie ik dat de nagels niet te lang zijn~Suzanne~ schreef:Dat je veel op steen/tegels loopt wil niet zeggen dat ze goed op lengte zijn!Ik zou het bij een trimmer vragen en ja, hondenagels kun je ook vijlen. Zo'n eenvoudig pedicure/manicuresetje van de A-C-tion kan daar prima bij helpen
Suzanne

Groetjes Linda en Puck
- Linda3
- Vaste gebruiker
Dat zijn we aan het trainen, maar ja enthousiaste pup....S@ndr@ schreef:zorgen dat Puch niet meer opspringt.. lijkt me de kortste klap
Lukt dus nog niet zo goed
Groetjes Linda en Puck
-
- Zeer actief
nou als opspringen pijn doet is er in ieder geval motivatie ..
succes

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je kunt ze wat vijlen zodat de echte scherpte eraf is en verder niet op laten springen inderdaad.Linda3 schreef:Puck heeft ontzettend scherpe nagels.
Ik heb het idee dat het ook wat aan de vorm van de nagels ligt, mijn windhond heeft relatief smalle nagels en die zijn verdorie scherp als hij krabbelend tegen me opspringt, veel scherper dan die van mijn andere honden. Ik ga ze zelf niet vijlen, gewoon een beetje opletten met opspringen en vooral niet laten halen/krabbelen en anders maar een paar krassen

- Linda3
- Vaste gebruiker
Ja dat denk ik ook ja. Puck heeft smalle nagels.Zamunda schreef:Je kunt ze wat vijlen zodat de echte scherpte eraf is en verder niet op laten springen inderdaad.Linda3 schreef:Puck heeft ontzettend scherpe nagels.
Ik heb het idee dat het ook wat aan de vorm van de nagels ligt, mijn windhond heeft relatief smalle nagels en die zijn verdorie scherp als hij krabbelend tegen me opspringt, veel scherper dan die van mijn andere honden. Ik ga ze zelf niet vijlen, gewoon een beetje opletten met opspringen en vooral niet laten halen/krabbelen en anders maar een paar krassen.
Die van de Franse bulldog van de buren zijn veel breder en dus ook stomper.
Hoe leer je het makkelijkste het niet opspringen aan?
Groetjes Linda en Puck
- Zamunda
- Zeer actief
Je kunt een commando koppelen aan het op vier poten staan (laag), of haar een ander commando geven wat ze goed kent en niet samengaat met opspringen (zit).Linda3 schreef:Ja dat denk ik ook ja. Puck heeft smalle nagels.
Zelf doe ik het anders. Als ik zie dat mijn hond tegen me op gaat springen en ik het op dat moment niet meer kan voorkomen dan nodig ik hem/haar uit tot opspringen (zo leer ik eigenlijk dat het alleen op uitnodiging mag). Ben ik wel op tijd dan wend ik me af of breng ik mijn handen omlaag en wat naast mijn lichaam (daar buk ik dan ook wat bij en voor een uk als die van jou moet je dan flink bukken). Dan doen we (in die houding) even gek om het enthousiasme een uitlaat te geven op de grond.
Komt er bezoek binnen dan hond even aan de riem om het te voorkomen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Inderdaad leren niet te springen en elke 14 dagen met een hondennagelknipper de puntjes knippen. Dat is meteen een goede oefening voor eventueel het echte werk later.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Dex heeft ook wel hele vlijmscherpe nageltjes. Ik ga ze ook niet vijlen.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Zamunda
- Zeer actief
Interessant.Chihuahua-paws schreef:Dex heeft ook wel hele vlijmscherpe nageltjes. Ik ga ze ook niet vijlen.
- Linda3
- Vaste gebruiker
Ja zo doe ik het nu inderdaad ook.Zamunda schreef:Je kunt een commando koppelen aan het op vier poten staan (laag), of haar een ander commando geven wat ze goed kent en niet samengaat met opspringen (zit).Linda3 schreef:Ja dat denk ik ook ja. Puck heeft smalle nagels.
Zelf doe ik het anders. Als ik zie dat mijn hond tegen me op gaat springen en ik het op dat moment niet meer kan voorkomen dan nodig ik hem/haar uit tot opspringen (zo leer ik eigenlijk dat het alleen op uitnodiging mag). Ben ik wel op tijd dan wend ik me af of breng ik mijn handen omlaag en wat naast mijn lichaam (daar buk ik dan ook wat bij en voor een uk als die van jou moet je dan flink bukken). Dan doen we (in die houding) even gek om het enthousiasme een uitlaat te geven op de grond.
Komt er bezoek binnen dan hond even aan de riem om het te voorkomen.
Bij mezelf springt ze ook al amper meer. Maar bij manlief, de kinderen en bij mijn vader dus nog wel, maar dat lijkt ook al beter te gaan.
Groetjes Linda en Puck
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou he!
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met TapatalkZamunda schreef:Interessant.Chihuahua-paws schreef:Dex heeft ook wel hele vlijmscherpe nageltjes. Ik ga ze ook niet vijlen.
- Zamunda
- Zeer actief
En dan dit er ook nog elke keer ''Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk''. Ook al zo ontzettend interessant om in elk bericht op het forum erbij te zetten.Chihuahua-paws schreef:Nou he!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hoe oud is Puck? Want jonge pups hebben vrij scherpe nagels, net als hun tanden. Met het ouder worden worden de nagels ook breder en stomper.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Je zal het wel zwaar hebben..
Dex is net 6 maandjes pups hebben scherpe nageltjes. Dat loop je er op een gegeven moment wel af. Het echt scherpe dan.
Taak is te leren niet op te springen en een beetje te leren omgaan met krassen op de armen en benen. Dat hoort bij het hebben van een pup.
Dex is net 6 maandjes pups hebben scherpe nageltjes. Dat loop je er op een gegeven moment wel af. Het echt scherpe dan.
Taak is te leren niet op te springen en een beetje te leren omgaan met krassen op de armen en benen. Dat hoort bij het hebben van een pup.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met TapatalkZamunda schreef:En dan dit er ook nog elke keer ''Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk''. Ook al zo ontzettend interessant om in elk bericht op het forum erbij te zetten.Chihuahua-paws schreef:Nou he!
- alm@
- moderator
Ik knip er toch liever af en toe een puntje af, zit liever niet onder de krassen. Meteen een goede oefening voor het echte werk later.Chihuahua-paws schreef:

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb bij Toots nooit nagels hoeven knippen. Die werden nooit te lang.alm@ schreef:Ik knip er toch liever af en toe een puntje af, zit liever niet onder de krassen. Meteen een goede oefening voor het echte werk later.Chihuahua-paws schreef:
- alm@
- moderator
Bij de ene hond hoef je nooit te knippen en bij de andere hond wel. Ligt aan de stand van de voeten en nagels. Bij Frodo moet ik geregeld de nagels van zijn voorvoeten knippen, bij Biko nooit. Hoe het straks bij Gandalfje gaat weet ik niet maar dan hebben we het in elk geval geoefend.Chihuahua-paws schreef:Ik heb bij Toots nooit nagels hoeven knippen. Die werden nooit te lang.alm@ schreef:Ik knip er toch liever af en toe een puntje af, zit liever niet onder de krassen. Meteen een goede oefening voor het echte werk later.Chihuahua-paws schreef:

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Oefenen kan nooit kwaad.alm@ schreef:Bij de ene hond hoef je nooit te knippen en bij de andere hond wel. Ligt aan de stand van de voeten en nagels. Bij Frodo moet ik geregeld de nagels van zijn voorvoeten knippen, bij Biko nooit. Hoe het straks bij Gandalfje gaat weet ik niet maar dan hebben we het in elk geval geoefend.Chihuahua-paws schreef:Ik heb bij Toots nooit nagels hoeven knippen. Die werden nooit te lang.alm@ schreef:Ik knip er toch liever af en toe een puntje af, zit liever niet onder de krassen. Meteen een goede oefening voor het echte werk later.Chihuahua-paws schreef:
Zo ben ik begonnen met borstelen en tanden poetsen.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
heb in het begin toen Lana pup was, ook wel eens even het vijltje er langs gehaald,
gewoon even het vlijmscherpe eraf, [scherpe nagels en tandjes zijn pup eigen] echt knippen heb ik nooit gedaan en was ook niet nodig.
als ze ouder worden, worden ze vanzelf stomper, hoewel als ze nu eens per ongeluk op mijn blote voet gaat staan, ervaar ik haar nagels ook nog als erg pijnlijk.
het opspringen hier afleren werkte het beste met commando laag door mij en bezoek leren de hond in eerste instantie te negeren, later als ze rustig was mocht er aangehaald of tegen haar gepraat worden.
gewoon even het vlijmscherpe eraf, [scherpe nagels en tandjes zijn pup eigen] echt knippen heb ik nooit gedaan en was ook niet nodig.
als ze ouder worden, worden ze vanzelf stomper, hoewel als ze nu eens per ongeluk op mijn blote voet gaat staan, ervaar ik haar nagels ook nog als erg pijnlijk.
het opspringen hier afleren werkte het beste met commando laag door mij en bezoek leren de hond in eerste instantie te negeren, later als ze rustig was mocht er aangehaald of tegen haar gepraat worden.